Важна промяна в Закона за движение по пътищата!

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Важна промяна в Закона за движение по пътищата!

Мнениеот Dpop » Чет 14 юни 2007 12:15


Вижте колеги какво намерих днес в мрежата. Не видях да е пускана такава тема и ако този раздел не е подходящ, моля да бъда извинен.

Който не си плати старите глоби към КАТ, остава без книжка за определен период от време



14 юни 2007 | 10:38 | Агенция "Фокус"



"София. В срок от един месец след влизането в сила на промените в Закона за движение по пътищата всеки, който има неизплатена глоба към КАТ, е длъжен да я плати. Това каза в кулоарите на парламента председателят на Комисията по транспорт и съобщенията Йордан Мирчев (НДСВ), след приемането на промените в закона, предаде репортер на Агенция “Фокус”. По думите на Мирчев в случай, че не бъде платена в този срок глобата, на лицето ще бъде отнето за определен период от време съгласно закона свидетелството за управление на моторно превозно средство.
На въпрос – дали това няма да доведе до много големи опашки пред КАТ, Мирчев каза: “Дай Боже да има такива опашки за плащане на глобите, каквито имаше през последните пет месеца за регистриране на над 125 000 коли, които бяха внесени в България. Щом нарушават закона, сега да се редят на опашки”.
Депутатът бе категоричен, че ако някой не иска да му бъде отнемана книжката, то трябва да си плати глобата, която до този момент не си е плащал. “Не може да очакваме за този един месец да има бум от плащане на глобите, но след това ще направим анализ и ще разберем дали положението се е подобрило”, посочи още Йордан Мирчев.
Според него с така приетите промени в Закона за движение по пътищата се дава солидна законова основа за шофьорите и за органите на реда, които трябва да следят за по-добрия контрол по пътищата."

Нека всеки, който има повече информация да допълни.




Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16286
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Чет 14 юни 2007 12:23


чакам да излезе в ДВ закона и ще го коментираме, има доста нови неща


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Чет 14 юни 2007 12:30


Pichaga, предполагам, че това е валидно за дължимите глоби от последните две години към датата на влизането на закона в сила.
:dontknow: Или три години?


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16286
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Чет 14 юни 2007 12:40


би следвало да няма обратна сила и да важи за глобите след влизане на закона в сила....ноооо...да видим


Потребителски аватар
bobo7
форумно КГБ
Мнения: 9453
Регистриран на: Чет 16 юни 2005 20:43
Автомобил:
Двигател: AGN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот bobo7 » Чет 14 юни 2007 12:41


70% ще го мислят със задна дата!


Потребителски аватар
batmilko
Мнения: 8856
Регистриран на: Чет 22 юли 2004 10:19
Автомобил: Opel Zafira
Двигател: 1900 CDTI
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batmilko » Чет 14 юни 2007 15:40


а'а..... който има неплатени към момента....

дет вика бобо, болимешвепса.... кат ми земат книжката, ше ода да си плата глобите


Потребителски аватар
OldSchoolPassat
Мнения: 202
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 19:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот OldSchoolPassat » Чет 14 юни 2007 18:45


A aктовете от общините, визирам тези от паяците(да се пребият до един дано) ще се събират ли по този начин ?


Потребителски аватар
trunner
Мнения: 1624
Регистриран на: Нед 07 яну 2007 12:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Мнениеот trunner » Чет 14 юни 2007 18:58


bobo7 написа:70% ще го мислят със задна дата!

Аз мисля, че ще са 100 процентите :(


snooperchi
Мнения: 297
Регистриран на: Сря 12 юли 2006 11:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот snooperchi » Чет 14 юни 2007 19:09


А как може да се разбере дали и колко неплатени глоби имам ? :roll:


Потребителски аватар
asmo
Мнения: 39
Регистриран на: Сря 30 май 2007 19:10
Автомобил: passat variant 3b5
Двигател:
Местоположение: Сливен

Мнениеот asmo » Чет 14 юни 2007 20:50


Днес бе представен законопроектът за изменение и допълнение на Закона за движение по пътищата
Подготвените текстове са приети на заседание на Държавно-обществената комисия по проблемите на безопасносттана движението. Предстои съгласуването им с ангажираните министрества и институции


На заседание на Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението по пътищата, което се състоя вчера бяха обсъдени и приети предложенията за промени в Закона за движение по пътищата. На пресконференция днес в МВР секретарят на комисията Алекси Кисяков и началникът на Направление “Пътна полиция-КАТ”- ДНПС Алекси Стратиев разясниха духа и целите на основните промени в изготвения проектозакон. Намаляването на пътно-транспортните произшествия, жертвите и травмите при пътни инциденти са водещите акценти, определили насоките на промяна на конкретните текстове. Като радикален бе определен законопроекта по отношение на огромния обем работа и участие на експерти от различни области, ангажирани с консултации по разнообразните проблеми от всички области, които обхваща проекта на закона.
Решението и насоките за изменение и допълнение на Закона за движение по пътищата бяха приети от Комисията по предложение на министъра на вътрешните работи г-н Румен Петков на 17 октомври миналата година. Основните мотиви за тази необходима стъпка са огромният брой тежки пътно-транспортни произшествия с жертви и загубите за обществото. Наред с тази обществена необходимост, бяха отчетени пропуски в нормативната база, а също и позитивния опит на редица европейски държави, който може да бъде приложен у нас. Това наложи изработването на нормативни предпоставки за трайно намаляване на пътните инциденти, за промяна на поведението на водачите и пешеходците и за да се включи страната ни реално в Програмата на Европейския съюз за намаляване на жертвите по пътищата на Европа с 50% към 2010 г.
Предварителната работа по законопроекта включи разработване на текстове с прецизно разписване на задълженията на отделните институции, които имат конкретни ангажименти за обучаване в пътна безопасност, за поддържане и контрол на техническата изправност на МПС, за създаване и поддържане на безопасна инфраструктура, за повишаване на ефективността от контрола, а също и за изпълняване на препоръките, получени при партньорските проверки, свързани с безопасността на движението. Специално внимание е отделено на повишаването на дела на МПС със задължителната застраховка “Гражданска отговорност”, опазването на околната среда и др. Водещите критерии при изработването на промените: завишаване, предвид превантивния ефект, на размера на наказанията за някои груби нарушения на правилата за движение, които водят до тежки пътни инциденти; въвеждане на предпоставки за нормализиране на движението в населените места и ограничаване на конфликтите между водачи и пешеходци; повишаване на ползваемоста на обезопасителните колани и въвеждане на обезопасителни системи за деца; задължително ползване на светлините на МПС през светлата част от денонощието; конкретизиране на ангажиментите на отделните министерства и организации, които имат отношение към състоянието на пътищата и пътните съоръжения, обществения превоз на пътници и товари, обучение на децата и водачите; повишаване на ефективността от контролната дейност като се използват системи за независим контрол на правилата за движение, изпълнение на наказанията и съкращаване сроковете за събирене на глобите и др. Не на последно място е разширяването на държавно-общественото начало при решаване на проблемите на безопасността на движението по места чрез изграждане на Областни и общински комисии по проблемите на безопасността на движението и подобряването на финансирането на дейноста за осугуряване пътна безопасност.
За изпълнаването на тези задачи бе създадена работна група от 42 експерти, представители на министерства, агенции и неправителствени организации членове на ДОККПБДП, която приемаше отделните текстове след продължителни дискусии в рамките на три разширени заседания. На вчерашното извънредно заседание на комисията отново подробно бяха обсъдени предложените текстове. Днес предложеният проект съдържа 82 параграфа с предложения за промени на Закона за движение по пътищата. Стремежът в работата на експертите бе създаването на нормативни предпоставки за съществено намаляване на тежките пътнотранспортни произшествия и жертвите при тях.
Основните направления на направените предложения за изменение и допълнение на Закона за движение по пътищата са няколко. Първото е въвеждане и синхронизиране на постановки от Конвенцията за пътното движение, Конвецията за пътните знаци и сигнали, на европейските директиви както и на положителните практики, доказали своята ефективност в редица европейски страни. Вторият основен аспект е завишаване на санкциите за някои нарушения на правилата за движение, които повишават вероятността от тежки злополуки със сериозни последици. Специално внимание е отделено на текстовете за допустимата скорост и превишаването й. В тази насока за пръв път се въвежда лишаване от правоуправление още с първото нарушение, когато превишението е над 25км/час в населените места и особено в случаите на превоз на пътници и опасни товари. Третият аспект е свързан с по-ясното разписване на правилата за пешеходците и задълженията на водачите. Водачът вече ще е отговорен и ще бъде наказван, ако пътник в автомобила му не ползва обезопасителен колан. Въведени са нови текстове, свързани с опазването на живота и здравето на децата, напр. при слизане и качване в автомобила, возенето на деца в детски обезопасителни столчета, а също при движение на организирана група от деца, първото и последното да са облечени със светлоотразителни жилетки и др.
В частта за изключително опасното нарушение - управление след употреба на алкохол, е предвидено намаляване на долната граница на разрешената концентрация на алкохол в кръвта от 0.5 промила на 0.2 – за водачите със стаж да две години, на двуколесни тези, които превозват пътници и опасни товари. Предвидено е и алтернативно измерване на базата на съдържанието на алкохолав издишания въздух.
Специални текстове са предвидени за повишаването на събираемоста на наложените глоби и на обхванатите МПС със застраховката “Гражданска отговорност”. Предвижда се създаването на Фонд за “Безопасно движение” към министъра на вътрешните работи като председател на Държавно-обществената комисия по проблемите на безопасността на движението, който да финансира въвеждането на нови технически средства и системи за контрол, а също и изпълнение на програми за ограничаване броя жертвите на пътнотранспортните произшествия, програми за опазване живота и здравето на децата в пътното движение и др.
Законопректът предвижда и разширяване на държавно-общественото начало при решаването на проблемите по пътна безопасност на ниво местна власт като се изградят Областни и Общински комисии по безопасност на движението. Предвидени са текстове за подобряване на координацията между отделните институции чрез издаване на съвместни наредби и други мерки.


Потребителски аватар
asmo
Мнения: 39
Регистриран на: Сря 30 май 2007 19:10
Автомобил: passat variant 3b5
Двигател:
Местоположение: Сливен

Мнениеот asmo » Чет 14 юни 2007 20:55


Народното събрание прие промени в Закона за движението по пътищата

На 14 юни 2007 г. Народното събрание прие окончателно изменения в Закона за движението по пътищата. С поправките се въвеждат по-строги санкции за превишена скорост и за употреба на алкохол от водачи на моторни превозни средства. Предвижда се и създаване и поддръжка на регистър за преподавателите, които извършват обучение на кандидати за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство.


One
Мнения: 3591
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 9:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот One » Пет 15 юни 2007 8:04


не съм го казвал , но пак повтарям ;) :) :)

докато не се предвиди затвор и конфискация на имуществото за корумпираните полиционери

докато не се предвиди затвор и конфискация на мпс-то за пияните шофьори , както и тези без книжка

нищо ама нищо няма да се промени


Потребителски аватар
zaro
Мнения: 2035
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 10:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zaro » Пет 15 юни 2007 10:03


Я ми кажете колко глоби имам да плащам и каде се плащат и ще си ги платя!
А ако ми вземат книжката за някоя такава простотия ще си карам без книжка. И без тва тая книжка не ми кара колата.
Интересно ми е на тея с каруците по градовете кво ще им вземат и как ще им съберат глобите - глоба на магарето марко на бай Милан.


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Пет 15 юни 2007 11:09


Дааа наистина е интересен въпросът, дали всеки имащ стари глоби ще бъде уведомен и посочен срок за плащане с предупреждение за възможните последствия. Нека нашите юристи да ни дадат разяснение и напътствия.
Редно ли е да се изисква плащане на стари задължения със нов/изменен закон или друга норма?


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пет 15 юни 2007 11:48


Pichaga написа:би следвало да няма обратна сила и да важи за глобите след влизане на закона в сила....ноооо...да видим

До сега не е имало нормативен документ да важи със задна дата...
До като ти връщат талончето, преди да си платил глобата едва ли нещо ще се промени...



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта