Здравейте колеги,
търся в търсачката, но няма проблем като моя..
какъв е случая:
Не ми работеше климатика, и се оказа че няма достатъчно фреон.
Отидох на майстор който зареди системата, но като пуснахме климатика, да почна да обръща въздуха, но човека каза че перките трябва 100% да въртят при вкл. климатик.
не знам при вас как е, но иначе перките работят когато двигателя премине 90-те градуса.. вече към следващата чертичка.. /мисля че е 100 градуса/
като спра колата, и изключа двигателя когато перките са се включили, със спирането на колата, спират и те, но не знам защо си мисля че преди си оставаха включени докато охладят ?!?
откачихме буксата на кебела който е там м/у перката и радиатора.. (3 клемички са)
и като замерихме се оказа че в ниакво положение не идва ток до тях, дори и на контакт.. странно.. кога трябва да има?!?
завъртях перката с ел двигателя и се оказа че в 1 момент има сериозно блокиране на перката някъде вътре по ротора мисля..
което ме води до мисълта че това е създало условие за напрежение в инсталацията.. НО бушоните са здрави (имам 2 бушона за които пише че са за вент/клима, ако не се лъжа бяха N6 и N19)
Може би има някакво реле някъде което се е прецакало ....
какво ще кажете,
моля дайте ми съвет т.к. това ме притеснява, най-малкото че колата почва да се охлажда чак към 100-те градуса...
иначе климатика ме посъветваха да не го пускам без работещи перки, т.к. ще изхвърли фреона.
Колата е Сеат Ибиза, двиг е ААЗ
Перката на радиатора/климатика
- kokovanev
- Мнения: 1170
- Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Това съм го писал вече нейде: При мен перката не тръгваше с климатика. След здраво ровене в блока с релетата, управляващи климатика, се оказа "пробил" диод вътре в 1 реленце Сименс. Немците предвидливо бяха щамповали схемичка на релето в/у корпуса му, закачихме външно с две кабелчета др. диод на съответните крачета и работата заспа.
Другото - при мен /и не само/ перката не спира след загасване на ДВГ, а върти още 5-15 сек. Това е в случаите, когато се е завъртяла "сама" от жега, климатика в този момент най-често вече съм го спрял - отварям си вратите на гаража - примерно...
Другото - при мен /и не само/ перката не спира след загасване на ДВГ, а върти още 5-15 сек. Това е в случаите, когато се е завъртяла "сама" от жега, климатика в този момент най-често вече съм го спрял - отварям си вратите на гаража - примерно...
- patzo
- Мнения: 338
- Регистриран на: Чет 06 юли 2006 21:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
kokovanev написа:Това съм го писал вече нейде: При мен перката не тръгваше с климатика. След здраво ровене в блока с релетата, управляващи климатика, се оказа "пробил" диод вътре в 1 реленце Сименс. Немците предвидливо бяха щамповали схемичка на релето в/у корпуса му, закачихме външно с две кабелчета др. диод на съответните крачета и работата заспа.
Другото - при мен /и не само/ перката не спира след загасване на ДВГ, а върти още 5-15 сек. Това е в случаите, когато се е завъртяла "сама" от жега, климатика в този момент най-често вече съм го спрял - отварям си вратите на гаража - примерно...
точно това си мислех и аз, че най-вероятно някое реле прави проблема, но за да го прави сигурно причината е в това че перката задира и съсздава натоварване..
можеш ли да ми кажеш къде е това реле за да го погледна че го търсих, но игла в купа сено..
ако е под волана, кой номер е или на коя позиция стои
мерси
- kokovanev
- Мнения: 1170
- Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
При мен климатика /Диавиа/ е добавен при покупката на автомобила от 1-вия собственик. Най-общо казано след акумулатора, преди алармата, има монтиран един управляващ блок /куб/ с релета и др. "щуротий", затворен отгоре с черен капак, като обема на блока е колкото на алармата - грубо... Реленцето, в което беше пробил диода няма как да ти го обясня вътре в блока кое е, ще трябва снимка. Ако климатика е "сток" схеми може и да се намерят, въпреки, че пак не знаеш кое точно къде по колата са го "завряли" и без опитен човек ще загубиш мн. време... Според мен - виж първо "затягането" на моторчето - щом товара от това затягане вече е направил "беля" /с която сега се бориш/, нямаш гаранция, че няма пак да се получи същото...
П.П. При мен когато перката не тръгваше с климатика, иначе /от ДВГ/ си работеше безпроблемно... Друго - останал съм със спомен, че като изкл. от контакт на Форд-овете /конкретно - 1.6 90 к.с. зетек 16в/ им спира перката...
Трето - имам закачен отделен термодатчик, свързан с управлението - ако ДВГ загрява /дори перката да си работи/ - климатика спира, за да не товари... "Плетеницата" си я бива и помощта на по-опитен електричар ще ти е от полза...
П.П. При мен когато перката не тръгваше с климатика, иначе /от ДВГ/ си работеше безпроблемно... Друго - останал съм със спомен, че като изкл. от контакт на Форд-овете /конкретно - 1.6 90 к.с. зетек 16в/ им спира перката...

- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
Значи перката трябва да се включва по две причини-едната при сигнал от загряване на охладителната течност, съответно на първа или втора степен и другата при сигнал от климатика.И съответно перката трябва да се изключи от тази система която е подала сигнала, тоест ако колата е прегряла това че си изключил климатика няма значение и не трябва спира перката..Струва ми се че ти работи само втората степен на перката.Лошо ако климатика тръгва при изключена перка.Виж дали имаш такава джаджа- http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... f0014m.jpg
требе ти сериозен мастор!
требе ти сериозен мастор!
- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
Преди малко видях точно на един Сеат ибиза същата джажжа-само че малко по-малка от моята.Някой по-учен трябва да каже дали тя действа само по команда на климата, или и при сигнал от температурата на водата.Когато махна предпазителя на този контролер, не тръгва нито перката нито компресора на климата..Ама незнам ако така подкарам колата с махнат предпазител, дали перката ще се включи при загряване на охл.течност.
Що не подадеш напрежение на буксата на перката директно, поне да си сигурен че ти работят двте степени..
Требе си мастор с опит-рисковано е да се ескпериментира през лятото...
Що не подадеш напрежение на буксата на перката директно, поне да си сигурен че ти работят двте степени..

Требе си мастор с опит-рисковано е да се ескпериментира през лятото...
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 90 госта