Проект VW T3 Caravelle Syncro 4x4

Бусове проекти или как се грижим за своя любим бус
Правила на форума
Изображение
Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Проект VW T3 Caravelle Syncro 4x4

Мнениеот PACH » Вто 16 мар 2010 2:32


MuTa4eTo написа:С този обратен ход, рейката да не е от някоя кола с десен волан ? :)


Не, просто буса е малко по-различна система.




Потребителски аватар
ivkata
Мнения: 1146
Регистриран на: Пет 17 мар 2006 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Re: Проект VW T3 Caravelle Syncro 4x4

Мнениеот ivkata » Сря 17 мар 2010 23:57


Може би има значение къде седи рейката спрямо гредата на предния мост,дали е пред или зад нея :roll: ,тогава има някаква логика в обратните движения дето ги има. :roll:


Потребителски аватар
batchi
Мнения: 290
Регистриран на: Вто 02 окт 2007 23:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Проект VW T3 Caravelle Syncro 4x4

Мнениеот batchi » Чет 18 мар 2010 8:06


ivkata написа:Може би има значение къде седи рейката спрямо гредата на предния мост,дали е пред или зад нея :roll: ,тогава има някаква логика в обратните движения дето ги има. :roll:

да зависи за каде се монтират накраиниците,в задната или в предната част на шенкела


Потребителски аватар
BUS1988
Мнения: 680
Регистриран на: Съб 20 фев 2010 21:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: THESSALONIKI-GREECE

Re: Проект VW T3 Caravelle Syncro 4x4

Мнениеот BUS1988 » Чет 18 мар 2010 21:03


Днес получих последната пратка c части за ск. кутия, така че вече може да почнем събирането й.
Ето и снимка на въпросния 3-4 slider, специална изработка от WEDDLE INDUSTRIES USA.
Изображение
И една снимка на всичките части за скоростната кутия малко преди да се сложат в нея
Изображение

Последна промяна от BUS1988 на Чет 01 апр 2010 9:19, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
batchi
Мнения: 290
Регистриран на: Вто 02 окт 2007 23:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Проект VW T3 Caravelle Syncro 4x4

Мнениеот batchi » Чет 18 мар 2010 21:53


няма да збъркаш ако смениш и двата лагера на дефернциала


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Проект VW T3 Caravelle Syncro 4x4

Мнениеот PACH » Чет 18 мар 2010 23:05


BUS1988 написа:Днес получих последната пратка ц части за ск. кутия, така че вече може да почнем събирането й.
Ето и снимка на въпросния 3-4 slider, специална изработка от WEDDLE INDUSTRIES USA.
И една снимка на всичките части за скоростната кутия малко преди да се сложат в нея


Браво колега, честити ти придобивки :)
Избра ли с какво масло ще караш кутията ?
Радвам се че и твоя проект напредва, на двигателя ще има ли профилактика ?


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Проект VW T3 Caravelle Syncro 4x4

Мнениеот PACH » Чет 18 мар 2010 23:09


batchi написа:няма да збъркаш ако смениш и двата лагера на дефернциала


Ако няма видимо износване и леглата на лагерите са ОК, няма смисъл да се сменят ако са в добро състояние.
Важно е и на какви километри е кутията и с какво масло е карана ;)


Потребителски аватар
batchi
Мнения: 290
Регистриран на: Вто 02 окт 2007 23:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Проект VW T3 Caravelle Syncro 4x4

Мнениеот batchi » Чет 18 мар 2010 23:33


PACH написа:
batchi написа:няма да збъркаш ако смениш и двата лагера на дефернциала


Ако няма видимо износване и леглата на лагерите са ОК, няма смисъл да се сменят ако са в добро състояние.
Важно е и на какви километри е кутията и с какво масло е карана ;)

видимо износване може да се види на едната гривна на лагера а на другата под ролките как,те са наи ефтини от всички части на тая кутия няма смисал да се оставят старите


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Проект VW T3 Caravelle Syncro 4x4

Мнениеот PACH » Пет 19 мар 2010 0:01


batchi написа:
PACH написа:
batchi написа:няма да збъркаш ако смениш и двата лагера на дефернциала


Ако няма видимо износване и леглата на лагерите са ОК, няма смисъл да се сменят ако са в добро състояние.
Важно е и на какви километри е кутията и с какво масло е карана ;)

видимо износване може да се види на едната гривна на лагера а на другата под ролките как,те са наи ефтини от всички части на тая кутия няма смисал да се оставят старите


Той си решава, моята кутия е на около 120 000 км. ако е реален километража и всички лагери са в добро състояние.Ако някой ден намеря главно предаване 4.57 и разглобя кутията за смяна, ще подменя и лагерите.Сегашното е 5.43 и мисля че ще е малко бавно :screwy


Потребителски аватар
batchi
Мнения: 290
Регистриран на: Вто 02 окт 2007 23:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Проект VW T3 Caravelle Syncro 4x4

Мнениеот batchi » Пет 19 мар 2010 0:03


абе и тя и моита на 120 000 км ама 200лв отидоха за лагери


Потребителски аватар
Glove
Мнения: 2042
Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
Автомобил: VW Golf MK2 GTI
Двигател: AUM
Местоположение: Варна

Re: Проект VW T3 Caravelle Syncro 4x4

Мнениеот Glove » Пет 19 мар 2010 1:04


PACH написа:
MuTa4eTo написа:С този обратен ход, рейката да не е от някоя кола с десен волан ? :)


Не, просто буса е малко по-различна система.


Ако си намериш рейка от дясна дирекция и я сложиш за лява няма ли да стане?!


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Проект VW T3 Caravelle Syncro 4x4

Мнениеот PACH » Пет 19 мар 2010 1:24


Glove написа:
PACH написа:
MuTa4eTo написа:С този обратен ход, рейката да не е от някоя кола с десен волан ? :)


Не, просто буса е малко по-различна система.


Ако си намериш рейка от дясна дирекция и я сложиш за лява няма ли да стане?!


Чакам един колега да ми прати снимка, да видим как е при обратната рейка положението.


Потребителски аватар
BUS1988
Мнения: 680
Регистриран на: Съб 20 фев 2010 21:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: THESSALONIKI-GREECE

Re: Проект VW T3 Caravelle Syncro 4x4

Мнениеот BUS1988 » Пет 19 мар 2010 8:39


PACH написа:Браво колега, честити ти придобивки :)
Избра ли с какво масло ще караш кутията ?
Радвам се че и твоя проект напредва, на двигателя ще има ли профилактика ?


Ще пробвам Castrol TAF-X, пълна синтетика GL4
На скоростната кутия не може да се сложи GL5 защото от него се износват синхронизаторите, на предния диференциал може.
За двигателя мисля да не го разглобяваме, той е на 130000 км и доколкото може да се разбере изглежда в перфектно състояние.


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Проект VW T3 Caravelle Syncro 4x4

Мнениеот PACH » Сря 31 мар 2010 0:07


След като приключих със скоростната кутия и предния мост, дойде ред и на двигателя.
След цялостно разглобяване и измиване, занесох главата за проверка.За моя радост се оказа права и не се наложи шлайфане (то няма и някъде повече).Сменихме водачите на клапаните, гумичките, райбероваха леглата и напаснаха клапаните.

Изображение

Шлайфахме колектора, но се оказа в последствие че няма да го ползвам:

Изображение

Изображение

Готова и прибрана:

Изображение

За съжаление бях много оплексан и не снимах сглобяването на двигателя.Сменихме основни, биелни и лагерите на паразитния вал, нови сегменти Гьотце (нямаше Колбеншмид), подменихме всички семерини, опръстени и гарнитури.Нови болтове за главата и зъбните колела на агренажа.Ето част от частите:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Направи ми впечатление от проектите в интернет че има излишно усложняване и удължаване на въздуховода от кулера до всмукателния колектор.Получва се така, защото оригиналния колектор "гледа" в погрешна посока.На снимката се вижда как с оригиналния колектор се налага обръщане на посоката със 180*.

Изображение

Изображение

Казах си че не може да няма такъв колектор с противоположона посока на оригиналния.Порових се в ЕТКА-та и го намерих, монтира се на Голф 4 TDI.Наложи се леко модифициране, но нищо сложно:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изпилен и монтиран:

Изображение

Изображение

В ляво маслената помпа от 1.6ТД вдясно оригиналната от 1.9 ТДИ.

Изображение

Поради наклонения монтаж на двигателя се налага монтирането на старата помпа.

Изображение

Следващия проблем с който се сбъсках е различното междуболтово разстояние на опорната греда за закрепяне на двигателя към купето.Понеже блока е от Ауди и имам разминаване:

Изображение

Изображение

Изображение

Така изглеждат блоковете на двигателите монтирани на Голф/Пасат:

Изображение

Набързо изрязах една планка и я напаснах.Мисля към нея да заваря три болта от задната стана, към които с гайки да се прикрепи оригиналната опора.Това ще се случи когато поставим и нивелираме двигателя на местото му.

Изображение

Естествено и от другата (лява) страна имах проблем.Когато монтирах оригинлната опора се оказа че няма място за турбото (което също се намира в средата).Поради тази причина реших да използвам оригиналния изпускателен колектор от 1.6ТД, който изнася турбото назад:

Изображение

Проблема е в различните фланци.Наложи се да направя преходен фланец, който оформихме на плазмено рязане.Поради голямата дебелина 20 мм. на материала се оказа че това е единствената алтернатива.От високата температура се получи закаляване на материала около сряза и следващата обработка на фрезата беше ужасно мъчение.Материала е стомана X40.Ето и фланеца, понеже изпускателния колектор е по-широк реших да изпиля конусовидно фланеца, за да може газовете да минават по-плавно:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Ето я и новата ламарина между двигателя и ск.кутия.тя затваря отвора под двигателя и не позволява да влиза кал при маховика и съединителя.

Изображение

Аутокад чертеж на ламарината, да ви улесня :да:

http://ftp.domainbg.com/PACH/VW%20Syncr ... o-2000.dwg

Снабдих се и с маховик (малко ръждясал) от двигател 1Z 1.9 TDI 90к.с. 228 mm.Пасва перфектно без никакво преправяне и е с еднакъв външен диаметър като на 1.6TD.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Броя на зъбите е един и същ, така че може да се ползва оригиналния стартер.

Ето какво свърших и днес.Почистих дъното и го обработих с шагре на Car System 500

Изображение

Изображение

Изображение


Потребителски аватар
stanko_71
Мнения: 186
Регистриран на: Вто 25 мар 2008 19:42
Автомобил: Jetta syncro
Двигател:
Местоположение: Мъглиж

Re: Проект VW T3 Caravelle Syncro 4x4

Мнениеот stanko_71 » Сря 31 мар 2010 13:20


:bowdown Колега немога да се нарадвам на ентусиазма ти. :да:



Върни се в “Моят VW Bus”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта