Всеки автомобил задължително ще трябва да има паспорт
Re: Всеки автомобил задължително ще трябва да има паспорт
Що бе - само масло и филтри ще пише. Има записи, наред е. На новия внос ще пише и ремъци че са сменени за по-убедително.
- Mihailov78
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
- Автомобил: T3 Caravelle
- Двигател: DG 1900cc Petrol
- Местоположение: Sofia
Re: Всеки автомобил задължително ще трябва да има паспорт
Този законопроект е неприложим за нашите ширини, ще се убедят в това много набързо колкото и да не им се харесва на някой :) Искат да забранят на частно лице да си ремонтира сам колата в двора му - това е ограничаване на свободите по световни стандарти, прозира лобизъм от най-високо ниво. Сигурно ще стане, да, но не и на границата на ориента. Както и с казаните за ракия и акциза, кой пече, кой има казан и кой го плаща? :) :) Кой се топли на дърва и въглища и други подобни немски закони. Годишен технически преглед с камера и гаранция за проверка... :) Вицове....
Re: Всеки автомобил задължително ще трябва да има паспорт
Mihailov78 написа:Искат да забранят на частно лице да си ремонтира сам колата в двора му - това е ограничаване на свободите по световни стандарти, прозира лобизъм от най-високо ниво.
- ssssl
- Мнения: 933
- Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
- Автомобил: Волво ЕХ30 428 коня
- Двигател: CJXC
- Местоположение: Sofia
Re: Всеки автомобил задължително ще трябва да има паспорт
Я да го видим тоя законопроект...Ама не някакви журналистически интерпретации и подобни партенки.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Всеки автомобил задължително ще трябва да има паспорт
Snuupy написа:2.ГТП - MOT, TUV... - счупена ти е пластмаса в купето... връщат те. Изхабени дискове/накладки - връщат те. Ръжда по колата - връщат те... това ми харесва на 100%, понеже не може да има хора, които половината им коли са изчезнали от ръждата, карат с накладки за 20лв и гуми за 10лв/бр, колата не е даденост, имаме доста добра изградена пътна инфраструктура, за разлика от много други държави...
Най-вероятно и твоята кола не е технически изрядна. ГТП трябва да установява технически повреди и дефекти, които застрашават пряко безопасността на водача или околните.
Скъсан колан е такава повреда, дупка от ръжда в носача също. Но счупена централна конзола, скъсана кожа около скоростния лост или седалката, драскотина по вратата - това не са повреди, които застрашават безопасността, а козметични дефекти. Също така - дали караш с накладки за 20лв или за 50лв - нови са. На какво основание ще спреш колата от движение, качество на накладки ли ще правиш експертизи? Не пишете простотии в състояние на афект.
Пътната инфраструктура пък ни е такава кочина, че затова за работна кола повече от Пасат б4 не бих си взел. Мини през някой проход или по някой път различен от магистрала, който не е първи клас и виж за какво става въпрос. Има населени места до които пътищата са почти чакъл и улици, където не са виждали асфалт никога.
Автомобилът не е лукс за богопомазани, а машина която се поддържа в нормално техническо състояние и като следствие на това работи безопасно.
Относно паспортите - не вярвам да го приемат. Поредната простотия, която се обсъжда като предложение, но най-вероятно е за плашене на гаргите.
Mihailov78 написа:Искат да забранят на частно лице да си ремонтира сам колата в двора му
Слагаш един брезент върху 5 летви около колата и я закриваш и никой не знае миеш ли я, таковаш ли я. Няма регламент за фиксиран интервал за смяна на части. И да има можеш да превъртиш километража и пак никой няма как да го докаже. Само малко ще усложнят нещата за обикновения човек, който не иска да върти далавери.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Всеки автомобил задължително ще трябва да има паспорт
Паспортът на колата да е проблема. Цялата схема, както я мислят, не е никак лоша, ама реализацията ще е по познатия начин - едни пари на едни хора или "нашите хора" , както обикновено става.
Схемата, която искат да реализират, е комплексна, а именно :
Всяка кола, било то нов внос или вече регистрирана, да се сдобие с паспорт, където да и пише всичко. Това, както вече сме разбрали, ще става в едни пунктове, на едни хора, които ест. няма да са случайни хора или ще се дават едни не малко пари, за да можеш да се лицензираш като такъв. Корупцията на какво ниво ще е там, ще видим, ама идеята е там да бъдат отрязани голяма част от колите, заради изменения, неизправности и т.н. Примерно двигателя е друг, ръждата и корозията е в повече, махнат катализатор или ДПФ и каквото друго решат. Така ще изрежат старите коли, защото няма да е рентабилно да се вкарат в ред, както и всички нередовни. Понеже като предпишеш на един Пасат Б4 да си сложи катализатор, да си оправи ръждите, да си оправи и харча на масло и течовете на масло до последната капка и още 1000 неща и е дотам. Идеята е там да вкарат и газовите инсталации и вписването им там - каква е бутилката, на колко години е, документи за монтажа на инсталацията и т.н. и т.н. Пак казвам - какво от това и как ще се случи, още не се знае. Та, повечето стари коли там отпадат и така уж ще подобрят и средата в градовете, понеже уж ще ограничат замърсяващите и неизправните. Оттам нататък на по-читавите им правят изпълними предписания - течове на масло, дискове с накладки, корозия или огънат някой детайл и т.н. , нормални неща. Тук идва следващата част със сервизите - имаш си паспорт и имаш предписания, които са вписани вътре със срок да се отстранят, след което могат да те глобят или да ти спрат от движение колата (КАТ ще има достъп до паспорта ест. при всяка една проверка на пътя). Решаваш да си оправиш проблемите в паспорта, ама не можеш сам или където и да е, защото към паспорта прилагаш документи за извършения ремонт - кой сервиз, с какви материали и т.н. Сервизът също подлежи на лиценз и ако не е лицензиран за съответната категория ремонти, не става (категориите ги гледах и заради нашият сервиз, нещо от сорта на гуми и т.н. , каросериини ремонти, ходова част и трансмисия и т.н. са). Дефакто ти трябва сервиз с лиценз за гуми, за да смениш гуми, сервиз с лиценз за ходова част и спирачки, за да ти оправи дискове с накладки, сервиз с лиценз за каросериини ремонти, за ремонт на сгънатата врата и всичко това влиза в паспорта със съответните данни за сервиза. Ако си го направиш сам, не става, защото не можеш да си подпишеш и подпечаташ, а никой лицензиран сервиз няма да го направи, защото пък трябва да даде гаранция и носи отговорност за ремонта и частите. Така при следващо посещение за гтп, в паспорта ще се види, че е било за смяна еди какво и дали е направено в лицензиран сервиз или не е направено въобще или е направено някъде си, което е равносилно на не е направено и колата не получава преглед. Идеята е и да стегнат прегледите, за да се пише всичко, което трябва (лицензираните сервизи трябва да имат работа). Става птп примерно, застрахователя пише в паспорта - това и това и това и това за смяна и боя и т.н. - оттам нататък отиваш в сервиз, който има право да оправя това и това и го оправя, а ако не, после няма минаване на преглед. Те така ще вържат и нещата с втората употреба части - сервиза трябва да каже откъде е купено това, което е сложил и така ако решат, могат да стигнат до търговеца на частта втора употреба, за да го питат него откъде я е свалил и т.н. (за сервизите и за моргите си има отделни разпоредби).
Сервизите все още не знаем как точно ще ни лицензират, ама до колкото се знае за тук, ще трябват един шкаф документи за дейността на сервиза, за сградата и помещението, които се ползват за сервиз, за основната дейност на сервиза, за квалификацията на персонала (образование, дипломи, сертификати, обучения), което ще принуди 90% от по-малките сервизи да затворят или да потънат дълбоко в сивата икономика, но ако това с паспортите го реализират, както искат и няма опция за корупция, те дефкто няма да могат да работят, защото не могат да дадат никакъв автентичен документ, който да се приложи към паспорта. Точно поради същата причина отпада и опцията да си сложиш един брезент и да твориш отдолу, понеже после някой от лицензираните сервизи трябва да подпише и подпечата това, а на него ще му търсят документ за частите, които е купил и продал после, данък печалба за този ремонт, гаранция и отговорност т.е. никой няма да го направи.
Имаше едно предложение да може да се пише, че сам си си сменил еди какво си, но не се знае дали ще мине. А и да мине, ще бъде основание да се отказват други рекламации или застрахователни събития. Примерно сервиз е сменил окачване и гуми и дискове с накладки. После си сменяш сам маншон каре и пишеш в паспорта. Сервизът веднага ще откаже гаранция на всичко, защото си откачал шарнира, свалял си диска и гумата с джанта и т.н. Същото и със застрахователя - сменяш си крушка, след 10 месеца колата се пали примерно и те веднага казват ето, от монтажа на крушката е, защото не е сменена в сервиз от лицензиран техник и каското не плаща нищо. После трябва да ходите да се съдите и шанса да спечелят, е огромен, понеже действително не си дипломиран и лицензиран техник, а в паспорта си написал сам, че ти си си я сменил... Ще бъде безкрайно разтегливо от юридическа гледна точка, 1000 различни тълкувания.
Та така, ама това са само идеи за момента и ще видим как ще го реализират и най-вече колко ще се спазва и колко ще просъществува...
Схемата, която искат да реализират, е комплексна, а именно :
Всяка кола, било то нов внос или вече регистрирана, да се сдобие с паспорт, където да и пише всичко. Това, както вече сме разбрали, ще става в едни пунктове, на едни хора, които ест. няма да са случайни хора или ще се дават едни не малко пари, за да можеш да се лицензираш като такъв. Корупцията на какво ниво ще е там, ще видим, ама идеята е там да бъдат отрязани голяма част от колите, заради изменения, неизправности и т.н. Примерно двигателя е друг, ръждата и корозията е в повече, махнат катализатор или ДПФ и каквото друго решат. Така ще изрежат старите коли, защото няма да е рентабилно да се вкарат в ред, както и всички нередовни. Понеже като предпишеш на един Пасат Б4 да си сложи катализатор, да си оправи ръждите, да си оправи и харча на масло и течовете на масло до последната капка и още 1000 неща и е дотам. Идеята е там да вкарат и газовите инсталации и вписването им там - каква е бутилката, на колко години е, документи за монтажа на инсталацията и т.н. и т.н. Пак казвам - какво от това и как ще се случи, още не се знае. Та, повечето стари коли там отпадат и така уж ще подобрят и средата в градовете, понеже уж ще ограничат замърсяващите и неизправните. Оттам нататък на по-читавите им правят изпълними предписания - течове на масло, дискове с накладки, корозия или огънат някой детайл и т.н. , нормални неща. Тук идва следващата част със сервизите - имаш си паспорт и имаш предписания, които са вписани вътре със срок да се отстранят, след което могат да те глобят или да ти спрат от движение колата (КАТ ще има достъп до паспорта ест. при всяка една проверка на пътя). Решаваш да си оправиш проблемите в паспорта, ама не можеш сам или където и да е, защото към паспорта прилагаш документи за извършения ремонт - кой сервиз, с какви материали и т.н. Сервизът също подлежи на лиценз и ако не е лицензиран за съответната категория ремонти, не става (категориите ги гледах и заради нашият сервиз, нещо от сорта на гуми и т.н. , каросериини ремонти, ходова част и трансмисия и т.н. са). Дефакто ти трябва сервиз с лиценз за гуми, за да смениш гуми, сервиз с лиценз за ходова част и спирачки, за да ти оправи дискове с накладки, сервиз с лиценз за каросериини ремонти, за ремонт на сгънатата врата и всичко това влиза в паспорта със съответните данни за сервиза. Ако си го направиш сам, не става, защото не можеш да си подпишеш и подпечаташ, а никой лицензиран сервиз няма да го направи, защото пък трябва да даде гаранция и носи отговорност за ремонта и частите. Така при следващо посещение за гтп, в паспорта ще се види, че е било за смяна еди какво и дали е направено в лицензиран сервиз или не е направено въобще или е направено някъде си, което е равносилно на не е направено и колата не получава преглед. Идеята е и да стегнат прегледите, за да се пише всичко, което трябва (лицензираните сервизи трябва да имат работа). Става птп примерно, застрахователя пише в паспорта - това и това и това и това за смяна и боя и т.н. - оттам нататък отиваш в сервиз, който има право да оправя това и това и го оправя, а ако не, после няма минаване на преглед. Те така ще вържат и нещата с втората употреба части - сервиза трябва да каже откъде е купено това, което е сложил и така ако решат, могат да стигнат до търговеца на частта втора употреба, за да го питат него откъде я е свалил и т.н. (за сервизите и за моргите си има отделни разпоредби).
Сервизите все още не знаем как точно ще ни лицензират, ама до колкото се знае за тук, ще трябват един шкаф документи за дейността на сервиза, за сградата и помещението, които се ползват за сервиз, за основната дейност на сервиза, за квалификацията на персонала (образование, дипломи, сертификати, обучения), което ще принуди 90% от по-малките сервизи да затворят или да потънат дълбоко в сивата икономика, но ако това с паспортите го реализират, както искат и няма опция за корупция, те дефкто няма да могат да работят, защото не могат да дадат никакъв автентичен документ, който да се приложи към паспорта. Точно поради същата причина отпада и опцията да си сложиш един брезент и да твориш отдолу, понеже после някой от лицензираните сервизи трябва да подпише и подпечата това, а на него ще му търсят документ за частите, които е купил и продал после, данък печалба за този ремонт, гаранция и отговорност т.е. никой няма да го направи.
Имаше едно предложение да може да се пише, че сам си си сменил еди какво си, но не се знае дали ще мине. А и да мине, ще бъде основание да се отказват други рекламации или застрахователни събития. Примерно сервиз е сменил окачване и гуми и дискове с накладки. После си сменяш сам маншон каре и пишеш в паспорта. Сервизът веднага ще откаже гаранция на всичко, защото си откачал шарнира, свалял си диска и гумата с джанта и т.н. Същото и със застрахователя - сменяш си крушка, след 10 месеца колата се пали примерно и те веднага казват ето, от монтажа на крушката е, защото не е сменена в сервиз от лицензиран техник и каското не плаща нищо. После трябва да ходите да се съдите и шанса да спечелят, е огромен, понеже действително не си дипломиран и лицензиран техник, а в паспорта си написал сам, че ти си си я сменил... Ще бъде безкрайно разтегливо от юридическа гледна точка, 1000 различни тълкувания.
Та така, ама това са само идеи за момента и ще видим как ще го реализират и най-вече колко ще се спазва и колко ще просъществува...
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Всеки автомобил задължително ще трябва да има паспорт
Пак са я закъсали и трябва да изтупат чувала... Иде и паспортизация на жилищата ...
Re: Всеки автомобил задължително ще трябва да има паспорт
zfa159 написа:Паспортът на колата да е проблема. Цялата схема, както я мислят, не е никак лоша, ама реализацията ще е по познатия начин - едни пари на едни хора или "нашите хора" , както обикновено става.
Не разбрах кое ѝ е доброто на цялата схема? Те не могат да събират издадени глоби, което е 100 пъти по-просто за реализация от това с паспортите. Стотици камери за скорост могат да снимат, но не снимат - с оправдание "имаме само 2 човека в отдел Видеоконтрол". И обработват снимките с 5 месеца закъснение пак със същото оправдание. Трябва папата да им даде акъл да назначат още 20 човека, като не им стигат хората за видеоконтрол. С 3-4 снимки се покрива месечната заплата на човек, който сигурно може да обработи 50 снимки на ден.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Всеки автомобил задължително ще трябва да има паспорт
Не се изразих съвсем правилно, действително. Това, което мислят тук и начина, по който ще го измислят, изобщо не е положително, защото ще е предпоставка най-вече за много пари под масата и още по-голяма корупция. Иначе идеята да се създаде информационна бланка за дадения автомобил, е положителното, защото ако се направи като хората, би било от полза за всички по веригата - когато си купуваш кола от тук, ще знаеш от-до всичко, което е преживяла, без да ползваш връзки на 15 места, да ровиш по застрахователи и т.н. , ще знаеш на какви км е започнала историята и тук и колко пъти са и върнали километража, както и кога и как е обслужвана (колко редовно, с какви части, в какъв сервиз, какви препоръки са и написани и в какъв срок са отстранявани), ще знаеш кога и какви удари е имала и всичко друго, което се съдържа в информационната бланка, която тук наричаме паспорт в случая. Когато си имаш вече кола и я вкараш в сервиз, ще знаеш какво е сменено, какви части са монтирани, ще имаш гаранция за извършения ремонт и монтираните части, както и ще можеш лесно да предявиш рекламация, защото го има черно на бяло написано - кой, кога, с какви части, какви препоръки имаш да изпълниш и т.н. При монтаж на част 2-ра употреба, ще знаеш, че не е от откраднат автомобил, което е важно, защото утре откраднатия може да е твоя и той да се разфасова, за да се монтира на други. Като боядисаш броня в доверен сервиз и след месец и падне лака и боята, ще можеш да направиш рекламация и на това, защото ще има описана в паспорта гаранция на този ремонт, а не, както е сега - подписваш се, че щетата е оправена и дотам свършва всичко, пък после, че боята паднала, че колата се пълни с вода или лайстните се крепят с двойнолепящо тиксо, никой не го интересува и нищо не можеш да направиш.
Разбира се, пак казвам - не очаквам, както и знам, че и вие не очакавате, нещо от това въобще да се случи по този начин. Затова казвам, че идеята не е лоша (тя работи не лошо в голяма част от света), но тук реализацията 100% ще е трагична...
Разбира се, пак казвам - не очаквам, както и знам, че и вие не очакавате, нещо от това въобще да се случи по този начин. Затова казвам, че идеята не е лоша (тя работи не лошо в голяма част от света), но тук реализацията 100% ще е трагична...
Re: Всеки автомобил задължително ще трябва да има паспорт
zfa159 написа:Като боядисаш броня в доверен сервиз и след месец и падне лака и боята, ще можеш да направиш рекламация и на това, защото ще има описана в паспорта гаранция на този ремонт, а не, както е сега - подписваш се, че щетата е оправена и дотам свършва всичко, пък после, че боята паднала, че колата се пълни с вода или лайстните се крепят с двойнолепящо тиксо, никой не го интересува и нищо не можеш да направиш.
Тия псевдо гаранции как си представяш да станат? Хората ще започнат да работят по-качествено или цените ще се вдигнат? Ако някой трябва да отговаря за такива неща със сигурност ще вдигне цените с едни 50% за да се подсигури срещу евентуални "загуби". А после дали ще признава рекламациите е друга тема. Или ще го има варианта като фактурите и ДДС-то - ще ти кажат, че ако искаш "документ" ще платиш 20% горница. Нещо подобни и с паспортите. Ще ти кажат, че ако искаш да се впише ремонтът, цената ще е с 30% нагоре. И ти естествено ще решиш да спестиш.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Всеки автомобил задължително ще трябва да има паспорт
Именно, връщаме се на първото нещо, което казах - ще го реализираме по балканския модел, точно заради което и аз не си го представям да заработи тук поне на 20% от начина, по който трябва да работи.
Цените ще се вдигнат така или иначе, защото зора е да затворят малките сервизи и да останат само по-големите, където ако сервиза е на правилните хора, да не се закача, а ако е на обикновените хора, да се рекетира до безкрай. В момента изискванията за сервизите не се спазват, не се и контролират особено, както и не са кой знае колко много реално погледнато. В новия закон има няколко пъти повече изисквания за сервизите обаче - като започнем от сградата (тип сграда и техническа документация за сградата), за работещите във фирмата (дипломи и сертификати), за цялата техника вътре (паспорти и декларации за подемниците, технически прегледи на подемниците и на всичко друго) и т.н. Сервзите, които с в гаражи на жилищни сгради, бивши трафопостове и разни халета от соц време, искат да ги изметат от раз, точно с прекарването на тези заложени изисквания. Също и денонощните гумаджийници от жилищни кварртали и рахйони и т.н. Всичко това ест. ще бъде за сметка на какво - на цената на предлаганата услуга.
Отделно се гласят и да вкарат някакъв вид регистрационен и лицензионен режим т.е. да се знае къде какви сервизи има, кой с какво се занимава (разделят категориите на работа в сервиза на няколко - гуми, каросериини ремонти, текущи ремонти и няколко още бяха), за да може рекетирането да е по-лесно - знае се къде е сервиза, знае се с какво се занимава и може през месец-два да бъде "изтупван" от разните институции много елегантно.
И пак да уточня - никой още не знае какво от тези неща ще се приеме, как ще е описано (сменят го през няколко дни), до колко ще се спазва и кой ще го контролира и т.н. Аз също се опитвам да получа информация какви точно документи да си подготвя, ама никой не знае. Пак по балканския модел, ще стане хаос - ще се приеме някак, ще има недоволство, ще се измени 2-3-5 пъти, после пак ще има недоволство и юридически парадокси в текстовете и пак ще се измени още 5 пъти и през това време ще се изтъркулят 3-5 години и ще измислят нова глупост и хайде пак от начало...
Точно затова казах, че скоро няма да заработи тази работа, дори на 20% от цялата идея.
Цените ще се вдигнат така или иначе, защото зора е да затворят малките сервизи и да останат само по-големите, където ако сервиза е на правилните хора, да не се закача, а ако е на обикновените хора, да се рекетира до безкрай. В момента изискванията за сервизите не се спазват, не се и контролират особено, както и не са кой знае колко много реално погледнато. В новия закон има няколко пъти повече изисквания за сервизите обаче - като започнем от сградата (тип сграда и техническа документация за сградата), за работещите във фирмата (дипломи и сертификати), за цялата техника вътре (паспорти и декларации за подемниците, технически прегледи на подемниците и на всичко друго) и т.н. Сервзите, които с в гаражи на жилищни сгради, бивши трафопостове и разни халета от соц време, искат да ги изметат от раз, точно с прекарването на тези заложени изисквания. Също и денонощните гумаджийници от жилищни кварртали и рахйони и т.н. Всичко това ест. ще бъде за сметка на какво - на цената на предлаганата услуга.
Отделно се гласят и да вкарат някакъв вид регистрационен и лицензионен режим т.е. да се знае къде какви сервизи има, кой с какво се занимава (разделят категориите на работа в сервиза на няколко - гуми, каросериини ремонти, текущи ремонти и няколко още бяха), за да може рекетирането да е по-лесно - знае се къде е сервиза, знае се с какво се занимава и може през месец-два да бъде "изтупван" от разните институции много елегантно.
И пак да уточня - никой още не знае какво от тези неща ще се приеме, как ще е описано (сменят го през няколко дни), до колко ще се спазва и кой ще го контролира и т.н. Аз също се опитвам да получа информация какви точно документи да си подготвя, ама никой не знае. Пак по балканския модел, ще стане хаос - ще се приеме някак, ще има недоволство, ще се измени 2-3-5 пъти, после пак ще има недоволство и юридически парадокси в текстовете и пак ще се измени още 5 пъти и през това време ще се изтъркулят 3-5 години и ще измислят нова глупост и хайде пак от начало...
Точно затова казах, че скоро няма да заработи тази работа, дори на 20% от цялата идея.
Re: Всеки автомобил задължително ще трябва да има паспорт
Технически е абсолютно неизпълнимо това да ти казват в какви сервизи какво да ремонтираш. Те данните за километража, които са критично важни ги записват на всякакви "скрити" места и пак са им намерили цаката как да ги променят. Тонерите на принтерите имат чип за защита срещу самодейно пълнене и го обезвреждат. Какво остава една открита метална част закрепена с 2 гайки по някакъв начин да бъде контролирана кой и къде ще я развива и сменя. Абсурдно наивно е. Толкова наивно колкото забраната със закон за връщане на километражите.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Всеки автомобил задължително ще трябва да има паспорт
Именно, колкото спряха и Трабантите, а бях още малък ученик, когато казаха за първи път, че ще ги спрат...
Те много неща са забранени със закон и в момента, но няма,ресурс за контрол на сегашните забрани, камо ли още 3 пъти по толкова...
Те много неща са забранени със закон и в момента, но няма,ресурс за контрол на сегашните забрани, камо ли още 3 пъти по толкова...
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12013
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Всеки автомобил задължително ще трябва да има паспорт
Стефчо, кой и къде издава дипломи и сертификати за автомобилен механик!? Бих изкарал такъв курс и бих взел диплома/сертификат
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Всеки автомобил задължително ще трябва да има паспорт
За да не се смята за реклама към конретна фирма, имаш ЛС :) .
Върни се в “ЗДвП, нарушения, глоби, обжалване”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта