BUS ленти в София - мижав контрол
Re: BUS ленти в София - мижав контрол
Взаимно уважение е нужно да има измежду всички участници в движението - от пешеходци до водачи на тежки МПС.
А в закона е ясно посочено кой кога има предимство. Не може да имаш уважение към криволичещи между трафика лумпени, които постоянно създават предпоставки за ПТП(както и самите ПТП, когато се постараят повече) - това е тотална липса на уважение и държане тип, че съм си сам на пътя.
Културата на шофиране е видима навсякъде, тоест - я няма, а за това - факторите са много.
А в закона е ясно посочено кой кога има предимство. Не може да имаш уважение към криволичещи между трафика лумпени, които постоянно създават предпоставки за ПТП(както и самите ПТП, когато се постараят повече) - това е тотална липса на уважение и държане тип, че съм си сам на пътя.
Културата на шофиране е видима навсякъде, тоест - я няма, а за това - факторите са много.
Re: BUS ленти в София - мижав контрол
railfan написа:мотоциклетите нямат работа в бус лентите.
railfan написа: Не може да имаш уважение към криволичещи между трафика лумпени
railfan написа:Айде нЕма нужда. Нищо лично към мотоциклетистите ако тук има такива.
И предложението ти какво е ?
Re: BUS ленти в София - мижав контрол
Очевидното - повече контрол над всички, особено над двуколесни ПС. Като казвам двуколесни - не само мотори, а и велосипедисти, тротинетки и тн.
В закона е ясно разписано, отново да кажа, разположението на ПС върху пътното платно. То важи и за тях.
Никъде там не е написано, че се освобождават от отговорност при интензивен трафик да се навират между колите, да правят резки маневри и такива неща, които застрашават всички участници в движението.
В закона е ясно разписано, отново да кажа, разположението на ПС върху пътното платно. То важи и за тях.
Никъде там не е написано, че се освобождават от отговорност при интензивен трафик да се навират между колите, да правят резки маневри и такива неща, които застрашават всички участници в движението.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10066
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: BUS ленти в София - мижав контрол
railfan написа:... които застрашават всички участници в движението.
Единствените, които са застрашени, са те самите.
Колко инцидента знаеш, с каквото и да е двуколесно, при които да умре друг участник в движението?
И само информативно - при под 50% от случаите на катастрофи с мотористи, виновникът е шофьора на мотора.
Точно този хейт към двуколесните визирах в предния си пост.

Re: BUS ленти в София - мижав контрол
Баш, като карат покрай него му пречат, като са в бус лентата не му пречат, ама пък не висят в трафика и това пак му пречи, защото той пък виси, не че те като висят в трафик, той няма да виси също, ама пък нека им е гадно. А контрола над двуколесни МПС по мои наблюдения е доста засилен, ежедневно виждам спрени мотористи повсеместно
Re: BUS ленти в София - мижав контрол
Повече контрол не означава да се продължава постарому, моля да не поясняваш написано от мен, благодаря.
От там тръгват повечето проблеми на пътя - мижав контрол на обучение, на изпити, а после и от страна на контролни органи. Затова всеки си прави каквото си иска - навиране между колите, паркиране по тротоарите, нарушаване на маркировка и така и така, дълъг е списъка.
Виждам, че се опитвате да извадите мотористите като света вода ненапита, но реалността е друга и това е една от прослойките из водачите, които се държат най-нагло на пътя. Доста време ще мине докато влязат в ред нещата.
Дори и да умират предимно те - пак тежи на нечия съвест, независимо от това, че самият моторист, велосипедист може да си е виновен сам.
Нека си карат нормално, както се полага и най-вече както е написано в ЗДвП и няма да има хейт към тях. А чак тогава може да се помисли за освобождаването им в бус-лентите.
Уточнявам - пречи ми безотговорното им поведение на пътя и мисленето тип, че са само те на пътя, не само на такива водачи, а на всички с такова мислене изобщо.
Аз също съм и велосипедист, но ме е срам да го кажа като виждам какви акробатики правят други колеги на колело и как нарочно си търсят белята.
От там тръгват повечето проблеми на пътя - мижав контрол на обучение, на изпити, а после и от страна на контролни органи. Затова всеки си прави каквото си иска - навиране между колите, паркиране по тротоарите, нарушаване на маркировка и така и така, дълъг е списъка.
Виждам, че се опитвате да извадите мотористите като света вода ненапита, но реалността е друга и това е една от прослойките из водачите, които се държат най-нагло на пътя. Доста време ще мине докато влязат в ред нещата.
Дори и да умират предимно те - пак тежи на нечия съвест, независимо от това, че самият моторист, велосипедист може да си е виновен сам.
Нека си карат нормално, както се полага и най-вече както е написано в ЗДвП и няма да има хейт към тях. А чак тогава може да се помисли за освобождаването им в бус-лентите.
Уточнявам - пречи ми безотговорното им поведение на пътя и мисленето тип, че са само те на пътя, не само на такива водачи, а на всички с такова мислене изобщо.
Аз също съм и велосипедист, но ме е срам да го кажа като виждам какви акробатики правят други колеги на колело и как нарочно си търсят белята.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10066
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: BUS ленти в София - мижав контрол
DoH_KuXoT написа:А контрола над двуколесни МПС по мои наблюдения е доста засилен, ежедневно виждам спрени мотористи повсеместно
То сега тече акция, защото видиш ли, умиращите мотористи разваляли кефа на МВР.
Изкараха едни статистики за 19 умрели тази година и казаха, че трябвало да затегнат тоя хаос на мотористи. Започвали масови проверки.
Ама някъде между числата се оказа, че от 19 души, 8 са били виновни за катастрофите (скорост и маневри).
За останалите 11 не казаха нищо.
Да, във всяко стадо има мърша.
И на мен ми е идвало да шамаря някой безумни мотористи. Не понасям и преработени ауспуси. Искрено се надявам да затегнат контрола на шума.

Но съм забелязал и друго - най-големите противници на двуколесните са тези, които не ползват мигачи, правят си обратни където им падне, ленти за тях няма...
Нормалните хора всеки ден ми правят път сами. Аз никога не бибкам и ръмжа. Единици са калъфите вече, които те затварят, защото видиш ли не било редно да изпревариш спрелите в задръстване. Преди години беше по-зле.
П.с. а за последния пост на колегата хейтър мога само да кажа - муахахахахах
Re: BUS ленти в София - мижав контрол
railfan написа:Повече контрол не означава да се продължава постарому, моля да не поясняваш написано от мен, благодаря.
От там тръгват повечето проблеми на пътя - мижав контрол на обучение, на изпити, а после и от страна на контролни органи. Затова всеки си прави каквото си иска - навиране между колите, паркиране по тротоарите, нарушаване на маркировка и така и така, дълъг е списъка.
Виждам, че се опитвате да извадите мотористите като света вода ненапита, но реалността е друга и това е една от прослойките из водачите, които се държат най-нагло на пътя. Доста време ще мине докато влязат в ред нещата.
Дори и да умират предимно те - пак тежи на нечия съвест, независимо от това, че самият моторист, велосипедист може да си е виновен сам.
Нека си карат нормално, както се полага и най-вече както е написано в ЗДвП и няма да има хейт към тях. А чак тогава може да се помисли за освобождаването им в бус-лентите.
Уточнявам - пречи ми безотговорното им поведение на пътя и мисленето тип, че са само те на пътя, не само на такива водачи, а на всички с такова мислене изобщо.
Аз също съм и велосипедист, но ме е срам да го кажа като виждам какви акробатики правят други колеги на колело и как нарочно си търсят белята.
Напротив, необходимо е да уточнявам написаното от теб, защото от тема за бус лента вкарахме всичките проблеми от ежедневието ти, нищо не е лично, но явно имаш някакви лични проблеми с мотористите , аз проблеми с никой нямам. Никой не ми пречи, виждам много пропуски и неща , които могат да се коригират леко и нещата да се подобрят за всички. Защото 20-те моториста , които ще минат незабелязано от теб през бус лентата са 20 моториста , които няма да минат покрай теб в трафика. Ти самия го осъзнаваш (надявам се), но си имаш своя причина това да не е ОК за теб и удобно се оправдаваш със закона , който ясно указва... че не е изпипан и има пропуски...
Не виждам някой да се опитва да изкара някой светец, виждам как някой вкарва цялата група двуколесни в категория лумпени. Хейт ще има винаги , защото такова ни е съзнанието обичаме да мразим, защото.... ами защото така...
"Освобождаването им в бус лентите" ми е някак логично допълнение към "нека им е гадно в трафика, те така заслужават, да пречат и на останалите, да допринасят за хаоса айде де".
Това да те е срам да се заявиш е нещо , което се превъзмогва в едно много по-ранни години, аз нямам проблем да се заявя като велосипедист, моторист, оптимист , та това с бус лентите ще стане рано или късно , хубаво , е че се говори по темата и се надявам някой с достатъчно желание и разбиращ нещата да го накара да заработи и да се вкара в закона, гарантирам, че няма да видиш моторост запушил бус лентата и автобуси, линейски и полиция да не могат да минат от там

- Petrolhead
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: BUS ленти в София - мижав контрол
като казахте велосипедисти.
пловдивските велоалеи са изписани с грамадни надписи стоп преди всяко кръстовище.
въпреки това почти ежедневно разни двуколесни се опитват да ми нагънат калниците.
та се чудя, аз ли бъркам нещо или яхналите велосипеди наистина са с предимство ( бутащите ги по пешеходните пътеки си ги пускам с удоволствие)?
пловдивските велоалеи са изписани с грамадни надписи стоп преди всяко кръстовище.
въпреки това почти ежедневно разни двуколесни се опитват да ми нагънат калниците.
та се чудя, аз ли бъркам нещо или яхналите велосипеди наистина са с предимство ( бутащите ги по пешеходните пътеки си ги пускам с удоволствие)?
Re: BUS ленти в София - мижав контрол
Мисля, че не е нужно да цитирам кой точно потребител вкара изобщо темата за мотористите в тази за мижав контрол в бус лентите. Нерде Ямбол, нерде Стамбол. Както и да е - аз лични проблеми с участниците в движението нямам. Ако на теб, Кихоте, ти създават такива други водачи, то - замисли се.
Разбирам от написаното, че сега и правилника е крив и недоизпипан, защото явно, че не е съвсем удобен, но това е - така е написано, до неговата промяна всички сме длъжни да се съобразяваме с него независимо дали ни харесва.
Още нещо - не мразим, няма и никакъв смисъл да го правим, защото това са легитимни участници в движението, но за теб, Кихоте, и колегата преди теб това е хейт, защото не е удобно това, че казвам, че тези водачи са сред най-наглите на пътя. Това обаче не е моя констатация от ежедневието, това е факт и всички на пътя го виждат, отново независимо на кой му допада това.
То е ясно, че няма как да се запуши лентата посредством такива ПС, но това не променя главната идея, че бус лентата просто не е предназначена за такива ПС, идеята й не е такава и не е логично тези ПС да бъдат там.
Допълвам: в момента да промениш закона така, че да дадеш право на мотористите да се движат в бус лентата означава да им осигуриш прав и почти празен коридор за развиване на висока скорост на пътя(заради почти никаквият контрол на пътя). Не ми гърми дали ти харесва тая констатация, но това ще е масовото, което ще се случва ако в момента го имаме това налично. Ти можеш да си караш нормално и аз в коментара си не визирам никой конкретно, но масовката ще се изсилват и като капак на всичко - ще е в лентата, която е най - близо до тротоара, където се намират пешеходците и които неминуемо ще пострадат когато някой изпусне контрола. Не говорим за трафик, говорим за безопасност.
Затова казвам, че първо е нужно всички водачи да са дисциплинирани и тогава да мислим за такива решения, които сигурно са полезни, но неприложими по нашата ширина(в момента).
Разбирам от написаното, че сега и правилника е крив и недоизпипан, защото явно, че не е съвсем удобен, но това е - така е написано, до неговата промяна всички сме длъжни да се съобразяваме с него независимо дали ни харесва.
Още нещо - не мразим, няма и никакъв смисъл да го правим, защото това са легитимни участници в движението, но за теб, Кихоте, и колегата преди теб това е хейт, защото не е удобно това, че казвам, че тези водачи са сред най-наглите на пътя. Това обаче не е моя констатация от ежедневието, това е факт и всички на пътя го виждат, отново независимо на кой му допада това.
То е ясно, че няма как да се запуши лентата посредством такива ПС, но това не променя главната идея, че бус лентата просто не е предназначена за такива ПС, идеята й не е такава и не е логично тези ПС да бъдат там.
Допълвам: в момента да промениш закона така, че да дадеш право на мотористите да се движат в бус лентата означава да им осигуриш прав и почти празен коридор за развиване на висока скорост на пътя(заради почти никаквият контрол на пътя). Не ми гърми дали ти харесва тая констатация, но това ще е масовото, което ще се случва ако в момента го имаме това налично. Ти можеш да си караш нормално и аз в коментара си не визирам никой конкретно, но масовката ще се изсилват и като капак на всичко - ще е в лентата, която е най - близо до тротоара, където се намират пешеходците и които неминуемо ще пострадат когато някой изпусне контрола. Не говорим за трафик, говорим за безопасност.
Затова казвам, че първо е нужно всички водачи да са дисциплинирани и тогава да мислим за такива решения, които сигурно са полезни, но неприложими по нашата ширина(в момента).
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20208
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: BUS ленти в София - мижав контрол
А пък според мен, най-наглите са тези, които си позволяват да паркират ежедневно в БУС лентата, под погледа на 3 камери, които ги снимат. Не ги знам дали са мотористи, но съм ги виждал да паркират с коли.
Галин е моторист, Кихота също. Не ми се струват нагли, даже напротив. Брат ми е моторист и единствената му катастрофа е на Цариградско шосе с кола, която прави обратен завой на 8 лентов път пред Метро, възползвайки се от ремонт и липса в мантинелата. Я пак да видим кой е нагъл?!?
Подобни квалификации са признак на ниска култура и хейтърска нагласа - дай да плюем по всички, които имат повече интереси, искат и правят нещо различно. Айде запази си ги за друго място!
Галин е моторист, Кихота също. Не ми се струват нагли, даже напротив. Брат ми е моторист и единствената му катастрофа е на Цариградско шосе с кола, която прави обратен завой на 8 лентов път пред Метро, възползвайки се от ремонт и липса в мантинелата. Я пак да видим кой е нагъл?!?
Подобни квалификации са признак на ниска култура и хейтърска нагласа - дай да плюем по всички, които имат повече интереси, искат и правят нещо различно. Айде запази си ги за друго място!

- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20208
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: BUS ленти в София - мижав контрол
По въпроса с BUS лентите - тази седмица пак се случи така, че засякох паркирали под камерите. Докато звънях на 112, срещу мен видях патрул на КАТ.
Докато се разминавахме в задръстването им посочих паркиралите. Те минаха - и нищо.
През това време 112 е на линия. Диктувам номерата на нарушителите. Естествено обърнах и настигнах патрула на КАТ на следващия светофар. Попитах ги ЗАЩО?? А те ми отговарят - "отиваме да викаме паяка, водачите не са там"
С други думи "не ни занимавай с глупости"
40 минути по-късно се връщам по същия маршрут, колите на нарушителите са още там, все така паркирани в бус лентата. На 100 метра в уличката патрул на местното РПУ дебне за дребни нарушения, сред колите, които се движат по улицата - я телефон, я без колан или без фарове. Паркирам при тях и ги питам защо не глобяват явните нарушители, а седят и чакат там. Казват ми, че точно на това място са разпределени от шефа и ако мръднат на 50 метра, после трябва да пишат обяснения. Взимат ми личната карта и записват. Казват ми, че като им свърши времето за стоене там, ще отидат. След още 30-40 мин пак минавам и изненада - тези полицаи от районното са при нарушителите и пишат.
Изводите ги оставям на вас.




40 минути по-късно се връщам по същия маршрут, колите на нарушителите са още там, все така паркирани в бус лентата. На 100 метра в уличката патрул на местното РПУ дебне за дребни нарушения, сред колите, които се движат по улицата - я телефон, я без колан или без фарове. Паркирам при тях и ги питам защо не глобяват явните нарушители, а седят и чакат там. Казват ми, че точно на това място са разпределени от шефа и ако мръднат на 50 метра, после трябва да пишат обяснения. Взимат ми личната карта и записват. Казват ми, че като им свърши времето за стоене там, ще отидат. След още 30-40 мин пак минавам и изненада - тези полицаи от районното са при нарушителите и пишат.

Изводите ги оставям на вас.
- ktamen
- Мнения: 6340
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: BUS ленти в София - мижав контрол
Изводът е че към всяка патрулка трябва да се зачисли и един Владо да им напомня за какво получават заплати.
И пак резултатът е твърде съмнителен, писането на глоби и плащането са различни неща. Почти съм сигурен, че утре точно същите по-равни пак ще са паркирали на техните си места.
И пак резултатът е твърде съмнителен, писането на глоби и плащането са различни неща. Почти съм сигурен, че утре точно същите по-равни пак ще са паркирали на техните си места.
- PlamenDimitrov1
- Мнения: 64
- Регистриран на: Пон 11 дек 2017 19:58
- Автомобил: golf 3 GTI _ 1Y
- Двигател: ABF 95 _ 1Y 93
Re: BUS ленти в София - мижав контрол
Да се върнем по темата: какво би било необходимо да се направи автоматична система, която да глобява нарушителите:
Чисто консептуално:
Общината казва каква е тяхната система и какви връзки може да направи с друга система.
МВР казва същото като общината и се намира софтуерно решение което може да свърже двете бази данни.
Събираме информацията кой прави нарушения и кой номер на кой е.
Взимаме достатъчно добър хардуер, който може да търси нарушителите в базата на МВР и да им изпраща "честитки" било то вибер, смс, гълъб или пощальон - нали все пак се забързаха и те.
Разбира се, има малко ръчен труд да се създаде условия кой е нарушител в бус лентите и кой не, но не е толкова сложно.
Тук се добавят още малко условия, като например какво правим когато видимостта е лоша и камерата не може да чете номерата, какво правим когато номера е чудоземен или пък червен/син и тн.
Ако това всичко се направи с малко оптимизации, до няколко минути след фотография, нарушителите ще имат покана да си платят.
На теория трудно ли е? - не много.
На практика трудно ли е? - да наградиш някаква система, която по закона за обществените поръчки сигурно е избран най-евтиния възможен вариант, който отговаря на някакви изисквания (рядко зададени чисто от наистина компетентен човек), обикновенно води до създаване на кочина или работа със силно ограничени опции. Да имаш достъп до тези база данни също едва ли е много лесно - да си правиш каквото искаш с тях още повече. Все пак това е работа с лични данни и финанси - това не може да си прави каквото иска докато програмистите, или на нашенски "хакерите", се учат какво им прави софтуера.
Наскоро гледах един сървър с 2 терабайта или 2000 гигабайта рам за някъде 20 хил. лева. Това нещо със сигурност може да си зареди цялата база данни от, по скорошни данни, 4-5 милиона регистритани МПС-та в България в рам-та и да го върши това нещо за цялата страна. Дори не трябва толкова специализиран софтуер ако двете горе описани системи са по-отворени - ако можем да го захраним с данни, един Ексел ще твори чудеса.
На теория едно, на практика обаче.......
Чисто консептуално:
Общината казва каква е тяхната система и какви връзки може да направи с друга система.
МВР казва същото като общината и се намира софтуерно решение което може да свърже двете бази данни.
Събираме информацията кой прави нарушения и кой номер на кой е.
Взимаме достатъчно добър хардуер, който може да търси нарушителите в базата на МВР и да им изпраща "честитки" било то вибер, смс, гълъб или пощальон - нали все пак се забързаха и те.
Разбира се, има малко ръчен труд да се създаде условия кой е нарушител в бус лентите и кой не, но не е толкова сложно.
Тук се добавят още малко условия, като например какво правим когато видимостта е лоша и камерата не може да чете номерата, какво правим когато номера е чудоземен или пък червен/син и тн.
Ако това всичко се направи с малко оптимизации, до няколко минути след фотография, нарушителите ще имат покана да си платят.
На теория трудно ли е? - не много.
На практика трудно ли е? - да наградиш някаква система, която по закона за обществените поръчки сигурно е избран най-евтиния възможен вариант, който отговаря на някакви изисквания (рядко зададени чисто от наистина компетентен човек), обикновенно води до създаване на кочина или работа със силно ограничени опции. Да имаш достъп до тези база данни също едва ли е много лесно - да си правиш каквото искаш с тях още повече. Все пак това е работа с лични данни и финанси - това не може да си прави каквото иска докато програмистите, или на нашенски "хакерите", се учат какво им прави софтуера.
Наскоро гледах един сървър с 2 терабайта или 2000 гигабайта рам за някъде 20 хил. лева. Това нещо със сигурност може да си зареди цялата база данни от, по скорошни данни, 4-5 милиона регистритани МПС-та в България в рам-та и да го върши това нещо за цялата страна. Дори не трябва толкова специализиран софтуер ако двете горе описани системи са по-отворени - ако можем да го захраним с данни, един Ексел ще твори чудеса.
На теория едно, на практика обаче.......
Върни се в “ЗДвП, нарушения, глоби, обжалване”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта