Детонации

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
davidbros
Мнения: 192
Регистриран на: Пон 26 юли 2004 13:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Детонации

Мнениеот davidbros » Вто 05 юли 2005 7:43


Признавам си малко съм бос та питам:
Що е то детонация?
Кога се получава?
Имало датчици за детонациите и компа следял та да вземе мерки.
Какви са тез мерки, какви корекции прави?
И изобщо имаме ли по наще ДВГ такъв/ива датчици?
Всички ли имат от дадена гиодина натам или определени двигатели?

Някой ако има инфо или препратки към статии ще съм благодарен.




Потребителски аватар
malcho
Мнения: 288
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 14:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот malcho » Вто 05 юли 2005 8:45


Наскоро някой беше пуснал линк към една подробна статия за детонациите. Потърси я.
Детонация се получава при възпламеняване на сместта в цилиндъра, преди достигането на ГМТ.


Потребителски аватар
GENUINE
Мнения: 70
Регистриран на: Чет 26 май 2005 9:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

ето го датчика...

Мнениеот GENUINE » Вто 05 юли 2005 10:39


ето го датчика... http://ogi.hashproject.com/?action=show ... er%2F1.JPG http://ogi.hashproject.com/?action=show ... er%2F2.JPG http://ogi.hashproject.com/?action=show ... er%2F3.JPG
той именно подава инфо към компютъра, ако има детонационно горене, или така нареченото "чукане на аванса"


Потребителски аватар
GENUINE
Мнения: 70
Регистриран на: Чет 26 май 2005 9:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

за детонацията...

Мнениеот GENUINE » Вто 05 юли 2005 10:51


При твърде ранен ъгъл на предварение на запалването налягането в цилиндъра рязко нараства още преди ГМТ а следователно нарастват непроизводителните загуби. Освен това в следствие увеличеното налягане при изгарянето се получава прегряване на детайлите на двигателя прогаряне на изпускателните клапани и могат да възникнат аномални процеси на изгаряне. Един от тях - е детонационното горене /детонация/ : това е почити мигновенно изгаряне на най-отдалечената от свеща част на горивния заряд предизвикваща разпространение в камерата за изгаряне ударни вълни със скорост до 1200 м/с. Детонацията възниква при малки и средни обороти и при високо натоварване например при ускоряване на автомобила. Детонацията се характеризира със звънки металически удари които водачите погрешно приемат за удари в сегментите или буталните болтове. Дългата работа с интензивна детонация довежда до прегряване на двигателя, ерозия, стопяване и задиране на буталото, счупване на пътечките между сегментите, износване на цилиндро-буталната група. Обаче повече от всичко следва да се безпокоим от самозапалването на сместа /калилно запалване/ възникващо от прегретите детайли, най-често от централния електрод на свеща доста по-рано от подаването на искрата. Калилното запалване възниква при поставяне на твърде горещи свещи не съответсващи на дадения двигател или при работа с твърде ранен ъгъл на предварение на запалването даже и при правилно подбрани свещи а така също и при прегряване на двигателя например при използване на бензин с понижено октаново число и повишена склонност към самовъзпламеняване. Появата на калилно запалване се съпровожда със снижаване на мощността с ( 5…10%) и поява на характерни чукания - удари. При работа на двигателя с калилно запалване рязко се повишава налягането и температурата на заряда в процеса на изгарянето. В най -добрия случай се стопява централния електрод на свеща в по-лошия обгаряне на буталото и започва задиране в цилиндъра при това обикновенно са достатъчни няколко секунди. http://ladaclub-bg.com/index.php?option ... &Itemid=29


Потребителски аватар
davidbros
Мнения: 192
Регистриран на: Пон 26 юли 2004 13:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот davidbros » Вто 05 юли 2005 11:46


Благодаря за отговорите и препратките.

Освен със заничане дали го имам тоз датчик някъде да погледна за справка изобщо на кои двг се монтира
говоря в момента само за VW или по-конкретно за Г3


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Вто 05 юли 2005 16:47


GTI на Г3 го имат другите нямат такъв датчик (справка Autodata2004)

голф 2 ГТИ също го има, изобщо на по "нервните" и турбо двигатели по принцип го има това, за турбото е от особенна важност и също така върви със още няколко чарка като интеркулер, високо октанов бензин и тн.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта