
За колегата с красивото синьо табло на 2-ка
- pinci
- Мнения: 1195
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 14:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
За колегата с красивото синьо табло на 2-ка
Моля колегата да каже как то1но го е направил и от къде е взел диоди, защото днес цял ден пазарувам диоди разглабям и гледам ама нито едни не светят достатъчно силно. 

-
- Мнения: 743
- Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София



Магазинът се намира в една пресечка на Екзарх Йосиф...пресечката май се казваше Вашингтон, но може и да бъркам! Значи завивате по Екзарх Йосиф наляво (под Халите) и мисля, че е третата пресечка надясно. Магазинът се казва Електрон ако не се лъжа...те са два магазина един след друг, значи пада се вторият. Сините диоди ми струваха левче бройката, а червените (които са изключително ярки! 2000 микрокандела май ще излъжа) са по 20 стотинки парчето

Номерът е, че не съм ходил скоро към магазина и незнам дали още ги има...някой ако се интресува точно какви са и как светят мога да намеря един два изостанали от кутията на ПЦ-то ми

Иначе задължително към диодите трябва да има последователно вързано съпротивление (в моят случай за сините диоди съм сложил 820 ома / половин или 1 ват забравих, а за червените 680 ома ако се не лъжа).
Веднага може да си сметнете съпротивлението като се има предвид максималният допустим ток на диода, работното му напрежение, напрежението колата (да се има предвид, че при работеща кола алтернаторът дава повече от 12 волта).
Значи обикновено сините диоди имат работно напрежение от порядъка на 4-5 волта, а пък червените доста по-ниско 2-3 волта. Максималният ток, който може да тече през диода е от порядъка на 20 милиампера (тогава светят супер ярко, да кажем, че ток около 15-тина милиампера е достатъчен). И какво излиза:
Uзахранващо - Uработнодиод / Iкойто искаме да тече през диода = Rкоето ни трябва
Пример за син диод с работно напрежение 4 волта и искаме да минава 15 милиампера ток (приемам захранващото напрежение за 14 волта):
14V - 4V / 0.015A = 666.6 Ohm
Взима се най-близката стандартна стойност която е 680 ома

За тези сините обаче бяха много ярки и затова смених 680 ома със 820, защото иначе наистина вади очи

Още допълнително инфо - за самото слагане на диодите на таблото моята система е малко сложничка, поради спецификата на диодите и други такива, но ако искате ще напиша подробно

Друго инфо - друг наш колега (Golf 2GL), член на клуба ми каза скоро, че също си е направил таблото със сини диоди, но не съм го виждал как свети (много ярки, купени от магазин Пулсатор в студентски град) и той просто е махнал лампичките от фасунгата на крушките за таблото (за който незнае крушките за таблото са лампичка с пластмасова фасунга, който се защипват за таблото) и вместо лампичка е сложил диод със съпротивление. При мен системата е по-сложна защото аз исках да ми светят под друг ъгъл, но ако искате ще обясня

- maniak
- Мнения: 494
- Регистриран на: Сря 23 юни 2004 16:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
!
Уникално е станало.
-
- Мнения: 743
- Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- pinci
- Мнения: 1195
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 14:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ехх докторе знаех си че ще забравиш че и аз бях там, нали съм незабележим хахахахах. Та да мина към въпроса, днес и аз направих същото като колегата който ти описа, но за съжаление осветяват много кофти и искам да сложа поне още 2 диода, моите ги купих от магазин стрийт мания на Н.Вапцаров. Та ще съм много благодарен ако обясниш от къде им даде ток и къде си ги закрепил твоите за този блестящ ефект
-
- Мнения: 743
- Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Мммм да, Pinci не съм те забравил бре
Та точно там е проблема, че ако диодите се сложат на мястото на старите крушки не осветяват добре, заради самата природа на светлината от диода, която е много насочена (демек прави тесен лъч вместо да е разсеяна). Затова трябва да се направят няколко неща:
1-во - да се вземат диоди, които имат по-разпръсната светлина
2-ро - да се сложат да свеят под друг ъгъл.
Старите крушки осетяват отпред километражите, а мойте диоди съм ги сложил да светят точно вертикално отгоре...малко е трудно за обяснение (включва се и малко къртене по таблото)
. Трябва да го снимам или да се видим и да ти покажа как става...Иначе ток съм взел от един от кабелите от куплунга, който влиза в таблото
И масата е оттам 

1-во - да се вземат диоди, които имат по-разпръсната светлина
2-ро - да се сложат да свеят под друг ъгъл.
Старите крушки осетяват отпред километражите, а мойте диоди съм ги сложил да светят точно вертикално отгоре...малко е трудно за обяснение (включва се и малко къртене по таблото)



- vw_golf_2_Memphis
- Мнения: 3836
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
...
Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Чет 20 яну 2011 14:17, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 743
- Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
vw_golf_2_Memphis написа:Докторе да не забравиш снимките
Няма, няма

http://stuffy.hit.bg/HPIM2141.JPG
не са станали добре, защото цялото купе вибрираше


-
- Мнения: 743
- Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта