Признавам си малко съм бос та питам:
Що е то детонация?
Кога се получава?
Имало датчици за детонациите и компа следял та да вземе мерки.
Какви са тез мерки, какви корекции прави?
И изобщо имаме ли по наще ДВГ такъв/ива датчици?
Всички ли имат от дадена гиодина натам или определени двигатели?
Някой ако има инфо или препратки към статии ще съм благодарен.
Детонации
- GENUINE
- Мнения: 70
- Регистриран на: Чет 26 май 2005 9:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
ето го датчика...
ето го датчика... http://ogi.hashproject.com/?action=show ... er%2F1.JPG http://ogi.hashproject.com/?action=show ... er%2F2.JPG http://ogi.hashproject.com/?action=show ... er%2F3.JPG
той именно подава инфо към компютъра, ако има детонационно горене, или така нареченото "чукане на аванса"
той именно подава инфо към компютъра, ако има детонационно горене, или така нареченото "чукане на аванса"
- GENUINE
- Мнения: 70
- Регистриран на: Чет 26 май 2005 9:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
за детонацията...
При твърде ранен ъгъл на предварение на запалването налягането в цилиндъра рязко нараства още преди ГМТ а следователно нарастват непроизводителните загуби. Освен това в следствие увеличеното налягане при изгарянето се получава прегряване на детайлите на двигателя прогаряне на изпускателните клапани и могат да възникнат аномални процеси на изгаряне. Един от тях - е детонационното горене /детонация/ : това е почити мигновенно изгаряне на най-отдалечената от свеща част на горивния заряд предизвикваща разпространение в камерата за изгаряне ударни вълни със скорост до 1200 м/с. Детонацията възниква при малки и средни обороти и при високо натоварване например при ускоряване на автомобила. Детонацията се характеризира със звънки металически удари които водачите погрешно приемат за удари в сегментите или буталните болтове. Дългата работа с интензивна детонация довежда до прегряване на двигателя, ерозия, стопяване и задиране на буталото, счупване на пътечките между сегментите, износване на цилиндро-буталната група. Обаче повече от всичко следва да се безпокоим от самозапалването на сместа /калилно запалване/ възникващо от прегретите детайли, най-често от централния електрод на свеща доста по-рано от подаването на искрата. Калилното запалване възниква при поставяне на твърде горещи свещи не съответсващи на дадения двигател или при работа с твърде ранен ъгъл на предварение на запалването даже и при правилно подбрани свещи а така също и при прегряване на двигателя например при използване на бензин с понижено октаново число и повишена склонност към самовъзпламеняване. Появата на калилно запалване се съпровожда със снижаване на мощността с ( 5…10%) и поява на характерни чукания - удари. При работа на двигателя с калилно запалване рязко се повишава налягането и температурата на заряда в процеса на изгарянето. В най -добрия случай се стопява централния електрод на свеща в по-лошия обгаряне на буталото и започва задиране в цилиндъра при това обикновенно са достатъчни няколко секунди. http://ladaclub-bg.com/index.php?option ... &Itemid=29
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта