Т5 Мултиван - за деца и за палатки

Бусове проекти или как се грижим за своя любим бус
Правила на форума
Изображение
Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1526
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Т5 Мултиван - за деца и за палатки

Мнениеот Кайзен » Нед 05 сеп 2021 11:27


brum написа:Видях се в чудо да търся дръжка за долната ръчка на задната тройна седалка. При мен е счупена от напъване.
Ще съм благодарен ако някой има идея от къде да намеря счупената дръжка. Номерът е 7h5 885 639. По него дори от Порше Изток до колкото разбрах са казали, че не могат да намерят такъв детайл. В щатско я има по 40 долара, ама щатско е далеч. И като гледам така двете дръжки вървят в комплект - горната за сваляне на облегалката и долната за местене на седалката.

7H5 885 639 (?) 9B9
https://originalteilemarkt.de/griff-3325121
https://www.online-teile.com/volkswagen ... C9B9_.html
https://handlerparts.com/de/Product/VAG/7E5885639C9B9




brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Т5 Мултиван - за деца и за палатки

Мнениеот brum » Нед 05 сеп 2021 15:33


Намерихме я като стигнах до Порше Изток. Номера на моята част нещо не отговаряше на тези по програмата им.

А за моделите california - ако е някой дето му трябва такова няма да пита :) . Ние нямаме достатъчно култура за този тип туризъм. И местата рязко намаляха последните 10 години.

Мултивана на мен ми е ценен, защото е мулти. Хем децата да возя, хем багаж да нося като се наложи, хем за къмпингуване е идеален с тоя просвет и 4х4-то. Дълъг път не се усеща. В Голфа и Гранд Черокито е доста различно усещането за време изкарано на пътя.

За 230v и газ инсталации - на тези не им е мястото в кемпер-ван. 12 волта, техника на 12 волта и соларни панели. Хладилника дето ползвам е компресорен и работи безгрижно така. Инсталация на газ до сега не съм срещал вградена. Има си бутилка за готвене и нормален газов котлон. В моя случай и газов бойлер - един маркуч в язовира, една диафрагмена помпа и на изхода - безконечна топла вода.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Т5 Мултиван - за деца и за палатки

Мнениеот brum » Чет 09 сеп 2021 8:24


Тъй, вчера при паленето имаше леко замисляне и за секунда - нямаше го единият цилиндър. Днес запали и изгасна. Завъртях втори път и пак изгасна. Със 3-4 секунди въртяне запали.

Та прави бяха хората дето ми казваха да бягам надалеч от тоя мотор. Туй ми е вторият път дето не слушам този съвет и го страдам. Предишното беше едно Grand Cherokee с мерцедесов мотор. Там го продадох в близък до перфектен вид. Да видим тук дали ще устискам да го докарам в такъв :) .

Отделно, че като видя малко зор по магистралата е глътнал половин литър масло за към 600-700км магистрално каране (поддържане на истински 140км/ч). Ама т'ва да му е болката - принципно не карам така и това му беше тестовото каране за да започна да му вярвам на този мотор. Пък и ме предупредиха, че по принцип си го имат този проблем. Преди с Motul-а (506.01 specific) не мърдаше. Сега е с Castrol 507.00. Би трябвало да е истинско, та не мисля, че проблема е в маслото. Но при следваща смяна ще пробвам пак с Motul (ама не 506.01, че е златно).


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Т5 Мултиван - за деца и за палатки

Мнениеот niks76 » Чет 09 сеп 2021 19:38


castrol-a не става,преди години внасях оригинален ,директно взет от ФВ франция и на 6000км повдигачите се разчуваха при последните партиди,от тогава тази марка не искам да я чуя(еднолитровите опаковки,ходих и на експертизи-резултатите са си за мен ,но с рециклирано масло не става да чупя мои автомобили или на клиенти)п.с говорим за 2009Г след това бягам от марката като дявол от тамян


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Т5 Мултиван - за деца и за палатки

Мнениеот brum » Чет 09 сеп 2021 21:33


Не е драмата в маслото, а в задкормилното устройство. Явно 5 минути не стигат да се изтече към картера. След няколко часа престои осъзнах, че съм препълнил мотора и съм на горният конус на щеката. Поне ми помогна малко, че ще харчи масло. До сега не съм имал кола на която да съм доливал.

Остава това с паленето. При все, че пали и гасне проблема е преди тандем помпата. Ще го мисля.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Т5 Мултиван - за деца и за палатки

Мнениеот brum » Пон 04 окт 2021 13:51


В другата тема за слабите места писах, но тук да споделя и решение. Та и Т5-ците са със "смотаните" брави дето може да се заключат и да не подлежат на отключване. Тъй нареченият "dead lock" в мрежат. Това стана и при мен с пасажерската врата. Патрон няма, но и да имаше - при тъй нареченото двойно заключване не мисля, че патрона ще помогне.

Та така - врата заключена. Като дръпнеш дръжката вътре и я пуснеш - ефект нулев. Централното нито заключва, нито отключва вратата. Варианта за отключване е да се завърти някак си моторчето в бравата или да се разглобят корите в затворено положение. След ровене в мрежата намерих информация, че пиновете на моторчето са директно изведени към комфорт модула, а Niks76 каза къде да го търся - при мен беше под дясна седалка, а не под таблото. Пуснах 12 волта и ... нищо. Замерих съпротивлението и моторчето в шофьорска врата показва 3-4 ома, а пасажерската - 100+ ома. При почукване по вратата съпротивлението се променяше в граници от 100 до 800 ома, та беше ясно, че става дума или за студена спойка или за заминало моторче.

След консултация с Мишо (този дето работеше до скоро с Никси) бях посъветван да цъкам копчето на запален двигател докато някой почуква вратата отвънк при дръжката. Запаленият двигател е за по-високо напрежение. Ефект за отключване нулев, но пък ми даде идея да опитам да подам по-високо напрежение на моторчето през буксата на комфорт модула. Извадих една 20 волта батерия за винтоверт и я закачих. Бях подготвен да навържа 3-4 батерии докато докарам едни 50-60 вотла, но чудото се случи още с първта батерия - чу се звук от бравата. Второ цъкване и бравата се отключи.

Та така - разминах се без чупене на кори и рязане на ламарини. Ще карам няколко дни с откачени кабели от буксата на комфорт модула за проблемната барав и ще я заключвам само от вътре. Ще споделя какъв е бил точно проблема като стигна до разглабяне.

И задължитлено при възжможност - профилактиране на и на шофьорската брава. Или направо нова брава.

Същото го бях ял преди години с един Passat B5. Ама там се отключи на магия в един момент и директно разглобих вратата. Втората ми кола с такъв тип брави имаше 3 проблемни брави, но при тях бяха само микроключетата и ги оправи Мишо. Третата ми кола с такива брави е буса. От тук нататък урока е научен - при нова кола профилактика на бравите при първа възможност :) .


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Т5 Мултиван - за деца и за палатки

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 04 окт 2021 14:24


Страхотна идея !!! Браво, че се е получило.


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 888
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Re: Т5 Мултиван - за деца и за палатки

Мнениеот MamaMy » Вто 05 окт 2021 0:47


Препоръчвам ти да огледаш кабелите в маншоните на вратите и багажника. Аз го ядох дебел. Днес цял ден си загубих за шофьорската. Освен скъсаните 7 кабела имах още 4 с напукана и вдървена изолация. През напуканото влязла влага и кабела изгнил. Върви, че го хвани.Ако беше обслужено и изолирано на време, това нямаше да се случи. Нямаше да си загубя цял ден да удължавам и кърпя кабели и накрая ефект близък до 0. Добре, че се усетих та ги подръпнах и веднага се разпаднаха на зелен прах.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Т5 Мултиван - за деца и за палатки

Мнениеот brum » Вто 05 окт 2021 5:35


По това което четох има разклонение на единият кабел и там уж често правело проблем. Него мислех да гледам, но ще прегледам инсталацията като цяло. Благодаря за насоките.

Къде точно са били проблемните кабели? Че вода май само във вратата може да влезе...

И за нещо друго се замислих като огледах бравата, но трябва да се провери. Разпробиване на тапата за патрона би трябвало да даде достъп до шлица за ключа. Та се чудя дали при неработещи моторче тоя шлиц може да отключи бравата ако е двойно заключена. За единичното е ясно, че може.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Т5 Мултиван - за деца и за палатки

Мнениеот brum » Вто 05 окт 2021 15:47


Тъй, смених бравата. Сложих Blic докато заръчам оригинална. Старата оригинална беше втора сваляна вече. Моторчето колкото пъти го пуснах работеше. Студени спойки не се виждаха. Единственото което забелязах, беше че от време на време като въртя моторчето бавно съпротивлението скача и после пак пада. Та явно то е проблема. Зачудих се дали да реставрирам оригиналната брава, но се отказах.

И сега неприятната част - докато оправях дясната се появи проблем с лявата врата. Дръжката отвътре спря да отваря. Жилото се усеща, че е закачено, защото го чувам как играе около бравата. Предполагам се е откачило от там. Към момента се отваря само отвън.

Та така. За момента остава с вторият проблем. Но клоня към реставриране на дясната брава и връщането ѝ обратно. Тъкмо ще натрупам практика и ще приложа същото и на лявата врата като се стигне до нейното отваряне.

P.S. Припомних си историите за Лада Нива. Дето повече правиш отколкото караш. Нещо подобно се заформя. Първият Passat не ми беше драма с тези неща, защото бях без деца и жена, и времето беше бол. Ама сега дано изкара до следващото лято и да си отделя една седмица за профилактика...


milenski_77
Мнения: 581
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat B7 variant
Двигател: CFFB
Местоположение: Оряхово

Re: Т5 Мултиван - за деца и за палатки

Мнениеот milenski_77 » Вто 05 окт 2021 16:47


Проблема на тия брави са моторчетата и по скоро колектора и четките и. На стария Пасат правих една и после профилактично и другите. От работа пада графит от четките и замърсява колектора. В следствие на това се увеличава съпротивлението в контактната повърхност и моторчето няма сила да преодолее съпротивлението на пружината за да отключи (или заключи). С по-високо напрежение при увеличеното съпротивление се докарва необходимия ток и моторчето отключва.
Решението е разглобяване на моторчето (гадничко е но не е невъзможно) почистване на колектора и прахта около него и след това без проблемна работа за няколко години поне.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Т5 Мултиван - за деца и за палатки

Мнениеот niks76 » Вто 05 окт 2021 18:28


Миленски е прав,микроключетата са си позната тема иТ5не е изключение ,но праха прави чудеса с тия моторчета-работят по собствено мнение.напредъка е че почти не съм чувал за скъсани проводници при сгъвката на вратата-единични случаи след майстори или птп..................


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Т5 Мултиван - за деца и за палатки

Мнениеот brum » Пет 08 окт 2021 7:32


И бравата на дясна плъзгаща врата направи същият номер - заключи се и не се отключва. Та ако някой се чуди дали им са слабо място бравите - да, както на всичките VAG-ове от тези години. Същите микроключета, същият механизъм за засичане на отворена врата, същите моторчета.

Тъй, чакам момент да не ми трябва и го пращам за сервизиране на всички брави. Няма да ги правя аз, щото 1 иде дойде, 2 - ш се прежаля, ама 5те няма как да го мина.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Т5 Мултиван - за деца и за палатки

Мнениеот brum » Нед 17 окт 2021 11:48


Отворих днес моторчето на подменената брава. От интерес. Очаквах колектора да е изяден. Но колектора беше цял и покрит със сив слой. Не е графит, защото графита провежда електричество. А тоя слой не беше. Подозирам, че е някакъв примес в четките на мотора. Не пада с лакочистител въобще, та не е масло. Поради липса на други химикали под ръка го свалих механично - с бронзова телена гъба (за почистване на поялници се ползва). Светна и не седи издран.

След събиране моторчето работи и показва съпротивление близко до нулата. Преди това показваше между 150 и 800 ома. Драма е отварянето - корпуса е от дебела ламарина и е изключително трудно да се отворят/затворят ушите дето държат капачката. Реално четките имаха доволно много материал още. Та проблема не очаквам да се повтори в близко бъдеще с почистено моторче.

В Aliexpress има такива моторчета. Намирам го по "fc-280pd latch motor". Идва по 15+ долара за бройка. Та и това е вариант за подмяна. Алтернативата е афтърмаркет брава и моторче от нея. Тъкмо ще има дребни части за подмяна при ремонта. Това разбира се ако не ви домързи и не сложите афтърмаркет бравата.


Та това за което съм вече сигурен е, че варианта с по-високо напрежение ще работи с изключение на случаите на студена спойка. И че точно тоя проблем с повече мерак подлежи на ремонтиране без подмяна на бравата.
Прикачени файлове
1.jpg
1.jpg (24.08 KиБ) Видяна 3360 пъти



Върни се в “Моят VW Bus”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 107 госта