Зареждане на алтернатора

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
dani_94
Мнения: 704
Регистриран на: Чет 01 юни 2006 8:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Зареждане на алтернатора

Мнениеот dani_94 » Чет 01 ное 2007 11:18


Като замеря с мултицета на клемите на батерията при работещ двигател ми показва 14.32 В, и като включа фаровете ми спада на 14.22 В...
В ауто датата го дават че работният диапазон на алтернатора е 12.5-14.5 В, а аз съм чувал че трябва да зарежда на 13.8 В...
Въпросът ми е, дали моят алтернатор не презарежда и ако е така на какво се дължи това???
Нека се искажат по компетентните че изчетох доста по форумите и се обърках и от не до толкова компетентните мнения...
А и сега се сещам, че не винаги като дам контакт ми светва червената лампичка на таблото с батерията... На какво може да се дължи и това???




Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Чет 01 ное 2007 11:20


Перфектен ти е заряда, не му се притеснявай и карай!


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Чет 01 ное 2007 11:25


не пипай :arrow:


Потребителски аватар
dani_94
Мнения: 704
Регистриран на: Чет 01 юни 2006 8:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Re: Зареждане на алтернатора

Мнениеот dani_94 » Чет 01 ное 2007 12:14


Благодаря за хубавия отговор :)

А за тов какво може да кажете???

dani_94 написа:А и сега се сещам, че не винаги като дам контакт ми светва червената лампичка на таблото с батерията... На какво може да се дължи и това???


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12126
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 01 ное 2007 12:22


Лампичката имаше някакво отношение към възбуждане на намотката или нещо такова. Може при тоя хубав заряд на акомулатора при следващото палене да не му е нужно да почва зареждане веднага и затова да не светва лемпичката.
Естествено и вероятността това което написах по - горе да е голяма глупост също е голяма. :)


Потребителски аватар
Plamen_RI
Мнения: 1724
Регистриран на: Пон 03 юли 2006 21:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Plamen_RI » Чет 01 ное 2007 12:51


моят зарежда на 12,3 това значи ли че трябва да го лекувам :roll:
и какви са последствията за работата на мотора...


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Чет 01 ное 2007 12:54


Plamen_RI написа:моят зарежда на 12,3 това значи ли че трябва да го лекувам :roll:
и какви са последствията за работата на мотора...

и още как зареждаш акумулатора на 50% и го скапваш прогресивно


Потребителски аватар
vladko_g40
Мнения: 1386
Регистриран на: Чет 15 мар 2007 23:57
Автомобил: Audi A6 Audi 90
Двигател: AEB AAN
Местоположение: София
Контакти:

Re: Зареждане на алтернатора

Мнениеот vladko_g40 » Чет 01 ное 2007 13:18


dani_94 написа:Благодаря за хубавия отговор :)

А за тов какво може да кажете???

dani_94 написа:А и сега се сещам, че не винаги като дам контакт ми светва червената лампичка на таблото с батерията... На какво може да се дължи и това???
провери си състоянието на четките на реле - регулатора :wink: може да са се поизносили и да не контактуват всеки път с колектора на ротора :roll:


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Мнениеот brum » Чет 01 ное 2007 14:04


Plamen_RI написа:моят зарежда на 12,3 това значи ли че трябва да го лекувам :roll:
и какви са последствията за работата на мотора...


Зависи и с колко точен уред си го премерил ;) .


ikonoma
Мнения: 419
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 22:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот ikonoma » Чет 01 ное 2007 14:13


К.Одаджийски написа:Лампичката имаше някакво отношение към възбуждане на намотката или нещо такова. Може при тоя хубав заряд на акомулатора при следващото палене да не му е нужно да почва зареждане веднага и затова да не светва лемпичката.
Естествено и вероятността това което написах по - горе да е голяма глупост също е голяма. :)

Че е голяма, голяма. Лампичката се включва от едно реленце. То е сързано към общия извод на трите намотки на генератора и маса. При невъртящ се генератор напрежението там е 12 V(колкото е на акумулатора), а при запален двигател това напрежение спада до 6-7 V, при което релето "изпуска" контактите си и лампичката изгасва.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Чет 01 ное 2007 14:16


КОлега при Vw няма май реленце , а по мои измервания D+ e 1,7~1,8V при изключен двигател.
нещо такова:
Изображение


ikonoma
Мнения: 419
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 22:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот ikonoma » Чет 01 ное 2007 14:22


Няма значение. Важното е да се рабере принципа на работа.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Чет 01 ное 2007 14:30


% напрежение гъстота
100 12.70 25.40 1.265
95 12.64 25.25 1.257
90 12.58 25.16 1.249
85 12.52 25.04 1.241
80 12.46 24.92 1.233
75 12.40 24.80 1.225
70 12.36 24.72 1.218
65 12.32 24.64 1.211
60 12.28 24.56 1.204
55 12.24 24.48 1.197
50 12.20 24.40 1.190
40 12.12 24.24 1.176
30 12.04 24.08 1.162
20 11.98 23.96 1.148
10 11.94 23.88 1.134


Такова е положението с батерията и нейния заряд.


Потребителски аватар
Plamen_RI
Мнения: 1724
Регистриран на: Пон 03 юли 2006 21:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Plamen_RI » Чет 01 ное 2007 17:59


brum написа:
Plamen_RI написа:моят зарежда на 12,3 това значи ли че трябва да го лекувам :roll:
и какви са последствията за работата на мотора...


Зависи и с колко точен уред си го премерил ;) .


през ВАГ-КОМ-а показа толкова :roll:



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 94 госта