Промивка на охлаждането с Калгон

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
yordankl
Мнения: 68
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 20:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново,Голф3 1.6 моно ABU 1994

Промивка на охлаждането с Калгон

Мнениеот yordankl » Нед 26 авг 2007 8:46


Имам Голф 3 АБУ двигател 94 год. Искам да промия охл. система и един приятел ми каза че великолепна работа върши ако сложа едно хапче за съдомиална машина КАЛГОЛ , тия дето са 8 в едно.после системата блесвала като кристална чаша :D .След това се подменял антифриза.




Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Нед 26 авг 2007 8:50


много алуминий вътре бе .... трябва да стане , ама защо , когато има толкова промивки ? то да е нещо , което се прави през ден - айде , иди дойди , ама нещо което се прави супер рядко - защо ти е да експериментираш с твоята кола.... :wink:


Потребителски аватар
yordankl
Мнения: 68
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 20:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново,Голф3 1.6 моно ABU 1994

Мнениеот yordankl » Нед 26 авг 2007 8:58


Приятелчето дето си е сложило хапчето нямало време да си смени антифриза и така кара вече 2 години и каза че нищо и няма на колата


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Нед 26 авг 2007 8:59


Ами пробвай и ще кажеш дали има ефект и аз съм чувал , че калгона е много ефективен за промивка, но не е пробвано :D


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Нед 26 авг 2007 9:06


Еми виж сега колега .... то няма и нужда тогава да го коментираме :wink: При условие, че в антифриза се слагат различни компоненти , които влияят добре върху работоспособността на системата , се появява един , дето ръга нещо на основата на киселина ( каквото е калгона) и си пее :lol: :lol: Аз съм гледал един 102 годишен китаец , който на 95 бил разбрал , че да се пуши е вредно и ги бил намалил цигарите :lol: ..значи ли , че това е правилно и можем да си извадим грандиозния извод , че пушенето не е вредно , защото нали го знаете китаеца..... :lol: Всеки сам да си решава , ама аз ако сложа някога такова нещо ( което не вярвам ) бих си промил системата доста пъти .... а какво остава да карам с него .... :!: Иначе като химия е ясно - киселина ...... влияе на котления камък с гаранция...... :wink:


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Нед 26 авг 2007 9:10


да не стане с оня колега с язвите на блока ..защо се занимавате с глупости... :lol:


Потребителски аватар
Plamen_RI
Мнения: 1724
Регистриран на: Пон 03 юли 2006 21:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Plamen_RI » Нед 26 авг 2007 9:58


Като имах жигула съм я промивал със разтвор на сода каустик, обикновено по ТЕЦ-овете го имат, наистина блесва системата, ама ако го оставиш повече да работи мотора, може да изяде я блок,я гарнитура...честно казано на ФВ-то не бих го пробвал, калгон аз лично също не бих рискувал.
Страшно ефективен вариант,който не е толкова агресивен - чист разтвор на млечна киселина, от някоя мандра може да вземеш,като им кажеш че за промивка ти трябва, те ще ти дадат чист, щото иначе е със примеси разни, пък ако не ти се занимава, може да го направиш и със оцет...

ПС защо ми се струва че има ужасно много писано по въпроса :roll:


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3974
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Мнениеот joro_kem » Нед 26 авг 2007 11:35


лично съм пробвал на сиера 2.3 дизел с лимонена киселина (лимонтузу). разтворих 2 пакетчета в 1 кофа вода, източих антифриза и налях водата от кофата. караш ден-два, след това източваш всичко и пълниш с чиста вода. източваш отново, пълниш с антифриз и си ок! има голяма верочтност да спукаш износен маркуч (ако има такъв). успех!


Потребителски аватар
yordankl
Мнения: 68
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 20:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново,Голф3 1.6 моно ABU 1994

Мнениеот yordankl » Нед 26 авг 2007 11:47


Вкъщи намерих хапчета за съдомиялна SOMAT с сода ефект 5 в едно, ще стрия едно хапче на прах и ще го сложа в охлаждането.Ще покарам за около 30 минути на загрят двигател и после ще го източа.Само да не се запени много. :D .Реших да пробвам и после ще разправям.
Другия ми вариант е да дам 100 лева за нов радиатор и да не се занимавам с глупости.
Между другото някой свалял ли е радиатора на охлаждането.Лесно ли се сваля.Моя пред него е радиатора на климатика...само да не се наложи да свалям и него щото ще ми замине фреона.


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Нед 26 авг 2007 18:24


сваляш броня,греда...т.н. :wink:


Потребителски аватар
yordankl
Мнения: 68
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 20:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново,Голф3 1.6 моно ABU 1994

Мнениеот yordankl » Нед 26 авг 2007 19:16


Мечка страх , мен не страх.Сложих хапчето като предварително го направих на прах и хванах пътя.....изминах към 80 км...Да ви кажа за мое учудване температурния режим рязко се подобри....стрелката като застана на 90 градуса и почти не помръдна..като това при включен климатик.При по големи наклони отиваше на 95 но после пак си заставаше на 90 градуса.Даже си мислех да не източвам антифриза след това, а да си карам така но после ме хвана шубе да не вземе да разяде нещо по двигателя...Какво да ви кажа ...чак се изкефих......
То преди какво беше...беше ме страх да включа климатика щото почваше да загрява и отиваше към 110 градуса.


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5451
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Нед 26 авг 2007 20:43


Дано всичко да е наред!


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13545
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Нед 26 авг 2007 21:09


yordankl написа:Мечка страх , мен не страх.Сложих хапчето като предварително го направих на прах и хванах пътя.....изминах към 80 км...Да ви кажа за мое учудване температурния режим рязко се подобри....стрелката като застана на 90 градуса и почти не помръдна..като това при включен климатик.При по големи наклони отиваше на 95 но после пак си заставаше на 90 градуса.Даже си мислех да не източвам антифриза след това, а да си карам така но после ме хвана шубе да не вземе да разяде нещо по двигателя...Какво да ви кажа ...чак се изкефих......
То преди какво беше...беше ме страх да включа климатика щото почваше да загрява и отиваше към 110 градуса.



1. @Plamen_RI В ТЕЦ овете се ползват йонообменни смоли - 4 вида , които се смесват в определена пропорция. В всеки ТЕЦ , който е такъв има ХИМИЧЕСКА лаборатория , която прави пропорцията . Това е за всеки блок.Най=често използваните са на френската фирма Амбер - Амберджет и Амберлайт / 2 вида с различни номера/. :wink:


2. Колега нешо не ти е наред в управлението на вентилатора на климатика.
1ва степен включва след 5-7 секунди, а втора степен след 10-15 сек при включен климатик или троник

Радиаторите ти са затлачени от кал, прах - измий ги.

3. С този бъркоч дето си сложил си задели парички за нова водна помпа -изчакай да протече и тогава сменяй бъркоча.

110 градуса са много


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Пон 27 авг 2007 20:18


Опа,

само да споделя, че и аз днес мушнах 1 таблетка калгонит в антифриза. Карах 20 км и източих - ефект не знам дали имаше - видимо поне маркучите от вътре бяха супер чисти, но може и така да са си били по-принцип. Проблема ми обаче беше в термостата, така че не мога да кажа до колко помага в борбата с котления камък.

На колегите които се притесняват, че бил киселинен ще кажа, че след консултация с баща ми (доцент по химия и т.н. както и да е) се оказа, че май киселинни са именно промивките които се продават, а тези таблетки действат на друг принцип като се свързват с напластяванията и така всъщност мият - а и помислете какво има в съдомиялната машина - метални тръби и гумени съединения- според мен не е по-опасно промиването с това от колкото с течностите които продават.
Друг е въпроса до колко е ефикасно - пак повтарям при мен си беше чиста системата проблема ми беше другаде.

Поздрави


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Пон 27 авг 2007 20:23


абе както са ви стари гарнитурите на главите само трябва с някой такъв агент да ги цъснете по-бързо...аз моята сега я смених оригиналната си е била на 13г. и хем с антифриз е карана и видях на какво прилича и какви язви има...а камо ли с разяждащи в-ва да си напъхаш в охладителната с-ма. :roll:



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 112 госта