Т5 Мултиван - за деца и за палатки

Бусове проекти или как се грижим за своя любим бус
Правила на форума
Изображение
brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Т5 Мултиван - за деца и за палатки

Мнениеот brum » Съб 15 май 2021 18:06


Сдобих се с бус! Мултиван, 2006, 4х4, 2.5 дизел, 174hp. От над година искам такъв, но или нямаше читави, или нямаше ред за гледане. Този го видях и го харесах от раз. На фона на всичко друго което съм гледал е почти слънчев :) .

Буса май е гледан сравнително добре. Има забележки, но нищо критично и непоправимо. Собственика е сменял масло на 15 000км. Аз мисля да сменям на 10 000км. За момента се държи добре. Ауспуха е сух на барут и от капачката за наливане на масло не духа. Корекциите на дюзите бяха в диапазон от 0.4-0.5мг между най-ниската и най-високата стойност. Има за смяна висящи лагери на кардана и май тампони на макферсона (скърца зверски при въртене на волана на място и по-малко в движение).

Нещо е правено по комфорт модула. Лампите в купето светват при затваряне на врата и изгасват веднага. В същото време на таблото съвсем правилно отчита отворените и затворените врати. Имало и драма с алармата - ако не се отвори шофьорската врата или плъзгащата се зад нея колата се самозаключвала след малко.

Уж е на 250 000км, ама много ме съмнява тази работа. На Golf 4 и Passat B5 за толкова време салона изглежда по-добре. А този като изпълнение трябва да е горе-долу със същото качество. Салона е поизносен по дръжките (гумената боя дето с годините прави проблеми) и тавана е мърляв, ама ще го лекувам. Седалките са здрави и нямат скъсано. Имат съвсем леко намачкано на места. Масичката почти работи - не се заключва въртенето и едната поставка не излиза сама. Тавана е тотална щета. Ще се мисли вариант за претапициране.

Таблото и пластмасите са мазани с нещо лъщящо и гнусно. Прахоляка полепва и си личи яко. Ще видя дали ще поизчезне с времето и след няколко минавания с читави препарати.

Ще го карам до края на лятото без да влизам в ремонти. До тогава я навъртя 2000км, я не. После влиза за лагери на скоростите (към момента работят абсолютно безупречно) и за да се види състоянието на вала и повдигачите. После ел. инсталацията и накрая ще се помисли за леко повдигане с заводски компоненти. Бърза справка показа, че има 5-6 вида пружини с различна височина.

Буса се взема защото сме с 3 деца. Отделно, че ходенето по палатки ми е страст. Та ще стане в един момент нещо средно между детевоз и кемперван. То и за това търсех 4х4. До скоро бяхме с едно Grand Cherokee, ама нещо не си допаднахме с него.
Прикачени файлове
1.jpg
1.jpg (86.1 KиБ) Видяна 4695 пъти
2.jpg
2.jpg (65.1 KиБ) Видяна 4695 пъти
3.jpg
3.jpg (62.02 KиБ) Видяна 4695 пъти




Потребителски аватар
Ivaile
Мнения: 552
Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
Автомобил: Touran
Двигател: BSE 2008
Местоположение: Пловдив

Re: Т5 Мултиван - за деца и за палатки

Мнениеот Ivaile » Съб 15 май 2021 19:00


Честито! :beer
Нека
ти носи много удоволствие и да не ти създава проблеми


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12790
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Т5 Мултиван - за деца и за палатки

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 15 май 2021 20:38


Освен по ТТ данни, кола се купува и със сърце.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Т5 Мултиван - за деца и за палатки

Мнениеот brum » Нед 16 май 2021 7:06


Особено по сърце! Multivan-а е сбъдната мечта за мен :) !

Моля за малко съвети, че този климатроник ми идва твърде сложен за разбиране. В колата си има инструкции на немски, ама немски бъкел не разбирам. Намерих и на руски в мрежата - малко по-лесно, но и там се наложи с google translate да прекарам част от нещата за да ги разбера. И заради превода ми идват леко сложни отново.

Та буса има въздуховоди от няколко места и до колкото разбирам вентилаторите които се управляват са 4 (един от пред, два дето прекарват въздуха в страничните врати) и в задният десен край на купето. Отделно има два изпарителя и прекалено много копчета. Та има ли някъде на английски (или евентуално на български) обяснено как се работи с този климатроник?

И въздуховодите които са в тавана на задната част на буса от къде вземат въздух? От отделението което е в задният десен край на буса ли?


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Т5 Мултиван - за деца и за палатки

Мнениеот brum » Нед 16 май 2021 9:38


Оправих се с климатроника. Трябваше да цъкна "rear" бутона и рязко всичко стана ясно :) .


petrushkov
Мнения: 318
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
Автомобил: VW T4 1996
Двигател: AET
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Т5 Мултиван - за деца и за палатки

Мнениеот petrushkov » Нед 16 май 2021 9:52


Честито за придобивката. Пожелавам дълги и безаварйини :)


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Т5 Мултиван - за деца и за палатки

Мнениеот brum » Нед 16 май 2021 13:52


Днес поразгледах още малко буса и като видях спирачките се хванах за главата. Толкова износен диск не бях виждал. От единият край ръба е 4мм. От другият край на пипане е същото. Тези дискове трябва да са 30мм и на 25.5мм да се сменят. Моите са на 22-23мм. Плана беше да я карам до края на лятото с една смяна на маслото и после да я правя, ама явно няма да е...


petrushkov
Мнения: 318
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
Автомобил: VW T4 1996
Двигател: AET
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Т5 Мултиван - за деца и за палатки

Мнениеот petrushkov » Нед 16 май 2021 15:11


Дисковете плътни ли са, или вентилируеми ?


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Т5 Мултиван - за деца и за палатки

Мнениеот brum » Нед 16 май 2021 15:18


Вентилирани. Скандално износени са.


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 889
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Re: Т5 Мултиван - за деца и за палатки

Мнениеот MamaMy » Нед 16 май 2021 15:49


brum написа:Днес поразгледах още малко буса и като видях спирачките се хванах за главата. Толкова износен диск не бях виждал. От единият край ръба е 4мм. От другият край на пипане е същото. Тези дискове трябва да са 30мм и на 25.5мм да се сменят. Моите са на 22-23мм. Плана беше да я карам до края на лятото с една смяна на маслото и после да я правя, ама явно няма да е...

Еми да ти покажа едни :mhihi ?
Прикачени файлове
spirachni diskove fun1.JPG
spirachni diskove fun1.JPG (68.1 KиБ) Видяна 4577 пъти
spirachni diskove fun2.JPG
spirachni diskove fun2.JPG (69.99 KиБ) Видяна 4577 пъти


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Т5 Мултиван - за деца и за палатки

Мнениеот brum » Нед 16 май 2021 16:42


Съгласих се. Ако тия горе са на края на живота си, то в моите има още за към то 20 000 км :) .


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19688
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Т5 Мултиван - за деца и за палатки

Мнениеот Vlad777 » Пон 17 май 2021 15:47


Тези дискове на снимките очевидно са за смяна - показал се е ограничителят :mhihi

Честито за новата придобивка от мен! Мултиван мисля, че ще пасне доста добре на подобни изисквания.

Oсвен проверка на вала и обслужване на главата, препоръчвам и смяна на ангренажните колелца, които движат компресора на климатика и алтернатора (070 903 327 C). По около 50 лв на брой са.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Т5 Мултиван - за деца и за палатки

Мнениеот niks76 » Пон 17 май 2021 18:01


Честито и безавариина служба на бусчето


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Т5 Мултиван - за деца и за палатки

Мнениеот brum » Пон 17 май 2021 18:32


Vlad777 написа:Oсвен проверка на вала и обслужване на главата, препоръчвам и смяна на ангренажните колелца, които движат компресора на климатика и алтернатора (070 903 327 C). По около 50 лв на брой са.


Ако става дума за гумените демпфери - сменени са уж преди 100 000км. Тогава е правен алтернатора и са сменени и неговият демпфер, и този на компресора на климатика. Може и да не е точно демпфер, но ми се струва, че някъде по снимки относно това как е събран мотора видях нещо приличащо на гумен демпфер между зъбните колела в мотора и накачулените неща към тях (компресор, алтернатор).

niks76 написа:Честито и безавариина служба на бусчето


Благодаря за всичката помощ и съвети които даде по телефона! Ще преценя как са нещата към края на лятото и при възможност ще го докарам при теб. До тогава мисля да сменя маслото, да огледам повдигачите и вала, и да сменя належащите неща (висящи лагери на кардана, тампони с лагери на макферсона, спирачни дискове и накладки). Малко да му посвикна, пък после ще мисля за ремонти.

Има проблем с паленето от време на време. За сега изглежда да се появява след престои когато е бил каран по магистрала. Но ще трябват още малко наблюдения за да видя кога точно се случва и колко често. Събота го докарах до Хасково и в неделя запали трудно. Днес сутринта като го запалих да ходя в КАТ не усетих да има проблеми с паленето. След смяна на маслото ще го следя редовно дали качва нивото. Ако почне да качва нивото влиза директно в бокса.

Има някакви шансове да се окаже на 250 000 истински километри. До края на лятото ще направи още 5 хиляди. За толкова километри ме съмнява да ме предаде кутията.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Т5 Мултиван - за деца и за палатки

Мнениеот brum » Вто 18 май 2021 19:55


Малко информация за това което събрах за повдигане на буса. Всичко е на теория и нулева практика към момента. Заводски го дават 165мм просвет в натоварено състояние. Неприемливо малко за бус за палатки. Повдигат ги с по 45мм максимум, че нагоре имало проблеми. Сменят пружини и амортисьори с някакви тунингови.

Целта ми е хем да събера някакви по-смислени гуми, хем съвсем леко да повдигна окачването. Затова ще се опитам да докарам 30-35мм от повдигане на окачването и общо около 50-60мм лифт. Ще се стремя да ползвам заводски части.

Повдигането го разделям на две - окачване и гуми.

Окачване

Предницата е на макферсони, задницата е на пружини и отделни амортисьори. Отзад е на независимо окачване.

Заводски има два вида окачване според ЕТКА. Нормално и ниско. Аз се надявам да съм с нормалните, но за да съм сигурен ще трябва да видя номерата на амортисьорите. Нормалните се слагат и на товарният Т5 който ненатоварен е с 22см просвет. Аз целя 20, та хода на амортисьорите няма да е проблем и ще си карам с фабричните.

Пружините са 5-6 вида с дължини от 355мм до 370мм и не е ясно за какви точно товари са предназначени. Там ще се чете, ще се пробва и ще се мисли. Има вариант и с леки подложки, но това е ако не успея да наместя някои от заводските пружини или ако започне много да друса.

Гумите

Чудех се за кратко между 16ки и 17ки и 16ките имат доста предимства. Не се търси поведение на асфалт, а някаква приемлива проходимост. Заводските размери са 235/55/R17 или 215/65/R16. По това което чета абсолютно максималният размер при повдигнато окачване който не опира е 235/65/R17. Или 29" високи гуми (съвпадение, с точно толкова си карах Vitara-та, само дето тя беше под 1.5 тона пълна).

Един вариант със малко повдигане от гумите е 215/70 R16. Има прилични АТ гуми на много прилични пари. Явно е някой от масовите размери. Това са почти 28ци. Повдигането е с 9мм.

Средният вариант е 225/70 R16 или 28.4". Повдигането тук е 15мм.

Големият вариант е 235/70/R16. Пак масов размер с предложения за прилични пари. Пак има АТ-та. Това са вече 29ки. Повдигането е 23мм.

Така като го мисля май съм за средният вариант. С него евентуално ще мога да сложа и вериги ако се наложи да издрапам от някоя кал. Но за да реша ще трябва първо да повдигна окачването и после да помисля кой размер гуми ще е удачен.



Върни се в “Моят VW Bus”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 153 госта