Вижте колеги какво намерих днес в мрежата. Не видях да е пускана такава тема и ако този раздел не е подходящ, моля да бъда извинен.
Който не си плати старите глоби към КАТ, остава без книжка за определен период от време
14 юни 2007 | 10:38 | Агенция "Фокус"
"София. В срок от един месец след влизането в сила на промените в Закона за движение по пътищата всеки, който има неизплатена глоба към КАТ, е длъжен да я плати. Това каза в кулоарите на парламента председателят на Комисията по транспорт и съобщенията Йордан Мирчев (НДСВ), след приемането на промените в закона, предаде репортер на Агенция “Фокус”. По думите на Мирчев в случай, че не бъде платена в този срок глобата, на лицето ще бъде отнето за определен период от време съгласно закона свидетелството за управление на моторно превозно средство.
На въпрос – дали това няма да доведе до много големи опашки пред КАТ, Мирчев каза: “Дай Боже да има такива опашки за плащане на глобите, каквито имаше през последните пет месеца за регистриране на над 125 000 коли, които бяха внесени в България. Щом нарушават закона, сега да се редят на опашки”.
Депутатът бе категоричен, че ако някой не иска да му бъде отнемана книжката, то трябва да си плати глобата, която до този момент не си е плащал. “Не може да очакваме за този един месец да има бум от плащане на глобите, но след това ще направим анализ и ще разберем дали положението се е подобрило”, посочи още Йордан Мирчев.
Според него с така приетите промени в Закона за движение по пътищата се дава солидна законова основа за шофьорите и за органите на реда, които трябва да следят за по-добрия контрол по пътищата."
Нека всеки, който има повече информация да допълни.
Важна промяна в Закона за движение по пътищата!
- OldSchoolPassat
- Мнения: 202
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 19:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
-
- Мнения: 297
- Регистриран на: Сря 12 юли 2006 11:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Горна Оряховица
- asmo
- Мнения: 39
- Регистриран на: Сря 30 май 2007 19:10
- Автомобил: passat variant 3b5
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
Днес бе представен законопроектът за изменение и допълнение на Закона за движение по пътищата
Подготвените текстове са приети на заседание на Държавно-обществената комисия по проблемите на безопасносттана движението. Предстои съгласуването им с ангажираните министрества и институции
На заседание на Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението по пътищата, което се състоя вчера бяха обсъдени и приети предложенията за промени в Закона за движение по пътищата. На пресконференция днес в МВР секретарят на комисията Алекси Кисяков и началникът на Направление “Пътна полиция-КАТ”- ДНПС Алекси Стратиев разясниха духа и целите на основните промени в изготвения проектозакон. Намаляването на пътно-транспортните произшествия, жертвите и травмите при пътни инциденти са водещите акценти, определили насоките на промяна на конкретните текстове. Като радикален бе определен законопроекта по отношение на огромния обем работа и участие на експерти от различни области, ангажирани с консултации по разнообразните проблеми от всички области, които обхваща проекта на закона.
Решението и насоките за изменение и допълнение на Закона за движение по пътищата бяха приети от Комисията по предложение на министъра на вътрешните работи г-н Румен Петков на 17 октомври миналата година. Основните мотиви за тази необходима стъпка са огромният брой тежки пътно-транспортни произшествия с жертви и загубите за обществото. Наред с тази обществена необходимост, бяха отчетени пропуски в нормативната база, а също и позитивния опит на редица европейски държави, който може да бъде приложен у нас. Това наложи изработването на нормативни предпоставки за трайно намаляване на пътните инциденти, за промяна на поведението на водачите и пешеходците и за да се включи страната ни реално в Програмата на Европейския съюз за намаляване на жертвите по пътищата на Европа с 50% към 2010 г.
Предварителната работа по законопроекта включи разработване на текстове с прецизно разписване на задълженията на отделните институции, които имат конкретни ангажименти за обучаване в пътна безопасност, за поддържане и контрол на техническата изправност на МПС, за създаване и поддържане на безопасна инфраструктура, за повишаване на ефективността от контрола, а също и за изпълняване на препоръките, получени при партньорските проверки, свързани с безопасността на движението. Специално внимание е отделено на повишаването на дела на МПС със задължителната застраховка “Гражданска отговорност”, опазването на околната среда и др. Водещите критерии при изработването на промените: завишаване, предвид превантивния ефект, на размера на наказанията за някои груби нарушения на правилата за движение, които водят до тежки пътни инциденти; въвеждане на предпоставки за нормализиране на движението в населените места и ограничаване на конфликтите между водачи и пешеходци; повишаване на ползваемоста на обезопасителните колани и въвеждане на обезопасителни системи за деца; задължително ползване на светлините на МПС през светлата част от денонощието; конкретизиране на ангажиментите на отделните министерства и организации, които имат отношение към състоянието на пътищата и пътните съоръжения, обществения превоз на пътници и товари, обучение на децата и водачите; повишаване на ефективността от контролната дейност като се използват системи за независим контрол на правилата за движение, изпълнение на наказанията и съкращаване сроковете за събирене на глобите и др. Не на последно място е разширяването на държавно-общественото начало при решаване на проблемите на безопасността на движението по места чрез изграждане на Областни и общински комисии по проблемите на безопасността на движението и подобряването на финансирането на дейноста за осугуряване пътна безопасност.
За изпълнаването на тези задачи бе създадена работна група от 42 експерти, представители на министерства, агенции и неправителствени организации членове на ДОККПБДП, която приемаше отделните текстове след продължителни дискусии в рамките на три разширени заседания. На вчерашното извънредно заседание на комисията отново подробно бяха обсъдени предложените текстове. Днес предложеният проект съдържа 82 параграфа с предложения за промени на Закона за движение по пътищата. Стремежът в работата на експертите бе създаването на нормативни предпоставки за съществено намаляване на тежките пътнотранспортни произшествия и жертвите при тях.
Основните направления на направените предложения за изменение и допълнение на Закона за движение по пътищата са няколко. Първото е въвеждане и синхронизиране на постановки от Конвенцията за пътното движение, Конвецията за пътните знаци и сигнали, на европейските директиви както и на положителните практики, доказали своята ефективност в редица европейски страни. Вторият основен аспект е завишаване на санкциите за някои нарушения на правилата за движение, които повишават вероятността от тежки злополуки със сериозни последици. Специално внимание е отделено на текстовете за допустимата скорост и превишаването й. В тази насока за пръв път се въвежда лишаване от правоуправление още с първото нарушение, когато превишението е над 25км/час в населените места и особено в случаите на превоз на пътници и опасни товари. Третият аспект е свързан с по-ясното разписване на правилата за пешеходците и задълженията на водачите. Водачът вече ще е отговорен и ще бъде наказван, ако пътник в автомобила му не ползва обезопасителен колан. Въведени са нови текстове, свързани с опазването на живота и здравето на децата, напр. при слизане и качване в автомобила, возенето на деца в детски обезопасителни столчета, а също при движение на организирана група от деца, първото и последното да са облечени със светлоотразителни жилетки и др.
В частта за изключително опасното нарушение - управление след употреба на алкохол, е предвидено намаляване на долната граница на разрешената концентрация на алкохол в кръвта от 0.5 промила на 0.2 – за водачите със стаж да две години, на двуколесни тези, които превозват пътници и опасни товари. Предвидено е и алтернативно измерване на базата на съдържанието на алкохолав издишания въздух.
Специални текстове са предвидени за повишаването на събираемоста на наложените глоби и на обхванатите МПС със застраховката “Гражданска отговорност”. Предвижда се създаването на Фонд за “Безопасно движение” към министъра на вътрешните работи като председател на Държавно-обществената комисия по проблемите на безопасността на движението, който да финансира въвеждането на нови технически средства и системи за контрол, а също и изпълнение на програми за ограничаване броя жертвите на пътнотранспортните произшествия, програми за опазване живота и здравето на децата в пътното движение и др.
Законопректът предвижда и разширяване на държавно-общественото начало при решаването на проблемите по пътна безопасност на ниво местна власт като се изградят Областни и Общински комисии по безопасност на движението. Предвидени са текстове за подобряване на координацията между отделните институции чрез издаване на съвместни наредби и други мерки.
Подготвените текстове са приети на заседание на Държавно-обществената комисия по проблемите на безопасносттана движението. Предстои съгласуването им с ангажираните министрества и институции
На заседание на Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението по пътищата, което се състоя вчера бяха обсъдени и приети предложенията за промени в Закона за движение по пътищата. На пресконференция днес в МВР секретарят на комисията Алекси Кисяков и началникът на Направление “Пътна полиция-КАТ”- ДНПС Алекси Стратиев разясниха духа и целите на основните промени в изготвения проектозакон. Намаляването на пътно-транспортните произшествия, жертвите и травмите при пътни инциденти са водещите акценти, определили насоките на промяна на конкретните текстове. Като радикален бе определен законопроекта по отношение на огромния обем работа и участие на експерти от различни области, ангажирани с консултации по разнообразните проблеми от всички области, които обхваща проекта на закона.
Решението и насоките за изменение и допълнение на Закона за движение по пътищата бяха приети от Комисията по предложение на министъра на вътрешните работи г-н Румен Петков на 17 октомври миналата година. Основните мотиви за тази необходима стъпка са огромният брой тежки пътно-транспортни произшествия с жертви и загубите за обществото. Наред с тази обществена необходимост, бяха отчетени пропуски в нормативната база, а също и позитивния опит на редица европейски държави, който може да бъде приложен у нас. Това наложи изработването на нормативни предпоставки за трайно намаляване на пътните инциденти, за промяна на поведението на водачите и пешеходците и за да се включи страната ни реално в Програмата на Европейския съюз за намаляване на жертвите по пътищата на Европа с 50% към 2010 г.
Предварителната работа по законопроекта включи разработване на текстове с прецизно разписване на задълженията на отделните институции, които имат конкретни ангажименти за обучаване в пътна безопасност, за поддържане и контрол на техническата изправност на МПС, за създаване и поддържане на безопасна инфраструктура, за повишаване на ефективността от контрола, а също и за изпълняване на препоръките, получени при партньорските проверки, свързани с безопасността на движението. Специално внимание е отделено на повишаването на дела на МПС със задължителната застраховка “Гражданска отговорност”, опазването на околната среда и др. Водещите критерии при изработването на промените: завишаване, предвид превантивния ефект, на размера на наказанията за някои груби нарушения на правилата за движение, които водят до тежки пътни инциденти; въвеждане на предпоставки за нормализиране на движението в населените места и ограничаване на конфликтите между водачи и пешеходци; повишаване на ползваемоста на обезопасителните колани и въвеждане на обезопасителни системи за деца; задължително ползване на светлините на МПС през светлата част от денонощието; конкретизиране на ангажиментите на отделните министерства и организации, които имат отношение към състоянието на пътищата и пътните съоръжения, обществения превоз на пътници и товари, обучение на децата и водачите; повишаване на ефективността от контролната дейност като се използват системи за независим контрол на правилата за движение, изпълнение на наказанията и съкращаване сроковете за събирене на глобите и др. Не на последно място е разширяването на държавно-общественото начало при решаване на проблемите на безопасността на движението по места чрез изграждане на Областни и общински комисии по проблемите на безопасността на движението и подобряването на финансирането на дейноста за осугуряване пътна безопасност.
За изпълнаването на тези задачи бе създадена работна група от 42 експерти, представители на министерства, агенции и неправителствени организации членове на ДОККПБДП, която приемаше отделните текстове след продължителни дискусии в рамките на три разширени заседания. На вчерашното извънредно заседание на комисията отново подробно бяха обсъдени предложените текстове. Днес предложеният проект съдържа 82 параграфа с предложения за промени на Закона за движение по пътищата. Стремежът в работата на експертите бе създаването на нормативни предпоставки за съществено намаляване на тежките пътнотранспортни произшествия и жертвите при тях.
Основните направления на направените предложения за изменение и допълнение на Закона за движение по пътищата са няколко. Първото е въвеждане и синхронизиране на постановки от Конвенцията за пътното движение, Конвецията за пътните знаци и сигнали, на европейските директиви както и на положителните практики, доказали своята ефективност в редица европейски страни. Вторият основен аспект е завишаване на санкциите за някои нарушения на правилата за движение, които повишават вероятността от тежки злополуки със сериозни последици. Специално внимание е отделено на текстовете за допустимата скорост и превишаването й. В тази насока за пръв път се въвежда лишаване от правоуправление още с първото нарушение, когато превишението е над 25км/час в населените места и особено в случаите на превоз на пътници и опасни товари. Третият аспект е свързан с по-ясното разписване на правилата за пешеходците и задълженията на водачите. Водачът вече ще е отговорен и ще бъде наказван, ако пътник в автомобила му не ползва обезопасителен колан. Въведени са нови текстове, свързани с опазването на живота и здравето на децата, напр. при слизане и качване в автомобила, возенето на деца в детски обезопасителни столчета, а също при движение на организирана група от деца, първото и последното да са облечени със светлоотразителни жилетки и др.
В частта за изключително опасното нарушение - управление след употреба на алкохол, е предвидено намаляване на долната граница на разрешената концентрация на алкохол в кръвта от 0.5 промила на 0.2 – за водачите със стаж да две години, на двуколесни тези, които превозват пътници и опасни товари. Предвидено е и алтернативно измерване на базата на съдържанието на алкохолав издишания въздух.
Специални текстове са предвидени за повишаването на събираемоста на наложените глоби и на обхванатите МПС със застраховката “Гражданска отговорност”. Предвижда се създаването на Фонд за “Безопасно движение” към министъра на вътрешните работи като председател на Държавно-обществената комисия по проблемите на безопасността на движението, който да финансира въвеждането на нови технически средства и системи за контрол, а също и изпълнение на програми за ограничаване броя жертвите на пътнотранспортните произшествия, програми за опазване живота и здравето на децата в пътното движение и др.
Законопректът предвижда и разширяване на държавно-общественото начало при решаването на проблемите по пътна безопасност на ниво местна власт като се изградят Областни и Общински комисии по безопасност на движението. Предвидени са текстове за подобряване на координацията между отделните институции чрез издаване на съвместни наредби и други мерки.
- asmo
- Мнения: 39
- Регистриран на: Сря 30 май 2007 19:10
- Автомобил: passat variant 3b5
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
Народното събрание прие промени в Закона за движението по пътищата
На 14 юни 2007 г. Народното събрание прие окончателно изменения в Закона за движението по пътищата. С поправките се въвеждат по-строги санкции за превишена скорост и за употреба на алкохол от водачи на моторни превозни средства. Предвижда се и създаване и поддръжка на регистър за преподавателите, които извършват обучение на кандидати за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство.
На 14 юни 2007 г. Народното събрание прие окончателно изменения в Закона за движението по пътищата. С поправките се въвеждат по-строги санкции за превишена скорост и за употреба на алкохол от водачи на моторни превозни средства. Предвижда се и създаване и поддръжка на регистър за преподавателите, които извършват обучение на кандидати за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство.
- zaro
- Мнения: 2035
- Регистриран на: Сря 19 яну 2005 10:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Я ми кажете колко глоби имам да плащам и каде се плащат и ще си ги платя!
А ако ми вземат книжката за някоя такава простотия ще си карам без книжка. И без тва тая книжка не ми кара колата.
Интересно ми е на тея с каруците по градовете кво ще им вземат и как ще им съберат глобите - глоба на магарето марко на бай Милан.
А ако ми вземат книжката за някоя такава простотия ще си карам без книжка. И без тва тая книжка не ми кара колата.
Интересно ми е на тея с каруците по градовете кво ще им вземат и как ще им съберат глобите - глоба на магарето марко на бай Милан.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта