Не знам дали следите, но има проект ЗДвП да се раздели на три нови закона, като този от заглавието е единия от тях. Споделям по-интересните предложения залегнали в него:
- регистрацията на МПС вече няма да е в КАТ, или поне колата няма да се кара там (пререгистрацията не е ясно, но евала ... ако го направят като хората де, наистина да се случва, а не да ходим на 2 места ... новото и КАТ)
- няма да може вече да се регистрират коли с десен волан (който регистрирал, регистрирал, аз специално съм ОК с това, въпреки, че трябва да има излючения за ретро и други специализирани коли, дано го съобразят.)
- сервизите само лицензирани, дори има някакви текстове с глоби, които биха ограничили всякакъв ремонт от хора които нямат лиценз (тук влиза и смяната на спукана гума, изгоряла крушка, странно)
- сервизите са длъжни да дават 6 месеца гаранция за всеки ремонт (интересно! сигурно и скъпо)
- търговията с авточасти втора ръка ще може да се извършва само от регистрирани търговци (т.е. ... сещате се "подарявам калник от голф 2 и събирам дарения за морето", определено странна идея)
- километрите и сервизната история на колата ще се пазят в база данни на ДАИ (това вече съм го чувал ... да видим)
Амбизиозни промени, които изискват сериозен ресурс и компетенция от страна на контролните органи ...
Закон за пътните превозни средства
-
- VW експерт
- Мнения: 13050
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Закон за пътните превозни средства
Ресурси и компетенции, които органите нямат.
ДАИ Враца са 3 човека.
ДАИ Враца са 3 човека.
- krasimir.rilski
- Мнения: 183
- Регистриран на: Вто 23 май 2017 4:02
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFGB
- Местоположение: София
Re: Закон за пътните превозни средства
Ще стане нещо като тола. Искат да контролират и да пребират пари ама няма да има подготовка ще е една неразбория в началото.
Последна промяна от krasimir.rilski на Пон 22 юли 2019 23:55, променено общо 1 път.
- ktamen
- Мнения: 6236
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Закон за пътните превозни средства
VWGT написа:- сервизите само лицензирани, дори има някакви текстове с глоби, които биха ограничили всякакъв ремонт от хора които нямат лиценз (тук влиза и смяната на спукана гума, изгоряла крушка, странно)
- сервизите са длъжни да дават 6 месеца гаранция за всеки ремонт (интересно! сигурно и скъпо)
- търговията с авточасти втора ръка ще може да се извършва само от регистрирани търговци (т.е. ... сещате се "подарявам калник от голф 2 и събирам дарения за морето", определено странна идея)
- .
Демек ще се въведат още Държавни данъци за в полза на частни фирми.
Нали партиите ще се финансират с дарения, искате ли да позная кой сервиз, че получи лиценз - некадърниците, дето са бутнали някой лев на правилния човек или майсторите, дето всичките им клиенти са доволни.........
Просто още няколко кранчета, от които да цицат верните синове на Партията кърмилница.
-
- VW експерт
- Мнения: 1932
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Закон за пътните превозни средства
Демек нищо нЕма да стане, ама отчитат дейност, плашат гаргите и мътят водата... В последствие я се разбере, я не, какво са прокарали междувременно, какво са скрили, злоупотребили и пр...
Те застраховките не можаха баш да прокарат, което имаше поне някакъв смисъл, та тия ли глупости където ги няма никъде.
Отделно, че не могат да се оправят с контрола на годишните технически прегледи, та да станат достатъчно стриктни, камо ли да направят и контролират нещата от проектозакона.
В електронното правителство колко пари потънаха, резултата клони към нула... Сайтовете на държавни институции ги хакват за добро утро, или сами ги прецакват чат-пат, щото толкова си могат...
Е, бонус им е, да дават тия неща за пример, за да се махне електрониката от гласуването, че не са много в час и им е по-лесничко да манипулират хартиените бюлетини... Пък електронното все пак трябва да е проверимо от избирателите, докато хартийките никой няма да тръгне да ги брои...
Те застраховките не можаха баш да прокарат, което имаше поне някакъв смисъл, та тия ли глупости където ги няма никъде.
Отделно, че не могат да се оправят с контрола на годишните технически прегледи, та да станат достатъчно стриктни, камо ли да направят и контролират нещата от проектозакона.
В електронното правителство колко пари потънаха, резултата клони към нула... Сайтовете на държавни институции ги хакват за добро утро, или сами ги прецакват чат-пат, щото толкова си могат...
Е, бонус им е, да дават тия неща за пример, за да се махне електрониката от гласуването, че не са много в час и им е по-лесничко да манипулират хартиените бюлетини... Пък електронното все пак трябва да е проверимо от избирателите, докато хартийките никой няма да тръгне да ги брои...
Re: Закон за пътните превозни средства
малко ъпдейт от шефа на СБА:
1. Към този момент разбирането е да се ходи и на двете места, т.е. общо 3 места трябва да посетиш:
- отиваш да оставиш колата пункт
- отиваш за документите от КАТ (без колата)
- отиваш да вземеш колата
Доста безумно, дано да го коригират. Предпочитам да чакам на една опашка пред КАТ, вместо да обикалям из София.
2. Леки МПС и бусове ще може да се регистрират с десен волан. Ограничението ще важи само за автобуси и камиони. Освен няколко сметопочистващи камиона, аз досега автобус или камион с десен волан не съм виждал ... жалко за колите.
3. Това остава в сила, само че няма да важи за гуми и крушки, а ще важи примерно за масло и свещи. Не знам как ще ги разделят, филтрите в коя категория попадат?
За да бъда честен в Германия съм попадал на подобно ограничение. Не ми позволиха да си сменя крушката на улицата, защото тръгнах да свалям кутията на въздушния филтър (просто нямаше достъп до фара). Цялата дандания беше заради евентуален теч, който би образувал петно на земята от масло или друга течност. Което вече се води някакво си замърсяване и ... ставаше сложно. Късмет беше и че под колата нямаше вече старо петно от теч. Та алтернативата ми беше да си наема гараж/селфсервиз за 20-30 евро на час или както стана при мен свърших работата в един частен двор. Готино.
По останалите точки нямаше коментари.
Всичко до тук са само предложения, които евентуално може да прераснат в закон, а може и да не.
1. Към този момент разбирането е да се ходи и на двете места, т.е. общо 3 места трябва да посетиш:
- отиваш да оставиш колата пункт
- отиваш за документите от КАТ (без колата)
- отиваш да вземеш колата
Доста безумно, дано да го коригират. Предпочитам да чакам на една опашка пред КАТ, вместо да обикалям из София.
2. Леки МПС и бусове ще може да се регистрират с десен волан. Ограничението ще важи само за автобуси и камиони. Освен няколко сметопочистващи камиона, аз досега автобус или камион с десен волан не съм виждал ... жалко за колите.
3. Това остава в сила, само че няма да важи за гуми и крушки, а ще важи примерно за масло и свещи. Не знам как ще ги разделят, филтрите в коя категория попадат?
За да бъда честен в Германия съм попадал на подобно ограничение. Не ми позволиха да си сменя крушката на улицата, защото тръгнах да свалям кутията на въздушния филтър (просто нямаше достъп до фара). Цялата дандания беше заради евентуален теч, който би образувал петно на земята от масло или друга течност. Което вече се води някакво си замърсяване и ... ставаше сложно. Късмет беше и че под колата нямаше вече старо петно от теч. Та алтернативата ми беше да си наема гараж/селфсервиз за 20-30 евро на час или както стана при мен свърших работата в един частен двор. Готино.
По останалите точки нямаше коментари.
Всичко до тук са само предложения, които евентуално може да прераснат в закон, а може и да не.
Re: Закон за пътните превозни средства
още новини: За всяка кола ще се създаде паспорт с пълна история (нещо като carfax)
Всеки притежател на МПС в половингодишен срок трябва да снабди колата си с паспорт. Паспортизацията ще се прави в специални пунктове, които ще се лицензират от Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация“. Те ще са различни от пунктовете за периодични технически прегледи. Всеки нововнесен автомобил също първо ще трябва да се снабди с „лична карта“, преди да получи първа регистрация в България и табели от КАТ...
... Всички „автопаспорти“ ще бъдат качени онлайн в информационна система, за която отново ще отговаря автомобилната администрация...
- Stivi
- Мнения: 8346
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Закон за пътните превозни средства
Абе то и всички кучета трябва да са с каишки /по-едрите и с намордник/,и да им се събират лай...та,ама се спазва колкото ще се спазват и тези неща със сервизите,крушките,частите втора ръка и гаранцията
Върни се в “ЗДвП, нарушения, глоби, обжалване”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта