Както вече писах в темата "Представяне на нашите бусове" : "...след 4 години търсене..." най-сетне и аз се сдобих с мечтания бус. Казвам "мечтания" , защото точно модела Т3 ме заплени , когато бях в 7-8 клас... Видях го и просто се влюбих в него....
Години по-късно (2010 г.) ми се прииска нещо 4х4 , погледнах в оф-роуд сайта и там попаднах на темата , написана от Ванката (PACH) , относно това , че съществуват и Т3 синхро.... Това ми и трябваше - любимият бус , при това и 4х4 - ясно е , че вече нямаше дилема "какво" , а "как" и "кога" да имам такова нещо...
До тук добре , но точно тогава ме бяха уволнили от работа (не знаех , че цели 2 години ще съм безработен) - в такова положение какво му остава на човек - докато събере нужните средства , а и докато се намери нещо подходящо - поне да се ограмоти малко от малко по този въпрос.
В този период се регистрирах в този форум , запознах се в "Експо-център" с Ванката (тогава все още със "Синята стрела") и Стоил (с оранжевото Синхро).
До миналата година само си гледах бусчетата по сайтовете и "точех лиги" , но от края на миналата започнах и да спестявам пари. От началото на тази година вече можех да се боря при оферта - влизах в четирите най-популярни сайта по 7-8 пъти на ден и дебнех да изскочи нещо подходящо...
И преди седмица това се случи - Т3 , 1,6 TD , Syncro , с два блокажа , 1991 г. , пръскачки на фаровете , подгряване на шофьорската седалка , никелирани брони .... , при това от София.....
В неделя сутринта се обадих , уговорихме среща с продавача за след обяд...
На срещата отидох с братовчед ми , който е тенекеджия (да погледне буса с професионално око).
След оглед от вън , вътре и отдолу , брат'чеда каза , че "всичко е поправимо" - оставаше да го "пробваме" на пътя....
Качихме се с продавача и потеглихме по баирите над кв. Симеоново...
Нямам претенции , че разбирам от вървеж на бусове , но бях приятно изненадан от това как буса се справя по баира - набира си доста добре , турбото се чуваше , че работи , не тропа , не скърца , волана си се движи нормално (на място се върти от "пълен ляв" до пълен десен" с един пръст) , фарове , стопове , мигачи , спирачки - всичко си работи - повече не ми трябваше...
- Ясно , няма какво повече да му гледам - казах на продавача - обръщай и да се връщаме....
- Ок , но сега ще го пробваме и извън пътя - ми каза той...
Вкара буса в една наклонена ливада (под симеоновския лифт) , с трева 50-60 см и доста стичаща се вода...
Надолу буса се справи добре , но после нагоре.... се справи още по-добре... В тревата с кал , по баира - човека си включи на 2-ра и с газ буса си се заизкачва , без никакво "замисляне" по баира.
Това ми и трябваше - явно това беше моя бус....
Като се върнахме в центъра го попитах цената търпи ли някакви корекции (в обявата беше 3800 лв) , той каза 3500 , а аз му казах : "Има сделка !". Предложих му капаро , но той ми отказа ?!?! Каза , че щом сме си стиснали ръцете капаро не му трябва - за да съм спокоен , ще свали обявата и в сряда ще се видим при нотариуса....
Ааа , имало и бонус към сделката - щял да ми даде всички части , които имал...Бил купил буса за да го стегне и да го кара в Германия за продажба , стигнал до ламарините , но затворили КТБ , а му трябвали пари....
Колко това е вярно - бъдещето ще покаже...
Какво ми беше до сряда - аз си знам..))))
В сряда , при нотариуса за малко ме изправи "на нокти" - оказа се , че бил семеен , а той каза , че е ерген

Отидохме до моя офис - да ми покаже от къде се сипва масло , вода , че до момента нямах удоволствието да се занимавам с Т3....
Като отвори багажника - до горе пълен с части :
- 4 стоманени джанти 14" пребоядисани
- комплект квадратни фарове , барабар с решетката (в прекрасно състояние)
- една долна решетка (в прекрасно състояние)
- 4 бр. стопове
- 4-5 мигачи
- комплект задни вежди (с етикетите)
- предно парно (комплект)
- 1 табло (за съжаление с часовник , а не с оборотомер)
- разни релета (незнайно колко и за какво)
- 2 гумени ленти за броня
- 1 или 2 огледала
- 2 дръжки за врати (не знам за кои врати са)
- и още куп дребни работи.....
Случайно стана въпрос за задната седалка и продавача ми каза :
- Ама , защо не каза , че ще го ползваш и за спане - аз съм му приготвил дюшек и маса - ела да ти ги дам , когато ти е удобно....
На следващия ден вече имах не 1 , а 6 бр. дюшеци с дебелина 10см , заедно с калъфите + не една , а 2 маси....
За сега нямам идея да го оборудвам с мивки , печки , хладилници и т.н.
Ще си търся предни и задни седалки с подлакътници , отваряеми средни прозорци , 15" джанти , панелите в салона искам да си ги правя сам (по мой вкус) , ще търся облицовка на колоните между прозорците , ел.стъкла , ел.огледала... , но всичко това , след като свърша с външния вид - като събера и пари , полека-лека - вече не бързам...
Поради затруднение с качването на снимки , при желание от Ваша страна , може да разгледате буса от тук :
http://jorkob67.snimka.bg/automobiles/t3-syncro.839072.34210424
Със сигурност буса не е перфектен , но ако не го бях взел , трябваше да чакам още незнайно колко време (а , сърце юнашко - не трае). Относно ламарините - зимата ще изкара така (хем да събера пари за ремонт и боя , хем прясно боядисан да не го излагам на зимно условия), а на пролет - в бокса и... брат'чеда е на ход...
Относно движението - вече му навъртях над 300 км - по Владая си се движа с 85-90км/ч (все още не смея да го юркам , че не се познаваме) , но има сили за още , двигателят си работи нормално , стрелката на водата все си седи в средата , разхода му е около 10л/100км смесен (не знам това дали е много , или е нормално...).В общи линии за сега съм доволен...