Движение на ТИР-ове по магистрали
-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Движение на ТИР-ове по магистрали
Комплексно е, и всичко има значение. Дори(а може би с голям дял) и манталитета оказва влияние.
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Движение на ТИР-ове по магистрали
777 написа:Едни мощни глоби за претоварване трябват. Защото много катастрофи стават точно от такива. Отделно коловозите по асфалта, примерно пътя за Русе. Ако трябва глобата да е процент от стойността на товара - да си прави по-добре сметката.
Има мощни глоби. Има обаче и една фирма ЕТ "ДАЙ"

Re: Движение на ТИР-ове по магистрали
Проблемът тук, както и във всичко друго у нас се нарича "манталитет". Каквито и решения да копираме от нормалните страни, у нас няма да работят, просто защото никой по веригата не си върши работата. Имаме най-много полиция на глава от населението, но какъвто и казус да изникне, изведнъж става ясно, че то имало хора, ама точно за това нещо нямало или пък имало хора, ама нямали оборудване и т.н. все кое от кое по-абсурдни оправдания. И така опираме до доста модерния в последно време израз "всеки сам си преценява". Резултатът го виждаме всички. За толерантност не знам има ли смисъл да говорим. Години наред я дъвчем тая дума, но не знам колко смисъл влагаме в нея. Не знам защо очакваме всички да се съобразяват с нас, но ние с никой. Един карал на междуградски път с 60, втори с 80, трети с 90. Еми, нормално и трите са разрешени от закона. Ако случиш някой дядо например, който си отива на село с Жигулката, караш зад него и чакаш удобен момент да изпревариш. Това обаче не ти дава право да правиш рисковани изпреварвания. Шофирането не е като да се изтегнеш на фотьойла в хола. Не е казано, че като стъпиш на магистрала и забиеш някаква скорост на темпомата, ще изкараш така от край до край. Преди години например бяхме пътували 4-ма колеги с една кола в командировка. Коата беше Форд Фюжън 1,4 бензин и въпреки, че беше почти нова, повече от 100-110 не вдигаше.
-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Движение на ТИР-ове по магистрали
Така е, трябва много количествени натрупвания(на хора с малко по-различен манталитет), за да видим качествени изменения.
Е, на теория и достатъчно читав и безкомпромисен пъдар, би могъл да почне сериозно да променя нещата, но на практика няма как да се случи. То затова и от години търсим нов спасител на изборите, че белким той свърши и нашата част от работата(но пък и се сърдим, когато принципността опре до някоя от "свободите", срещу които нямаме нищо против и сме приели за даденост, макар и да знаем, че не е редно).
...
Специално в транспорта, има дори сега достатъчно средства за контрол, и достатъчно задължителна документация, чрез които могат да се установят огромна част от нарушенията в този бранш. Желание обаче липсва. И дори не е нужно да се хващат на пътя или на момента, може и впоследствие.
Е, на теория и достатъчно читав и безкомпромисен пъдар, би могъл да почне сериозно да променя нещата, но на практика няма как да се случи. То затова и от години търсим нов спасител на изборите, че белким той свърши и нашата част от работата(но пък и се сърдим, когато принципността опре до някоя от "свободите", срещу които нямаме нищо против и сме приели за даденост, макар и да знаем, че не е редно).
...
Специално в транспорта, има дори сега достатъчно средства за контрол, и достатъчно задължителна документация, чрез които могат да се установят огромна част от нарушенията в този бранш. Желание обаче липсва. И дори не е нужно да се хващат на пътя или на момента, може и впоследствие.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12116
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Движение на ТИР-ове по магистрали
cecoa1 написа:И дори не е нужно да се хващат на пътя или на момента, може и впоследствие.
Не може, трябва на момента, щото след два месеца, я камилата, я камиларя. То е ясно, че снимките от камерите за скорост няма как да дойдат веднага, но как е в Германия? Доколкото знам снимката ти пристига на адреса и се смята за връчена, ако не платиш 2 седмици, автоматично се увеличава глобата, след месец още и май идва момент в който до съд се стига, не я знам цялата процедура.
Да, ама и това не е уредено тук, всички германци и живеещи в държавата имат регистриран адрес, без адрес не става нищо и изпращането на глобата по пощата се смята за връчване, и не само глоба за снимка, знам че изпращат и глоби за сваляне на торенти примерно.
Само че аз докато обикалях със сина, беше куриер в Бавария една година, не видях улица без изписано име и къща без номерация на нея и май от тук трябва да се почне, после глобите да се разнасят по договор с куриерска фирма със срокове за плащане и може би ще стане, ама е много работа от много хора който не си я вършат. В колко квартала в София са написани номерата на всички блокове, няма такъв. Хората разчитат на гугъл и бг мапс за даден адрес, като стигнат питат някой дали са на мястото
-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Движение на ТИР-ове по магистрали
Е, за адресната регистрация там, има и определени стимули, освен че е задължителна. Повечето институции ти пращат важни документи по пощата, та си лично заинтересован да те намерят.
...
Аз нямах предвид, че чак всички нарушения са проследими и след време, а по-скоро основните засягащи самата им транспортна работа, от където пък идват предпоставките за останалите нарушения. Казано просто, не може да си прекарал 200 тона товари със 6-7 курса, вместо с 10, и това да не може да се докаже.
...
Аз нямах предвид, че чак всички нарушения са проследими и след време, а по-скоро основните засягащи самата им транспортна работа, от където пък идват предпоставките за останалите нарушения. Казано просто, не може да си прекарал 200 тона товари със 6-7 курса, вместо с 10, и това да не може да се докаже.
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Пет 07 юни 2024 16:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Движение на ТИР-ове по магистрали
Абе честно казано има шофьори и шофьори но най-много трябва да се пазим от турци,еумънци и поляци но най-вече от турци имал съм такива ситуаций дето седалката ми се повдига с 10 см особенно на тракия там е страшно карам си с 14-150 в лява лента и на 20 м от мен гадния турчин бое ляв мигач и не го интересува да не каша че заради такъв боклук направих птп преси време и от невинен станах виновен нищо че и аз и другият водач обяснявахме на полицаите че никой от нас не е виновен а случаят беше следният аз карах с 120 от дясно на мен имаше възрастен човек който караше с 90 и от аварийна лента турски тир както беше спрял така в последният момент пред човека дава лв мигач и тръгва без да погледне естествено човека нямаше никакъв избор и влезе в моята лента но да около два метра пред мен а в такъв случай време за реакция никаква а турчина си замина и понеже аз удрян от зад съм виновен но това е бг полицията няма да се движи и да санкционира тия с тировете а ще се крият в храстите да вз3мат някой лев
- group®
- Темерут
- Мнения: 10078
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Движение на ТИР-ове по магистрали
Точно 3г след тази тема се появява някаква светлина в тунела:
https://offnews.bg/112/36-patni-znaka-z ... 48429.html
Надявам се да се стигне до цялостна забрана
https://offnews.bg/112/36-patni-znaka-z ... 48429.html
36 пътни знака забраняват изпреварването за тирове в отсечка от АМ 'Тракия'
Надявам се да се стигне до цялостна забрана

-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Движение на ТИР-ове по магистрали
Надявай се да дойдат скоро автономните камиони
. Щото иначе всякакви рестрикции върху този бранш, ще ги плащаме всички.

- Traytor
- Мнения: 1900
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Движение на ТИР-ове по магистрали
Те пак няма да са напълно автономни. За момента плана е да се почне с колона от автономни камиони, които ще се движат зад камион с шофьор, за да се учат.
Re: Движение на ТИР-ове по магистрали
В кервана трябва да има и камион със сервизни техници, за да преместят дефектиралите камиони. Представи си как някой спира насред пътя и другите се нареждат зад него защото е забранено изпреварването 

- group®
- Темерут
- Мнения: 10078
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Движение на ТИР-ове по магистрали
cecoa1 написа:Щото иначе всякакви рестрикции върху този бранш, ще ги плащаме всички.
Айде пак апокалипсис, защото нямало да изпревари с 90км/ч другия, който е с 85км/ч

Най-дългата магистрала в Бг е Тракия - 360км.
Ако тир кара с 90км/ч ще я мине за 4 часа.
Ако попадне зад по-бавно движещ с 80км/ч, ще я мине за 4 часа и 30мин.
Оставяме настрана шанса това да се случи за цялото трасе.
Тези 30мин на 360км трасе ще доведат до колапс в доставките и галопиращи цени?! Не мислА.
Колко пъти си виждал на магистралата МПС да се движи с под 80км/ч? Аз за целия си живот като шофьор, максимум 2 или 3 пъти. И дори да се появи такова МПС, дали няма да го притиснат с клаксони и мигания, да отбие и пропусне колоната, ако нямат право да го изпреварят?!
Естествено трябва да имат и подкрепа в лицето на органите, които да съдействат в такива ситуации.
Тъ, нека оставим апокалипсиса от евентуалното забавяне с няколко минути. Фактът е, че дори управляващите празноглавци осъзнаха, че проблем с изпреварващите ТИРове има. А резон ТИРовете да изпреварват - няма.
П.с.
А отсечката София - Капитан Андреево е 280км
При 90км/ч - около 3 часа и 6 мин
При 80км/ч - около 3 часа и 30 мин
Разлика около 24мин.
Отново оставям настрана шанса ТИР да се окаже заседнал зад бавно движещ се с 80км\ч, в продължение на 280км.
Ако все пак се случи това да намалят с 10км/ч, една груба сметка показва, че ще спестят около 15л нафта или около 35лв за 300км

Ако приемем данните на гугъл за заплащане на час в Германия за тираджии, вземем горната ставка от 27 евро/ч, то загубата за половин час ще е 25 лева.
Тоест фирмата остава с печалба от 10лв при това апокалиптично преминаване през нашата държава с 80км/ч

Едит: и нека не забравяме, че учудващо умно за тиквите, ограничението се въвежда експериментално за 20км трасе. Тоест, ако имат акъла и съберат данни от наблюдение и статистика, ще се изолират проблемите. Така при цялостна забрана, ще може да се създат условия, които да не допускат сериозни проблеми за трафика на камиони.
Едно такова решение е допълнителни места за почивки, които да се ползват от бавно движещи за пропускане на колона. Ако има на всеки 10км такава отбивка, то в най-лошия случай, един камион ще се забави максимално с 3мин. (При дадени 90км\ч и минимална скорост на магистрала от 50км\ч* за 10км минаването е съответно 7мин и 10мин - *то 50км\ч не е баш минимална, но да кажем

-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Движение на ТИР-ове по магистрали
А, не вещая апокалипсис, това ти си го измисли. Просто пълна забрана за изпреварване за камиони, ще доведе до повече разходи за този бизнес, ако и реално наистина да се икономисва гориво с по-ниска скорост. Тия повече разходи си се калкулират в цените на продуктите, няколко стотинки няма да са драма. Драма ще е, че желаещите да вършат тази работа ще намалеят още, и после пак ще се тръшкат разни браншове, що шофьорите взимат толкова много.
А сметките на часовете се правят много лесно на чужд гръб, щото тук-там по някоя минута или половин час, могат да са разлика дали шофьора ще си спи вкъщи, или дали товара ще пристигне същия ден, или след междусменна почивка на водача(минимум 9 часа е съкратената, нормалната е 11часа). Отделно, по най-големите наклони на магистралата, разликата в скоростта не е 10км/ч. Примерно камион с 420 коня, и тегло 40 тона, по 5% наклон развива около 45км/ч. Ако е със 100 коня по-мощен, тогава скоростта е около 55км/ч. Обаче като отчетем, че са възможни и много различни тегла освен различни мощности, и става ясно, защо е толкова непродуктвно да се забрани изцяло изпреварването - с лек товар на тия участъци се правя разлика в скоростта и над 40км/ч, та загубата от средната възможна пада още доста.
Това с клаксоните и миганията, та някой да отбие...уж баш срещу такива практики се борим, пък сега... Или викаш, да се бият там, да си светкат-мигат, да се оправят...много безопасно ще е... Има хора и цели фирми, при които се кара по-бавно, за да се пести гориво, не е забранено....други пък бързат, не им стигат часовете за каране и т.н. Що преди да защитаваш идеята за такава пълна забрана, не пробваш да покараш известно време също без да изпреварваш?! И без оправдания, че на тях това им било работата, представи си, че в твоята работа имаш сравнимо ограничение - други те бавят да си свършиш каквото трябва, а пък не го ли свършиш за определени часове, ще трябва да си останеш да спиш в службата, без да ти е разрешено да си доработиш и да се прибереш, и без да получиш допълнително пари за това.
А сметките на часовете се правят много лесно на чужд гръб, щото тук-там по някоя минута или половин час, могат да са разлика дали шофьора ще си спи вкъщи, или дали товара ще пристигне същия ден, или след междусменна почивка на водача(минимум 9 часа е съкратената, нормалната е 11часа). Отделно, по най-големите наклони на магистралата, разликата в скоростта не е 10км/ч. Примерно камион с 420 коня, и тегло 40 тона, по 5% наклон развива около 45км/ч. Ако е със 100 коня по-мощен, тогава скоростта е около 55км/ч. Обаче като отчетем, че са възможни и много различни тегла освен различни мощности, и става ясно, защо е толкова непродуктвно да се забрани изцяло изпреварването - с лек товар на тия участъци се правя разлика в скоростта и над 40км/ч, та загубата от средната възможна пада още доста.
Това с клаксоните и миганията, та някой да отбие...уж баш срещу такива практики се борим, пък сега... Или викаш, да се бият там, да си светкат-мигат, да се оправят...много безопасно ще е... Има хора и цели фирми, при които се кара по-бавно, за да се пести гориво, не е забранено....други пък бързат, не им стигат часовете за каране и т.н. Що преди да защитаваш идеята за такава пълна забрана, не пробваш да покараш известно време също без да изпреварваш?! И без оправдания, че на тях това им било работата, представи си, че в твоята работа имаш сравнимо ограничение - други те бавят да си свършиш каквото трябва, а пък не го ли свършиш за определени часове, ще трябва да си останеш да спиш в службата, без да ти е разрешено да си доработиш и да се прибереш, и без да получиш допълнително пари за това.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10078
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Движение на ТИР-ове по магистрали
cecoa1 написа:Що преди да защитаваш идеята за такава пълна забрана, не пробваш да покараш известно време също без да изпреварваш?!
3та година пътувам по Тракия в колоните на Тировете.
Изпреяарвам само когато няма никаква кола в огледалото.
После може да покарам с 140, докато не се появят нови бързаци и отново се прибирам в средна, докато не се махнат всички.
Времевото измерение е минимално.
Спестените нерви са много и отивам усмихнат на море.
Съветвам всичките си приятели да пробват и някои остават доста изумени, че работи. Излизайки от диапазона на клъстера 130-150, натоварената уж магистрала остава празна и спокойна.
Иначе по темата.
Мисля, че драматизираш и преекспонираш проблемите на това ограничение. Нямам намерение да оспорвам всеки детайл и да ровя, колко точно са ти наклоните, да смятам, колко ще е разликата и т.н. Сметки достатъчно съм дал по-горе.
По същия начин мога и аз да започна с драматизации за спасени човешки животи, намаляване на катастрофи и т.н.
Но няма смисъл. Нито ти мен ще убедиш, нито аз теб.
Всеки четящ също си има неговото мнение и наблюдения.
Моите са, че изпреварванията между камиони са безсмислени, опасни, всяващи напрежение в трафика, подлагащи на изпитания техника и водачи. И то без никаква реална полза! Туй то.
За щастие, проблемът, за който пуснах тема преди години и бях нападан, че го нямало, че нам си какво, сега влезна в дневния ред. Времето ще покаже дали ще се реши кардинално и ще доведе ли до ползи, вреди, etc.
- Stivi
- Мнения: 8370
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Движение на ТИР-ове по магистрали
Цялата дандания с ТИР-овете е само два месеца в годината, когато всички тръгват за моретата /а турците се прибират от европата/ и по националните празници с 3-4 почивни дни. За 90 дена в годината да се забрани перманентно изпреварването от ТИР-ове, ми се вижда малко прекалено ! Хайде първо да се оправят с ниско прелитащите самолети и каращите тип Кен Блок, пък тогава, ако се налага да се занимават с камионите ! Вчера един идиот /или насмъркан/ такива две изпреварвания направи в рамките на километър, че по чудо нямаше меле.
Последна промяна от Stivi на Сря 23 юли 2025 15:29, променено общо 1 път.
Върни се в “ЗДвП, нарушения, глоби, обжалване”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта