Перката на радиатора/климатика

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
patzo
Мнения: 338
Регистриран на: Чет 06 юли 2006 21:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Перката на радиатора/климатика

Мнениеот patzo » Вто 03 юли 2007 8:48


Здравейте колеги,

търся в търсачката, но няма проблем като моя..

какъв е случая:
Не ми работеше климатика, и се оказа че няма достатъчно фреон.
Отидох на майстор който зареди системата, но като пуснахме климатика, да почна да обръща въздуха, но човека каза че перките трябва 100% да въртят при вкл. климатик.

не знам при вас как е, но иначе перките работят когато двигателя премине 90-те градуса.. вече към следващата чертичка.. /мисля че е 100 градуса/
като спра колата, и изключа двигателя когато перките са се включили, със спирането на колата, спират и те, но не знам защо си мисля че преди си оставаха включени докато охладят ?!?

откачихме буксата на кебела който е там м/у перката и радиатора.. (3 клемички са)
и като замерихме се оказа че в ниакво положение не идва ток до тях, дори и на контакт.. странно.. кога трябва да има?!?

завъртях перката с ел двигателя и се оказа че в 1 момент има сериозно блокиране на перката някъде вътре по ротора мисля..
което ме води до мисълта че това е създало условие за напрежение в инсталацията.. НО бушоните са здрави (имам 2 бушона за които пише че са за вент/клима, ако не се лъжа бяха N6 и N19)

Може би има някакво реле някъде което се е прецакало ....
какво ще кажете,

моля дайте ми съвет т.к. това ме притеснява, най-малкото че колата почва да се охлажда чак към 100-те градуса...
иначе климатика ме посъветваха да не го пускам без работещи перки, т.к. ще изхвърли фреона.

Колата е Сеат Ибиза, двиг е ААЗ




Потребителски аватар
Stefan
R.I.P Madcap
Мнения: 18394
Регистриран на: Пет 16 сеп 2005 8:50
Автомобил: VW mk1 Cabrio VW mk2 Black Betty
Двигател:
Местоположение: Чепеларе/Пампорово

Мнениеот Stefan » Вто 03 юли 2007 9:01


Кога да се включва перката, се определя от термостата, а това дали запъва някъде вътре, мисля че трябва да се отвори и да се погледне. На моята перка стържеха лагерите, но я разглобихме и ги смазахме и всичко се оправи :wink:

Зачисти си хубаво всички клеми и провери защо не идва ток :!:


Потребителски аватар
kokovanev
Мнения: 1170
Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот kokovanev » Вто 03 юли 2007 9:34


Това съм го писал вече нейде: При мен перката не тръгваше с климатика. След здраво ровене в блока с релетата, управляващи климатика, се оказа "пробил" диод вътре в 1 реленце Сименс. Немците предвидливо бяха щамповали схемичка на релето в/у корпуса му, закачихме външно с две кабелчета др. диод на съответните крачета и работата заспа.

Другото - при мен /и не само/ перката не спира след загасване на ДВГ, а върти още 5-15 сек. Това е в случаите, когато се е завъртяла "сама" от жега, климатика в този момент най-често вече съм го спрял - отварям си вратите на гаража - примерно...


Потребителски аватар
patzo
Мнения: 338
Регистриран на: Чет 06 юли 2006 21:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот patzo » Вто 03 юли 2007 10:14


kokovanev написа:Това съм го писал вече нейде: При мен перката не тръгваше с климатика. След здраво ровене в блока с релетата, управляващи климатика, се оказа "пробил" диод вътре в 1 реленце Сименс. Немците предвидливо бяха щамповали схемичка на релето в/у корпуса му, закачихме външно с две кабелчета др. диод на съответните крачета и работата заспа.

Другото - при мен /и не само/ перката не спира след загасване на ДВГ, а върти още 5-15 сек. Това е в случаите, когато се е завъртяла "сама" от жега, климатика в този момент най-често вече съм го спрял - отварям си вратите на гаража - примерно...


точно това си мислех и аз, че най-вероятно някое реле прави проблема, но за да го прави сигурно причината е в това че перката задира и съсздава натоварване..

можеш ли да ми кажеш къде е това реле за да го погледна че го търсих, но игла в купа сено..
ако е под волана, кой номер е или на коя позиция стои

мерси


Потребителски аватар
patzo
Мнения: 338
Регистриран на: Чет 06 юли 2006 21:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот patzo » Сря 04 юли 2007 9:16


кажете, моля ви къде точно стои това реле което е за перката/климатика


Потребителски аватар
kokovanev
Мнения: 1170
Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот kokovanev » Сря 04 юли 2007 9:50


При мен климатика /Диавиа/ е добавен при покупката на автомобила от 1-вия собственик. Най-общо казано след акумулатора, преди алармата, има монтиран един управляващ блок /куб/ с релета и др. "щуротий", затворен отгоре с черен капак, като обема на блока е колкото на алармата - грубо... Реленцето, в което беше пробил диода няма как да ти го обясня вътре в блока кое е, ще трябва снимка. Ако климатика е "сток" схеми може и да се намерят, въпреки, че пак не знаеш кое точно къде по колата са го "завряли" и без опитен човек ще загубиш мн. време... Според мен - виж първо "затягането" на моторчето - щом товара от това затягане вече е направил "беля" /с която сега се бориш/, нямаш гаранция, че няма пак да се получи същото...

П.П. При мен когато перката не тръгваше с климатика, иначе /от ДВГ/ си работеше безпроблемно... Друго - останал съм със спомен, че като изкл. от контакт на Форд-овете /конкретно - 1.6 90 к.с. зетек 16в/ им спира перката... :?: Трето - имам закачен отделен термодатчик, свързан с управлението - ако ДВГ загрява /дори перката да си работи/ - климатика спира, за да не товари... "Плетеницата" си я бива и помощта на по-опитен електричар ще ти е от полза...


Потребителски аватар
patzo
Мнения: 338
Регистриран на: Чет 06 юли 2006 21:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот patzo » Сря 04 юли 2007 12:41


благодаря ти,

ще го погледна по обстойно с 1 комшия който е жичкаджия..


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Сря 04 юли 2007 14:05


Значи перката трябва да се включва по две причини-едната при сигнал от загряване на охладителната течност, съответно на първа или втора степен и другата при сигнал от климатика.И съответно перката трябва да се изключи от тази система която е подала сигнала, тоест ако колата е прегряла това че си изключил климатика няма значение и не трябва спира перката..Струва ми се че ти работи само втората степен на перката.Лошо ако климатика тръгва при изключена перка.Виж дали имаш такава джаджа- http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... f0014m.jpg
требе ти сериозен мастор!


Потребителски аватар
patzo
Мнения: 338
Регистриран на: Чет 06 юли 2006 21:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот patzo » Сря 04 юли 2007 16:09


@K22,
да имам такава "джаджа" или казано по друг начин -контролер център на вентилатора...
да разбирам ли че проблема е него ? или проблема е във вентилатора ?
или пък е и в 2те поради натоварването от страна на вентилатора.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Чет 05 юли 2007 11:39


Преди малко видях точно на един Сеат ибиза същата джажжа-само че малко по-малка от моята.Някой по-учен трябва да каже дали тя действа само по команда на климата, или и при сигнал от температурата на водата.Когато махна предпазителя на този контролер, не тръгва нито перката нито компресора на климата..Ама незнам ако така подкарам колата с махнат предпазител, дали перката ще се включи при загряване на охл.течност.
Що не подадеш напрежение на буксата на перката директно, поне да си сигурен че ти работят двте степени.. :roll:
Требе си мастор с опит-рисковано е да се ескпериментира през лятото...



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 90 госта