VW T3 Syncro смяна на мотор 2.0 AGG

Бусове проекти или как се грижим за своя любим бус
Правила на форума
Изображение
Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

VW T3 Syncro смяна на мотор 2.0 AGG

Мнениеот PACH » Пет 04 май 2012 8:47


Привет на всички,
От известно време обсъждахме със Стоян от Варна, смяната на боксера с нещо редово, защото на моменти не му достига мощността а и поддръжката на двулитровия е много по-лека.Обсъдихме няколко варианта и накрая се спряхме на трудния за намиране AGG двигател, при който макс. въртящ момент е още на 2600 об/мин. за разлика от 2Е, където е на 3200 об/мин.Освен това електрониката е Симос и е много по-безпроблемна от тази на 2Е, но да не изпадаме в подробности.След едномесечно търсене, най-после намерихме въпросния двигател и преди няколко дни Стоян натовари всичко и в една дъждовна вечер пристигна в Бургас.Бусат сте го виждали в темата за преброяването на синхротата в България, ето още няколко снимки.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Част от новите части, които ще се подменят.Всички гарнитури, семерини, гумички на клапаните, съединител от VR6, жило на газта, биелни лагери, сегменти.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Лагера на 4-ти цилиндър, на снимката не се вижда много добре, но тъкмо е започнал да почервенява в долния си край и го сменяме навреме.

Изображение

Изображение

Изображение

Ще трябва да сменим и изпускателния колектор, защото идва точно над петата за закрепване на мотора и освен това оригиналния (в дясно) виждате как е усукан.Взехме два различни, за да преценим кой ще пасне най-добре.Най-вероятно ще е най-долния, виждате как е изнесен на една страна, но като стигнем до ауспуха ще му мислим :)

Изображение

Следва продължение...




Потребителски аватар
avtohit77
Мнения: 1292
Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
Местоположение: Плевен-Елхово

Re: VW T3 Syncro смяна на мотор 2.0 AGG

Мнениеот avtohit77 » Пет 04 май 2012 20:15


Ще го чакаме да видим как идва живота на това синхро :beer :beer :beer


Потребителски аватар
Wrofeel_VR6
Мнения: 1670
Регистриран на: Съб 14 апр 2012 20:39
Автомобил: Passat 3B2 1.8T 20V
Двигател: AEB
Местоположение: Видин

Re: VW T3 Syncro смяна на мотор 2.0 AGG

Мнениеот Wrofeel_VR6 » Пет 04 май 2012 22:08


По-голям маняк от теб в България сигурно няма. :bowdown :bowdown :bowdown


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: VW T3 Syncro смяна на мотор 2.0 AGG

Мнениеот PACH » Сря 16 май 2012 10:53


Продължаваме с проекта, стария мотор и скоростите са извадени и коша е освободен за новия мотор:

Изображение

За съжаление има и предизвикателства, при дизеловото синхро, резервоара има вдлъбнатина за стартера, който е отгоре, докато при боксера е отдясно.Поради тази причина се наложи нагряване и натискане на необходимото място за да направим нова "колибка".Процедурата продължи много часове, защото ако се прекалели с нагряването, пластмасата се пробива и ... язък ни за труда :)
Естествено, спазвахме и мерките за безопасност, резервоара беше напълнен с вода, за да не избухнат бензиновите изпарения, което допълнително усложняваше операцията, защото охлаждаше отвътре пластмасата.

преди
Изображение

след
Изображение

Ето го и новия мотор, вече събран с новите части:

Изображение

Изображение

Един до друг маховик от 1Z и ABF, предполагам се досещате че по-дебелия е дизеловия.За лек автомобил лекия маховик е предимство, но двигателя го монтираме на бус, където по-тежкия маховик си е необходимост.

Изображение

Изображение

Отворихме и кутията за профилактика и добавяне на спец пластини за подобряване на смазването.За съжаление се оказа че има проблем с пиньона.Централния лагер има луфт и белята е станала.

Изображение

Изображение

Сменихме и двата лагера на диференциала, които имаха видими следи от износване:

Изображение

Сглобената кутия с новата камбана и ос за 228 мм. съединител.

Изображение

Двигателя вече е монтиран, но се наложи да сменим стойката на динамото, защото е модела с климатик и излиза над капака със 7-8 см.

Изображение

Изображение

Единия от новите изпускателни колектори пасна перфектно:

Изображение

Монтирахме и хидравличната рейка, като се наложи малко модифициране, защото пръта който имах се оказа различен по дължина, но спасявахме положението.Дебел чоп в тръбата и яка заварка отгоре :)

Изображение

Изображение

Днес остана монтаж на казанчето на хидравликата, закрепяне на въздушния филтър, закачане на горивопровода и бензиновата помпа.Свалих си подкартерната защита, за да я изкопираме.На бензиновото синхро защитата е доста по-къса и с различна форма, така че се действа и по този фронт.След това отиваме на електричар, да направи инсталацията и ако не ни мине котка път, другата седмица ще му чуем гласа.


Потребителски аватар
musuibie
Мнения: 403
Регистриран на: Сря 18 фев 2009 21:02
Автомобил: gotin
Двигател: chugunen glava - aluminieva
Местоположение: У нас
Контакти:

Re: VW T3 Syncro смяна на мотор 2.0 AGG

Мнениеот musuibie » Сря 16 май 2012 21:35


Благородна завист... :D :D
Като порасна и стана батко - и аз ще искам такова, и ще изглеждам така :D



Върни се в “Моят VW Bus”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта