Правата ни при купуване на авточасти!

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
MirMin
Мнения: 18
Регистриран на: Вто 02 авг 2005 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Правата ни при купуване на авточасти!

Мнениеот MirMin » Пет 05 окт 2007 12:22


    аз лично от метро


Колеги, провокиран от евтините неща предлагани в Метро(гуми, масла и други вещи за автомобили) искам да Ви обърна внимание на следните особенности:
1. Съгласно Закона за защита на потребителя - гаранците биват два вида- Търговска и Производствена. За първата - гаранцията е тази която дава търговеца(Гаранционна карта) и може да варира от 1 месец до максимум 3 години(зависи от стаката която се купува). За втората - тя винаги е до 2 години. Това ще рече, че ако стоката(няма значение цената и) е закупена с 3 месеца гаранция от всички други търговци с изключение на Метро(има съществена особенност която ще обясня по-долу) и тя покаже фабричен дефект може да бъде рекламирана в 2 годишен срок, тоез при определени процедури стоката би следвало да бъде ремонтирана(ако е възможно технологично), заменена с нова или да ви върнат парите. Като това трябва да стане в едномесечен срок от рекламирането и пред търговеца от който е закупена стоката. При отказ на търговеца да приеме рекламираната стока се отнасяте към Комисията за защита на потребителя(имат на страницата си онлайн вариант на жалба http://www.kzp.bg/modules.php?name=Cons ... send&id=21). Те са длъжни Винаги да вземат отношение по вашата рекламация. Ако преценят, че рекламацията е основателна следва да санкционират търговеца с глоба до 5 000лв и да го задължат да ви подмени стоката, да я отремонтират или да ви върнат парите дадени за нея.Практиката показва, че търговците винаги(когато за събитието е уведомена Комисията за защита на потребителя) взимат отношение в полза на потребителя.
2. Тези правила не важат ако закупувате стоки(за лична употреба) от Метро по простата причина, че веригата работи с търговци(пазарува се само с метро карти) а не с крайни потребители и поради тази причина Закона за защита на потребите не ги лови. Казано с две думи - това са търговски отношение между фирми и следователно арбитър при спора между двамата търговци се явява съдът.
Изводи:
1. Винаги изисквайте документ за покупката на стоката- иначе няма как да докажете, че сте купили стоката от този търговец и поради тази причина не получавате закрила.
2. Винаги рекламирайте закупената стока при търговеца( обикновенно те се стремят да ви препратят към сервиза ако тя е в търговска гаранция) .Негово задължение е да приеме рекламацията и в рамките на 1 месец му се дава прово по негов избор да:
1. Отремонтира стоката.
2. Замени стоката с друга.
3. Върне парите платени за стоката.
Разбира се всичко зависи от Вас и най- вече от желанието да отделите двайсетина минути за да защитите своите права. Или казано по друг начин "Колкото повече, толкова повече".
Айде стига съм наливал ум вече, а??? :twisted:




myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот myrshavija » Пет 05 окт 2007 12:43


:applause:



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта