обороти в съотношение с разход!!! ВЪЗМОЖНО ЛИ Е КАЖЕТЕ?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
tu6ana
Мнения: 142
Регистриран на: Пон 26 ное 2007 11:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

обороти в съотношение с разход!!! ВЪЗМОЖНО ЛИ Е КАЖЕТЕ?

Мнениеот tu6ana » Нед 30 дек 2007 12:15


Колеги приди няколко дни докато чаках да ми поставят аларма
чух разговор между две монтьорчета в отсрещния сервиз на тема
ОБОРОТИ-РАЗХОД.
Значи нещото което ме заинтригува в разговора им е следното: цитирам
" Една кола не се ли кара в оптималните обороти за всяка предавка то тя влиза във пререзход защото не получава добро смесообразуване на горивото. Най-добро смесообразуване на горивото се получава при 3000 оборота"
Та питам се дали наистина са прави тия момчета или само си чешеха езиците.
Защото аз по принцип като карам гледам колкото се може по ниски обороти на по голяма предавка, а това което чух е точно обратното на това което правя.

п.п. Тия момчета не бяха баш момчета а бяха на 40-50 години явно с доста опит.
КАКВО МИСЛИТЕ КОЛЕГИ ПО ВЪПРОСА? :shocked

Последна промяна от tu6ana на Нед 30 дек 2007 21:07, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Dart
Мнения: 259
Регистриран на: Вто 30 яну 2007 12:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Dart » Нед 30 дек 2007 13:07


Е, сега ние на тези години да мреме ли ? Всичко е доста относително - много рядко в София можеш да караш на 3000 оборота /да не кажа тевъзможно/. Принципно правиш добре - колкото по-ниски обороти и висока предавка ,толково повече пестиш гориво и не товариш излишно двигателя. Възрастта няма значение за хората,които обичат оборотомера да е в "лютеницата"


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Нед 30 дек 2007 14:53


Всичко е много относително. 3000 оборота за един двигател са ниски, за друг - високи. Иначе са били прави "момчетата" за оптималните обороти.


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Мнениеот dlug » Нед 30 дек 2007 15:31


Аз от съвсем личен опит мога да кажа че на по-ниски обороти колата ми харчи по-малко. Не съм съгласен с 3000-те оборота. Когато карах на толкова даваше около 11/100, сега карам на 1600 и ми дава примерно 9/100...пък всеки си знае най-добре за неговата кола :wink:


didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Нед 30 дек 2007 15:39


На колата и е най-добре като се кара в оборотите на максимален въртящ момент. ;)


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Нед 30 дек 2007 15:51


Всеки път,когато се опитам да си правя сметки как да карам икономично, виждам, че сметките ми нямат смисъл...НО никога не мъча двигателя и спазвам ограниченията на скоростта. Затова си карам както си карам и като свърши наливам.
Иначе се присъединявам към общото мнение, че един двигател трябва да върти на обороти,където въртящият му момент е оптимален.
При турбо и компресорните бензини и при повечето дизели въртящият момент е постоянен в голям диапазон обороти и това е добре за икономията, докато на обикновения бенз.мотор макс.въртящ момент е пиков в графиката и затова е добре да се поддържат обороти близки до максимума ( на въртящият момент).


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Нед 30 дек 2007 16:56


Добре де, защо пускате две едни и същи теми (само по заглавието се различават), горе-долу по едно и също време?!
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=72149


Потребителски аватар
tu6ana
Мнения: 142
Регистриран на: Пон 26 ное 2007 11:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот tu6ana » Нед 30 дек 2007 16:58


Dart написа:Е, сега ние на тези години да мреме ли ? Всичко е доста относително - много рядко в София можеш да караш на 3000 оборота /да не кажа тевъзможно/. Принципно правиш добре - колкото по-ниски обороти и висока предавка ,толково повече пестиш гориво и не товариш излишно двигателя. Възрастта няма значение за хората,които обичат оборотомера да е в "лютеницата"

Оооо колега извинявай разбрал си ме погрешно имах предвид че момчетата са с повечко опит нищо против възраста нямам


Потребителски аватар
tu6ana
Мнения: 142
Регистриран на: Пон 26 ное 2007 11:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот tu6ana » Нед 30 дек 2007 17:17


ACCELERATOR написа:Добре де, защо пускате две едни и същи теми (само по заглавието се различават), горе-долу по едно и също време?!
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=72149

ми пич всеки формулира и разбира нещата по различен начин
тук има хиляди въпроси знам ли аз как го е формулирал въпроса колегата че да го намеря


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот myrshavija » Нед 30 дек 2007 17:25


Dart написа:...Принципно правиш добре - колкото по-ниски обороти и висока предавка ,толково повече пестиш гориво и не товариш излишно двигателя...

Склонен съм да се съглася с теб. Но при едно условие: АКО НЕ МЪРДАШ КРАКА НА ГАЗТА! В момента, в който се опиташ да ускориш на 5-та с 1500об/мин, цялата икономия отива по дяволите.
А най-голямата икономия идва от рядкото местене на крака от газта на спирачката и обратно. Иначе казано - колкото по-рядко натискаш спирачката, толкова по-икономично караш :D


Потребителски аватар
gelezen
Мнения: 84
Регистриран на: Съб 17 мар 2007 16:35
Автомобил: Vw Golf IV
Двигател: BCB 2006
Местоположение: Добрич

Мнениеот gelezen » Нед 30 дек 2007 17:27


В оптимални обороти,според въртящия момент,не само ще даде по-малък разход на гориво,но и няма да се товари двигателя и скоростната кутия.Например на 5-та с 60 км/ч-за мен това е неправилно.Може би при зимни условия се допуска шофирането на по-вискока предавка с ниска скорост.


restless
Мнения: 1118
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот restless » Нед 30 дек 2007 18:19


Преди време търсих информация по въпроса и попаднах на страница за Тойота Приус (хибрида)
Та там надълго и нашироко се коментираше, че големия удар японците са направили, защото там използват ДВГ работещ по цикъл на Аткинсън, а не на Ото.
При цикъл на Ото , двигателя вади по-голяма мощност/обем и по-високо максимално КПД. Но за да постигне високо КПД трябва да работи в режим поне 40% от максималната си мощност! При по-"ниски" режими КДП-то падало драстично.
При Аткинсън - максималните стойности са по-ниски, но двигателя достига добри стойности още при 15% от максималната мощност.
А се оказва че в градски условия + ел.двигател, най-често двигателя работи на 15-20% ...
Примерно ако една кола има макс момент на 3000 оборота, ако се погледне диното, ще се види че в началото от 800 до да речем 2000 кривата е една, после от 2000 до 300 си променя вида на нарастване, следва нещо като плато и на високи обороти пак пада мощността.
Под 2000 имало големи вътрешни загуби - триене, съпротивление на самите бутала, защото се прилага сила за движението на буталото в обратна посока - а мощността е ниска, съответно процента "загуби" е висок и ако опиташ да ускориш това става бавно и с големи загуби.

Абе не е случайно, че в цяла Европа нормалното ограничение извън магистрала е 90км/ч - 5-та предавка е най-икономична в интервала 80-120 при равномерно движение. Просто защото производителите се редят скоростните кутии (на колите за масова употреба) според ограниченията.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Нед 30 дек 2007 18:23


Prius е най-най-най- глупавата кола на света.Има и един хибриден Лексус - и той същата работа,само дето не претендира да е "зелен' като Приус.
Един дизел със сходни параметри като Приус е по-икономичен и по-екологичен.Приус е една кола направена повече за шоу, да покажем какво можем.Нещо като Бугатти Вейрон.
Според мен технологиите,които ще ни позволят да използваме по-ефективно и икономично горивата са изкуствено задържани от влизане в употреба - просто си има заинтересовани лица.


Потребителски аватар
lyubo_di
Мнения: 15
Регистриран на: Нед 19 фев 2006 11:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubo_di » Нед 30 дек 2007 18:33


Преди доста време - 1 или 2 г. - в Авто Билд имаше статия как да се кара икономично. Статията явно беше от немското издание, и разказваше как една от журналистките отива в специална школа за икономично каране и кара с един от инструктурите, даже колата беше Г4. Точно това обясняваха - най-икономично е да се кара на по-висока предавка на по-ниски обороти. При нужда от ускоряване да се връща предавка надолу, но да не се ускорява до прекалено високи обороти.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Пон 31 дек 2007 11:01


по принцип колегите ти обясниха магията :lol:
По-ниски обороти на по-висока предавка е=на по-малко изразходвано гориво-защото печелиш от силата коята генерира предавателното отношение на предавката/въртящият момент-сила по рамо =чиста механика/
Обаче това положение важи когато скоростта с която се движиш е постоянна /дълъг път/непроменяща се циклично.
Ако обаче се наложи да ускоряваш колата е по добре да изцедиш мотора примерно на 2-3/според предпочитанията и тогава да праснеш5тата,обаче ако се опиташ да ускоряваш от 20 до 100 само на 5та примерно ще изразходиш повече гориво отколкото ако свалиш 1-2предавки надолу.
Истината е някъде по средата . Явява се този така наречен максимален въртящ момент при едно 3000об.Там компромиса между силата необходима на двигателя за да преодолее съпротивлението на собственото си тегло,пътя,товара който е предписан,трансмисиите и енергията необходима за това/количеството гориво изразходвано за добиване на тази енергия/ е на лице.Под тези примерни обороти нуждата от енергия се увеличава защото съпротивлението расте,расте и разхода на колата-мотора се мъчи.Обратното също е в сила.Ако вече си достигнал тези обороти и натискаш още на същата предавка ти печелиш ускорение за сметка на изразходвано по-голямо количество гориво,моторът отработва повече гориво за единица време.
Това са лично мои съждения и не товаря никой с тях.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: stanislav.yanakiev и 92 госта