Нямам думи, това ли е най важното нещо в тая умряла от скръб вече държавица, че опряха до стъклата, на службите и на правителствените коли дали ще им свалят фолиото от стъклата ??.
7-ма година карам кола със затъмнено задно и странични стъкла, възможно най тъмното - нямам нито едно ПТП, вечер като паркирам на задна също има видимост, макар да е намалена, ама по презумция човек не кара с 50, 100, 200км/ч. на задна, че да ми пречи намалената видимост, това за мен е някакво заядливо издребняване на шепа лумпени, които се опитват да си оправдаят големите заплати, които получават. Да не споменавам плюсовете от фолиото по стъклата, със сигурност са повече от минусите /той минуса е само един, намалена видимост вечерно време според зависи от процента на затъмняване/
Сега с новите цени на винетките всички ще станем свидетели дали ще се подобри пътната настилка, ако това стане аз ще стана трамвай, дано ама надали, надеждата умирала последна, но в БГ тя е умряла преди много много години.
Нема такава държава.

Промяна в закона за движение по пътищата,конкретно в чл.105 (тъмните стъкла)
Re: Промяна в закона за движение по пътищата,конкретно в чл.105 (тъмните стъкла)
Това е пълна простотия според мен, защото хубавите, скъпи фолиа, отвън се виждат адски тъмни, черни, отвътре почти няма разлика с нормалното стъкло... Къде е логиката тогава? Пак българска работа, да точат повече пари от народа, че да може след 5 години пак да си гласуват яко парички да си купят нови коли, понеже старите лимузини вече ще са амортизирани.... пък ние нека плащаме актове, глоби и да си караме 15-20 годишните кочини.
- IceHeart
- Мнения: 369
- Регистриран на: Пон 28 мар 2011 20:43
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: 1.8 AGN
- Местоположение: ๏̯͡๏
Re: Промяна в закона за движение по пътищата,конкретно в чл.105 (тъмните стъкла)
Не виждам за какво плачкате?!? Това е от години, не е от сега! И за да искаме да стане разрешено затъмняването на предните и задните стъкла, трябва да се вдигнем на протест, и да направим една подписка. Но дали ще съберем подписите, и дали ще се намери някой да съдейства за това, ето тук ни е проблема. Всички сме единни във форумите /поне повечето/ но когато дойде ред за действие, няма никой. Това е решението според мен. А това дали някой кара с фолио и не спазва правилата, това си е негов проблем, и не го съдя. Решил е, направил го е.
Аз лично, не одобрявам фолиото. Преди години му бях фен, докато не разбрах какви рискове крие, особено вечер. Да фолиото беше уж оригинално, и всичко се виждаше, но вечер на неосветени улици и булеварди /в провинцията е така/ не се вижда дали има хора или няма. Няма значение дали караш на задна или някой пресича в страни от колата. И от тогава го махнах. И си представете, ако разрешат фолиата по стъклата, дали няма да стане всяка 2-ра кола цялата затъмнена. Гледаш само "мутренски" коли, а повечето са на по 20 години и кусур! Да и моята е на 20г. ама не мисля, че фолиото е яката гъзария, и ще ти помогне в нещо. Също мое виждане е това. Но всеки си знае. Само не излизайте с номера, че фолиото убива слънчевите лъчи, няма такъв филм. Мерили сме с приятели коли, с фолио и без, на еднаква топлина. Разлика да има 1 градус.
Проблемите са ни по големи, но не е дошло времето да обсъждаме фолиото. Държавата ни загива... замислете се! Вашите деца, как ще живеят за напред, това е по-важното според мен!
Аз лично, не одобрявам фолиото. Преди години му бях фен, докато не разбрах какви рискове крие, особено вечер. Да фолиото беше уж оригинално, и всичко се виждаше, но вечер на неосветени улици и булеварди /в провинцията е така/ не се вижда дали има хора или няма. Няма значение дали караш на задна или някой пресича в страни от колата. И от тогава го махнах. И си представете, ако разрешат фолиата по стъклата, дали няма да стане всяка 2-ра кола цялата затъмнена. Гледаш само "мутренски" коли, а повечето са на по 20 години и кусур! Да и моята е на 20г. ама не мисля, че фолиото е яката гъзария, и ще ти помогне в нещо. Също мое виждане е това. Но всеки си знае. Само не излизайте с номера, че фолиото убива слънчевите лъчи, няма такъв филм. Мерили сме с приятели коли, с фолио и без, на еднаква топлина. Разлика да има 1 градус.
Проблемите са ни по големи, но не е дошло времето да обсъждаме фолиото. Държавата ни загива... замислете се! Вашите деца, как ще живеят за напред, това е по-важното според мен!
- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Промяна в закона за движение по пътищата,конкретно в чл.105 (тъмните стъкла)
IceHeart написа: Само не излизайте с номера, че фолиото убива слънчевите лъчи, няма такъв филм. Мерили сме с приятели коли, с фолио и без, на еднаква топлина. Разлика да има 1 градус.
Като сложиш една купчина ламарина на слънце каквото и фолио да има тя си се нагрява като фурна независимо с фолио или без,ама съвсем различно е усещането, да пътуваш с кола с пуснат климатик ,и слънцето да те пече през обикновен прозорец сравнено с това стъклото ти да е затъмнено с КАЧЕСТВЕНО фолио с UV защита

- IceHeart
- Мнения: 369
- Регистриран на: Пон 28 мар 2011 20:43
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: 1.8 AGN
- Местоположение: ๏̯͡๏
Re: Промяна в закона за движение по пътищата,конкретно в чл.105 (тъмните стъкла)
Новите автомобили имат такива прозорци, но ние със старите коли се опитваме да добавяме такава екстра като сложим фолио, и си внушаваме, че достигаме този ефект. Няма какво да се лъжем, просто е внушение. Иначе си прав, че има разлика! Но всеки я разбира различно. Но за да направим нещо, и да стане законно тази "екстра" трябва да сме единни. От писаници полза никаква!
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Промяна в закона за движение по пътищата,конкретно в чл.105 (тъмните стъкла)
IceHeart написа:Новите автомобили имат такива прозорци, но ние със старите коли се опитваме да добавяме такава екстра като сложим фолио...
Хайде и в тази тема да си припомним елементарната физика от осми клас:
обикновеното стъкло е почти стопроцентов филтър за УВ лъчите от слънцето

- bulaki
- Мнения: 750
- Регистриран на: Нед 12 ное 2006 14:41
- Автомобил: VW Passat B8 variant Hight Line
- Двигател:
- Местоположение: София,кв. Горубляне, ул. Лазар Плачков 10
- Контакти:
Re: Промяна в закона за движение по пътищата,конкретно в чл.105 (тъмните стъкла)
Мога да ти го докажа, че не е така както го пишеш, независимо от физичните закони. Ела да застанеш зад стъкло на автомобил без фолио, за да разбереш как напича зад него и после ще ти дам едно парче фолио с УВ защита и метализиран слой, който спира и радиацията от слънчевите лъчи до 80%, което отговаря на всички стандарти за качество.
На детето му изгоряха бузите преди да сложа фолио на стъклата с "УЖ" УВ защита, както ми твърдяха и представителите, когато купувах колата. Сега си се вози без да мрънка и да получава изгаряния
Що се отнася до затъмнените стъкла - производителите и вносителите ще се видят в чудо за тази промяна в закона. Ние ще направим всичко възможно това да не се случи. Всичко трябва да е законно. Щом искат да съответстват фолиата на определени изисквания нека да е така. За това има щампи на професионалните фолиа, с които се регламентира, че те отговарят на определен стандарт, с марка, процент на затъмнение и номер, който доказва, че това фолио не е от Илиянци, както и кой го е монтирал
На детето му изгоряха бузите преди да сложа фолио на стъклата с "УЖ" УВ защита, както ми твърдяха и представителите, когато купувах колата. Сега си се вози без да мрънка и да получава изгаряния
Що се отнася до затъмнените стъкла - производителите и вносителите ще се видят в чудо за тази промяна в закона. Ние ще направим всичко възможно това да не се случи. Всичко трябва да е законно. Щом искат да съответстват фолиата на определени изисквания нека да е така. За това има щампи на професионалните фолиа, с които се регламентира, че те отговарят на определен стандарт, с марка, процент на затъмнение и номер, който доказва, че това фолио не е от Илиянци, както и кой го е монтирал
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Промяна в закона за движение по пътищата,конкретно в чл.105 (тъмните стъкла)
bulaki написа:Мога да ти го докажа, че не е така както го пишеш, независимо от физичните закони. Ела да застанеш зад стъкло на автомобил без фолио, за да разбереш как напича зад него и после ще ти дам едно парче фолио с УВ защита и метализиран слой, който спира и радиацията от слънчевите лъчи до 80%, което отговаря на всички стандарти за качество...
Ще трябва и тук да цитирам един от най- известните производители на фолио:
http://www.llumar.bg/index.php?option=c ... &Itemid=34
Слънчева защита
Слънчевите лъчи могат да направят салона на колата Ви непоносимо горещ. Фолио за автомобилни стъкла LLumar може Ви предостави гарантирана слънчева защита. Монтираното високо ефективно фолио за прозорци LLumar може да понижи повърхностната температура в купето с 16°C (29°F) което прави пътуването Ви много по-удобно, облекчава работата на климатика и намалява разхода на гориво.Фолиото може да Ви осигури енергоспестяване, слънчева и UV защита.Друга полезна характеристика на авто фолио LLumar е, че то намалява отраженията и по този начин намалява умората и напрежението в очите.
Ултравиолетова защита
Ултравиолетовите (UV) лъчи могат да повредят интериора на колата и наранят човешката кожа. Фолиото LLumar създава защитна бариера, която блокира над 99% от UV лъчите като многократно удължава живота на салона и предпазва Вас и пътниците от вредните UV лъчи.
Забелязваш, предполагам леко прекомерната употребата на думата "може"? Единственото що-годе категорично твърдение е, че фолиото блокира над 99 процента от УВ лъчите. Е, обикновеното прозоречно стъкло спира над 90 процента, автомобилното стъкло малко повече, така, че...какво точно продавате, ако не е тайна? Инфрачервена, тоест топлинна защита? Защо тогава толкова рекламирате ултравиолетовата?
- bulaki
- Мнения: 750
- Регистриран на: Нед 12 ное 2006 14:41
- Автомобил: VW Passat B8 variant Hight Line
- Двигател:
- Местоположение: София,кв. Горубляне, ул. Лазар Плачков 10
- Контакти:
Re: Промяна в закона за движение по пътищата,конкретно в чл.105 (тъмните стъкла)
Има фолиа, които спират само УВ лъчението и такива, които спират и инфрачервеното лъчение.
В практиката са ми минали доста коли с фолио и без него и съм категоричен, че на коли, които са имали висикокачествено фолио на задните стъкла нямат никакво избеляване на тапицерията (особено седановите), докато на колите без фолио отзад всичко е избеляло, на тези, които имат тапицирани с плат греди около задното стъкло са вече започнали да се разлепят и още много фактори.
И да, намаля температурата в колата значително, но когато всички стъкла са облепени с фолио. Когато са само задните стъкла температурата е по-висока и все пак не е като без фолио. Климатика на колата смогва, когато стъклата са облепени с фолио за разлика от тези, които не са.
Другото много важно нещо е, че при инцидент (ПТП или вандализъм, гарантирам,защото са ми минали и двете през главата) стъклото остава цяло на фолиото, при което се предпазваш от нарязване и го няма това,цялата кола да ти е пълна със стъкла, когато някой си е решил че трябва да си вземе нещо от колата.
И да отбележа, аз не работя с Лумар, за което не гарантирам, макар че са едни от най-големите производители на фолиа.
В практиката са ми минали доста коли с фолио и без него и съм категоричен, че на коли, които са имали висикокачествено фолио на задните стъкла нямат никакво избеляване на тапицерията (особено седановите), докато на колите без фолио отзад всичко е избеляло, на тези, които имат тапицирани с плат греди около задното стъкло са вече започнали да се разлепят и още много фактори.
И да, намаля температурата в колата значително, но когато всички стъкла са облепени с фолио. Когато са само задните стъкла температурата е по-висока и все пак не е като без фолио. Климатика на колата смогва, когато стъклата са облепени с фолио за разлика от тези, които не са.
Другото много важно нещо е, че при инцидент (ПТП или вандализъм, гарантирам,защото са ми минали и двете през главата) стъклото остава цяло на фолиото, при което се предпазваш от нарязване и го няма това,цялата кола да ти е пълна със стъкла, когато някой си е решил че трябва да си вземе нещо от колата.
И да отбележа, аз не работя с Лумар, за което не гарантирам, макар че са едни от най-големите производители на фолиа.
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Промяна в закона за движение по пътищата,конкретно в чл.105 (тъмните стъкла)
Не ти и трябва защото са супер несериозни хора.
- ssssl
- Мнения: 950
- Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
- Автомобил: Волво ЕХ30 428 коня
- Двигател: CJXC
- Местоположение: Sofia
Re: Промяна в закона за движение по пътищата,конкретно в чл.105 (тъмните стъкла)
Освен изброените по-горе предимства, фолиото, като всеки полимер, има значително по-ниска топло и звуко проводимост от стъклото.
- bulaki
- Мнения: 750
- Регистриран на: Нед 12 ное 2006 14:41
- Автомобил: VW Passat B8 variant Hight Line
- Двигател:
- Местоположение: София,кв. Горубляне, ул. Лазар Плачков 10
- Контакти:
Re: Промяна в закона за движение по пътищата,конкретно в чл.105 (тъмните стъкла)
IRRITATING написа:Не ти и трябва защото са супер несериозни хора.
Това е и една от причините да не работя с вносителите, но каквито и да са всички ще сме потърпевши от тази промяна в закона.
Колкото до предимствата ако почна да ги изброявам ще ме заболят пръстите от писане, но си мисля, че мястото да се коментират тези неща не е в тази тема, макар че тези неща трябва да се коментират, за да стане ясно на незапознатите в тази материя, какви плюсове имат тези продукти, които са висококачествени. Не говоря за тези, които ги продават в магазинчетата за автоаксесоари, по пазари и т.н., които трябва да се забранят със закон, защото вместо да помагат, те пречат и даже вредят
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: Пет 23 яну 2015 14:39
- Автомобил: Golf MK5
- Двигател: BLF 2006
Re: Промяна в закона за движение по пътищата,конкретно в чл.105 (тъмните стъкла)
Относно няколко неща,които колегите казват,че фолиото не помагало за лъчи и прочие.Вчера мой приятел се прибра и онзи ден беше затъмнил вектрата си (ц),с 3м фолио,всички стъкла без предното естествено.Задните на 20,предните на 50.За външният вид всеки сам за себе си избира дали колата му ще изглежда добре с фолио или не,но неговата наистина изглежда по-яко.Аз съответно седнах вътре да видя как е,защото след 3 дни ще ходя да затъмняват моята с лумар,но в същите параметри без предните стъкла засега.Значи отвън действително се виждаше по-трудно вътре в купето,но отвътре разликата беше пренебрежимо малка,като видимост.През деня се возихме с неговата и моята последователно да се убедя за себе си имали разлика от страна на нагряване в купето, да имаше в неговото купе беше по-добре от моето което е без фолио.Преди 40 минути също се возихме с неговата кола и при този процент на пропускливост изобщо нямаше проблеми с паркирането на колата,която е комби и сме в малък провинциален град,без много добро осветление.Така че за мен лично е по-добре да има фолио,но по-важно е да има точна и ясна регламентация и правото на хората да използват или не фолио да не се ограничава от някакви дупки или глупости в закона или някакви социални предрасъдаци. Вярно,че фолиото по колите не е най-големият проблем в държавата или в ЗДвП,но ако това не можем да регламентираме и оправим като хората какво остава за по-важни и сложни неща?
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Промяна в закона за движение по пътищата,конкретно в чл.105 (тъмните стъкла)
Fox.Spasov написа:... външният вид всеки сам за себе си избира дали колата му ще изглежда добре с фолио или не,но неговата наистина изглежда по-яко...
Aнджак, за това говорехме


Fox.Spasov написа:...Така че за мен лично е по-добре да има фолио,но по-важно е да има точна и ясна регламентация и правото на хората да използват или не фолио да не се ограничава от някакви дупки или глупости в закона или някакви социални предрасъдаци....
Ами ето, точно и ясно остават разрешени за допълнително затъмняване единствено задните странични стъкла. В случай, че поправката мине, разбира се, защото това не е първият път да се опитват да я прокарат. Колкото до социалните предразсъдъци, такива у наЗе още нЕма, но малко по на запад силното затъмняване на задните стъкла с фолио обикновено означава, че не искаш хората да ти гледат кадъната

- bulaki
- Мнения: 750
- Регистриран на: Нед 12 ное 2006 14:41
- Автомобил: VW Passat B8 variant Hight Line
- Двигател:
- Местоположение: София,кв. Горубляне, ул. Лазар Плачков 10
- Контакти:
Re: Промяна в закона за движение по пътищата,конкретно в чл.105 (тъмните стъкла)
Тук определено гастербайтерите от съседната ни страна, които минават през нашата се набиват на очи, но това не означава, че никой друг не си поставя фолио. Ако сте ходили по страните в Европа има адски много коли, които са затъмнени с фолио и с фабрично затъмнение, които не са от нашите съседи. Още повече, че на високите класове автомобили има определени пакети, които вървят със задължително фабрично затъмнени стъкла.
Ако това нещо мине на второ четене оправляващите ще имат доста голям проблем, защото вносителите на нови автомобили в България правят поръчки от предишната година за производството на автомобилите със затъмнени всички задни стъкла, а те плащат доста големи данъци, от които депутатите вземат заплатите си и повярвайте ми, че никой вносител на нови автомобили няма да тръгне да сменя стъклата, заради това, че на някой му е хрумнало да променя закона тихомълком.
Представете си на всички шофьори, които карат със затъмнени задни стъкла започнат да ги спират и да им налагат глоби без да знаят за тази промяна, какво ще се случи също с господата на жълтите павета, като повече от 50% от колите са с тъмни стъкла.
По така направените промени същото ще трябва да се отнася и до колите на НСО и всички служебни коли на министерствата, които също ще трябва да си разлепят фолиата.
Утре е нова седмица с нови възможности. Вече сме осведомили част от вносителите на нови автомобили, които ще са пряко засегнати, а те няма да оставят нещата така, както и ще продължаваме да информираме другите вносители, които все още не знаят :)
Ако това нещо мине на второ четене оправляващите ще имат доста голям проблем, защото вносителите на нови автомобили в България правят поръчки от предишната година за производството на автомобилите със затъмнени всички задни стъкла, а те плащат доста големи данъци, от които депутатите вземат заплатите си и повярвайте ми, че никой вносител на нови автомобили няма да тръгне да сменя стъклата, заради това, че на някой му е хрумнало да променя закона тихомълком.
Представете си на всички шофьори, които карат със затъмнени задни стъкла започнат да ги спират и да им налагат глоби без да знаят за тази промяна, какво ще се случи също с господата на жълтите павета, като повече от 50% от колите са с тъмни стъкла.
По така направените промени същото ще трябва да се отнася и до колите на НСО и всички служебни коли на министерствата, които също ще трябва да си разлепят фолиата.
Утре е нова седмица с нови възможности. Вече сме осведомили част от вносителите на нови автомобили, които ще са пряко засегнати, а те няма да оставят нещата така, както и ще продължаваме да информираме другите вносители, които все още не знаят :)
Върни се в “ЗДвП, нарушения, глоби, обжалване”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта