Като ген и в исторически план имаме малки разлики със съседните държави.
Вижте в Гърция законите по пътищата се спазват. В Сърбия се спазват. В Хърватия се спазват, пък пътищата са едни от най-добрите в цяла Европа.
Много неща могат да се променят, но липсва волята на изпълнителната и съдебната власт. Вероятно умишлено.
BUS ленти в София - мижав контрол
- group®
- Темерут
- Мнения: 10069
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: BUS ленти в София - мижав контрол
Съжалявам, но не съм съгласен с вас.
Първо, такова нещо като манталитет няма. Особено що се отнася до спазване на правила. Това е една групова лъжа и оправдание!
Второ, сравнението с държави като Гурция и Сърбия е нелепо. Сори, ама там са бетер нас.
Бил съм на достатъчно места, достатъчно време за да знам някои неща от кухнята.
1. Корупция и наши хора има навсякъде! Ама абсолютно навсякъде.
2. Големите градове са с много по-засилен контрол от малките. Навсякъде!
Гърция, Италия, за Сърбия и Румъния дори не ми се говори, САЩ и т.н. - няма манталитет. По малките места са със дори липсващ контрол. В Гърция съм правил забележка на пиян шофьор и ми е казвал, че ако може да ходи няма проблем. В щатите аз съм превишавал скоростта пред полицай, защото моя шеф беше партия с шерифа (не се гордея). В Италия, Румъния, Испания са едни от най-лошите шофьори.
Няма манталитет. Има места, където има контрол и такива без.
София е едно такова място, в което няма.
Може да ме спрат в 18ч за проверка за алкохол, но няма да спрат тези, които от лента за направо завиват.
Няма да направят нищо на този, който спре пред/след пешеходна пътека на непозволена дистанция (за някои) и блокира видимостта.
Борбата с нарушенията е навсякъде. Някъде се справят малко по-добре, другаде не. Обществото, когато е достатъчно разумно има повишени изисквания. Когато е дебилно - не. Но това не е манталитет и оправдание.
Първо, такова нещо като манталитет няма. Особено що се отнася до спазване на правила. Това е една групова лъжа и оправдание!
Второ, сравнението с държави като Гурция и Сърбия е нелепо. Сори, ама там са бетер нас.
Бил съм на достатъчно места, достатъчно време за да знам някои неща от кухнята.
1. Корупция и наши хора има навсякъде! Ама абсолютно навсякъде.
2. Големите градове са с много по-засилен контрол от малките. Навсякъде!
Гърция, Италия, за Сърбия и Румъния дори не ми се говори, САЩ и т.н. - няма манталитет. По малките места са със дори липсващ контрол. В Гърция съм правил забележка на пиян шофьор и ми е казвал, че ако може да ходи няма проблем. В щатите аз съм превишавал скоростта пред полицай, защото моя шеф беше партия с шерифа (не се гордея). В Италия, Румъния, Испания са едни от най-лошите шофьори.
Няма манталитет. Има места, където има контрол и такива без.
София е едно такова място, в което няма.
Може да ме спрат в 18ч за проверка за алкохол, но няма да спрат тези, които от лента за направо завиват.
Няма да направят нищо на този, който спре пред/след пешеходна пътека на непозволена дистанция (за някои) и блокира видимостта.
Борбата с нарушенията е навсякъде. Някъде се справят малко по-добре, другаде не. Обществото, когато е достатъчно разумно има повишени изисквания. Когато е дебилно - не. Но това не е манталитет и оправдание.
Re: BUS ленти в София - мижав контрол
И въпреки всичко в Гърция се кара спокойно без значение колко натоварено е движението. Отиваш на границата и БГ цървула си показва манталитета прережда се бута боклука се усеща вече в свои води.
- ktamen
- Мнения: 6357
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: BUS ленти в София - мижав контрол
cecoa1 написа: фактори, като най-основния е количеството на хора желаещи да живеят по определен начин. При нас имаме каквото имаме, и явно това си заслужаваме,
И по БиТиВито на културата казаха, че народонаселението е вредно и трябва да си внесем непалци

cecoa1 написа:шофиращият патрулката направи за няколко минути толкова нарушения, колкото да му вземат книжката, без въобще да го е налагало нещо. Ми...манталитета е проблема,
Ама не му я взеха, щото е от по-равните дето не подлежат на санкции

Чий манталитет е проблема - На Владо и на Груп или на 95% от хората дето чинно карат по правилата и само псуват по-равните, дето карат както си искат, щото нямат абсолютно никаква възможност да накарат институциите да си вършат работата.
Ние коментиращите сме представителна извадка, и очевидно искаме правилата да се спазват от всички. Ама освен да си драскаме тука друго не можем да направим.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10069
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: BUS ленти в София - мижав контрол
ktamen написа: Ама освен да си драскаме тука друго не можем да направим.
И тук не съм съгласен

Битивиту, с конотата който го използва, точно това иска да си мислим.
Владо прави нещо.
Тази и много други теми правят нещо.
Повдигат въпроси. Възпитават. Дават гледни точки.
И факт - новите поколения са много по-дисциплинирани от нас. Да, има мърша, но е по-малко. Залагам си името зад тези думи.
Можем и да протестираме.
Можем и да гласуваме.
Ам всички били еднакви.
Гласуването не променяло нищо.
БиТиВиту.
Всеки глас променя нещо.
Дори всеки пост тук го прави!
-
- Мнения: 302
- Регистриран на: Чет 15 фев 2018 18:35
- Автомобил: Golf7 GTE 2017 + MB S205 2020
- Двигател:
Re: BUS ленти в София - мижав контрол
Не схващам реакцията.group® написа:gadnyara написа:Какво пречи да се спре/паркира след пешеходна пътека?!
Че и актове да се пишат...
![]()
Ако въпросът ми е нелеп, образовайте ме - цитат от закона ще свърши работа.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10069
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: BUS ленти в София - мижав контрол
ЗДВП
Чл.98 Престоят и паркирането са забранени
5. на пешеходни или велосипедни пътеки и на разстояние, по-малко от 5 метра преди тях;
6. на кръстовище и на по-малко от 5 метра от тях;
ППЗДВП
17. "Пешеходна пътека" е част от платното за движение, очертана или не с пътна маркировка и сигнализирана с пътни знаци, предназначена за преминаване на пешеходци. На кръстовищата пешеходни пътеки са продълженията на тротоарите и банкетите върху платното за движение.
Чл.98 Престоят и паркирането са забранени
5. на пешеходни или велосипедни пътеки и на разстояние, по-малко от 5 метра преди тях;
6. на кръстовище и на по-малко от 5 метра от тях;
ППЗДВП
17. "Пешеходна пътека" е част от платното за движение, очертана или не с пътна маркировка и сигнализирана с пътни знаци, предназначена за преминаване на пешеходци. На кръстовищата пешеходни пътеки са продълженията на тротоарите и банкетите върху платното за движение.
-
- Мнения: 302
- Регистриран на: Чет 15 фев 2018 18:35
- Автомобил: Golf7 GTE 2017 + MB S205 2020
- Двигател:
Re: BUS ленти в София - мижав контрол
Чувствам се все по-тъп - кое в цитата пречи да се спре СЛЕД пешеходна пътека?
-
- VW експерт
- Мнения: 1992
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: BUS ленти в София - мижав контрол
Далеч е от представителна извадка форума, а дори и тук се виждат неща, заради които действителността е такава у нас. Не се осмисля и не се приема чуждо мнение, а се търси просто да се кажи нещо против, та даже и с абсурдни твърдение.
Да, съгласен съм, че всичко се променя от всяка написана буква дори, но въпроса е колко се променя.
И от манталитета зависи доколко и как се приема чуждо мнение, чужди аргументи, следват се правила, забрани, указания...въобще живее се в общество с другите... Разбирам ентусиазма, при наивната илюзия, че нещата могат да се оправят лесно... Ето, там една шепа хора да си свършат работата по контрол и санкции, и готово...(технически имаме другото). Но първо, не са шепа хора, защото някой трябва да ги накара, и така стават големи вериги, по които също не трябва да има гнило... Второ, кой точно да ги намери, назначи и подреди тези читави хора, така че да си вършат работата и да се стигне до искания ефект?! Да кажем, са ни нужни 200 човека достатъчно читави, заедно с полицаи, ръководство, видеоконтлол, и всичко... Е, колко лесно се намират баш тия хора за тия места в България, и колко лесно би било в Швеция, Германия...? (Щото нали няма манталитет). Не казвам, че нищо никога няма и не може да се промени, и да не се гласува, и т.н. Точно напротив. Но да бъдем реалисти, няма да е лесно, и причината сме си ние. И да, когато приемеш, че и ти имаш трески за дялане, чак тогава можеш да ги отстраниш, и чак тогава можеш да очакваш другите да направят същото... И в крайна сметка всичко опира до критична маса от хора, та и хипотезата с намирането на 200 човека да ни оправят нещата, е просто пример за онагледяване, как дори това не може да стане с вълшебна пръчка. Промените в обществото са бавен процес, влияят им много фактори. Има си и научни обяснения, включително за манталитета на южните народи. Но не е тук мястото...просто да е ясно, че няма да е лесно, иначе...дерзайте....всеки от нас трябва.
Да, съгласен съм, че всичко се променя от всяка написана буква дори, но въпроса е колко се променя.
И от манталитета зависи доколко и как се приема чуждо мнение, чужди аргументи, следват се правила, забрани, указания...въобще живее се в общество с другите... Разбирам ентусиазма, при наивната илюзия, че нещата могат да се оправят лесно... Ето, там една шепа хора да си свършат работата по контрол и санкции, и готово...(технически имаме другото). Но първо, не са шепа хора, защото някой трябва да ги накара, и така стават големи вериги, по които също не трябва да има гнило... Второ, кой точно да ги намери, назначи и подреди тези читави хора, така че да си вършат работата и да се стигне до искания ефект?! Да кажем, са ни нужни 200 човека достатъчно читави, заедно с полицаи, ръководство, видеоконтлол, и всичко... Е, колко лесно се намират баш тия хора за тия места в България, и колко лесно би било в Швеция, Германия...? (Щото нали няма манталитет). Не казвам, че нищо никога няма и не може да се промени, и да не се гласува, и т.н. Точно напротив. Но да бъдем реалисти, няма да е лесно, и причината сме си ние. И да, когато приемеш, че и ти имаш трески за дялане, чак тогава можеш да ги отстраниш, и чак тогава можеш да очакваш другите да направят същото... И в крайна сметка всичко опира до критична маса от хора, та и хипотезата с намирането на 200 човека да ни оправят нещата, е просто пример за онагледяване, как дори това не може да стане с вълшебна пръчка. Промените в обществото са бавен процес, влияят им много фактори. Има си и научни обяснения, включително за манталитета на южните народи. Но не е тук мястото...просто да е ясно, че няма да е лесно, иначе...дерзайте....всеки от нас трябва.
- ktamen
- Мнения: 6357
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: BUS ленти в София - мижав контрол
Да де,матряла не става, нали се разбрахме, че същото пределно ясно го обясниха и по БиТиВито на културата
Няма да лъжат я.
В Грузия как стана за нула време преди 15 години, и те ли си внесоха непалци?

В Грузия как стана за нула време преди 15 години, и те ли си внесоха непалци?
-
- VW експерт
- Мнения: 1992
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: BUS ленти в София - мижав контрол
ktamen написа:Да де,матряла не става, нали се разбрахме, че същото пределно ясно го обясниха и по БиТиВито на културатаНяма да лъжат я.
В Грузия как стана за нула време преди 15 години, и те ли си внесоха непалци?
Бтв-то я лъжат, я не, ама резултатите от изборите са си официални и навеждат на същия извод.
Личните наблюдения - също. А грузинския пример у нас не става... Да не говорим също, че нашите "националисти", които дават такива примери и обещания, са си откровени русофили, и преди да ни оправят трафика, ако дойдат на власт, ще ни извадят от ЕС и НАТО, което ако на теб ти харесва, то на много хора не ни допада хич...
Въобще, теорията, че някой от някъде ще ни оправи, без ние да си мръднем пръста, та едва ли не и въпреки нас, е доста, доста невероятна, но блажени са вярващите...
- ktamen
- Мнения: 6357
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: BUS ленти в София - мижав контрол
cecoa1 написа:Бтв-то я лъжат, я не,.
Как тъй ще лъжат, я виж колко хубаво са те образовали, браво, много добре си усвоил материала и ни го рецитираш тука, евентално ако някой го е пропуснал. От сърце ти благодарим

- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20220
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: BUS ленти в София - мижав контрол
group® написа:промяна в закона за движение по пътищата, която дава право на общините да налат глоби, на база видеоконтрол.
Това получих на ЛС като отговор и от един депутат:
Нека видим какво се случва в Германия, в градчето до Мюнхен, в което живее един виден член на VWclub.bg - golfer:Имаме спор с МВР дали трябва общините да могат да санкционират.
МВР са против
Камера за скорост „изкарва“ 200 хиляди лева за 11 дни
А в България глобите се събират във Фонд за пътна безопасност, който е пълен с пари, но се упрвлява по толкова безобразен начин, че НЕ СЕ ПРАВИ АБСОЛЮТНО НИЩО за подобряване на безопасността. С парите се купуват още камери, "мундщуци за анализатори, тест касети и тестове за наркотични вещества, принтери за колите на КАТ и други "консумативи".
https://clubz.bg/127372-kak_se_poharchiha_25_mln_lv_za_patna_bezopasnost
ТРАГЕДИЯ!
- ktamen
- Мнения: 6357
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: BUS ленти в София - мижав контрол
Vlad777 написа:ТРАГЕДИЯ!
Никак не ми се иска тази тема да завърши баш с тази думичка. Въпреки, че според мен авторът е наивник, вярващ в дядо Коледа, не може да не му се признае упорството в опитите да разбие яката бетонна стена, дето ни е обградила отвсякъде. Стената очевидно е много яка, ама ако никой не блъска по нея сама няма да падне и даже ще стане още по-яка. Отдавна съм се убедил, че нашата демокрация е също толкова демократична като в Корейската Народно Демократична Република. Авторът явно още не го е разбрал и много се надявам да си остане такъв наивник и да ме опровергае.
Главата на рибата е твърде високо и не можем да я стигнем, ама ако обвиним шефа на КАТ съм сигурен, че той ще се опита да прехвърли отговорността на другите институции. Ако и Общината има право да глобява, това само ще размие отговорността още повече.
Така или иначе ако Владо си е наумил нещо конкретно и му потрябват подписи или някаква друга помощ, с удоволствие бих се подписал.
Пожелавам му Успех!
- group®
- Темерут
- Мнения: 10069
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: BUS ленти в София - мижав контрол
DoH_KuXoT написа:Трябваше още един въпрос да има към институциите, "кога ще бъде разрешено на мотоциклети да се движат в бус лентите? "
Този въпрос нарочно избегнах да коментирам, защото не исках да развалям темата на Владо.
Но така или иначе, тя вече потъна...
А според мен е важно да се говори за тези неща и не масовото мнение да е водещо:
"Самоубийци на 2 колела"
"Те са си виновни"
И т.н.
Има две неща, които доказано намаляват трафика - велосипеди и мотори! (Някъде там са и тротинетките, но не искам съвсем да я изкилифенчим темата)
В Бг тези групи нямат никакви права, никакви привилегии, никаква среда. Мижаво отбиване на номера!
Мерси.
И отново опираме до обществото.
Когато масата възприема тези групи, участници в движеноето с подигравка и някакви лични изживявания, за никого няма да е по-добре.
Истината е само една:
Всяко колело, моторетка, мотор, скутер, тротинетка, рикша ... е ЕДНА КОЛА НА ПЪТЯ ПО-МАЛКО!
Докато това нещо не се забие в съзнанието ни, няма да има никакво подобрение на т.нар. градска среда.
Докато всеки, който види водач на 2 гуми не изпита известно уважение към него, няма да се наречем "нормална държава"!
Това е!
Prove me I'm wrong?
Върни се в “ЗДвП, нарушения, глоби, обжалване”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта