Откакто една вечер наскоро минах през една голяма дупка и си изкривих джантата ми минава през ума да сложа по-хубави крушки или релета на фаровете. Последните дни доста прочетох за 2 от "методите" за увеличение силата на светене на фаровете и искам да споделя моите разсъждения, за да видим и Вие какво мислите.
Варианта с монтирането на релетата позволява вдигане на напрежението на което работят крушките с около 2 волта до около 13.6 волта, което вдига мощността на крушките с 15%-20% (при мен с точно 17%) НО от друга страна при по-високото напрежение се намаля самия живот на крушката.
Варианта с подмяна на крушките със OSRAM SILVERSTAR +50% ми се вижда много примамлив, защото точно този модел крушки е на много добра цена (13 лв./брой) и позволява вдигане на мощността (по-точно осветеността) с 50%. Сега, спорен е въпроса дали е чак 50%, но хората казват, че има видима разлика, така че може би реалното подобрение е поне 30%. Това, което се изтъква като основен минус на тези крушки е двойно по-краткия им живот, а именно:
B3 at test voltage 13.2 V 150 h
Tc at test voltage 13.2 V 350 / 220 h
където B3 е времето, за което изгарят 3% от крушките, а Tc е времето, за което изгарят 63.2% от крушките, тоест предполага се, че крушката ще изкара минимум 150 часа, а всеки час над 220-тия си е жив късмет. Както се вижда, всички тези времена са тествани при напрежение от 13.2 волта. На сайта на Осрам има и крушки, за които са дадени и времена при още две напрежения - 13.8 и 14.0 волта, като съответно животът на крушките е по-кратък.
ОБАЧЕ, ако захранващото напрежение на крушката се понижи на 11.6 волта (колкото е при моя пасат без релета) би трябвало живота на крушката да се увеличи значително, поне логиката е такава!
При положение, че живота на крушките е в нелинейна (експоненциална) зависимост от напрежението - малко повишаване на захранването води до голямо съкращаване на живота на крушката е логично да се заключи, че понижение дори с 1 волт под номиналните 13.2 волта би довело до значително увеличение броя на часовете работа на крушката. Дали обаче е така...не знам. Някой няма ли пряки наблюдения колко НА ПРАКТИКА карат този тип крушки на кола без релета?
Релета за фаровете или Osram SILVERSTAR +50%
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
В големи филми и приключения се вкарваш с тези разсъждения.
Пътят е такъв :
1. Слагаш релета. Щом си мерил падове, и имаш към 2 волта, значи с релетата ще се увеличи осветеността забележимо.
2. Ако не ти хареса как свети и с релета, може да пробваш с крушки тип +30%, +50%. Но ефект може да няма - поради факта, че рефлекторите, стъклата са потъмнели.
Според теб кое е по-важно - фаровете ти да светят както трябва, или да изкарат някой друг час в повече ? Аз бих заложил на първото, а за противодействие на второто - резервни крушки в багажника. Смяната е колкото за една почивка на път време.
Пътят е такъв :
1. Слагаш релета. Щом си мерил падове, и имаш към 2 волта, значи с релетата ще се увеличи осветеността забележимо.
2. Ако не ти хареса как свети и с релета, може да пробваш с крушки тип +30%, +50%. Но ефект може да няма - поради факта, че рефлекторите, стъклата са потъмнели.
Според теб кое е по-важно - фаровете ти да светят както трябва, или да изкарат някой друг час в повече ? Аз бих заложил на първото, а за противодействие на второто - резервни крушки в багажника. Смяната е колкото за една почивка на път време.
- zdravko
- Мнения: 241
- Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
gr_kanev написа:Според теб кое е по-важно - фаровете ти да светят както трябва, или да изкарат някой друг час в повече ? Аз бих заложил на първото, а за противодействие на второто - резервни крушки в багажника. Смяната е колкото за една почивка на път време.
Карам постоянно на къси светлини и за мен не е без значение по колко време ще изкарват крушките, особено тези по-скъпите
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Надявам се , че си се убедил , че евтиното изилза скъпо .
Дори и да им скъсиш живота / напълно теоретично / - две Силвърстарки са ти 28 кинта - 100 гр. водка в заведение е 4 кинта , изправяне на лята жанта - към 20 кинта - примери още много
Няколко дни след като сложих Осрам Силвърстар - благодарение на по-силната светлина в една абсолютно тъмна улица реагирах адекватно със спирачките и спасих едно внезапно пресичащо дете от травматологията на Пирогов или недай си боже най-лошото / без релета с тях карам вече две години - ама не им водя тефтер на работните часове/
Сега отпреди месец съм със релетата - още по добре светят , така че оставям изводите за теб!
Дори и да им скъсиш живота / напълно теоретично / - две Силвърстарки са ти 28 кинта - 100 гр. водка в заведение е 4 кинта , изправяне на лята жанта - към 20 кинта - примери още много
Няколко дни след като сложих Осрам Силвърстар - благодарение на по-силната светлина в една абсолютно тъмна улица реагирах адекватно със спирачките и спасих едно внезапно пресичащо дете от травматологията на Пирогов или недай си боже най-лошото / без релета с тях карам вече две години - ама не им водя тефтер на работните часове/
Сега отпреди месец съм със релетата - още по добре светят , така че оставям изводите за теб!
- zdravko
- Мнения: 241
- Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
murder написа:Искам да попитам когато се слага ксенон от значение ли е дали колата ще има релета или не
Не колега, няма значение - ксенона се захранва директно от клемата на акумулатора! От фаровете се взима само сигнала за управлението му.
Последна промяна от zdravko на Съб 09 фев 2008 17:59, променено общо 1 път.
- CoZmO
- Мнения: 676
- Регистриран на: Вто 29 яну 2008 17:28
- Автомобил: Passat Golf Scirocco Allroad A6C4
- Двигател: PG EX EG BAU CAS AEL
- Местоположение: София
- Контакти:
Сори, че и аз се намесвам. В момента се двоумя, дали да си взема Osram (53лв.) или Philips (76лв.). И двете с бели светлини. Та гарантират ми, че Philips-а е по-добрия избор, но гледам тук, че всички сте с Osram... И другият ми въпрос е - тез релета, каква им е цената и откъде могат да бъдат закупени?
Благодаря предварително и пак се извинявам за намесата.
Поздрави, колеги.
Благодаря предварително и пак се извинявам за намесата.
Поздрави, колеги.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта