ПАРАГРАФ 22 с Нов VW Tiguan

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6060
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: ПАРАГРАФ 22 с Нов VW Tiguan

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 08 юни 2022 9:26


аз бих пробвал 5w30




thanis
Мнения: 1336
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: ПАРАГРАФ 22 с Нов VW Tiguan

Мнениеот thanis » Сря 08 юни 2022 10:47


Колега, разочарованието е голямо, но в общия случай нямаш основание за повдигане на оплакване. Освен да си доливаш и да минеш на малко "по-дебело" масло нямаш много опции. В какви условия шофираш, защото понякога с промяна в стила и начина на шофиране, можеш да си свалиш консумацията на масло.

Реално можеш да им я върнеш и да си вземеш друга, но не са ти продали "дефектен" продукт. В днешно време, за твоята кола ако приемем, че 5л масло и стигат и интервал от 30 хиляди километра е заложен, от теб се очаква да не се оплакваш и да ги търсиш ако доливаш под 15 литра масло за тези 30 хиляди километра. Разбирай го както искаш.

Принципно можеш да заведеш дело, но въпроса е на каква основа ще стъпиш, при положение, че от теб се предполага да си се запознал с условията за експлоатация и да си ги приел.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: ПАРАГРАФ 22 с Нов VW Tiguan

Мнениеот 777 » Сря 08 юни 2022 10:56


А пробва ли да смениш цялото масло с друго?


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3926
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Re: ПАРАГРАФ 22 с Нов VW Tiguan

Мнениеот joro_kem » Сря 08 юни 2022 11:48


дават се съвети за смяна на вискозитет и производител на маслото. имам един въпрос във връзка с това - какво мислите, че ще стане с гаранцията на автомобила? по темата: бих съчинил жалба с конкретни искания (замяна на двигател или на цял автомобил по гаранция) с помощта на вещ по темата юрист, преведена и на немски, с нотариална заверка. един екземпляр до дилъра, втори екземпляр до централата на производителя. важно е и чия собственост е автомобила (ако е лизингов, в казуса се намесва и лизингодателя). успех!


Потребителски аватар
neocom
Мнения: 108
Регистриран на: Вто 21 фев 2006 22:44
Автомобил: B8
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: ПАРАГРАФ 22 с Нов VW Tiguan

Мнениеот neocom » Сря 08 юни 2022 12:13


1. Колата се кара от жена ми, т.е. няма никакво екстремно шофиране 50/50 градско/извън градско.
2. Автомобилът е 2.0 ТДИ с 200кс и не е лизингов. Платен е кеш.
3. Маслото не може да се смени с друго според дилъра. Аз попитах за 5w30, но ми отказаха.

Кое ме тормози в случая. Не знам какво се случва с филтъра твърди частици и кога ще се наложи да го сменям, дали при този разход на масло колата изобщо покрива Евро 6, дали този проблем няма да ме остави при някое далечно пътуване, дали няма да се скапе тотално двигателят след изтичане на гаранцият и т.н.
Все неща с които не съм бил запознат при покупката и които водят до сериозни разходи.

Ако някой познава юрист занимавал се с подобен казус, ще съм благодарен да ме свърже.


thanis
Мнения: 1336
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: ПАРАГРАФ 22 с Нов VW Tiguan

Мнениеот thanis » Сря 08 юни 2022 12:55


Колега,

филтъра е предвиден да може да понася разход на масло в норми, автомобила няма да те остави, ако доливаш масло. Двигателя от това не може да се скапе тотално, освен ако не остане без масло.

Никой дилър няма за цел да те запознава с такива проблеми, както и няма как да ги хванеш, че не са ти "казали" за този потенциален риск при покупката, както и това не е "фалшива реклама" и прикриване на дефект.

Съдействие от български юрист аз не бих препоръчал. Ако наистина ти се занимава с такива разправии, можеш да потърсиш немски юристи.

Еееевентуално имаш ултра минимален шанс да занесеш автомобила на лаборатория и да направят замервания и да видят, че не покриваш Е6 и по този параграф да предявиш рекламация.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: ПАРАГРАФ 22 с Нов VW Tiguan

Мнениеот 777 » Сря 08 юни 2022 13:42


neocom написа:3. Маслото не може да се смени с друго според дилъра. Аз попитах за 5w30, но ми отказаха.

Смяташ, че на око ще разберат какво е старото масло ако го смениш или има катинар на капачката и само дилъра може да отваря? Не е въпроса само за вискозитета, а и марката.

thanis написа:можеш да потърсиш немски юристи.

Доста смело. Немските юристи ще дойдат в България да водят дело в български съд и ще успеят повече от българските, това ли искаш да кажеш? Накрая ще се окаже доста по-евтино и бързо да продаде тая кола и да вземе друга.


thanis
Мнения: 1336
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: ПАРАГРАФ 22 с Нов VW Tiguan

Мнениеот thanis » Сря 08 юни 2022 13:47


777 написа:
neocom написа:3. Маслото не може да се смени с друго според дилъра. Аз попитах за 5w30, но ми отказаха.

Смяташ, че на око ще разберат какво е старото масло ако го смениш или има катинар на капачката и само дилъра може да отваря? Не е въпроса само за вискозитета, а и марката.

thanis написа:можеш да потърсиш немски юристи.

Доста смело. Немските юристи ще дойдат в България да водят дело в български съд и ще успеят повече от българските, това ли искаш да кажеш? Накрая ще се окаже доста по-евтино и бързо да продаде тая кола и да вземе друга.


Колега не се заяждай, помисли за 3 сек и ще разбереш, че сигурно нямам това предвид.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: ПАРАГРАФ 22 с Нов VW Tiguan

Мнениеот 777 » Сря 08 юни 2022 14:20


Обясни какво имаш предвид, защото не можах да го измисля за 30 секунди. Германският юрист за какво (срещу кого) ще се ползва?


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19695
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: ПАРАГРАФ 22 с Нов VW Tiguan

Мнениеот Vlad777 » Сря 08 юни 2022 14:51


neocom написа:Не знам какво се случва с филтъра твърди частици и кога ще се наложи да го сменям, дали при този разход на масло колата изобщо покрива Евро 6, дали този проблем няма да ме остави при някое далечно пътуване, дали няма да се скапе тотално двигателят след изтичане на гаранцият и т.н.

Съвсем основателни са тези притеснения според мен - особено за DPF-а.

Естествено на VW им е по-евтино да ти сменят евентуално DPF-а ако сдаде багажа по време на гаранцията, отколкото да сменят двигателя, което е около 5-10 пъти по-скъпо. Двигателят най-вероятно няма да дефектира, въпреки че харчи масло или ако дефектира, то ще е поради ниско ниво на маслото, а не по друга причина. И пак - ако дефектира в гаранция - най-много да се наложи наистина да го сменят, но това е "ако", тоест този разход не им е сигурен, че ще се случи. Виж ако решат сега да сменят двигателя - сумата е сигурна, а и не е сигурно, че след това няма да се наложи все пак да сменят и DPF-a, което е още един разход.

От една страна дали покрива ЕВРО6, а от друга дали този проблем с харча на масло няма да доведе до по-ускорена амортизация на автомобила, което би довело до по-бърза загуба на стойност в бъдеще. Статистиката в България показва, че средната възраст на автопарка е 19 години, което означава, че автомобили се използват значително време, след като им изтече гаранцията и подобен дефект може да доведе да неблагоприятни за потребителя последствия, които не са нормални. Дали ще е тотална повреда в DPF, повреда в двигателя на автомобила или непокриване на екологичните норми - това би довело до необичайни разходи за собственика в бъдеще, които ще бъдат значителни на фона на цената на колата.

Това би следвало да е тезата според мен - официално написано първо до дилъра, откъдето е купен автомобила, а после и до централата на VW, а след това и по съдебен път. Естествено наемането на немски адвокати и водене на дело в Германия е според мен в кръга на фантастиката, предвид от една страна изобщо дали е възможно, а от друга страна - свързаните разходи и за хонорари, за срещи, пътувания, явявания в съда, хотели, експертизи и т.н. и т.н.

Ако колата е собственост на физическо лице, може да се обърнете и към КЗП.


thanis
Мнения: 1336
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: ПАРАГРАФ 22 с Нов VW Tiguan

Мнениеот thanis » Сря 08 юни 2022 15:13


Колеги, Германия беше спомената, защото по-скоро там можеш да имаш някакви претенции към VW В инструкцията за експлоатация ясно пише, че приемат до 1л на 2к км за нормално. Т.е. докато не се премине тази граница от 0.5л/1000км купувача няма основание за претенции под каквато и да било форма. Като цяло за единичен случай няма да те отразят никъде. В бяла държава има шанс да се съберат няколко случая и да стане както с Ауди 2010 година, където заведоха групово дело.

Очакванията на купувача понякога много се различават от легалната реалност. Съдебна отговорност не може да търсиш за нещо, което нямаш аргумент (освен, ако не живееш в облаците). Те не могат да съдят производителите заради WLTP и NEDC за разход на гориво, ние искаме за завишен разход на масло да ги занимаваш.

Ако има и допълнителни симптоми, например загуба на мощност, блокировка и т.н. - тогава звъни на КЗП. Само със завишен разход на масло, който така или иначе е приет за нормален от производителя, можеш да пиеш една студена.

Защото иначе ще стане:
-Ало, здравейте КЗП, обажда се Иван - купих си нов Тигуан и ми гори масло.

- Да, и ?

- Ами, не трябва да гори масло, нали е нов автомобил. В книжката пише, че до 0.5л/1000км е нормално, моята гори 0.31

-И ние какво трябва да направим ??

- Ами не знам....

- Ние също, хубав ден господине.

Техническа експертиза от независима организация в България никой не може да ти направи.

Много бих се радвал за автора да има късмет и някой да му се занимава да му помогне през легалната част, но реално погледнато няма никакъв шанс.

Ако има риск за DPF-a производителя няма вина, ако дефектира DPF-a в хода на гаранцията и се приеме, че автомобила е експлоатиран съгласно условията за нормална употреба и с експертиза се докаже, че е дефект от производство или от режим на автомобила довел до предсрочната му "смърт" тогава, можеш да мислиш за адвокати.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: ПАРАГРАФ 22 с Нов VW Tiguan

Мнениеот 777 » Сря 08 юни 2022 16:28


Всъщност цялата драма е "старата ми кола със същия двигател не иска доливане".


drotomir
Мнения: 626
Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
Двигател:
Местоположение: warna

Re: ПАРАГРАФ 22 с Нов VW Tiguan

Мнениеот drotomir » Сря 08 юни 2022 17:14


Покарайте още и задължително сменете маслото с друг производител разбира се със съгласието на сервиза , ако до 30-40 к км общо по километраж нещата се задържат значи по скоро има харч от некачествена сглобка или фабричен дефект било то на турбо или сегменти/бутала/блок.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: ПАРАГРАФ 22 с Нов VW Tiguan

Мнениеот muns61 » Сря 08 юни 2022 17:28


Мой познат преди няколко години имаше същата драма с Тойота. Размотаваха го, докато не заведе дело. Тогава му смениха двигателя.


Потребителски аватар
mukot
Мнения: 321
Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
Местоположение: София

Re: ПАРАГРАФ 22 с Нов VW Tiguan

Мнениеот mukot » Сря 08 юни 2022 17:41


Zdravko Zankov написа:Стефко,давам пример че не всички бройки са такива. Явно тука е куца история. Има индикации,че актуалният 2.0 ТДИ с 200кс папка здраво масло. Ма те вече са с алуминиев блок,та нищо няма да ме учуди.

Наистина новият двулитров дизел /с алуминиевия блок/ прави често такива неща. Не е изолиран случай. Чува се от много места. Това за съжаление не помага за разрешаване на случая. Съвет за продажба не е коректен към бъдещия купувач, но повечето потърпевши постъпват така за съжаление. Със съдебни спорове обикновено се харчи време, нерви и пари без резултат. Така че, остава ескплоатация при тези условия, докато не се появи проблем, който да бъде признат гаранционно. :confused



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта