Какво ново в гаража...
Стана традиция всяка нова година да започвам с нови придобивки, спазих традицията и в гаража вече имам два нови буса
Дока с 4 врати и синхро, което ще стане кемпер. Надявам се да успя за събора в Сърбия.
VW T3 Doka Syncro, започна се...
- mesiata666
- Мнения: 260
- Регистриран на: Нед 02 фев 2014 15:28
- Автомобил: VW Multivan T3 Magnum
- Двигател: 1.9 TD 1989
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: VW T3 Doka Syncro, започна се...
Честито Ванка, за продължената традиция. Сега вече се натрупаха доста проекти и много кратки срокове, за изпълнението им... схемата е Pimp my ride Евала за ентусиазма чакам с нетърпение развитието на темата!
- BUS1988
- Мнения: 680
- Регистриран на: Съб 20 фев 2010 21:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: THESSALONIKI-GREECE
Re: VW T3 Doka Syncro, започна се...
Честито Ванка, ще следя с интерес развитието на проектите
- kiro rachnata
- Мнения: 558
- Регистриран на: Съб 16 фев 2008 18:44
- Автомобил: vw
- Двигател: бензинов
- Местоположение: в средата на България
-
- Вечен БАН
- Мнения: 723
- Регистриран на: Вто 09 юни 2009 11:42
- Автомобил: VW T3 1.6 D AUDI A6 2.5TDI
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: VW T3 Doka Syncro, започна се...
Велик си!! От къде ги изкопаваш?? Дока с 4 врати!! Браво! Успех!
- triplesss
- Мнения: 141
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 14:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В.Търново-Лясковец
Re: VW T3 Doka Syncro, започна се...
Браво Ванка, доката е супер. Синхро ли ще става и тя?
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: VW T3 Doka Syncro, започна се...
Борка, преди година ми избяга ама сега пак дойде при мен :)
Доката ще си остане оригинал с леко "напудряне", все пак това ще е ежедневния ми автомобил.
Още не бях я закупил и приготвих джантите, които купих миналата година на разпродажбата по време на балканската бус среща в Румъния. Обух ги с подходящи гуми и скоро ще ги видим монтирани
След като прибрах доката в Бургас, първата ми работа беше да махна двигателя 2.1 MV 95 к.с. и да подготвя буса за новия мотор 1.9 ТДИ AFN 110 к.с. който чака в гаража. За съжаление предишния собственик не е бил добър стопанин и за една година експоатация само е карал и не е правил никакви ремонти освен най-належащите, за да е в движение буса След демонтажа на боксера подменихме цялото окачване на буса, шарнири, горни носачи, селенови втулки, кормилни шанги с накрайници, спирачни апарати, спирачни цилиндърчета на задните спирачки, спирачни тръбички, нови жила за ръчната, нови накладки, ремонт на хидравличната рейка (майстора каза че трябва да помисля за друга рейка, тази едвам я е закрепил), смяна на кормилната кутия, която също имаше луфтове. Рециклиране на карето на рейката и т.н.
Задните амортисьори бяха в трагично състояние, изтървали, изгнили, снимките говорят достатъчно. Горните болтове бяха "заварени за втулките на тампоните и се наложи да режем с флекса, после заваряне на гайка на остатъка от болта и развиване с "мамата"
Ауспуха е от пистов мотор, само с него съм поне 15 к.с отгоре
Новите амове Каяба, оригинално старо производство.
Новите задни накладки, цилиндърчета, жила и тръбички.
На това място зад кормилната рейка има сериозна ръжда, която ще почистя на пясъкоструйка, за да си спестя бъдещи проблеми с корозията.
Двигателя:
След почистването, следва монтиране на новия двигател, смяна на резервоара с дизелов, подмяна на панелите на задните калници и страничните капаци, както и отстраняване на другите тенекиджийски проблеми. Следва минаване на Технотест и регистрация с новия двигател.
За проекта търся: левия правоъгълен фар, моя е пукнат, предна лява врата (червена), 5-степенна скоростна кутия от 2.1 боксер AAP или друга подобна с диференциал 4.57, хидравлична рейка, пластмасови брони, нож за предната, хубав ауспух от 1.6ТД
Доката ще си остане оригинал с леко "напудряне", все пак това ще е ежедневния ми автомобил.
Още не бях я закупил и приготвих джантите, които купих миналата година на разпродажбата по време на балканската бус среща в Румъния. Обух ги с подходящи гуми и скоро ще ги видим монтирани
След като прибрах доката в Бургас, първата ми работа беше да махна двигателя 2.1 MV 95 к.с. и да подготвя буса за новия мотор 1.9 ТДИ AFN 110 к.с. който чака в гаража. За съжаление предишния собственик не е бил добър стопанин и за една година експоатация само е карал и не е правил никакви ремонти освен най-належащите, за да е в движение буса След демонтажа на боксера подменихме цялото окачване на буса, шарнири, горни носачи, селенови втулки, кормилни шанги с накрайници, спирачни апарати, спирачни цилиндърчета на задните спирачки, спирачни тръбички, нови жила за ръчната, нови накладки, ремонт на хидравличната рейка (майстора каза че трябва да помисля за друга рейка, тази едвам я е закрепил), смяна на кормилната кутия, която също имаше луфтове. Рециклиране на карето на рейката и т.н.
Задните амортисьори бяха в трагично състояние, изтървали, изгнили, снимките говорят достатъчно. Горните болтове бяха "заварени за втулките на тампоните и се наложи да режем с флекса, после заваряне на гайка на остатъка от болта и развиване с "мамата"
Ауспуха е от пистов мотор, само с него съм поне 15 к.с отгоре
Новите амове Каяба, оригинално старо производство.
Новите задни накладки, цилиндърчета, жила и тръбички.
На това място зад кормилната рейка има сериозна ръжда, която ще почистя на пясъкоструйка, за да си спестя бъдещи проблеми с корозията.
Двигателя:
След почистването, следва монтиране на новия двигател, смяна на резервоара с дизелов, подмяна на панелите на задните калници и страничните капаци, както и отстраняване на другите тенекиджийски проблеми. Следва минаване на Технотест и регистрация с новия двигател.
За проекта търся: левия правоъгълен фар, моя е пукнат, предна лява врата (червена), 5-степенна скоростна кутия от 2.1 боксер AAP или друга подобна с диференциал 4.57, хидравлична рейка, пластмасови брони, нож за предната, хубав ауспух от 1.6ТД
- mesiata666
- Мнения: 260
- Регистриран на: Нед 02 фев 2014 15:28
- Автомобил: VW Multivan T3 Magnum
- Двигател: 1.9 TD 1989
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: VW T3 Doka Syncro, започна се...
Снощи поработих до късно и днес реших да не си давам много зор. Мото на деня "колектори". Препоръчвам при смяна на мотор или някакъв по-основен ремонт, когато е демонтиран изпускателния колектор да го шлайфате, защото с годините от температурните разширения чугуна се измята и не приляга добре към главата. Ето как излглежда след тази операция:
При всмукателния колектор ситуацията е малко по-сложна, когато монтираме 1.9D, TD, TDI. Снимка на оригиналния колектор от 1.6 TD с гарнитура от 1.9, разликата е очевадна и поради тази причина се налага лека модификация, за да нямаме загуби.
Ползваме колектор от AFN, който е по-подходящ от 1Z, на фреза направих отвор:
В ляво колектора на AFN, в дясно е оригиналния бусов колектор.
Ползваме фланчето от бусовия колектор и го заваряваме над новия отвор. В горната част затваряме оригиналния отвор и получаваме колектор за 1.9, който е точно копие на бусовия и запазваме цялата система в оригинал.
Поръчах и панели за задните калници, не съм очарован от качеството нооо това е положението.
Утре борба с турбото, разглобяване, завъртане на охлювите, преработка на една от тапите на блока с тръбичка, в която ще изтича водата от охлаждането на турбото.
При всмукателния колектор ситуацията е малко по-сложна, когато монтираме 1.9D, TD, TDI. Снимка на оригиналния колектор от 1.6 TD с гарнитура от 1.9, разликата е очевадна и поради тази причина се налага лека модификация, за да нямаме загуби.
Ползваме колектор от AFN, който е по-подходящ от 1Z, на фреза направих отвор:
В ляво колектора на AFN, в дясно е оригиналния бусов колектор.
Ползваме фланчето от бусовия колектор и го заваряваме над новия отвор. В горната част затваряме оригиналния отвор и получаваме колектор за 1.9, който е точно копие на бусовия и запазваме цялата система в оригинал.
Поръчах и панели за задните калници, не съм очарован от качеството нооо това е положението.
Утре борба с турбото, разглобяване, завъртане на охлювите, преработка на една от тапите на блока с тръбичка, в която ще изтича водата от охлаждането на турбото.
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: VW T3 Doka Syncro, започна се...
След няколкоседмично чакане за хубаво време и ред, днес почистихме на пясък цялата долна част на доката, включително и подкалниците. Утре пръскам цинга и след това епоскиден грунд.
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: VW T3 Doka Syncro, започна се...
Дойде време отново да добавя малко инфо за проекта, който остана на заден план заради оранжевото синхро.
Та след почистването с пясъкоструйка отдолу, пръснах последователно цялото дъно с 3 кг. цинга, 3 литра епоксиден грунд, 3 литра полиуретанова боя и 4 литра течен парафин във всички кухини и отвори. Така обработена, доката ще изкара доста години
Използвах че всичко е демонтирано и реших да сменя задните носачи, които бяха доста корозирали и с разбити тампони.
Естествено смених тампоните с оригинални Лемфьордер.
Задължително трябва да имате конусовиден дорник, иначе ще се скъса периферията на тампона.
Смених тампоните на предните носачи, но съм пропуснал да снимам. Естествено, сложихме и нови амове отпред.
Нови накладки и спирачни маркучи.
Понеже имах готов тестван двигател 1.7ТД, реших за сега да го ползвам, а по-нататък ще го сменя с тди.
Тръбите на хидравликата бяха много зле и ми изпработиха маркучи, с които си спестявам бъдещи проблеми с корозията.
Казанчето за чистачките е с по-голям обем и две помпички, заради пръскалките на фаровете.
Преместих и акумулатора в моторния отсек, където е в оригинал при дизела. Голям филм беше свалянето на стойката от донора без да я повредя.
Остана да намеря подходящ кабел за масата от акумулатора и съм готов да паля, понеделник се надявам да го подкарам и да ходя на Технотест
Та след почистването с пясъкоструйка отдолу, пръснах последователно цялото дъно с 3 кг. цинга, 3 литра епоксиден грунд, 3 литра полиуретанова боя и 4 литра течен парафин във всички кухини и отвори. Така обработена, доката ще изкара доста години
Използвах че всичко е демонтирано и реших да сменя задните носачи, които бяха доста корозирали и с разбити тампони.
Естествено смених тампоните с оригинални Лемфьордер.
Задължително трябва да имате конусовиден дорник, иначе ще се скъса периферията на тампона.
Смених тампоните на предните носачи, но съм пропуснал да снимам. Естествено, сложихме и нови амове отпред.
Нови накладки и спирачни маркучи.
Понеже имах готов тестван двигател 1.7ТД, реших за сега да го ползвам, а по-нататък ще го сменя с тди.
Тръбите на хидравликата бяха много зле и ми изпработиха маркучи, с които си спестявам бъдещи проблеми с корозията.
Казанчето за чистачките е с по-голям обем и две помпички, заради пръскалките на фаровете.
Преместих и акумулатора в моторния отсек, където е в оригинал при дизела. Голям филм беше свалянето на стойката от донора без да я повредя.
Остана да намеря подходящ кабел за масата от акумулатора и съм готов да паля, понеделник се надявам да го подкарам и да ходя на Технотест
- bbboiko2004
- Мнения: 4199
- Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
- Автомобил: VW Polo 2f
- Двигател: 3f - 1993
Re: VW T3 Doka Syncro, започна се...
Винаги ми е било кеф да ти чета темите
- vasstop
- Гадфадъ'
- Мнения: 17178
- Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
- Автомобил: Golf 2 syncro
- Двигател: 1P 1990
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW T3 Doka Syncro, започна се...
И аз следя с интерес
-
- Мнения: 199
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 19:26
- Автомобил: transporter 3 doka
- Двигател: ky 1987
- Местоположение: варна
- Контакти:
Re: VW T3 Doka Syncro, започна се...
Ще лети с този мотор....
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: VW T3 Doka Syncro, започна се...
Два дни само каръщина, от стоенето ГНП-то е блокирало и подава яко газ, пушилки и т.н. Ще се дава на майстор да го отвори, профилактира и смени гарнитурите. Резервоара и той ми прави проблеми, явно въпреки почистването са останали боклуци и задъниха тръбичката, от която засмуква нафта гнп-то. Надух с компресор и нищо, ще сменям резервоара. Турбината се оказа че изпуска масло, ще я сменя. Отделно и предната помпа на съединителя не работи, като натисна педала и задната реагира с 5-6мм а е чисто нова, утре и нея ще сменям. Само ядове с този проект и започва да ми писва, накрая ще си купя една Т4 мултиван и спирам с проектите.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта