Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D
- valsanik
- Мнения: 1214
- Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
- Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
- Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
- Местоположение: София
Re: Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D
Свалих главата,но няма видими следи от наряняване.С гарнитурата и челото на блока също.Сега ще я нося да и пуснат една тънка стружка и ако може да и направят водна проба.Да няма спукване някъде вътре.Другото е ,че днес ми предложиха 1.6тд за 500лв оборудван.Още се колебая, да го взема или да правя този.
- valsanik
- Мнения: 1214
- Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
- Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
- Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
- Местоположение: София
Re: Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D
Така,вчера мерих овала на цилиндрите и при допустими 7 стотни,моите са 15.Майстора каза ,че може само със смяна на сегменти,но ще каралоще 30-40хиляди и тогава може и на втори ремонт да отидем.Извода приятели е,че не трябва да се доверяваме на омайните приказки на автоджамбазите.По груби сметки ремонта ще ми излезе към......хилядарка и отгоре.Поредната хилядарка.И това е ако искам да го направя както пише по дебелите книги.С новите му и истински части.Добрата новина е,че днес спазарих един 1.6тд от Голф 2.Обурудван даже и със скоростна кутия.Така, че имам за продаване такава.Вече не се доверявам на думи като"Добър е,Супер е, слагаш и караш" ами накарах продавача да го палнеме и взе че запали от първия път.Е след като обезвъздушихме помпата.Снимки ще кача по-късно,че днес не го снимах.Понеже ДвГто се намира в един сервиз,собственика,които е и подавач на ДВГто, ми позволи да закарам буса там да си сменя ДВГто с неговите инстументи.Което за мен е голяма помощ,щото при мен пред блока няма условия.Така ,че приказката за "Синята Хала "продължава.
- nylon
- Мнения: 183
- Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:42
- Автомобил: T3 Caravelle
- Двигател: DG 1988
- Местоположение: Русе
Re: Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D
Естествено си разчитал на късмета с 1.9, джамбазина е нормално да няма хабер от състоянието на конкретните двигатели, коли и т.н. стоки, които минават през него за търговия и той си повтаря като папагал едни и същи заучени фрази за всичката стока - "хубаво, супер, от баба, този бус го взех от фирма за цветя и т.н." с цел да върви търговията и да си храни добре семейството - хубавата жена, двете красиви дъщери, от които едната, по-голямата харчи по 50-100 лв. само като излезе на дискотека(ПРИМЕРНО). Всеки човек е имал момент в който просто се оставя на късмета и в това няма нищо лошо, защото понякога резултатите могат да бъдат много добри
.
Я кажи сега, че е износен - износен е 1.9, станало е ясно след измерването, но как така стана да изгуби всичко отведнъж на АМ "Хемус", че чак и да пръсне водно съединение? Не се връзва, ако главата не се е разцепила някъде.
(На близката автоморга в момента има 4-5бр. 1.9D. Ходих за едно моторче на стъкломиещото, та попитах по колко ги търгуват. Отговора беше хилядарка цял, гол - 700лв. Човека ги похвали много, каза: ОТ ИТАЛИЯ МИ ГИ СВАЛЯТ - САМО НАЙ-ХУБАВИТЕ ДВИГАТЕЛИ.
)

Я кажи сега, че е износен - износен е 1.9, станало е ясно след измерването, но как така стана да изгуби всичко отведнъж на АМ "Хемус", че чак и да пръсне водно съединение? Не се връзва, ако главата не се е разцепила някъде.
(На близката автоморга в момента има 4-5бр. 1.9D. Ходих за едно моторче на стъкломиещото, та попитах по колко ги търгуват. Отговора беше хилядарка цял, гол - 700лв. Човека ги похвали много, каза: ОТ ИТАЛИЯ МИ ГИ СВАЛЯТ - САМО НАЙ-ХУБАВИТЕ ДВИГАТЕЛИ.

- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3093
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D
nylon написа:Естествено си разчитал на късмета с 1.9, джамбазина е нормално да няма хабер от състоянието на конкретните двигатели, коли и т.н. стоки, които минават през него за търговия и той си повтаря като папагал едни и същи заучени фрази за всичката стока - "хубаво, супер, от баба, този бус го взех от фирма за цветя и т.н." с цел да върви търговията и да си храни добре семейството - хубавата жена, двете красиви дъщери, от които едната, по-голямата харчи по 50-100 лв. само като излезе на дискотека(ПРИМЕРНО). Всеки човек е имал момент в който просто се оставя на късмета и в това няма нищо лошо, защото понякога резултатите могат да бъдат много добри.
Я кажи сега, че е износен - износен е 1.9, станало е ясно след измерването, но как така стана да изгуби всичко отведнъж на АМ "Хемус", че чак и да пръсне водно съединение? Не се връзва, ако главата не се е разцепила някъде.
(На близката автоморга в момента има 4-5бр. 1.9D. Ходих за едно моторче на стъкломиещото, та попитах по колко ги търгуват. Отговора беше хилядарка цял, гол - 700лв. Човека ги похвали много, каза: ОТ ИТАЛИЯ МИ ГИ СВАЛЯТ - САМО НАЙ-ХУБАВИТЕ ДВИГАТЕЛИ.)
За това двигател се купува от някоя обърната кола, която се разпродава на части.Много по-добре да го купиш от някой запознат с историята и поддръжката, отколкото от някоя морга в неизвестно състояние.Замери компресията на 1.6 ТД, да няма после изненади

- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D
От обърната кола също не е много сигурно, че понякога след обръщането двигатела продължава да работи докато му изтече маслото...PACH написа: ...За това двигател се купува от някоя обърната кола, която се разпродава на части...
nylon написа: ...Човека ги похвали много, каза: ОТ ИТАЛИЯ МИ ГИ СВАЛЯТ - САМО НАЙ-ХУБАВИТЕ ДВИГАТЕЛИ...
От италия избягвайте колеги, ония там масло не сменят само доливат като светне лампата.

В крайна сметка проверката е висша форма на доверие.
- valsanik
- Мнения: 1214
- Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
- Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
- Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
- Местоположение: София
Re: Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D
nylon написа: Я кажи сега, че е износен - износен е 1.9, станало е ясно след измерването, но как така стана да изгуби всичко отведнъж на АМ "Хемус", че чак и да пръсне водно съединение? Не се връзва, ако главата не се е разцепила някъде.
(На близката автоморга в момента има 4-5бр. 1.9D. Ходих за едно моторче на стъкломиещото, та попитах по колко ги търгуват. Отговора беше хилядарка цял, гол - 700лв. Човека ги похвали много, каза: ОТ ИТАЛИЯ МИ ГИ СВАЛЯТ - САМО НАЙ-ХУБАВИТЕ ДВИГАТЕЛИ.)
Да,вече нямам вера на такива продавачи.Тоя поне го чух и видях как работи,щото аз си го палих.Това за компресията,ще я меря естествето.
Сега средствата ще отидат за 1.6тд-то.1.9-ката ще я сглобявам по нататък,щото искам да е както трябва.Т.е. шлайф на блок,глава,като ще искам и проба на главата,нови бутала и т.н.и т.н.
А какво се случи на магистралата,ей и аз не мога да си обясня.Щото и друг път съм имал проблеми с гарнитури на глави,моторът пуши трака ,ама запали.А този умря изведнъж.Живи и здрави,като го направя с всичко ново ще го чуем как работи.
- valsanik
- Мнения: 1214
- Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
- Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
- Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
- Местоположение: София
Re: Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D
Малко ъп на темата.Онзи ден,поради хубавото време на вън,се захванах да сваля мотора от буса.По трудно ми беше да събера трима да го избутаме в гаража,отколкото самата операция.Но накрая е на "операционната маса"
и се наложи да се поизцапам малко.Първо източих маслото от двигателя. Разхлабих болтовете държащи скоростната кутия и разкачих водните съединения. За всеки случай свалих Лукаса за да не му стане нещо.Крехки помпи били.
И вече позната стълбичка заедно с лебедката. Цялата работа ми отне кажи речи 20 минути.


- valsanik
- Мнения: 1214
- Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
- Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
- Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
- Местоположение: София
Re: Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D
Мотора вече е извън коша.
.
Днес,сутрента,си взех "новия" мотор.Трябваше да му сваля скоростната кутия с която беше, и да го подготвя за транспортиране. Ето така ,както беше на тази количка ,го запалихме когато го спазарих 
- valsanik
- Мнения: 1214
- Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
- Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
- Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
- Местоположение: София
Re: Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D
За съжаление му скъсах едната шпилка на турбото, но ще я извадим.
Вече двата мотора са един до друг и се почва прехвърлянето на частите. Почнах да свалям някои неща от 1.6-цата.но не ми стигна времето.Трябваше да се подготвям да ходя на работа.Утре ще продължа с разменянето.Очаквайте продължение.- chato
- R.I.P
- Мнения: 318
- Регистриран на: Сря 20 май 2009 12:21
- Автомобил: VW bus T3
- Двигател: 1.6D CS 1981
- Местоположение: sofia
Re: Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D
Страшен си колега,следя темата ти почти от самото начало и не спирам да се възхищавам на ентосиазма ти,особено след поредния проблем
.
И мен ме чака същата процедура с подмяна на мотора,стига да спазаря един AAZ до цена,каквато ме устройва
.

И мен ме чака същата процедура с подмяна на мотора,стига да спазаря един AAZ до цена,каквато ме устройва

- valsanik
- Мнения: 1214
- Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
- Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
- Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
- Местоположение: София
Re: Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D
След дълго борба с раждясалите болтове на турбото ,най накрая успях да го сваля.
Докато се занимавахме с турбото в сервиза,взех че си заварих тръбата на ауспуха.Гърнето си е здраво, но тръбата при свивката преди гърнето беше изгоряла.Естествено,първо попитахме за нова, но цената и не ми хареса.128 лв и искат,които за сега не мога да отделя.Може
би по-нататък, но ще видим.Снимки ще и кача утре.
Сега съм го дал на един майстор да извади скъсаната шпилка.Понеже е клеясал клапанът дето изключва турбото при високо налягане,и след консултация с Ванката,ще го потопя в малко газ за горене ,за да може да се раздвижи.След цял ден лъскане и сваляне на гняста(кал,масло и мръсотия),някои части си показаха лъскавия вид. Иначе, вече малко по-малко частите си идват на място. Остана ми да прехвърля картера, маслената помпа и маховика със съединителя.Утре ,живи и здрави и ако не вали ,смятам да свърша тази работа.Докато се занимавахме с турбото в сервиза,взех че си заварих тръбата на ауспуха.Гърнето си е здраво, но тръбата при свивката преди гърнето беше изгоряла.Естествено,първо попитахме за нова, но цената и не ми хареса.128 лв и искат,които за сега не мога да отделя.Може
би по-нататък, но ще видим.Снимки ще и кача утре.
- nylon
- Мнения: 183
- Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:42
- Автомобил: T3 Caravelle
- Двигател: DG 1988
- Местоположение: Русе
Re: Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D
Добър напредък, но защо си сложил изпускателния колектор за без турбо? Нали ще е турбо моторът? Или може би аз се обърках вече, пък и заглавието на темата и това, което се развива вътре се обърнаха реципрочно... 

- valsanik
- Мнения: 1214
- Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
- Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
- Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
- Местоположение: София
Re: Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D и отново на 1.6TD
Баце,чел си между редовете
Турбото е в един сервиз ,щото ще му вадим една скъсано шпилка,а пък при мен няма менгеменце на което да хванем да не мърда.А,за заглавието на темата
,имаш право.Взех си бележка.


- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3093
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D
Колега найлон, изпускателния колектор е точно от 1.6 ТД 


- nylon
- Мнения: 183
- Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:42
- Автомобил: T3 Caravelle
- Двигател: DG 1988
- Местоположение: Русе
Re: Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D
Така е така е...видях, грешката е моя. Но всмукателния няма ли да е от бус или и с автомобилния ще стане работата? И да развия следващия си въпрос: На бусовите турбо ГНП диафрагмата за boost-а са я направили хоризонтална, явно целта е да не опре в капака на ДВГ. Сега въпроса ми е, ако монтираш ГНП-то от лек ФВ - тя(диафрагмата) стърчи нагоре, е ще опре ли аджеба в капака?
Също и към PACH: Когато си бил с AAZ имаше ли проблем с ГНП и разстоянието от диафрагмата до капака? Защото двигателя си го взел от лек автомобил.
И последно. Знам, че не му е тук мястото, но да използвам, ако може, тази трибуна: Регулируем ли е хода на педала на съединителя на нашите бусове? Аз стигнах до отговор НЕ, но не мога да си обясня защо е така.

И последно. Знам, че не му е тук мястото, но да използвам, ако може, тази трибуна: Регулируем ли е хода на педала на съединителя на нашите бусове? Аз стигнах до отговор НЕ, но не мога да си обясня защо е така.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта