Релета за фаровете или Osram SILVERSTAR +50%

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
zdravko
Мнения: 241
Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Релета за фаровете или Osram SILVERSTAR +50%

Мнениеот zdravko » Съб 09 фев 2008 16:19


Откакто една вечер наскоро минах през една голяма дупка и си изкривих джантата ми минава през ума да сложа по-хубави крушки или релета на фаровете. Последните дни доста прочетох за 2 от "методите" за увеличение силата на светене на фаровете и искам да споделя моите разсъждения, за да видим и Вие какво мислите.
Варианта с монтирането на релетата позволява вдигане на напрежението на което работят крушките с около 2 волта до около 13.6 волта, което вдига мощността на крушките с 15%-20% (при мен с точно 17%) НО от друга страна при по-високото напрежение се намаля самия живот на крушката.
Варианта с подмяна на крушките със OSRAM SILVERSTAR +50% ми се вижда много примамлив, защото точно този модел крушки е на много добра цена (13 лв./брой) и позволява вдигане на мощността (по-точно осветеността) с 50%. Сега, спорен е въпроса дали е чак 50%, но хората казват, че има видима разлика, така че може би реалното подобрение е поне 30%. Това, което се изтъква като основен минус на тези крушки е двойно по-краткия им живот, а именно:
B3 at test voltage 13.2 V 150 h
Tc at test voltage 13.2 V 350 / 220 h

където B3 е времето, за което изгарят 3% от крушките, а Tc е времето, за което изгарят 63.2% от крушките, тоест предполага се, че крушката ще изкара минимум 150 часа, а всеки час над 220-тия си е жив късмет. Както се вижда, всички тези времена са тествани при напрежение от 13.2 волта. На сайта на Осрам има и крушки, за които са дадени и времена при още две напрежения - 13.8 и 14.0 волта, като съответно животът на крушките е по-кратък.
ОБАЧЕ, ако захранващото напрежение на крушката се понижи на 11.6 волта (колкото е при моя пасат без релета) би трябвало живота на крушката да се увеличи значително, поне логиката е такава!
При положение, че живота на крушките е в нелинейна (експоненциална) зависимост от напрежението - малко повишаване на захранването води до голямо съкращаване на живота на крушката е логично да се заключи, че понижение дори с 1 волт под номиналните 13.2 волта би довело до значително увеличение броя на часовете работа на крушката. Дали обаче е така...не знам. Някой няма ли пряки наблюдения колко НА ПРАКТИКА карат този тип крушки на кола без релета?




Потребителски аватар
GodLike
Мнения: 2133
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 9:27
Автомобил: VW Touran
Двигател: CRKB 7DSG Highline
Контакти:

Мнениеот GodLike » Съб 09 фев 2008 16:24


релета на фаровете + OSRAM Cool Blue :wink:


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Съб 09 фев 2008 16:28


В големи филми и приключения се вкарваш с тези разсъждения.
Пътят е такъв :
1. Слагаш релета. Щом си мерил падове, и имаш към 2 волта, значи с релетата ще се увеличи осветеността забележимо.
2. Ако не ти хареса как свети и с релета, може да пробваш с крушки тип +30%, +50%. Но ефект може да няма - поради факта, че рефлекторите, стъклата са потъмнели.
Според теб кое е по-важно - фаровете ти да светят както трябва, или да изкарат някой друг час в повече ? Аз бих заложил на първото, а за противодействие на второто - резервни крушки в багажника. Смяната е колкото за една почивка на път време.


Потребителски аватар
murder
Мнения: 1151
Регистриран на: Чет 16 авг 2007 12:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот murder » Съб 09 фев 2008 16:34


Искам да попитам когато се слага ксенон от значение ли е дали колата ще има релета или не :roll:


Потребителски аватар
GodLike
Мнения: 2133
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 9:27
Автомобил: VW Touran
Двигател: CRKB 7DSG Highline
Контакти:

Мнениеот GodLike » Съб 09 фев 2008 16:35


murder написа:Искам да попитам когато се слага ксенон от значение ли е дали колата ще има релета или не :roll:


ела довечера да ти покажа :twisted:


Потребителски аватар
zdravko
Мнения: 241
Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот zdravko » Съб 09 фев 2008 16:37


gr_kanev написа:Според теб кое е по-важно - фаровете ти да светят както трябва, или да изкарат някой друг час в повече ? Аз бих заложил на първото, а за противодействие на второто - резервни крушки в багажника. Смяната е колкото за една почивка на път време.

Карам постоянно на къси светлини и за мен не е без значение по колко време ще изкарват крушките, особено тези по-скъпите ;-)


Потребителски аватар
GodLike
Мнения: 2133
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 9:27
Автомобил: VW Touran
Двигател: CRKB 7DSG Highline
Контакти:

Мнениеот GodLike » Съб 09 фев 2008 16:40


Аз съм забелязал, че крушките даже и с релета изкарват много повече от 200-300 часа, но светлината им отслабва и почват да жълтеят.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Съб 09 фев 2008 16:41


Ами и аз карам поне половин година все на къси, и ми изгоря една лампа. За 10-ина лв. ще си вадиш очите ли ?
Другият вариант е с DRL на дългите, намалени с някакъв процент (там L&R е маг-ът, както и wili98). Но на тъмно късите са си необходимост, и трябва да с в ред.


Потребителски аватар
XIKS
Мнения: 896
Регистриран на: Пет 24 мар 2006 10:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот XIKS » Съб 09 фев 2008 17:00


GodLike написа:релета на фаровете + OSRAM Cool Blue :wink:
:wink:


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Съб 09 фев 2008 17:01


Надявам се , че си се убедил , че евтиното изилза скъпо .
Дори и да им скъсиш живота / напълно теоретично / - две Силвърстарки са ти 28 кинта - 100 гр. водка в заведение е 4 кинта , изправяне на лята жанта - към 20 кинта - примери още много
Няколко дни след като сложих Осрам Силвърстар - благодарение на по-силната светлина в една абсолютно тъмна улица реагирах адекватно със спирачките и спасих едно внезапно пресичащо дете от травматологията на Пирогов или недай си боже най-лошото / без релета с тях карам вече две години - ама не им водя тефтер на работните часове/
Сега отпреди месец съм със релетата - още по добре светят , така че оставям изводите за теб!


Потребителски аватар
sashobas
Щастлив голфаджия
Мнения: 2831
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 23:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търговище
Контакти:

Мнениеот sashobas » Съб 09 фев 2008 17:05


Аз съм с релета и с Осрам куул блу.Фаровете светят добре.Даже много добре.Пробвал съм всички крушки от серията на Осрам и куул блу светят най бяло и силно, дори +50 не може да и се опре.а за ксенона важи същото с релета ще свети по добре.


Потребителски аватар
zdravko
Мнения: 241
Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот zdravko » Съб 09 фев 2008 17:39


murder написа:Искам да попитам когато се слага ксенон от значение ли е дали колата ще има релета или не :roll:

Не колега, няма значение - ксенона се захранва директно от клемата на акумулатора! От фаровете се взима само сигнала за управлението му.

Последна промяна от zdravko на Съб 09 фев 2008 17:59, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
CoZmO
Мнения: 676
Регистриран на: Вто 29 яну 2008 17:28
Автомобил: Passat Golf Scirocco Allroad A6C4
Двигател: PG EX EG BAU CAS AEL
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот CoZmO » Съб 09 фев 2008 17:49


Сори, че и аз се намесвам. В момента се двоумя, дали да си взема Osram (53лв.) или Philips (76лв.). И двете с бели светлини. Та гарантират ми, че Philips-а е по-добрия избор, но гледам тук, че всички сте с Osram... И другият ми въпрос е - тез релета, каква им е цената и откъде могат да бъдат закупени?

Благодаря предварително и пак се извинявам за намесата.

Поздрави, колеги.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Съб 09 фев 2008 18:14


Търсиш на л.с vaskoto 1 - хем релета , а и 100 % нещо полезно ще ти направи по колата


Потребителски аватар
CoZmO
Мнения: 676
Регистриран на: Вто 29 яну 2008 17:28
Автомобил: Passat Golf Scirocco Allroad A6C4
Двигател: PG EX EG BAU CAS AEL
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот CoZmO » Съб 09 фев 2008 18:16


веселин написа:Търсиш на л.с vaskoto 1 - хем релета , а и 100 % нещо полезно ще ти направи по колата


Хаха. Мдааа. Вече се виждах с него и маме работа по колата така или иначе. Значи направо си отделяме един ден, и започваме ъпгрейда... ;-)



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта