BLUEMOTION?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Blau&Weiss
Мнения: 158
Регистриран на: Пон 26 юни 2006 20:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

BLUEMOTION?

Мнениеот Blau&Weiss » Съб 22 сеп 2007 12:17


Накой може ли да ми разясни на разбираем език каква е таз нова технология от нашите идоли от Волфсбург? Това е някаква еко-система въведена в Полото,Голфовете и Пасаторите?




Потребителски аватар
Gigabyte
Мнения: 2857
Регистриран на: Нед 29 окт 2006 9:08
Автомобил: neko drugo
Двигател: vaprosche
Местоположение: Оряхово / Велико Търнуу

Мнениеот Gigabyte » Съб 22 сеп 2007 12:19


Намален разход на гориво. Дизела харчи 4.5 вместо 5.1 ,което е с 0.6 по-малко:

Volkswagen разпространи официална информация за първия от шестте нови BlueMotion модела, които ще дебютират на салона във Франкфурт.

За изминаването на 100 километра, Golf BlueMotion се нуждае от 4.5 литра дизелово гориво, което е с 0.6 литра по- малко в сравнение със серийната версия на модела, предаде auto-press.net.

В резултат на това, свободният пробег на автомобила преминава границата от 1 200 километра (резервоар 55 литра).

В същото време емисиите на CO2 са намалени от 135 на 119 грама на километър. Максималната мощност на двигателя е 77 кВт или 105 конски сили, а максималният му въртящ момент е 250 Нм.


Потребителски аватар
Svetilio
Мнения: 376
Регистриран на: Чет 04 май 2006 20:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Svetilio » Съб 22 сеп 2007 12:36


ако става дума за SCR технологията....

http://www.rs-auto.bg/reviews/article/1308/vw-touareg-bluetdi/

Технология

SCR технологията включва използването на оптимални двигатели, каталитични конвертори на мястото на обикновенния шумозаглушител и специален резервоар съдържащ разграждаща течност (AdBlue), която се впръсква преди катализатора от електронно-контролирана дозираща система.

Това прави възможно подобряването на изгарянето в двигателя като в същото време намалява както разхода на гориво така и изхвърлянето на твърди частици. Поради тази причина с SCR не е необходим допълнителен филтър, който да спазва новите екологични стандарти.

Специален резервоар съдържа редуциращият агент AdBlue, разтвор на 32,5% уреа във вода, която не е отровна, безцветна и негорима е и лесна за съхранение. Нейните физични и химични показатели са дефинирани в стандартите DIN 70070.

В системата с SCR, AdBlue се впръсква в изпускателните тръби по посока на катализатора в точно определени количества, активирайки реакцията, която превръща NOx и амоняка в отработилите газове в безвредни азот и вода.

AdBlue се впръсква от електронно-контролирано дозиращо устройство в количества, които зависят от факторите за състоянието на автомобила и екологични фактори. Системата се грижи да се постигат стандартните параметри дори и при много тежки метеорологични условия, без да оказват влияние върху работата на автомобила.

Консумацията на AdBlue е грубо около 1 литър на всеки 20 литра дизелово гориво и резервоар пълен с AdBlue стига за повече от 7000 км или около 4000 мили. / данните са за товарен автомобил/

Технологията на SCR е създадена да работи колкото е продължителността на живот на автомобила и не се нуждае от специално обслужване.

http://www.inorganics.basf.com/p02/CAPortal/de_DE/portal/adblue/content/Produktgruppen/AdBlue/Anwendung/Anwendung
http://www.omv.bg/main/?/products/adblue

Последна промяна от Svetilio на Нед 23 сеп 2007 3:21, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Veso101
Мнения: 913
Регистриран на: Съб 22 яну 2005 22:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Несебър

Мнениеот Veso101 » Съб 22 сеп 2007 21:40


Това с Аd Blue при Мерцедес е Bluetec , всички камиони Мерцедес Евро 4 са обрудвани с такива. Ако пр ФВ е с друго име не знам, но това не е новост. А и не влияе на разхода.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Съб 22 сеп 2007 21:59


Става въпрос за това, че просто тази версия е олекотена, има редица части от леки метали и други материали, които олекотяват купето. Освен това, мисля, че предавките са по-дълги и дават и от тях икономия. Затова и ускорението е по-бавно, но макс. скорост е малко по-висока. Иначе двигателя не знам да има разлика.


Потребителски аватар
Svetilio
Мнения: 376
Регистриран на: Чет 04 май 2006 20:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Svetilio » Нед 23 сеп 2007 3:21


така, малко извадки от линка който дадох ...........
/ Veso101 все пак SCR води до намален разход - пише го и в предния пост/
"Със своя нов Touareg Volkswagen представят един от най-чистите дизeлови двигатели в света – BlueTDI със SCR катализатор......."
" Touareg BlueTDI, който ще бъде представен в Женева, е един от първите автомобили с дизелови двигатели, покриващи това изискване. Всъщност Volkswagen ще предлагат Touareg със SCR катализатор от началото на 2008 година като част BlueTec Alliance проекта, започнат заедно с Audi и DaimlerChrysler в края на миналата година. Планира се скоро компанията да пусне и подобна система за новата Jetta.
SCR катализатор
Новата катализаторна технология е насочена изцяло към намаляването на вредните азотни оксиди, които се изхвърлят в атмосферата при работа на двигателя. Сега те се разделят на безвреден азот и вода.
SCR е международна абревиатура за "Селективна Каталитична Редукция". Тук "Селективността" идва от факта, че катализаторът има една много важна задача – той трябва да избирателно да превръща отделяните азотните оксиди (NOx) в азот и вода, без да оставя нежелани странични ефекти. Именно затова съвсем скоро подобни автомобили ще бъдат поставяни и окисляващи катализатори (oxidation catalytic converter).
SCR разгражда азотните съединения благодарение на синтетична урея на водна основа, наречена AdBlue,която се съхранява в спомагателен резервоар в Touareg BlueTDI. Субстанцията се впръска продължително в изпускателната система точно преди самия катализатор. Впоследствие се осигурява прецизна информация, подавана от NOx сензор, разположен след SCR системата.
Консумацията на AdBlue е около 0.1 литра на 100 километра, което означава, че може бъде ползван спокойно и е гарантирано, че няма да свърши преди следващото планирано посещение на Touareg BlueTDI в сервиза.

Мисля че това изчерпва всичко за SCR - а предния ми пост съм копирал инфо за Iveco Stralis,идеята е същатата .....
AdBlue или по-скоро технологията SCR не се ползва само в Мерцедес..
P.S. в BG колонки за зареждане на AdBlue имаше само на Пловдивското ОМВ на Тракия /инфо към миналото лято/ - може да се купи в туби /продава се и от други произодители/

P.S. Veso101 - виждам че си от Несебър, MB-BlueTec - да имаш нещо общо с "Перчемлиев" ? /


Потребителски аватар
Veso101
Мнения: 913
Регистриран на: Съб 22 яну 2005 22:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Несебър

Мнениеот Veso101 » Пон 24 сеп 2007 7:40


Svetilio написа:така, малко извадки от линка който дадох ...........
/ Veso101 все пак SCR води до намален разход - пише го и в предния пост/

P.S. Veso101 - виждам че си от Несебър, MB-BlueTec - да имаш нещо общо с "Перчемлиев" ? /


Честно казано се чудя как една реакция в изпускателната уредба може да доведе до по-добро изгаряне? :dontknow:
По мои спомени когато взимах камионите МВ признаха, че разхода може да бъде малко по-висок от този на камион без SCR.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 94 госта