Колко да затегна болтовете на джантите?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
zone967
Мнения: 166
Регистриран на: Съб 10 сеп 2005 23:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Колко да затегна болтовете на джантите?

Мнениеот zone967 » Чет 15 сеп 2005 0:10


Наскоро си смених гумите на таратайката, но понеже нямам опит, кажете колко да пристегна болтовете? И най- вече тия секретните, защото се притеснявам да не ги натегна прекалено много или пък да са хлабави и нещо да се случи там знам ли к'во :lol:!?




Потребителски аватар
VR666
Мнения: 325
Регистриран на: Чет 08 юли 2004 19:38
Автомобил: VW Jetta
Двигател: CFFB 2011
Местоположение: Ботевград

Мнениеот VR666 » Чет 15 сеп 2005 7:06


110 Nm. Само не казвай, че нямаш динамометричен ключ. :censored


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Чет 15 сеп 2005 8:13


напъвай много. по-добре леко пренатегнати отколкото да ти изпадне гумата!
най-добре отиди при някой гумаджия да ти покаже нагледно колко трябва


Потребителски аватар
Jovany
Мнения: 479
Регистриран на: Вто 19 юли 2005 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Jovany » Чет 15 сеп 2005 8:16


Стягай здраво и от време на време проверявай да не се е разхлабил някой болт. А преди по дълго пътуване задължително проверявай.


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5450
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Чет 15 сеп 2005 8:40


Здраво, но и не прекалявай защото после запичат и понякога ако спукаш гума, направо не можеш да я смениш.Трудно се описва с думи, но горе-долу "силно, на ръка"


Потребителски аватар
Jovany
Мнения: 479
Регистриран на: Вто 19 юли 2005 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Jovany » Чет 15 сеп 2005 8:43


Само на ръка че ако скочиш с крак на ключа после работата става грамофон свири майка плаче


Потребителски аватар
Miki
Мнения: 1035
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Miki » Чет 15 сеп 2005 9:19


Стягаш до скъсване и после връщаш половин оборот :mrgreen:

Сега сериозно - стягат се само на ръка, но наистина трябва да видиш нагледно, иначе няма как да чатнеш. Ориентировъчно докато почнат да скърцат. И се стягат на кръст.
:wink:


Потребителски аватар
Dodi_Dogg
Мнения: 420
Регистриран на: Чет 24 фев 2005 13:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Dodi_Dogg » Чет 15 сеп 2005 9:53


Принципно летите джанти не е лошо да се стягат пове4е от желязните понеже болта по-лесно може да се развие. По хлъзгав е алуминия. Ръ4кане до скърцане :D


Потребителски аватар
Jovany
Мнения: 479
Регистриран на: Вто 19 юли 2005 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Jovany » Чет 15 сеп 2005 10:01


Да аз също имам подобни наблюдения и внимавам много


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Чет 15 сеп 2005 10:37


Колкото можеш по-здраво , но само със стандартен ключ и на ръка. Подскоци по ключа не са желателни.


Потребителски аватар
paro_k
Мнения: 241
Регистриран на: Сря 31 авг 2005 10:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот paro_k » Чет 15 сеп 2005 10:45


Стегай здраво и се не бой. Щом си могъл толко да натегнеш, ще можеш и да го развъртиш. Секретните - колкото да не са развъртят сами. Намажи резбата с малко гресчица, за да не запичат.


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Чет 15 сеп 2005 10:45


ако нямаш динамометричен ключ /кой има да казва/ затягаш на кръст с оригиналния ключ яко, ама доста, не му слагай удължители и т.н. то си е изчислено колко да е рамото на ключа


Потребителски аватар
zone967
Мнения: 166
Регистриран на: Съб 10 сеп 2005 23:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

мерси много на всички

Мнениеот zone967 » Чет 15 сеп 2005 11:01


мерси много на всички :dance:


Потребителски аватар
maistora_1
Мнения: 1325
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 2:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот maistora_1 » Съб 17 сеп 2005 9:32


Колеги, то хубаво да стягате ама пове4ето болтове са коносообразни-така че малко или много с много стягане ги пре....
Тъй че не Shocked прекалявайте!


Потребителски аватар
mucho
Палячо
Мнения: 1367
Регистриран на: Пон 05 апр 2004 12:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот mucho » Съб 17 сеп 2005 9:57


простете глупоста ми и оффтопика, но какво е туй динамометричен ключ ... моля не ма убивайте с камъни аз съм прос цунцунтерджия се пак ;)



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта