Привет на всички,
От известно време обсъждахме със Стоян от Варна, смяната на боксера с нещо редово, защото на моменти не му достига мощността а и поддръжката на двулитровия е много по-лека.Обсъдихме няколко варианта и накрая се спряхме на трудния за намиране AGG двигател, при който макс. въртящ момент е още на 2600 об/мин. за разлика от 2Е, където е на 3200 об/мин.Освен това електрониката е Симос и е много по-безпроблемна от тази на 2Е, но да не изпадаме в подробности.След едномесечно търсене, най-после намерихме въпросния двигател и преди няколко дни Стоян натовари всичко и в една дъждовна вечер пристигна в Бургас.Бусат сте го виждали в темата за преброяването на синхротата в България, ето още няколко снимки.
Част от новите части, които ще се подменят.Всички гарнитури, семерини, гумички на клапаните, съединител от VR6, жило на газта, биелни лагери, сегменти.
Лагера на 4-ти цилиндър, на снимката не се вижда много добре, но тъкмо е започнал да почервенява в долния си край и го сменяме навреме.
Ще трябва да сменим и изпускателния колектор, защото идва точно над петата за закрепване на мотора и освен това оригиналния (в дясно) виждате как е усукан.Взехме два различни, за да преценим кой ще пасне най-добре.Най-вероятно ще е най-долния, виждате как е изнесен на една страна, но като стигнем до ауспуха ще му мислим
Следва продължение...
VW T3 Syncro смяна на мотор 2.0 AGG
- avtohit77
- Мнения: 1292
- Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
- Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
- Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
- Местоположение: Плевен-Елхово
Re: VW T3 Syncro смяна на мотор 2.0 AGG
Ще го чакаме да видим как идва живота на това синхро
- Wrofeel_VR6
- Мнения: 1670
- Регистриран на: Съб 14 апр 2012 20:39
- Автомобил: Passat 3B2 1.8T 20V
- Двигател: AEB
- Местоположение: Видин
Re: VW T3 Syncro смяна на мотор 2.0 AGG
По-голям маняк от теб в България сигурно няма.
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: VW T3 Syncro смяна на мотор 2.0 AGG
Продължаваме с проекта, стария мотор и скоростите са извадени и коша е освободен за новия мотор:
За съжаление има и предизвикателства, при дизеловото синхро, резервоара има вдлъбнатина за стартера, който е отгоре, докато при боксера е отдясно.Поради тази причина се наложи нагряване и натискане на необходимото място за да направим нова "колибка".Процедурата продължи много часове, защото ако се прекалели с нагряването, пластмасата се пробива и ... язък ни за труда
Естествено, спазвахме и мерките за безопасност, резервоара беше напълнен с вода, за да не избухнат бензиновите изпарения, което допълнително усложняваше операцията, защото охлаждаше отвътре пластмасата.
преди
след
Ето го и новия мотор, вече събран с новите части:
Един до друг маховик от 1Z и ABF, предполагам се досещате че по-дебелия е дизеловия.За лек автомобил лекия маховик е предимство, но двигателя го монтираме на бус, където по-тежкия маховик си е необходимост.
Отворихме и кутията за профилактика и добавяне на спец пластини за подобряване на смазването.За съжаление се оказа че има проблем с пиньона.Централния лагер има луфт и белята е станала.
Сменихме и двата лагера на диференциала, които имаха видими следи от износване:
Сглобената кутия с новата камбана и ос за 228 мм. съединител.
Двигателя вече е монтиран, но се наложи да сменим стойката на динамото, защото е модела с климатик и излиза над капака със 7-8 см.
Единия от новите изпускателни колектори пасна перфектно:
Монтирахме и хидравличната рейка, като се наложи малко модифициране, защото пръта който имах се оказа различен по дължина, но спасявахме положението.Дебел чоп в тръбата и яка заварка отгоре
Днес остана монтаж на казанчето на хидравликата, закрепяне на въздушния филтър, закачане на горивопровода и бензиновата помпа.Свалих си подкартерната защита, за да я изкопираме.На бензиновото синхро защитата е доста по-къса и с различна форма, така че се действа и по този фронт.След това отиваме на електричар, да направи инсталацията и ако не ни мине котка път, другата седмица ще му чуем гласа.
За съжаление има и предизвикателства, при дизеловото синхро, резервоара има вдлъбнатина за стартера, който е отгоре, докато при боксера е отдясно.Поради тази причина се наложи нагряване и натискане на необходимото място за да направим нова "колибка".Процедурата продължи много часове, защото ако се прекалели с нагряването, пластмасата се пробива и ... язък ни за труда
Естествено, спазвахме и мерките за безопасност, резервоара беше напълнен с вода, за да не избухнат бензиновите изпарения, което допълнително усложняваше операцията, защото охлаждаше отвътре пластмасата.
преди
след
Ето го и новия мотор, вече събран с новите части:
Един до друг маховик от 1Z и ABF, предполагам се досещате че по-дебелия е дизеловия.За лек автомобил лекия маховик е предимство, но двигателя го монтираме на бус, където по-тежкия маховик си е необходимост.
Отворихме и кутията за профилактика и добавяне на спец пластини за подобряване на смазването.За съжаление се оказа че има проблем с пиньона.Централния лагер има луфт и белята е станала.
Сменихме и двата лагера на диференциала, които имаха видими следи от износване:
Сглобената кутия с новата камбана и ос за 228 мм. съединител.
Двигателя вече е монтиран, но се наложи да сменим стойката на динамото, защото е модела с климатик и излиза над капака със 7-8 см.
Единия от новите изпускателни колектори пасна перфектно:
Монтирахме и хидравличната рейка, като се наложи малко модифициране, защото пръта който имах се оказа различен по дължина, но спасявахме положението.Дебел чоп в тръбата и яка заварка отгоре
Днес остана монтаж на казанчето на хидравликата, закрепяне на въздушния филтър, закачане на горивопровода и бензиновата помпа.Свалих си подкартерната защита, за да я изкопираме.На бензиновото синхро защитата е доста по-къса и с различна форма, така че се действа и по този фронт.След това отиваме на електричар, да направи инсталацията и ако не ни мине котка път, другата седмица ще му чуем гласа.
- musuibie
- Мнения: 403
- Регистриран на: Сря 18 фев 2009 21:02
- Автомобил: gotin
- Двигател: chugunen glava - aluminieva
- Местоположение: У нас
- Контакти:
Re: VW T3 Syncro смяна на мотор 2.0 AGG
Благородна завист...
Като порасна и стана батко - и аз ще искам такова, и ще изглеждам така
Като порасна и стана батко - и аз ще искам такова, и ще изглеждам така
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта