Мисля че това е проблем който може да заинтересува доста хора!!!
Сложих тук тази тема щото се отнася както за Голф3/Венто така и за Пасат Б4.За старите пасати не знам дали са направени по подобен начин.
Така - ИДЕ РЕЧ за стойката на която е закачен генератора!!!!
Аз съм с Венто 92-ра 1.9ТД AAZ 75 к.с.Колата е вкарана от Италия.
Та в последствие от тези проблеми разбрах че има две окомплектации за стойки за генератора.
Една проста с номер 028 903 143 AD и една която се води цитирам "Стойка за алтернатор с AIR CONDITION" с номер - 028 903 139 Т.
Всеки който има ETOS или ETKA може да види за кое как изглежда.
Та при мен е с версията която е стойката готова за климатик.Дотук добре.Оба4е жабарите които са мърлячи не са сменяли едни втулки(а те са евтини) на дългата шпилка която влиза в тази алуминиева стойка.И със течение на времето тези втулки са се прееб..... и шпилката е почнала да търка по алуминиевото легло.Много ясно се вижда на Етката или Етоса илюстрацията на тази шпилка на която е закачена една ролка.Механизма е много прост.От дясната страна има пружина 028 903 315 R която държи тази шпилка в постоянно обтегнато положение надолу а ролката се върти по ремъка и постоянно го обтяга.
Но тъй като от лявата странта се беше разбила алуминиевата стойка там където се слагат гумените капачки против прах(разбира се тях ги нямаше) се наложи да се СВАЛИ стойката да се НАВАРИ на разбитото място с АЛУМИНИЙ да се РАЗПРОБИЕ от край до край с дълга бургия(специално направена за тази цел:) и наново да се набият втулки от специална пластмаса.Това беше март месец.Когато си ходих преди две седмици и си понаправих някой неща профилакти4но на колата какво да видя.ТАМ пак се разбило и шпилката се мърда напред назад и на ниски обороти вкарва ДОСТА ШУМ.Пак свалихме стойката и какво да видим.ДВЕТЕ втулки износени и пак беше изядено част от алуминевото легло(част).Стругара се хвана за главата.Както и да е - набихме други нови БРОНЗОВИ втулки да закърпим положението.
Но тъй като беше изядена част от лявата страна на алуминиевата стойка ясно че след извстно време там ТОТАЛНО ше се разбие щото бронзовата втулка не ляга плътно в кръгла дупка а в ексцентри4на......
Дотук исках да ви обърна внимание на тези който са с такава стойка Голф3/Венто/Пасат Б4 (виждал съм го и на Пасат б4 с клима!!)) много внимателно да си проверят тези неща - втулки,прахозащитни капачки,обтяжна пружина.
Сега изглежда както каза майстора ми при мен идват отнякъде ВИБРАЦИИ който се предават на шпилката и тя разбива и втулки и леглото.
По принцип като се гледа на работещ мотор на ниски обороти тази обятжна ролка която се върти върху ремъка НЕ ТРЯБВА да подскача нагоре-надолу леко като при мен - а трябва да седи в съвсем равно положение!!!!!!
ПИТАНЕТО ми е ще може ли (според мен е възможно) да махна тази шибана климати4на стойка и ДА СИ СЛОЖА ТАЗИ простата при която не е предвдена да носи компресора на климатика.Щото не ми се занимава пак да наварявам алумнии та нови втулки , та разправии.
Вижте МОЛЯ ВИ на вашите коли как е направено.Питайте ваши познати, майстори дали е възможно тази смяна.
Между другото - тази стойка "климати4ната" в UNITRADE e 950лв!!!!!!!!!!
А обикновената е 220лв.
Сега ще си търся нещо на старо такава "проста" стойка.Дано става замяната пак повтарям.
Но ако някой иска да си слага клима мойта стойка става и ако някой я иска ще му я дам!!!! Аз поемам грижата да се навари нов алумнии и да се набие нова втулка.И ако мотора е бензинов и няма толко вибрации ще пасне супер.Проблема е някъде при мен но искам да го реша генерално като сменя шибаната стойка.
Помагайте КОЛЕГИ


