:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Какви нови VW-та се внасят в България от Юнитрейд/Порше-БГ

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
KOKO ГЕОРГИЕВ

Какви нови VW-та се внасят в България от Юнитрейд/Порше-БГ

Мнениеот KOKO ГЕОРГИЕВ » Съб 13 окт 2007 22:07


Темата ми е провокирана от многогодишни разговори, наблюдения и пр.
Отговорът е, че новите VW продавани в България са своеобразно "второ качество".
Пример едно: Лятото на 1995 мои приятели от Украйна купиха 3 голфа произведени март-май 1995 г. В Киев непрекъснато имаха от дребни до сериозни проблеми. Представителят на VW за Украйна впоследствие се оказа състудент на един от тях и им каза "Качество за Източна Европа" без повече да разказва по разбираеми причини.
Пример две: сменях си съединителя миналата седмица при мой съсед и приятел, който от 1994 до 2002 г. беше приемчик в Юнитрейд и повтори думите на украинеца. Сега има собствен сервиз.
Същите отзиви съм чувал и за Пежо, Форд, Опел и мн. други марки. Още помня как солиден и приветлив човек викаше на шефа на сервиза на МОТО ПФОЕ - "Ела тука да ти обясня, че този Форд никога няма да бъде предложен за продажба в Германия". После се заговорихме и ми обясни, че в България се внасят боклуци и в момента се разправя да върнат гаранционен Форд Ескорт. Оказа се бивш представител на СОМАТ в европейска държава от комунистически времена.
Вашите мнения??? :roll: :roll:




Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Съб 13 окт 2007 22:36


За Европейските производители май наистина е така :twisted: за другите не съм сигурен :roll:


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Съб 13 окт 2007 22:40


Приятели в Германия и Испания си купиха нови коли и си имаха нормални дребни гаранционни проблеми с колите...не е болка за умиране все пак е техника с 14 000 части....нормално е нещо да се бъгяса....много му мислите....кво ви пука здраве да има....


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Мнениеот Kalin72 » Съб 13 окт 2007 22:42


Това е напълно нормално, не само в България е така, в САЩ например е същото. Има нещо вярно за качеството на сглобката, и аз примерно избягвам мексиканските Фолксваген, защото са бъгави. Но и немските си имат техните проблеми, така че...живее се и с това :)


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2856
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: Какви нови VW-та се внасят в България от Юнитрейд/Порше-

Мнениеот Чудомир » Съб 13 окт 2007 23:49


KOKO ГЕОРГИЕВ написа:"Качество за Източна Европа"


Бил съм като посетител в заводи на VW, Опел и тук. За тези, които третото не им говори нищо - произвеждат отделни части за различни марки, като почнеш от Тойота, минеш през Мазда, продължиш с Форд и Мини Купър и стигнеш до Мерджо.

В нито едно от тези посещения не е ставало дори и индиректно въпрос за нещо от типа на "второ качество" производство. Мога обаче да си предствя, че има модификации, на които стандартно не им се монтират някои неща като катализатори (преди) или филтър на малките частички при новите дизели. Именно тези модификации отиват в други страни, защото там законовите разпоредби не задължават да им се монтират тези части. Отделно се гони и по-ниска цена, така че нещата пасват.

А иначе един Сеат например сглобен в Испания има и в Германия, и в БГ същата "хлабава" сглобка :lol:


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Съб 13 окт 2007 23:59


От приятел работещ в завода на мерцедес знам че няма такова разделение на страни, но ми каза да не си купувам от новите мерцали а класа...пияна българска студентка сглобявала карета и спирачки...НЕ СЕ ШЕГУВАМ!


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 14 окт 2007 0:01


Две еднакви коли няма както няма и два еднакви мотора като слезнат от конвейра.Тва на всеки пройзводител е ясно - от там нататък не го споменават ама нещата си се разпределят.Отделно в Германия някой като си купи кола я разработва както си пише в книжката.В БГ още в магазина като я хванат и в километрите за разработка колата е се в "лютеницата" ,после отива служебна и пак - еми квато и да е колата няма да издържи - особенно се отнася за новите мотори с турбини.


Потребителски аватар
groznika
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
Автомобил: Bora 1.8T
Двигател: AUM
Местоположение: София

Мнениеот groznika » Нед 14 окт 2007 9:54


Още през първите години на демокрацията стана ясно, че България ще се превърне в отходната яма на европа и света. За развитите страни ние сме като държава от третия свят. Тази тенденция се наблюдава ясно и днес при почти всички вносни стоки.
Живял съм в чужбина не малко години и смело мога да твърдя, че в БГ пристигат стоки не от 2-ро, а даже от 3-то и 4-то качество...
Това се налага поради ред причини като:
1. Стоките за БГ трябва да се съобразят ценово с възможностите на пазара.
2. Производителите трябва да реализират продажби дори и на не първокачествените си продукти.
3. Държавата нехае за качеството на вноса и няма твърда политика в защита правата на потребителите.
4. Частния бизнес се ръководи от идеята за повече печалби. По тази причина наши бизнесменчета ходят на запад, изток, север и юг да пазарят нискокачествени стоки които да лансират на нашия пазар като висококачествени.

Далече съм от мисълта, че у нас няма добри стоки. Има разбира се, но са малко и търговците им търпят жестоки загуби от конкуренция наводняваща пазара с боклуци.
С автомобилите нещата са горе-долу същите :)


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Нед 14 окт 2007 10:24


аз пък мога да ви кажа че говорите глупости ;) не мисля да се обосновавам, но съм пътувал доста и на всякъде има едни и същи кусури и всичко се прави на едни и същи места, а и качеството се определя от цената... има разлика в негативна насока за нас в качеството на защитата на потребителя ...... която защита там не кара хората да се затормозяват с въпроса "абе тука що продават некачесвени стоки" щото им ги заменят веднага ..заменят дори да не са повредени ..след това ги обновяват и продават отново


Потребителски аватар
boro72
Мнения: 82
Регистриран на: Вто 27 фев 2007 8:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот boro72 » Нед 14 окт 2007 10:46


аз мога да кажа че работих в една мебелна фирма която работи с френски мебели .тая фирм.е гл. предст. на френската за БГ в последствие разбрах че тея педали французите изспращали за нашта умряла родина целия брак от всички фирми в Европа които ги представят и нашио бизнесмен ги взима поради това по тънко и ги препродава на нашият пазар на разни сноби и митничари щото цените са сериозни.ей така ни ебът нашите "бизнесмени"и нищо чудно да става това и с колите щото всички знаеме че вече в цял свят се правят повечето марки известни коли.и не може един шибан китаец който взима за труда си спрямо немецът смешни пари да се иска от него перфектно качество същото се отнася за всички по бедни страни които бачкат за богатите.


Потребителски аватар
mladvampirTDI
Мнения: 1398
Регистриран на: Пет 11 мар 2005 11:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sale, UK

Мнениеот mladvampirTDI » Нед 14 окт 2007 10:50


Абе и аз се замислих тези дни за това. Нормално всеки краен продукт, особено обемист и скъп като автомобил да минава качествен контрол на изхода. Нормално е също така една не малка част да не успее да покрие критериите за качество - затова има и такива неща като 1,2 .....35 качество. Та да питам какво става с продукта, който не е 1-во качество? А си има цял клон в мениджмънта как се управлява точно този процент (различен при всеки производител и продукт) некачествена стока. Нали не мислите, че другарите в VW, BMW, Opel, Ford, mazda, Toyota и други знайни и незнайни, се набутват като просто изхвърлят ниско качествените продукти..... Ми за целта си има руски, източноевропейски, азиатски и други пазари. Това чисто теоретично и на принципа на бизнес логиката.
От друга стана е прав и колегата Rabbit_TDI отностно отношението към автомобила тук и "ТАМ". Като се започне от вноса, дребните детайли, монтирани тук(като аларма например), гаранционния сервиз (пресен опит от Тойота имам) и не на последно място качеството на пътища, горива, масла и други консумативи. Би било добре ако може да се извади инфо как е с кола купена тук но карана и поддържана "ТАМ" и обратно.

Абе все пак нека всеки може да си купи нов автомобил, пък нали затова е гаранцията ;-)


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Нед 14 окт 2007 11:12


Само едно ми идва на ум - каква им е далаверата да има второ качество, като гаранцията е една и съща. От друга страна, в Щатите не е съвсем така. Днес гледах представяне на Голф4 R32 /очевидно старо/ и там казаха, че за хамериканския пазар гаранцията е 4 години или 80 хил. километра, 100 хил. километра на двигателя и 12 години против корозия. Някаква разлика има, но там просто се опитват да печелят позиции, едва ли има разлика в качеството.


Atanas14
Мнения: 749
Регистриран на: Пон 03 апр 2006 9:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Atanas14 » Нед 14 окт 2007 11:23


абсолютни глупости, идващи от вроденото ни недоверие къв всичко и всеки.
няма такъв филм като второ качество при автомобилите. поръчвам ги и ги продавам всеки ден, складовите наличности са общи, от завода няма как да знаят коя кола къде отива.
а съгласете че е несериозно да кажем от 500 коли излизащи от конвейра всеки ден да отделят 5 които са за българия. хората които слагат панелите на вратите няма от къде да знаят за къде се произвежда дадена кола. и така нататък.

проблемите идват от другаде, идват от самата действителсност в българия, от чорбите които сипваме в резервоарите си, от прекрасните ни пътища и от елементарната кулура на поведение на пътя и извън него.

и последно, гаранциите на автомобилите са международи с други думи клиента е в правото си да поддържа автомобила си където си иска в европа. това няма как да стане ако българските коли са калпави


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Нед 14 окт 2007 11:25


Един приятел ското ходи на посещение в завода VW и ми обясни, че колите на конвейра се сглобяват по ред на пристигане на поръчките от дилърите от цял свят :idea: Иде реч, че няма как да стане това с различните типове качество на чисто-новите автомобили. Сглобява се кола за Германия, следващата е за България, следващата примерно за Холандия и т.н. :idea:
Сега друг е въпроса с върнати нови коли заради дефект, които се почистват, нулират километражи и се пращат в БГ. Това си е далавера на местния дилър, защото той реално би трябвало да продава тези автомобили със сериозна отстъпла (10-15% поне), а в много случаи те си ги продават като съвсем нови :wink:


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Мнениеот FELIPE » Нед 14 окт 2007 11:27


Темата е многократно дискутирана.
Моят ред на размисли е такъв-предполагам контрола по качеството първо е по детайли,след това по агрегати и накрая целия автомобил.
Не е възможно примерно на производителя на детайли ОТК-то да каже,абе днес половината детайли ти са брак,ама няма да се плашиш,ще кажем на монтажника да ги вложи в агрегат на ФВ за България. :D Кой ще преценя колко такива агрегати и с какъв % некачествени(и до колко некачествени) детайли в тях ще бъдат пратени в Естония примерно :D .Ако има такова нещо предполага фантастична организация на производството и безумно оскъпяване.
Много по лесно е постигане на поносимо качество за всички детайли и агрегати в автомобила и той да се предлага на всички пазари със съответната гаранция.
П.П.Бавно пиша и мнението ми по смисъл се припокрива с горните за което се извинявам :D .

Последна промяна от FELIPE на Нед 14 окт 2007 12:02, променено общо 1 път.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта