VR6 срещу АБФ- впечатления?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19163
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: VR6 срещу АБФ- впечатления?

Мнениеот stefan4o » Чет 23 юни 2011 13:48


dani90 написа:всичко друго може ама моя абф , колкото и газ да му се дава над 12.5 градско неможе да качи.при вр6 незнам дали е същото положение


Сега остава да кажеш, че на газ е тоя разход :) :Mr Green Fun Верно ли както и да го караш над 12.5 не отива? Да не би да имаш тема в раздел "Продава" :063:




Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: VR6 срещу АБФ- впечатления?

Мнениеот pe6kata » Чет 23 юни 2011 15:45


GTI 16V ABF написа:И двата мотора са добри като характеристика,оба4е мисля 4е един АБФ със малко пари ще превасхожда до някаква степен вр6.слагам на абф-а една къса скоросна кутия един 4ип и по широка генерация да се отпуши и става голям кеф mhihi не подцянявам вр6 но тои е по сложен за подръжка,разход и допулнително пълнене който каквото иска да говори но това си е факт :beer и мен ме кефи вр6 не знам да има Голфаджие който да не го кефи но както казах с малко пари един абф става приятен като вр6 :beer


и какъв е проблема да сложиш на вр6 чип, къса кутия и генерация. гарантирам ти че ефекта при 6-така ще е много по-голям.

Дори и понапомпан абф да го докара откъм вървене като стоков вр6, то усещането пак няма да е същото. 6-така и ма друго поведение, друг звук... абе различно е.
Идея ли ви е колко тунинг трябва на един абф, за да слезе на времето на един стоков вр6 на 400м :!:
Има една тема на колега от силовия раздел, който му е интересно да я прочете. Къси скорости, доста сгъстена, спортни валове, генерация и куп дреболии още...

преди време докато бях абф-джия и аз така си мислех че абф+ модове = вр6, ама се оказа че не е така. Удоволствието от кубатурата и 6-те цилиндръра е нещо друго.

Ти специално ми обясни кое точно е скъпото и сложното за поддръжка на вр6, щом като го пишеш, че ми е много интересно.
Бъди по-конкретен, изброй ми части и цени да видим за каккво точно става въпрос :!:


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11161
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: VR6 срещу АБФ- впечатления?

Мнениеот brabus » Чет 23 юни 2011 18:32


Ще призова всички да се придържат по темата!


Потребителски аватар
GTI 16V ABF
Мнения: 752
Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:29
Автомобил: VW Corrado
Двигател: 2.8 VR6 - AAA

Re: VR6 срещу АБФ- впечатления?

Мнениеот GTI 16V ABF » Чет 23 юни 2011 18:35


pe6kata написа:
GTI 16V ABF написа:И двата мотора са добри като характеристика,оба4е мисля 4е един АБФ със малко пари ще превасхожда до някаква степен вр6.слагам на абф-а една къса скоросна кутия един 4ип и по широка генерация да се отпуши и става голям кеф mhihi не подцянявам вр6 но тои е по сложен за подръжка,разход и допулнително пълнене който каквото иска да говори но това си е факт :beer и мен ме кефи вр6 не знам да има Голфаджие който да не го кефи но както казах с малко пари един абф става приятен като вр6 :beer


и какъв е проблема да сложиш на вр6 чип, къса кутия и генерация. гарантирам ти че ефекта при 6-така ще е много по-голям.

Дори и понапомпан абф да го докара откъм вървене като стоков вр6, то усещането пак няма да е същото. 6-така и ма друго поведение, друг звук... абе различно е.
Идея ли ви е колко тунинг трябва на един абф, за да слезе на времето на един стоков вр6 на 400м :!:
Има една тема на колега от силовия раздел, който му е интересно да я прочете. Къси скорости, доста сгъстена, спортни валове, генерация и куп дреболии още...

преди време докато бях абф-джия и аз така си мислех че абф+ модове = вр6, ама се оказа че не е така. Удоволствието от кубатурата и 6-те цилиндръра е нещо друго.

Ти специално ми обясни кое точно е скъпото и сложното за поддръжка на вр6, щом като го пишеш, че ми е много интересно.
Бъди по-конкретен, изброй ми части и цени да видим за каккво точно става въпрос :!:

Еми като почнесш от дебитомер той е около 200-250лв,инсталация около 200лв,еку към 200-250,сеидинител от порядак на 200лв съм го гледал,блок тои е 250-300,колянов вал- 200лв,биели,бутала по 50 лева,разпределите валове и те към 100-150,главата съм гледал на едно место беше 100 на друго имаше за 230лв втора рака,капак на главата тои е към 50-100,маслена помпа виждал съм за 40лв(едини4ен слу4еи) оба4е са по повече сигурно са към 100++,друго картер той не е по малко от 50 и не е повече от 200,това говоря за 2-ра рака чисто нови мислим знаеш цените за друго не се сештам а има още доста дребули който са не по малко важни и евтини,разбирасе тези нешта не се сменяват всеки ден но пък са трудно набавими все още във БГ за разлика от на абф чаркуляците който ги има под път и над път,не всеки има възможноста да го подържа и за това по добрия вариянт е АБФ независимо дали е много дали е малко по лесен важното е че е по лесен :)

Последна промяна от GTI 16V ABF на Чет 23 юни 2011 19:44, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
dani90
Мнения: 307
Регистриран на: Пон 03 май 2010 18:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: VR6 срещу АБФ- впечатления?

Мнениеот dani90 » Чет 23 юни 2011 18:43


stefan4o написа:
dani90 написа:всичко друго може ама моя абф , колкото и газ да му се дава над 12.5 градско неможе да качи.при вр6 незнам дали е същото положение


Сега остава да кажеш, че на газ е тоя разход :) :Mr Green Fun Верно ли както и да го караш над 12.5 не отива? Да не би да имаш тема в раздел "Продава" :063:


Не приятел , не е на газ колата.Дори е със 17ки , цялото купе е със изолация стп и още 50 кила боклуци в багажника.

Не съм от лаладжийте по форумите , някой хора ме познават и знаят че не си говоря празни приказки.


Потребителски аватар
GTI 16V ABF
Мнения: 752
Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:29
Автомобил: VW Corrado
Двигател: 2.8 VR6 - AAA

Re: VR6 срещу АБФ- впечатления?

Мнениеот GTI 16V ABF » Чет 23 юни 2011 19:35


dani90 написа:
stefan4o написа:
dani90 написа:всичко друго може ама моя абф , колкото и газ да му се дава над 12.5 градско неможе да качи.при вр6 незнам дали е същото положение


Сега остава да кажеш, че на газ е тоя разход :) :Mr Green Fun Верно ли както и да го караш над 12.5 не отива? Да не би да имаш тема в раздел "Продава" :063:


Не приятел , не е на газ колата.Дори е със 17ки , цялото купе е със изолация стп и още 50 кила боклуци в багажника.

Не съм от лаладжийте по форумите , някой хора ме познават и знаят че не си говоря празни приказки.
Колега ако не ме лъже паметта мисля че твоя голф го продаваше тъмно син със леко раздути калници и е любилеика,може и да съм се убъркал но ако не съм мога само да кажа че е уникален и наистина е със 17-ки :bowdown :beer


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: VR6 срещу АБФ- впечатления?

Мнениеот niikoo_1 » Чет 23 юни 2011 19:47


pe6kata написа:
PL-16v написа:ВР-а си е и скъп и лаком в сравнение със АБФ-а няма какво да си говорим празни приказки я обслужи един ВР и после един АБФ и пак ще си говорим и като пари и като време и като труд :!:


обслужвал съм абф и вр6, просто щото и двата мотора съм ги имал по няколко години.

ангренажния комплект за вр6 (двете вериги, двата обтегача и двата успокоителя) са точно 270лв, поне онзи ден ги купувах, даже някой тук може да потвърди :lol: При това се сменят на 200 000км.
За това време на абф трябва да смениш 4 пъти ремък, по принцип 4 пъти и ролка (на практика 2 пъти :lol: ) и веднъж верига.
Калкулирай си ги.
Кабелите като цена са много близо до абф-ските.
Свещите- просто купуваш две по-повече.
Не смятам че дебитомер или бобини(ако мотора е с такива) е такъв консуматив. Развалялт се толкова често, колкото и на всяка кола с дебитомер.
Всеки мотор, който не е в час, гори и не върви. В това число и абф и вр6.
За една и съща сума пари(за малка сума говорим), от вр6 ще изкараш близо 2 пъти повече коне като повишение, демек ако от абф извадиш 20-на, то от вр-а ще са към 40.
М


Пешка АБФ е доста по-евтин за обслужване няма какво да го дъвкаме, ремъка дори и да караш над 40хил.км се сменя мега елементарно, поне аз кола дето съм и навъртял повече 40хил.км не съм имал.
Отави това колко струват веригите, но какво правим със скоростната кутия когато дой време да се сменят а?


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: VR6 срещу АБФ- впечатления?

Мнениеот pe6kata » Чет 23 юни 2011 20:26


niikoo_1 написа:Пешка АБФ е доста по-евтин за обслужване няма какво да го дъвкаме, ремъка дори и да караш над 40хил.км се сменя мега елементарно, поне аз кола дето съм и навъртял повече 40хил.км не съм имал.
Отави това колко струват веригите, но какво правим със скоростната кутия когато дой време да се сменят а?

кво праим...
ами същото каквото правим с абф(и който и да е друг ) като дойде време за смяна на съединител...
бах ти кутията, кво толкова има... и това при положение че се прави на 200 000? Обикновено там свършва и съединителя, така че спокойно си сваляш целия мотор за по-удобно и правиш едно генерално обслужване и забравяш.

никакъв не е проблема да напиша че вр6 е някаква екзотика, капризен, сложен, скъп, видиш ли само за някакви богоизбрани гъзари (и аз в това число, с няколко при това :oops: ) и да си придавам важности.
Просто не е така. И влизам тука в некви тъпи спорове просто щото много хора имат мерак да се качат на вр6, ама е насадено някакво мнение във форума за този мотор и това ги възпира. А мотора носи много усмивки. Един от най-евтините 6 цилиндрови мотори е за обслужване и ремонт. Едно смотано тди е много по-скъпо в това отношение.

Навремето като си вземаше абф, как се възприемаше тогава мотора (щото тогава беше вървежен абф, вр ите се брояха на пръсти). разход от 10 нагоре, бегачка, скъп... а се оказа не е точно така като почна да го караш, нали
Оставете ги тия предрасъдъци.


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: VR6 срещу АБФ- впечатления?

Мнениеот niikoo_1 » Чет 23 юни 2011 21:09


pe6kata написа:
niikoo_1 написа:Пешка АБФ е доста по-евтин за обслужване няма какво да го дъвкаме, ремъка дори и да караш над 40хил.км се сменя мега елементарно, поне аз кола дето съм и навъртял повече 40хил.км не съм имал.
Отави това колко струват веригите, но какво правим със скоростната кутия когато дой време да се сменят а?

кво праим...
ами същото каквото правим с абф(и който и да е друг ) като дойде време за смяна на съединител...
бах ти кутията, кво толкова има... и това при положение че се прави на 200 000? Обикновено там свършва и съединителя, така че спокойно си сваляш целия мотор за по-удобно и правиш едно генерално обслужване и забравяш.


Когато си купиш ВР или друга кола с верига то в 99% от случайте тя не е сменяна и трябва да ги дадеш тия пари.
Аз кола повече 30хил.км не карам преди да я продам, пък камоли да търкалям един мотор 200хил.км за да има това значение за мен, да не говорим, че тоя мотор ще съм го окотил още преди да е направил 50хил.км.
Винаги досега задължително като съм купувал кола съм я обслужвал от до що се отнася до ремъци/водни помпи/обтегачи и т.н и т.н. така разходите са си раздходи.

А за свалянето на скоростите е така, вярно като сменяш съединител пак трябва да паднат на земята, ама в сервиза за това взимат пари.
Иначе никой не казва, че Вр-ра е лош избор, просто е доста по-скъп и това трябва да го има впредвид някой дето е тръгнал с последните си пари да сади такъв мотор.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: VR6 срещу АБФ- впечатления?

Мнениеот niks76 » Чет 23 юни 2011 21:54


Изображение
Изображение
голфчето е екс KR i ABF,собственика му е на мнение че сега няма нищо общо във вървежа(мотора е 2.9) и не иска и да чуе за четирицилиндров мотор


Потребителски аватар
Deo88
Мнения: 2673
Регистриран на: Пет 31 авг 2007 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Панагюрище

Re: VR6 срещу АБФ- впечатления?

Мнениеот Deo88 » Нед 26 юни 2011 0:04


Каквото и ще да говорите ВР6 си е ВР6 ! Вярно , поддръжката му е по-скъпа , но само като му чуеш гласчето и забравяш за това колко гори ...

Впечатленията ми от АБФ и ВР6 са много и ако трябва да бъда искрен , везната се накланя към шестака .

ВР6 - скъп за поддръжка , но чувството да шофираш кола ( голф 2 или 3 ) с такъв двигател е несравнимо ! - а звука гали много приятно ушетата ...
АБФ - поддръжката му е сравнително по-евтина от тази на шестака , но относно звук и стойности бледнее пред ВР-а

Това са личните ми впечатления .

п.с. Мисля , че няма нужда да спорим коя кола има по-голям потенциал след каквито и да са доработки - чипове , кулери и други допълнителни екстри . Мисля , че за оригиналните варианти има какво да се сподели , така , че тези с доработките нека ги оставим на страни ;)
Лека вечер :asleep


Потребителски аватар
GTI 16V ABF
Мнения: 752
Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:29
Автомобил: VW Corrado
Двигател: 2.8 VR6 - AAA

Re: VR6 срещу АБФ- впечатления?

Мнениеот GTI 16V ABF » Нед 26 юни 2011 1:32


Deo88 написа:Каквото и ще да говорите ВР6 си е ВР6 ! Вярно , поддръжката му е по-скъпа , но само като му чуеш гласчето и забравяш за това колко гори ...

Впечатленията ми от АБФ и ВР6 са много и ако трябва да бъда искрен , везната се накланя към шестака .

ВР6 - скъп за поддръжка , но чувството да шофираш кола ( голф 2 или 3 ) с такъв двигател е несравнимо ! - а звука гали много приятно ушетата ...
АБФ - поддръжката му е сравнително по-евтина от тази на шестака , но относно звук и стойности бледнее пред ВР-а

Това са личните ми впечатления .

п.с. Мисля , че няма нужда да спорим коя кола има по-голям потенциал след каквито и да са доработки - чипове , кулери и други допълнителни екстри . Мисля , че за оригиналните варианти има какво да се сподели , така , че тези с доработките нека ги оставим на страни ;)
Лека вечер :asleep

Наистина VR6-са има уникално гласче спор няма :bowdown mhihi обаче мисля че и абф със конусен спортен филтър също има приятен звук,доста ме радва :bowdown


Потребителски аватар
Vidol Nikolov
Мнения: 2149
Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
Автомобил: Jetta 1.6
Двигател: PN
Местоположение: ---

Re: VR6 срещу АБФ- впечатления?

Мнениеот Vidol Nikolov » Нед 26 юни 2011 2:10


И с конус и без конус Абф-а само цвили,Вр-а се познава отдалече само по звука,А абф може и да го обьркаш с некоя 1.8 абс с читава генерация :D
И като трьгва на старт или идва от далече всеки вика'Чуваш ли шестака',никой не казва'чуваш ли абф-а' 8)


Потребителски аватар
GTI 16V ABF
Мнения: 752
Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:29
Автомобил: VW Corrado
Двигател: 2.8 VR6 - AAA

Re: VR6 срещу АБФ- впечатления?

Мнениеот GTI 16V ABF » Нед 26 юни 2011 2:27


Vidol Nikolov написа:И с конус и без конус Абф-а само цвили,Вр-а се познава отдалече само по звука,А абф може и да го обьркаш с некоя 1.8 абс с читава генерация :D
И като трьгва на старт или идва от далече всеки вика'Чуваш ли шестака',никой не казва'чуваш ли абф-а' 8)

Ако на това му викаш цивлене http://www.youtube.com/watch?v=VmRoN9Z7wc4 mhihi за теб не знам обаче аз да убъркам 2.0 16в със 1.8 8в със няаква си генерациика няма шанс,един познат има тъкъв мотор абс и му сложи по широка генерация и да ти кажа и баба ми ще ги различи по звук :beer


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: VR6 срещу АБФ- впечатления?

Мнениеот myrshavija » Нед 26 юни 2011 6:41


dani90 написа:
stefan4o написа:
dani90 написа:всичко друго може ама моя абф , колкото и газ да му се дава над 12.5 градско неможе да качи.при вр6 незнам дали е същото положение


Сега остава да кажеш, че на газ е тоя разход :) :Mr Green Fun Верно ли както и да го караш над 12.5 не отива? Да не би да имаш тема в раздел "Продава" :063:


Не приятел , не е на газ колата.Дори е със 17ки , цялото купе е със изолация стп и още 50 кила боклуци в багажника.

Не съм от лаладжийте по форумите , някой хора ме познават и знаят че не си говоря празни приказки.
Не съм от хората, които те познават, но подчертаното е пълна глупост. mhihi
Моят АБФ с никакви ремонти, ъпгрейди и в неизвестно състояние харчеше минимално 6.5 извънградско, около 11 градско без задръствания ... нооооо си хапваше над 15/100, ако реша да му се порадвам, а съм го засичал и с 18/100.
Може би аз съм от "лаладжийте по форумите" ... знам ли ... mhihi



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 18 госта