Здравейте. Купих си Т3,и имам въпроси....и решения

Бусове проекти или как се грижим за своя любим бус
Правила на форума
Изображение
detebg
Мнения: 52
Регистриран на: Нед 15 мар 2015 18:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Здравейте. Купих си Т3,и имам въпроси....

Мнениеот detebg » Съб 21 мар 2015 16:38


Ръчната не държи,лоста се вдига чак до горе,и нищо. Днес легнах отдолу да я стегна,обаче лостът на който има гайка за затягане беше доста ръждясал,и не се отви. Тогава реших да го откача от самата ръчна в купето,края е като ухо,и се държи от един шплент със зегерка, и да го издърпам.Откачих от ръчната и после дръпнах отново под буса,и излезе тоя лост,ама на края дето беше ухо при ръчната в купето,сега нямаше ухо ,а беше с резба. Светнах с фенер отдолу към мястото където е ръчната и видях че има нещо като жило с вътрешна резба,и се оказа че тоя лост се завива в това жило,и така излиза,но при мен явно е било на косъм завито,и затова излезе с леко дръпване. Демек не трябваше да откачам ухото от ръчната,а направо да завъртя лоста от долу да се отвие. Купих нов лост от железарията във вид на шпилка,неръждавейка,завих го без проблем за жилото,и го закачих към задните жила. Натегнах гайката,ръчната дойде на първи зъб,обаче пак не спираше колелата. Жилата към барабаните си се движат при опън,леко държи ,но колкото да не заспи. Стария собственик каза че е сменил скоро накладките,но аз нямах време да отворя барабана.
Има ли нещо което трябва да проверя при барабаните,или настроя?,ми е въпросът колеги.
Писах толкова много за да е ясно как се маха лостът до ръчната а пък там няма много видимост щото минава над резервоара.




Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Здравейте. Купих си Т3,и имам въпроси....и решения

Мнениеот PACH » Съб 21 мар 2015 19:17


Свали барабаните и почисти самонатягащия механизъм, след това го регулирай докато отвори челюстите така че да съвсем леко да суркат барабана, почти да не се усеща съпротивление.


Потребителски аватар
DA@KA
Мнения: 1081
Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
Автомобил: Caravelle
Двигател: ACV 1998
Местоположение: гр.Русе

Re: Здравейте. Купих си Т3,и имам въпроси....и решения

Мнениеот DA@KA » Съб 21 мар 2015 19:46


Стария собственик ако е разменил регулиращия механизъм ляво дясно колело,никога няма да имаш ръчна.Имах такъв случаи на нашия съфорумник Бат Зари.


detebg
Мнения: 52
Регистриран на: Нед 15 мар 2015 18:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Здравейте. Купих си Т3,и имам въпроси....и решения

Мнениеот detebg » Съб 21 мар 2015 19:57


PACH написа:Свали барабаните и почисти самонатягащия механизъм, след това го регулирай докато отвори челюстите така че да съвсем леко да суркат барабана, почти да не се усеща съпротивление.


Предполагам този механизъм е в барабаните,така ли?


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Здравейте. Купих си Т3,и имам въпроси....и решения

Мнениеот PACH » Съб 21 мар 2015 21:26


detebg написа:
PACH написа:Свали барабаните и почисти самонатягащия механизъм, след това го регулирай докато отвори челюстите така че да съвсем леко да суркат барабана, почти да не се усеща съпротивление.


Предполагам този механизъм е в барабаните,така ли?


Дам това са едни кръгли детайли с много зъби по периферията.


Ivailo G. Ivanov
Мнения: 200
Регистриран на: Пет 02 юли 2010 14:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Devnq

Re: Здравейте. Купих си Т3,и имам въпроси....и решения

Мнениеот Ivailo G. Ivanov » Съб 21 мар 2015 23:48


Има и друг начин за стягане на ръчната спирачка ,койтое доста изнервящ. Зад барабаните има предпазна ламарина , на която има две гумени тапи. Като се извади едната се вижда нивото на феродото колко е износено (колко остава) , а другата е за това кръгло назъбено колело. Като се махне гумената тапа се светва с един прожектор за да може да се види назъбеното колело , което трябва да се върти за да се стегне ръчната спирачка .Върти се (чагърка се )през отвора я с подходяща отверка я с мини островърхи подкривени клещи . Докато челюстите блокират барабана , след това се връща малко на зад да освободи и е готово . Кофтито е ,че трудно се върти и има голяма вероятност да го въртиш в обратна посока (да свиваш челюстите а не да ги отваряш) на друго то колело това зъбно колело се чагърка точно в обратната посока за да разтваря от предното , което се предполага че си разбрал на къде се върти.


detebg
Мнения: 52
Регистриран на: Нед 15 мар 2015 18:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Здравейте. Купих си Т3,и имам въпроси....и решения

Мнениеот detebg » Нед 22 мар 2015 17:32


Днес ми дойде на гости Жоро от Варна да се запознаем. С негова помощ оправих ръчната. Оказа се че стария собственик леко е сгрешил в монтажа на нови накладки. Въпреки че въртях зъбното колело за да се регулират накладките нямаше ефект,и тогава Жоро забеляза че лостът който на който е това зъбно колело стои по нагоре в частта си която се свързва с лоста на който е жилото на ръчната. Просто го бутнах с отверка по надолу,и то си щракна на мястото си,и сега имам ръчна. Колко малко нещо,а пък ми блокира цялата ръчна. :beer


Потребителски аватар
MrDiesel
Мнения: 65
Регистриран на: Пон 05 юни 2006 19:14
Автомобил: vw t3 Caravelle
Двигател: SUBARU EJ 25 DOHC
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Здравейте. Купих си Т3,и имам въпроси....и решения

Мнениеот MrDiesel » Нед 22 мар 2015 20:21


Поздравления за колегата Митко-много е надъхан да вкара в ред най-важната част на автомобила.Без никакво притеснение на полеви условия легна под буса за да отпусне лостовата система.Всички знаем,че със спирачките шега не бива особено когато возим и любимите си хора.


detebg
Мнения: 52
Регистриран на: Нед 15 мар 2015 18:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Здравейте. Купих си Т3,и имам въпроси....и решения

Мнениеот detebg » Чет 02 апр 2015 11:03


Здравейте. Не ми работи отчитането на гориво,дадох ток на уреда в таблото и стрелката се движи,значи е здраво се предполага. Искам да попитам има ли достъп до сондата в резервоара,или трябва да го свалям,и къде още мога да търся причина да не работи,и как.
Също открих някакво пластмасово резервоарче което седи точно над тръбата за пълнене на резервоара от което излизат две тръбички,но не се вижда къде отиват,и също не виждам от някъде да се пълни,и с какво,и за какво е .


Потребителски аватар
avtohit77
Мнения: 1292
Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
Местоположение: Плевен-Елхово

Re: Здравейте. Купих си Т3,и имам въпроси....и решения

Мнениеот avtohit77 » Пет 03 апр 2015 6:32


Трябва да свалиш резервара за да стигнеш до сондата.А след като го свалиш ще видиш къде отиват тези тръбички,от пластмасовите резерварчета,а по точно това са отдушниците.Като извадиш сондата провери и кабелите. :beer


detebg
Мнения: 52
Регистриран на: Нед 15 мар 2015 18:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Здравейте. Купих си Т3,и имам въпроси....и решения

Мнениеот detebg » Съб 04 апр 2015 18:56


Свалих резервоара,и сондата на сухо си отчита на датчика в таблото. Три кила кал имаше върху него. Обаче не мога да разбера за какво са тези два отдушника, няма газове нещо ,или налягане. Понеже в момента трудничко ми се струва да ги вържа всички маркучи на отдушниците ,ако не ги вържа какъв ще е ефекта?
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Потребителски аватар
Mihailov78
Мнения: 1112
Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
Автомобил: T3 Caravelle
Двигател: DG 1900cc Petrol
Местоположение: Sofia

Re: Здравейте. Купих си Т3,и имам въпроси....и решения

Мнениеот Mihailov78 » Съб 04 апр 2015 23:51


Първо честит ти бус :beer Дано обичаш да си правиш сам колите, защото тези бусове са едни много добри автомобили, но изискват постоянна грижа и работа по тях. Вентилацията на резервоара не случайно е толкова сложна, това основно е породено от сложната форма на резервоара. Има много "джобове" където се събират изпарения под налягане. Тази система ги освобождава и ги връща обратно при спад в налягането. Освен това ако я няма ще е невъзможно да напълниш напълно резервоара, "джобовете" с въздух ще останат по различните части и ще събереш малко гориво, като допълнение и пистолета на бензиностанцията ще изключва поради обратните изпарения. Накратко - не са се тормозили излишно с тези много маркучи, не е препоръчително да ги махаш.


detebg
Мнения: 52
Регистриран на: Нед 15 мар 2015 18:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Здравейте. Купих си Т3,и имам въпроси....и решения

Мнениеот detebg » Пон 06 апр 2015 17:43


Понеже четох тук че джанти от Мерцедес 5/112 стават на Транспортера,и взех че пробвах една метална от 124 ка,15 цола. Пробвах отпред и болтовете станаха,обаче като ги позавих,джантата при въртене почна да опира някъде,сигурно в сп. апарат. Дали трябва нещо да преправя?

Също да попитам и за едни други джанти с размери 7jx15h2. Ето и снимка.Дали ще станат?

Изображение


Потребителски аватар
avtohit77
Мнения: 1292
Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
Местоположение: Плевен-Елхово

Re: Здравейте. Купих си Т3,и имам въпроси....и решения

Мнениеот avtohit77 » Пон 06 апр 2015 18:33


Ако опират на сп.апарат спасението е със фланци. :beer


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Здравейте. Купих си Т3,и имам въпроси....и решения

Мнениеот PACH » Пон 06 апр 2015 20:09


Я си купи правилни джанти с ЕТ от 24 до 38 и си спести филма с фланците.



Върни се в “Моят VW Bus”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 134 госта