
Движение на ТИР-ове по магистрали
- stefan4o
- Мнения: 19336
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Движение на ТИР-ове по магистрали
И на мен не ми се струва добра идея това за ТИР-овете. И без това се търси причина за щяло и нещяло да се вдигат цените...  
			
									
									
- 
				cecoa1
- VW експерт 
- Мнения: 2013
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Движение на ТИР-ове по магистрали
group® написа:cecoa1 написа:Що преди да защитаваш идеята за такава пълна забрана, не пробваш да покараш известно време също без да изпреварваш?!
Иначе по темата.
Мисля, че драматизираш и преекспонираш проблемите на това ограничение. Нямам намерение да оспорвам всеки детайл и да ровя, колко точно са ти наклоните, да смятам, колко ще е разликата и т.н. Сметки достатъчно съм дал по-горе.
По същия начин мога и аз да започна с драматизации за спасени човешки животи, намаляване на катастрофи и т.н.
Но няма смисъл. Нито ти мен ще убедиш, нито аз теб.
Всеки четящ също си има неговото мнение и наблюдения.
Аз пак казвам, не ми е целта да драматизирам, нито да преекспонирам. Просто казвам, че професията си е непривлекателна и така, а ако поставиш и някакви влошаващи условията императивни забрани, от които далеч не винаги и не навсякъде има смисъл, само можеш да я направиш още по-непривлекателна и далеч по-изнервяща.
Нямам и за цел да те убеждавам, просто очевидно не можеш да се поставиш на мястото на тези хора - с няколко дълги пътувания годишно, без да бързаш, и нещата ти се виждат по определен начин. Казваш, не си виждал бавно движещи се, ама това било рядко и т.н. Ама като пътуваш всеки ден по много, тия неща, които според теб са рядкост, почват да стават ежедневие, а често и по няколко пъти на ден... Отделно, те притискат и други фактори, и нещата почват да изглеждат по съвсем друг начин. И няма лошо да има смислени забрани, които е добре да се спазват, но не и такива за навсякъде без смислена причина.
Не мога да разбера, толкова ли не е ясно, че повечето безсмислени забрани и ограничения, са просто излишни хранилки за едни хора с униформи, на които скоро им вдигнаха заплатите, и им купиха хубави нови служебни коли. И искате още излишни забрани, които в голямата част от света въобще ги няма?! Или се утешавате, че тия забрани няма да са за вас, а за "другите", то у нас това е националн черта - да има правила, ама за другите. И на другите да им е зле, та да сме нещо повече ли...
 Ама няма други, щом ще цакат някого без причина, вероятно ще стигнат до всички...(Нимьолер нЕма да цитирам).
 Ама няма други, щом ще цакат някого без причина, вероятно ще стигнат до всички...(Нимьолер нЕма да цитирам).- PlamenDimitrov1
- Мнения: 68
- Регистриран на: Пон 11 дек 2017 19:58
- Автомобил: golf 3 GTI _ 1Y
- Двигател: ABF 95 _ 1Y 93
Re: Движение на ТИР-ове по магистрали
Ето ви една реална ситуация:
Преди 4-5 години, когато бащата беше тираджия, имаше следната реплика "тираджията на пътя работи, а ти не - той е и ограничен по време в което може да кара, та 10-20-30 минути са от значение" в което има резон.
Допълнителна информация, е че различните фирми дават бонуси за различни неща - едни дават за бързо стигане, други за разход (дискордия например), та ако видите тир Х да изпреварва например дискория У ,0да се не чудите защо втория се влачи с 60-70 по баирите, а първия се дразни.
В днешно време обаче, вече бившия тираджия споменава родителите на шофьора когато тир му влезе в лявата лента пред него 
 
Та поуката е, че от всяка камбанария различно виждане :))))
			
									
										
						Преди 4-5 години, когато бащата беше тираджия, имаше следната реплика "тираджията на пътя работи, а ти не - той е и ограничен по време в което може да кара, та 10-20-30 минути са от значение" в което има резон.
Допълнителна информация, е че различните фирми дават бонуси за различни неща - едни дават за бързо стигане, други за разход (дискордия например), та ако видите тир Х да изпреварва например дискория У ,0да се не чудите защо втория се влачи с 60-70 по баирите, а първия се дразни.
В днешно време обаче, вече бившия тираджия споменава родителите на шофьора когато тир му влезе в лявата лента пред него
 
 Та поуката е, че от всяка камбанария различно виждане :))))
- Vlad777
- King of the Road 
- Мнения: 20358
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Движение на ТИР-ове по магистрали
То в закона и сега си има дефиниция за изпреварване и как се прави. Там пише "за кратко време". Когато караш тир много добре знаеш, че като караш с 90 и изпреварваш някой, който се движи с 89.2 км/ч това няма да отнеме "кратко време", но очевидно на никого не му пука. "Ще чакат"... 
Изпреварване на тир от друг тир с разлика в скоростта от 1 км/ч (90 срещу 89 км/ч) отнема 4.3 минути или 6.5 километра лявата лента е блокирана при движение с 90 км/ч. Дори с разлика 5 км/ч изпреварването отнема близо минута и километър и половина. Това не е кратко време.
За сравнение кола, която се движи с ограничението от 140 изпреварва тир в рамките на 5-10 секунди, зависи колко по-рано се изнесе в лявата лента и кога се прибере обратно след изпреварването.
Ами като не може по един начин, ще стане по друг. Вчера ги видях знаците по магистралата и си минах доста спокойно.
Трябва да се изградят повечко места на магистралите, където има три ленти за движение и там да е рарешено - предимно на изкачванията. Така движението зад някой "бавен" ще е несъществено за цялостното време на пътуване, което и без това е относително понятие. Той и със 100 да кара, сигурно пак до някъде няма да му стигнат 10-15 мин. Така че тия минути са голям смях.
			
									
										
						Изпреварване на тир от друг тир с разлика в скоростта от 1 км/ч (90 срещу 89 км/ч) отнема 4.3 минути или 6.5 километра лявата лента е блокирана при движение с 90 км/ч. Дори с разлика 5 км/ч изпреварването отнема близо минута и километър и половина. Това не е кратко време.
За сравнение кола, която се движи с ограничението от 140 изпреварва тир в рамките на 5-10 секунди, зависи колко по-рано се изнесе в лявата лента и кога се прибере обратно след изпреварването.
Ами като не може по един начин, ще стане по друг. Вчера ги видях знаците по магистралата и си минах доста спокойно.
Трябва да се изградят повечко места на магистралите, където има три ленти за движение и там да е рарешено - предимно на изкачванията. Така движението зад някой "бавен" ще е несъществено за цялостното време на пътуване, което и без това е относително понятие. Той и със 100 да кара, сигурно пак до някъде няма да му стигнат 10-15 мин. Така че тия минути са голям смях.
Върни се в “ЗДвП, нарушения, глоби, обжалване”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта
 
			   

