Здравейте на всички.
Твърдо съм решил да ставам собственик на едно такова возило. Карал съм дълго време такъв Пасат като служебна кола, само че беше бензинов - 1,8Mi. Имам на нея над 200 000км и оттогава съм влюбен в този автомобил.
Сега обаче съм твърдо решен да се сдобия с дизелово возило. Причините са много, а най-вече е тази че като стил на шофиране по ми допада дизеловия двигател, икономията на гориво също не е за подценяване.
Въпроса ми е към кой от двата двигателя да се насоча. Моля да пишат хора само с преки впечатления, не на един мой приятел, приятеля... И двата мотора са с приблизително еднакви характеристики, като мощност, ускорение, въртящ момент и разход (по-малкото TDi е малко по-пъргаво по ТТ данни). Мен ме интересува най-вече здравината на моторите, има ли някакви по-фрапиращи слаби места за всеки един от моторите, и в крайна сметка към кой от двата да се насоча.
Ще съм Ви благодарен, ако ме насочите нанякъде.
VW Пасат В3 (1989 - 1993) - 1,6 TDi vs. 1,9 TD
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В. Търново
Jovany написа:Аз съм карал служебен 1,6 ТДИ и не ме накефи много.
Имаше доста проблеми с турбото от където идваха и някакви зверски харчове на масло. Плюс това 1.6 според мен е слаб мотор за пасат. 1,9ТДИ съм карал малко но не може да става и сравнение. Моят глас е категорично за 1.9 мотора
Ами то добре, но поне според всички каталози на VW дето съм гледал 1,9TDI мотора се появява в модела B4, производство след 08.93. За В3 дизеловите двигатели са 1,6TDi, 1,9D и 1,9TD. A аз твърдо държа на В3. За него никъде не съм срещал информация да има екземпляри обурудвани с 1,9TDi, има само такива с 1,9 TD без интеркулер и ги дават по-слаби като мощност от 1,6 TDi (е с малко но все пак са по-слабички - 80к.с за 1,6TDi срещу 75к.с за 1,9TD). Точно затова съм в ситуация на шах, аз също винаги съм предпочитал по-големия като обем мотор, но в случая не знам какво да мисля.
П.П. Срещал съм 2-3 обяви из мобиле.бг за Пасати 92 година В3, които според търговците са 1,9TDI, но честно казано на търговец в БГ нямам и капка доверие, те тези интеркулери, турбота и прочие си ги редят из обявите както им дойде, само и само да върви далаверата, като има лапнишаранчета. Така че ще се радвам и ако някой ме светне дали има такова животно, защото пак казвам в никой каталог не фигурира такъв двигател за В3, а и в немското Mobile няма и 1 такъв. екземпляр.
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В. Търново
Jovany написа:Напълно си прав че 1,9 тди е по нов аз също не съм виждал Б3 с такъв мотор. Точно за 1.9 тд не знам но защо не проучиш нещо за въртящия момент на този мотор може там да има повече сила.
Странното е че и въртящия момент на малкото tdi е по-висок.
1,6 TDI - 155 / 2500 об./мин
1,9 TD - 144 / 2400 об./мин
°niksi° написа:Като слаби места мога да кажа следното:
- 1.6 ТД - нещо като фабричен дефект е че пукат глави.
- 1.9 пък чупят зъбното колело /май то беше/ на коляновия вал.
Все си мисля че могат да се избегнат тези неща ако се гледа /стопанисва/ добре мотора.
За това че пукат глави и аз съм го чувал, но по-това което съм чел по руските сайтове за този проблем, поне според тях е фабричен проблем и на двата мотора, който е бил оправен края на 1991, когато главата е подменена с друга, ама дали е така, кой да ти каже. По принцип мнението на един майстор, на който имам доверие е че проблема се решава частично с подмяна на термостата и датчика включващ режимите на перката, тъй като оригиналните поддържали по-висока температура, а имало такива който работели на 5-10 градуса по-ниски стойности.
Дотук информацията е полезна, но чакам и още мнения

Последна промяна от rukuku на Пон 12 сеп 2005 16:11, променено общо 1 път.
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
Пукат глави, ако се прегреят...
И това се отнася и за двата мотора.
Аз лично съм доволен от моята кола, вече 18к км съм навъртял за тази година. Моя е с турбо ККК 03, мисля че и 1.9ТД е със същото турбо.
5 коня са си 5 коня, усещат се, но моя съвет е да гледаш състоянието, а не вида на двигателя, защото и двата двигателя са здрави, и двата са с близки характеристики. Мисля, че 1.6 ТД е по-евтин като поддръжка, ремонти, и т.н., защото всичко по него е изцяло механично. 1.9 ТД е по-нов като концепция, но това е и минус в твоя случай, защото през първите 1-2-3г от създаването на един двигател винаги има 'детски' болести, които после се коригират.
И това се отнася и за двата мотора.
Аз лично съм доволен от моята кола, вече 18к км съм навъртял за тази година. Моя е с турбо ККК 03, мисля че и 1.9ТД е със същото турбо.
5 коня са си 5 коня, усещат се, но моя съвет е да гледаш състоянието, а не вида на двигателя, защото и двата двигателя са здрави, и двата са с близки характеристики. Мисля, че 1.6 ТД е по-евтин като поддръжка, ремонти, и т.н., защото всичко по него е изцяло механично. 1.9 ТД е по-нов като концепция, но това е и минус в твоя случай, защото през първите 1-2-3г от създаването на един двигател винаги има 'детски' болести, които после се коригират.
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
веселин написа:Хич и не я карам вече -сега риска да се развали е по-голямщото като не работят възлите и агрегатите май май........а и снощи сънувах ,че я заварвам сутринта по цялата лява страна хлътнала-някой със зелена кола я забърсал
![]()
![]()
Припалвай я поне веднъж седмично, и прави няколко км с нея, защото наистина е кофти за една кола, ако не се кара.
- guard
- Мнения: 975
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 13:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Silicon Valley, CA
веселин написа:Хич и не я карам вече -сега риска да се развали е по-голямщото като не работят възлите и агрегатите май май........а и снощи сънувах ,че я заварвам сутринта по цялата лява страна хлътнала-някой със зелена кола я забърсал
![]()
![]()
Дай боже сънищата ти да не са като моите. bishop , защото моите сънища лошото им е че се сбъдват.........купих си преди време покривало за пасата.........уж хубаво там 60-70лв........и един ден в началото като го сложих си сънувам аз как чергилото се накъсва на части от слънцето...............и познай какво стана......след точно 3седмици...........чергилото почна да се накъсва........и точно от слънчевата светлина.

По темата, колега лично аз те съветвам да си вземеш 1.9ТД........колкото и да е си е 1.9.........не бих си взел Пасат с двигател 1.6 ако ще и ракетен да е........
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Вземи 1.9ТД - по-нов е като концепция.
Вярно 1.6ТДИ е по-мощен но не само заради интеркулер , помпата не е еднаква с на 1.6ТД модела , както и дюзите - по-други са.
Оба4е 1.9ТД е много по-тих , особено при Пасата - по-тих дори от 1.9ТДИ които имат една по-изразен остър звук, който разбира се гали ухото
При едно 1.9ТД повдига4ите са хидравли4ни, при 1.6ТД се водят твърди - прави им се реглаж с някакви пулове , гаранция и при 1.6ТДИ ще са така.
Турбото при 1.9ТД е по-малко но пък и лага е по-малък, въртящия момент идва по-рано.1.9ТД ще има по-голям ресурс.
Вярно е, че колелото на коляновия вал е слабо място за това е добре да се смени като се вземе такъв мотор.
А и 1.9ТД подлежи на доработки които му позволяват да тръгне доста по-добре отколкото е стандартно.
Аз имам Венто 1.9ТД както и брат ми Пасат с 1.9ТД - и двамата сложихме интеркулери и резултата доста приятен , над определни обороти колата продължава да ускорява малко по-добре и ръмжи по-малко.....
помпите не сме пипали да пускаме пове4е нафта което обезателно трябва да се направи за да върви колата 4увствително пове4е, те и сега вървят добре, особено при пасата на брат ми пасата се усети 4увствително(е понатегнахме и трубината
му )
Така 4е 1.9ТД не е никак лош мотор - вярно стандартно е муден но пък подлежи на доработки.Друго голямо предимство е 4е е ПРОСТ , няма електроники няма ала-бала.....
И друг факт, при Б3 1.9ТД е с 142НМ при 2200 оборота, при Голф3/Венто 150!! НМ при 2400!!
Макс мощност при пасата се достига при 4400 оборота, а при Венто/Голф3 4200!!!
При Пасат Б4 с 1.9ТД мотор показателите стават като на голф3/венто....
това е от мен
Вярно 1.6ТДИ е по-мощен но не само заради интеркулер , помпата не е еднаква с на 1.6ТД модела , както и дюзите - по-други са.
Оба4е 1.9ТД е много по-тих , особено при Пасата - по-тих дори от 1.9ТДИ които имат една по-изразен остър звук, който разбира се гали ухото

При едно 1.9ТД повдига4ите са хидравли4ни, при 1.6ТД се водят твърди - прави им се реглаж с някакви пулове , гаранция и при 1.6ТДИ ще са така.
Турбото при 1.9ТД е по-малко но пък и лага е по-малък, въртящия момент идва по-рано.1.9ТД ще има по-голям ресурс.
Вярно е, че колелото на коляновия вал е слабо място за това е добре да се смени като се вземе такъв мотор.
А и 1.9ТД подлежи на доработки които му позволяват да тръгне доста по-добре отколкото е стандартно.
Аз имам Венто 1.9ТД както и брат ми Пасат с 1.9ТД - и двамата сложихме интеркулери и резултата доста приятен , над определни обороти колата продължава да ускорява малко по-добре и ръмжи по-малко.....
помпите не сме пипали да пускаме пове4е нафта което обезателно трябва да се направи за да върви колата 4увствително пове4е, те и сега вървят добре, особено при пасата на брат ми пасата се усети 4увствително(е понатегнахме и трубината

Така 4е 1.9ТД не е никак лош мотор - вярно стандартно е муден но пък подлежи на доработки.Друго голямо предимство е 4е е ПРОСТ , няма електроники няма ала-бала.....
И друг факт, при Б3 1.9ТД е с 142НМ при 2200 оборота, при Голф3/Венто 150!! НМ при 2400!!
Макс мощност при пасата се достига при 4400 оборота, а при Венто/Голф3 4200!!!
При Пасат Б4 с 1.9ТД мотор показателите стават като на голф3/венто....
това е от мен
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта