Въпреки че от днес влизат в сила промените в Закона за движение по пътищата, от КАТ още нямат готовност да налагат новите глоби.
Шефът на КАТ Алекси Стратиев първо обяви, че гратисен период за шофьорите няма да има и новите правила започват да се прилагат от днес. Директорът на полицията във Варна Веселин Петров обаче призна, че ще има гратисен период, защото все още не били готови фишовете, с които полицаите ще събират налозите. С новите правила на пътя могат да се плащат вече глоби до 50 лева. Такава ще е и санкцията за липса на скандалните детски седалки, в които трябва да се возят децата до 12 години и с ръст до 150 см. Стратиев обяви, че колите без предпазни колани на задните седалки трябва да бъдат преоборудвани, за да може с тях да се закрепва детската седалка.
Изискванията за седалките са изключително подробни по отношение теглото на детето, но шефът на варненската полиция успокои шофьорите.
"Не очаквайте катаджиите да са толкова стриктни. Важно е детето да бъде обезопасено", заяви Петров. По думите му не може хората да бъдат глобявани, след като търговците не предлагат столчета с такива параметри.
СРОК
Днес изтича последният гратисен срок, който пътната полиция бе дала за регистрирането на фабрично нови леки коли, които не отговарят на най-съвременното екоизискване - сертификата Евро-4. С влизането на страната в ЕС у нас бе преустановена практиката да се регистрират такива коли, но бе даден 6 месеца гратисен срок за колите, които вече са били поръчани или са на склад у вносителите. Забраната изобщо не се отнася за колите втора ръка, които се внасят у нас - по закон те могат да покриват изискванията и на най-стария сертификат Евро-1 и пак могат да бъдат регистрирани.
В КАТ не били готови за новите глоби
- Cee
- Мнения: 1366
- Регистриран на: Нед 09 юли 2006 10:49
- Автомобил:
- Двигател: AMX
- Местоположение: София
Охх колеги и аз вече незнам едно пише по вестниците,едно казват по телевизията .... незнам вече се обърках тотално с тоя новия закон за движение по пътищата ...
П.П После това ми било държава в Евро съюза и т.н и т.н ... абе треее се огледат малко тия "държавници" та да видят ИСТИНСКОТО положение в България,а не само да са заети в мислене от каде пак да гушнат някое милионче ...
П.П Извинявам се за изказването което е извън тази тема .. но просто ми дойде така колеги ....








П.П После това ми било държава в Евро съюза и т.н и т.н ... абе треее се огледат малко тия "държавници" та да видят ИСТИНСКОТО положение в България,а не само да са заети в мислене от каде пак да гушнат някое милионче ...




П.П Извинявам се за изказването което е извън тази тема .. но просто ми дойде така колеги ....




-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
""Не очаквайте катаджиите да са толкова стриктни. Важно е детето да бъде обезопасено", заяви Петров. По думите му не може хората да бъдат глобявани, след като търговците не предлагат столчета с такива параметри. "
Още един дебил с фуражка. На кой ги разправя тия басни - все едно не сме виждали човекоподобните същества наречени "катаджии".
И защо пишат закони дето не могат практически да се изпълняват?
Идиотия пълна.
Още един дебил с фуражка. На кой ги разправя тия басни - все едно не сме виждали човекоподобните същества наречени "катаджии".
И защо пишат закони дето не могат практически да се изпълняват?
Идиотия пълна.
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- 20vTurbo
- Мнения: 1034
- Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
- Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
- Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
- Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
- Контакти:
Какво му е толкова "скандално" на детските седалки? Кои са тези коли без колани на задните седалки? (Старите соц возила може би)
Аз познавам - 4 - 5 семейства с деца и всичките си имат столчета от както имат децата а на две от тях столчетата са закрепени с ISOFIX и изобщо не им трябват колани.
Не разбирам как може точно тази част от закона да изненада някой нормален човек, може би само тези дето возят децата в скута на майката на предната седалка
За тях щом сами не се сещат защо не трябва да правят така сега вече си има и закон който да ги задължи. Децата не са виновни че родителите им са тъпи.
Аз познавам - 4 - 5 семейства с деца и всичките си имат столчета от както имат децата а на две от тях столчетата са закрепени с ISOFIX и изобщо не им трябват колани.
Не разбирам как може точно тази част от закона да изненада някой нормален човек, може би само тези дето возят децата в скута на майката на предната седалка

-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
"Кои са тези коли без колани на задните седалки?"
Много са колега! Почти всички лади (освен може би най-новите дето напоследък се появиха), практически всички москвичи, волги, шкоди, и доста по-стари западни коли. Да не говорим че има маса коли в движение без колани и на предните седалки! Напр. старите танкове Волга 21 - (някой ден ще си купя такава, голяма тръпка са ми), варшавите.... Те са с даже с цяла седалка отпред. Има и ретро западни коли такива. Това че в софия автопарка е малко по-млад не значи нищо - София не е българия.
В провинцията колите без колани отзад са все още мнозинство.
Никой няма право да те принуждава да бракуваш колата си, колкото и стара да е, и никой няма право да те кара да я модифицираш по начин непредвиден от производителя, това е железен принцип. Затова и са скандални тези недомислени изисквания. А колко е било просто - достатъчно е да се напише че детските седалки са задължителни в коли имащи фабрично предпазни колани!
А така излиза че всеки трябва да прави самоделни закрепвания на колани или седалки. Да, някой могат да се справят но не всички. Дори и в сервиз да идеш за целта, за повечето коли производителя не е дал инструкции къде купето е достатъчно здраво, или къде трябва да се доукрепи за да понесе захващане на колан. Лесно е да пробиеш 3 дупки и да захванеш колан, но ако не се направи като хората, при удар някой от болтовете може да се измъкне и колана да отреже главата на детето.
Много са колега! Почти всички лади (освен може би най-новите дето напоследък се появиха), практически всички москвичи, волги, шкоди, и доста по-стари западни коли. Да не говорим че има маса коли в движение без колани и на предните седалки! Напр. старите танкове Волга 21 - (някой ден ще си купя такава, голяма тръпка са ми), варшавите.... Те са с даже с цяла седалка отпред. Има и ретро западни коли такива. Това че в софия автопарка е малко по-млад не значи нищо - София не е българия.

Никой няма право да те принуждава да бракуваш колата си, колкото и стара да е, и никой няма право да те кара да я модифицираш по начин непредвиден от производителя, това е железен принцип. Затова и са скандални тези недомислени изисквания. А колко е било просто - достатъчно е да се напише че детските седалки са задължителни в коли имащи фабрично предпазни колани!
А така излиза че всеки трябва да прави самоделни закрепвания на колани или седалки. Да, някой могат да се справят но не всички. Дори и в сервиз да идеш за целта, за повечето коли производителя не е дал инструкции къде купето е достатъчно здраво, или къде трябва да се доукрепи за да понесе захващане на колан. Лесно е да пробиеш 3 дупки и да захванеш колан, но ако не се направи като хората, при удар някой от болтовете може да се измъкне и колана да отреже главата на детето.
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Прегледах набързо закона, и открих доста глупости, при това от един момент ми омръзна и взех да прескачам. При внимателен прочит ще се открият десетки безсмислици, мъгляви фгормулировки и противоречия, това е повече от очевидно. Ето какво забелязах (върха на айсберга):
(6) (Нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Когато пътна лента е сигнализирана за движение само на превозни средства от редовните линии за обществен превоз на пътници, се забранява движението на други пътни превозни средства.
[Коментар] - Т.е. ако има BUS лента никъде по пътя не могат да се движат други превозни средства, а??? Идиоти, трябвало е на края да добавят " по нея"!!! Това е закон, мама му стара, всяка дума и дори всяка запетая е важна!
(3) На водача на моторно превозно средство е забранено да се движи с ниска скорост без включени аварийни светлини.
[Коментар] - А какво се разбира под "ниска скорост"? Значи ли това че всеки път като тръгваш от светофар докато не дигнеш поне 30км/ч трябва да си на аварийни? Ами ако колата няма аварийни? Много по-стари коли нямат...
Чл. 23. (1) Водачът на пътно превозно средство е длъжен да се движи на такова разстояние от движещото се пред него друго превозно средство, че да може да избегне удряне в него, когато то намали скоростта или спре рязко.
[Коментар] Вместо неудачната дума "удряне" би следвало да се ползва "сблъсък", или поне "удар", че е някак смешно.
Чл. 43. Изпреварването на моторни превозни средства, с изключение на мотопеди и мотоциклети без кош, е забранено:
...
5. пред пешеходна пътека, когато изпреварваното превозно средство закрива видимостта към пешеходната пътека;
6. (нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) пред и върху сигнализирана пешеходна пътека.
[Коментар] Новата и старата алинеи се припокриват, при това новата е мъглява, тъй като за разлика от старата не е уточнено какво се разбира "пред" пешеходната пътека - колко метра е това "пред", или е в зависимост от алчността на катаджията?
Чл. 102. (Изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) На водача, собственика или
упълномощения ползвател на моторно превозно средство се забранява да предоставя моторното превозно средство на водач, който е под въздействие на алкохол, наркотици или други упойващи вещества, или на неправоспособен водач.
[Коментар] Безполезен член, тъй като няма как собственика да контролира какво пие или е пил човека на който е дал колата (тук се включват и службните коли, които могат да са много с един собственик!) И не е длъжен да разполага с дрегер, нито има право да подлага когото и да било на алкохолен тест.
2) (Доп. - ДВ, бр. 103 от 2005 г., в сила от 01.01.2006 г.) Всеки участник в пътнотранспортно произшествие е длъжен при поискване от други участници в движението да дава данни за самоличността си и за задължителната си застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите, а в зависимост от последиците от произшествието и да уведоми собствениците на имуществото, което е повредил в
резултат на произшествието.
[Коментар] Т.е. ако някоя мутреса те прасне изодзад докато се гримира, сетне си длъжен да даваш личните си данни на всеки минаващ по улицата и в частност на нейниите еба..чи като дойдат?
(3) В моторните превозни средства от категории M1, N1, N2 и N3, които не са оборудвани със системи за обезопасяване, не се допуска превозването на деца под тригодишна възраст, а децата на възраст три и повече години и с ръст под 150 сантиметра заемат седалка, която не е предна.
[Коментар] Как фуражката ще установи възрастта на детето? Децата нямат лични карти, а възрастта им никак не е очевидна! Напълно безполезен текст, вероятно преписан от лепенката/бумагата на някое детско столче..
(5) Не се допуска превозването на деца в система за обезопасяване на деца, обърната в посока, обратна на нормалната посока на движение на превозното средство, когато тя е закрепена на пътническа седалка, с предно разположена въздушна възглавница, освен ако възглавницата не е деактивирана.
[Коментар] И как ще разбере фуражката че възглавницата е деактивирана? Защо се пишат в закона безсмислици? Или наистина просто са преписали някоя инструкция към детско столче?
Чл. 175. (1) (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) Наказва се с лишаване от право да управлява моторно превозно средство за срок от 1 до 6 месеца и с глоба от 50 до 200 лв. водач, който:
...
4. откаже да изпълни нареждане на органите за контрол и регулиране на движението;
[Коментар] Тоест ако ти кажат "сваляй гащите и се наведи", или "иди ми купи 1 бутилка ракия че е вече 09:00 и още съм трезвен" си длъжен да изпълняваш, а? В цивилизованите държави се уточнява че става дума само за законосъобразни нареждания!
...
6. при пътнотранспортно произшествие, в което няма участие, откаже
необходимото съдействие с моторното превозно средство.
[Коментар] С кое превозно средство? Някое от ударените или своето? Ясно е какво са имали предвид, но смело може да откажеш - никой не може да те осъди на база подобен неизяснен текст.
Още има много, ама ме мързи да чета жалкото творение по внимателно.
(6) (Нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Когато пътна лента е сигнализирана за движение само на превозни средства от редовните линии за обществен превоз на пътници, се забранява движението на други пътни превозни средства.
[Коментар] - Т.е. ако има BUS лента никъде по пътя не могат да се движат други превозни средства, а??? Идиоти, трябвало е на края да добавят " по нея"!!! Това е закон, мама му стара, всяка дума и дори всяка запетая е важна!
(3) На водача на моторно превозно средство е забранено да се движи с ниска скорост без включени аварийни светлини.
[Коментар] - А какво се разбира под "ниска скорост"? Значи ли това че всеки път като тръгваш от светофар докато не дигнеш поне 30км/ч трябва да си на аварийни? Ами ако колата няма аварийни? Много по-стари коли нямат...
Чл. 23. (1) Водачът на пътно превозно средство е длъжен да се движи на такова разстояние от движещото се пред него друго превозно средство, че да може да избегне удряне в него, когато то намали скоростта или спре рязко.
[Коментар] Вместо неудачната дума "удряне" би следвало да се ползва "сблъсък", или поне "удар", че е някак смешно.
Чл. 43. Изпреварването на моторни превозни средства, с изключение на мотопеди и мотоциклети без кош, е забранено:
...
5. пред пешеходна пътека, когато изпреварваното превозно средство закрива видимостта към пешеходната пътека;
6. (нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) пред и върху сигнализирана пешеходна пътека.
[Коментар] Новата и старата алинеи се припокриват, при това новата е мъглява, тъй като за разлика от старата не е уточнено какво се разбира "пред" пешеходната пътека - колко метра е това "пред", или е в зависимост от алчността на катаджията?
Чл. 102. (Изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) На водача, собственика или
упълномощения ползвател на моторно превозно средство се забранява да предоставя моторното превозно средство на водач, който е под въздействие на алкохол, наркотици или други упойващи вещества, или на неправоспособен водач.
[Коментар] Безполезен член, тъй като няма как собственика да контролира какво пие или е пил човека на който е дал колата (тук се включват и службните коли, които могат да са много с един собственик!) И не е длъжен да разполага с дрегер, нито има право да подлага когото и да било на алкохолен тест.
2) (Доп. - ДВ, бр. 103 от 2005 г., в сила от 01.01.2006 г.) Всеки участник в пътнотранспортно произшествие е длъжен при поискване от други участници в движението да дава данни за самоличността си и за задължителната си застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите, а в зависимост от последиците от произшествието и да уведоми собствениците на имуществото, което е повредил в
резултат на произшествието.
[Коментар] Т.е. ако някоя мутреса те прасне изодзад докато се гримира, сетне си длъжен да даваш личните си данни на всеки минаващ по улицата и в частност на нейниите еба..чи като дойдат?
(3) В моторните превозни средства от категории M1, N1, N2 и N3, които не са оборудвани със системи за обезопасяване, не се допуска превозването на деца под тригодишна възраст, а децата на възраст три и повече години и с ръст под 150 сантиметра заемат седалка, която не е предна.
[Коментар] Как фуражката ще установи възрастта на детето? Децата нямат лични карти, а възрастта им никак не е очевидна! Напълно безполезен текст, вероятно преписан от лепенката/бумагата на някое детско столче..
(5) Не се допуска превозването на деца в система за обезопасяване на деца, обърната в посока, обратна на нормалната посока на движение на превозното средство, когато тя е закрепена на пътническа седалка, с предно разположена въздушна възглавница, освен ако възглавницата не е деактивирана.
[Коментар] И как ще разбере фуражката че възглавницата е деактивирана? Защо се пишат в закона безсмислици? Или наистина просто са преписали някоя инструкция към детско столче?
Чл. 175. (1) (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) Наказва се с лишаване от право да управлява моторно превозно средство за срок от 1 до 6 месеца и с глоба от 50 до 200 лв. водач, който:
...
4. откаже да изпълни нареждане на органите за контрол и регулиране на движението;
[Коментар] Тоест ако ти кажат "сваляй гащите и се наведи", или "иди ми купи 1 бутилка ракия че е вече 09:00 и още съм трезвен" си длъжен да изпълняваш, а? В цивилизованите държави се уточнява че става дума само за законосъобразни нареждания!
...
6. при пътнотранспортно произшествие, в което няма участие, откаже
необходимото съдействие с моторното превозно средство.
[Коментар] С кое превозно средство? Някое от ударените или своето? Ясно е какво са имали предвид, но смело може да откажеш - никой не може да те осъди на база подобен неизяснен текст.
Още има много, ама ме мързи да чета жалкото творение по внимателно.

- 20vTurbo
- Мнения: 1034
- Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
- Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
- Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
- Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
- Контакти:
psstv18rp написа:"Кои са тези коли без колани на задните седалки?"
Много са колега! Почти всички лади (освен може би най-новите дето напоследък се появиха), практически всички москвичи, волги, шкоди, и доста по-стари западни коли. Да не говорим че има маса коли в движение без колани и на предните седалки! Напр. старите танкове Волга 21 - (някой ден ще си купя такава, голяма тръпка са ми), варшавите.... Те са с даже с цяла седалка отпред. Има и ретро западни коли такива. Това че в софия автопарка е малко по-млад не значи нищо - София не е българия.В провинцията колите без колани отзад са все още мнозинство.
Волга 21, ех налегна ме носталгията. Може и да си прав, но аз лично не познавам много млади семейства които да си возят малките деца в такива ретро класики. Дай да пуснем една анкетка тука понеже има хора от цяла България че и отвъд и да видим колко нямат колани на задните седалки. Сигурно ще се намери все някой от колегите с въздушно охлаждане да си признае ...
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ами аз до миналата година имах освен пасата Москвич 2140Д, произведен 88-ма година (т.е. доста нов:-)) без колани на задните. И вече имах дете на 3 години. Вярно рядко карах тази кола, повече за кеф, малкия се търкаляше отзад като круша.
А семействата с деца с лади не са толкоз малко.
Анкетка няма много смисъл защото това е все пак клуб на западна марка, а там задните колани са добавяни стандартно доста по-отдавна. Би имало смисъл глобална анкета.
Смисъла е че като се пише закон трябва да се обмислят всички възможни варианти, а не да се действа на принципа "абе те такива коли са малко", или "да де осрахме се в закона, ама те катаджиите няма да се заяждат" и т.н.

А семействата с деца с лади не са толкоз малко.

Смисъла е че като се пише закон трябва да се обмислят всички възможни варианти, а не да се действа на принципа "абе те такива коли са малко", или "да де осрахме се в закона, ама те катаджиите няма да се заяждат" и т.н.
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Толкова ли си наивен та вярваш в това?
Натиснали са ги от EU, наште пръчове са преписали някоя инструкция на детско столче без да мислят (те и не могат) за възможните варианти, и са я приели по спешност за да спечелят червени точки в стил "вижте ни как се грижим за децата"...
А че няма да може да се спазва напрактика и хората ще бъдат принудени да пълнят джобовете на мазните фуражки - това си е допълнителен бонус, и е смисълът от гледна точка на фуражките - за тях подобни несъобразени с реалностите текстове са манна небесна.
И не виждам какво пречи на "грижата за безопастността на децата", да се уточни че столчета са задължителни само в коли с фабрични колани отзад. И да се оставят родителите имащи все още такива коли сами да преценят дали да рискуват, дали да си монтират колани или да си сменят колите. Важно е да има свобода!!!
И защо например малко по-голямо дете да може да се вози без колан в такава кола а малко по-малко да не може? По-голямото не е толкова ценно за обществото ли?

Натиснали са ги от EU, наште пръчове са преписали някоя инструкция на детско столче без да мислят (те и не могат) за възможните варианти, и са я приели по спешност за да спечелят червени точки в стил "вижте ни как се грижим за децата"...
А че няма да може да се спазва напрактика и хората ще бъдат принудени да пълнят джобовете на мазните фуражки - това си е допълнителен бонус, и е смисълът от гледна точка на фуражките - за тях подобни несъобразени с реалностите текстове са манна небесна.
И не виждам какво пречи на "грижата за безопастността на децата", да се уточни че столчета са задължителни само в коли с фабрични колани отзад. И да се оставят родителите имащи все още такива коли сами да преценят дали да рискуват, дали да си монтират колани или да си сменят колите. Важно е да има свобода!!!
И защо например малко по-голямо дете да може да се вози без колан в такава кола а малко по-малко да не може? По-голямото не е толкова ценно за обществото ли?
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта