НСО и разни други подобни се водят автомобили със специален режим на движение, има да чакате да свалят фолиото :)
Според мен промените в закона са си много добри, дано им вземат и повече уреди за измерване на пропускливостта на стъклата, омръзна ми от мутреещи се индивиди и псевдо гъзари!

Промяна в закона за движение по пътищата,конкретно в чл.105 (тъмните стъкла)
-
- Мнения: 811
- Регистриран на: Сря 11 юли 2007 15:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Nissan Primera GT, Passat 5.5 TDI, Mondeo MK4
- ssssl
- Мнения: 950
- Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
- Автомобил: Волво ЕХ30 428 коня
- Двигател: CJXC
- Местоположение: Sofia
Re: Промяна в закона за движение по пътищата,конкретно в чл.105 (тъмните стъкла)
А тея с щорите дали ги Фаща закона?
- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Промяна в закона за движение по пътищата,конкретно в чл.105 (тъмните стъкла)
DundyTheCroc написа: дано им вземат и повече уреди за измерване на пропускливостта на стъклата, омръзна ми от мутреещи се индивиди и псевдо гъзари!
А какъв уред да им дадат за да карат и тези с ксеноните на дъртите кошници да ги демонтират на място и да слагат фабричните крушки

-
- Мнения: 24
- Регистриран на: Пет 23 яну 2015 14:39
- Автомобил: Golf MK5
- Двигател: BLF 2006
Re: Промяна в закона за движение по пътищата,конкретно в чл.105 (тъмните стъкла)
НСО и полицията са друга бира,за тях и да искаме и да не искам нищо няма да се промени. Въпроса е ,че и който и да се уведоми е все тая.Не вярвам хората да се вдигнат на някаква форма на протест.Нищо не стана при далеч по-значим неща,като картела за горивата дето ни цака яко или винетките,въпреки че за тях темата е по-различна.Според мен за стъклата ще си караме нормално и ако не се отваряме много на полицията няма да ни закачат или ако няма някаква акция специално за тях или просто ченгето не е на кеф.
Re: Промяна в закона за движение по пътищата,конкретно в чл.105 (тъмните стъкла)
абе тва е поредната глупост кьорфишек и не знам защо я коментираме, защото просто няма как да стане реалност
това е малко като цената с билетчето от последните дни, щели да я вдигат, ама ако кажат 1.5 всички ще скочат, защо я вдигат. А сега измислят неква цена 1.60, всички скачат както се очаква срещу 1.6 и накрая ще кажат, добре, айде 1.50 и всички ще са доволни...
Та по темата, фолиото отдавна не е гъзария, масово новите коли имат като екстра тъмни стъкла, защото това е въпрос на комфорт и предпазва както от UV, така и от IR лъчи и ред други глупости. Климата в Европа, и особено южната част, е много по-топъл, отколкото е бил преди 20 години. За това пак казвам, това за задното стъкло е 100% партенка. Все едно в комбито да не мога да сложа нищо, което закрива прозореца?! Дай да забраним комбитата и да караме само седани. А какво правим наистина с щорите, и още повече с баничарките?!
това е малко като цената с билетчето от последните дни, щели да я вдигат, ама ако кажат 1.5 всички ще скочат, защо я вдигат. А сега измислят неква цена 1.60, всички скачат както се очаква срещу 1.6 и накрая ще кажат, добре, айде 1.50 и всички ще са доволни...
Та по темата, фолиото отдавна не е гъзария, масово новите коли имат като екстра тъмни стъкла, защото това е въпрос на комфорт и предпазва както от UV, така и от IR лъчи и ред други глупости. Климата в Европа, и особено южната част, е много по-топъл, отколкото е бил преди 20 години. За това пак казвам, това за задното стъкло е 100% партенка. Все едно в комбито да не мога да сложа нищо, което закрива прозореца?! Дай да забраним комбитата и да караме само седани. А какво правим наистина с щорите, и още повече с баничарките?!
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13545
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Промяна в закона за движение по пътищата,конкретно в чл.105 (тъмните стъкла)
А с фабрично затъмнените стъкла какво ще правим ?То и в големия талон не е отразено. Само лепенка в хралуупата на заден десен калник.
- bulaki
- Мнения: 750
- Регистриран на: Нед 12 ное 2006 14:41
- Автомобил: VW Passat B8 variant Hight Line
- Двигател:
- Местоположение: София,кв. Горубляне, ул. Лазар Плачков 10
- Контакти:
Re: Промяна в закона за движение по пътищата,конкретно в чл.105 (тъмните стъкла)
Никъде в закона не пише, че автомобил със специален режим на движение може да се движи по пътищата с тъмни стъкла особено пък предни. Както всички автомобили са участници в движението така и те, следователно закона се отнася и за тях, както трябва да е равен за всички.
Колкото до щорите - в правилника за прилагане на ЗДвП пише, че се забранява ограничаването на видимостта със щори. Ако се замислите малко, ще установите, че именно щорите пречат в пъти на видимостта, колкото и качествени да са те, та макар и фабричните, отколкото качествените фолиа. Също така те нямат никакви и филтри вградени в тях.
Колкото до фабрично затъмнените стъкла - с промяната на този закон явно целят хората да започнат да си сменят и фабрично затъмнените стъкла, както и да ограничат вноса на нови и втора ръка автомобили с фабрично тъмни стъкла, което ще е пак казвам много голям проблем за вносителите
Колкото до щорите - в правилника за прилагане на ЗДвП пише, че се забранява ограничаването на видимостта със щори. Ако се замислите малко, ще установите, че именно щорите пречат в пъти на видимостта, колкото и качествени да са те, та макар и фабричните, отколкото качествените фолиа. Също така те нямат никакви и филтри вградени в тях.
Колкото до фабрично затъмнените стъкла - с промяната на този закон явно целят хората да започнат да си сменят и фабрично затъмнените стъкла, както и да ограничат вноса на нови и втора ръка автомобили с фабрично тъмни стъкла, което ще е пак казвам много голям проблем за вносителите
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Промяна в закона за движение по пътищата,конкретно в чл.105 (тъмните стъкла)
bulaki написа:...Колкото до фабрично затъмнените стъкла - с промяната на този закон явно целят хората да започнат да си сменят и фабрично затъмнените стъкла, както и да ограничат вноса на нови и втора ръка автомобили с фабрично тъмни стъкла, което ще е пак казвам много голям проблем за вносителите
Нали не си забравил нормите за фабрично затъмнение, валидни за производителите от едни почти тридесет години насам? Тях никой не ги променя:
9.1.4.1. Измерената нормална светлопропускливост по т. 9.1.2 по отношение на предни
стъкла трябва да е не по-малка от 75 %, а за прозорци различни от предни стъкла трябва да е не
по-малка от 70 %.
9.1.4.2. В случай на стъкла поставени на места, които не са съществени за видимостта на
водача (например отвор на тавана) нормална светлопропускливост на стъклото може да е по-малка
от 70 %. За стъкла с нормална светлопропускливост по-малка от 70 % се отбелязва приблизителна
стойност.
Re: Промяна в закона за движение по пътищата,конкретно в чл.105 (тъмните стъкла)
Fox.Spasov написа: (1) Забранява се ограничаване на видимостта през челното стъкло и през страничните стъкла на автомобила, осигуряващи видимостта на водача към пътя, както и намаляване на прозрачността им.
(2) Ограничаване на видимостта през стъклата на задните врати на леките автомобили, както и намаляване на прозрачността им, се допуска само при наличие на огледала за виждане назад от двете страни на автомобила.
Това е от проекта,който е минал през правната и транспортни комисии на Народното събрание и е гласуван на първо четене на 24.02.2016г:
§ 5. В чл. 105 се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 1 след думата „челното” се поставя запетая и думата „стъкло” се заменя с думата
„задното”.
2. В ал. 2 след думата „задните” се добавя думата „странични”.
3. Създава се ал. 3:
„(3) Намаляване прозрачността на стъклата по ал. 2 се допуска само в границите на
стойностите, определени в Правило № 43 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на
обединените нации.”.
от удебелените пасажи на закона, става ясно, че:
1. забранява се ограничаването на видимостта ПРЕЗ задното стъкло по всякакъв начин, било то щора, лепенки, фолио или кашон в багажника
2. фолио, щора, кашон и тн може да ограничава видимостта САМО ПРЕЗ страничните ЗАДНИ стъкла
3. фабрично потъмнените стъкла са разрешено САМО за странични задни стъкла, т.е. всички коли с потъмнени задни, а това са 100% от колите, които имат фабрично тъмни задни стъкла, както и всички коли с фабрични преди стъкла са НЕЗАКОННИ.
Баничарките и други леки коли с Н1 преработени на товарни стават моментално незаконни. Комбитата ако са пълни с багаж, който ограничава видимостта през задното стъкло, също стават нарушители. Просто няма как да се случи, орязват поне 50% от колите в движение, и то по-новите от тях.
- lubo007
- Мнения: 1231
- Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
- Автомобил: GOLF 5 TDI
- Двигател: BKC
- Местоположение: Пловдив
Re: Промяна в закона за движение по пътищата,конкретно в чл.105 (тъмните стъкла)
IceHeart написа:Не виждам за какво плачкате?!?. Само не излизайте с номера, че фолиото убива слънчевите лъчи, няма такъв филм. Мерили сме с приятели коли, с фолио и без, на еднаква топлина. Разлика да има 1 градус.
!
Аз лично съм виждал на състезателна кола прозрачно фолио, сложено точно с тази цел - отблъскване или намаляне на UV лъчи (има ефект за слънцето)
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Промяна в закона за движение по пътищата,конкретно в чл.105 (тъмните стъкла)
VWGT написа:...3. фабрично потъмнените стъкла са разрешено САМО за странични задни стъкла, т.е. всички коли с потъмнени задни, а това са 100% от колите, които имат фабрично тъмни задни стъкла, както и всички коли с фабрични преди стъкла са НЕЗАКОННИ...
Виж сега...що винаги се налага да подчертавам очеИзвадното?
Закон за нормативните актове
Чл. 15. (1) Нормативният акт трябва да съответствува на Конституцията и на другите нормативни актове от по-висока степен.
(2) (Нова - ДВ, бр. 46 от 2007 г.) Ако нормативен акт противоречи на регламент на Европейския съюз, прилага се регламентът.
Чат ли си какво намеквам? Уелкъм ту Юръп


Re: Промяна в закона за движение по пътищата,конкретно в чл.105 (тъмните стъкла)
а кой конкретно ЕУ регламент е по-силен от нашия нормативен акт по конкретните въпроси?
Не знам дали ЕУ са излезли от общата рамка и са изпадали в такава конкретика, просто защото се предполага, че работят със здравомислещи местни законотворци, поне що се отнася за такива глупости като стъклата на автомобила.
И най-важното, дори да има противоречащи си текстове, как това ще се обядси на simple полицай тип КАТ-аджия. По-добре да го узреят тиквите в парламента. Междудругото, кой е вносителят на тези промени?
/днес излезе статистика, според която най-много фаталани пътни инциденти за миналата година на глава от населението са станали у нас, въпреки мерките с фаровете, коланите и кой знае още какво./
Не знам дали ЕУ са излезли от общата рамка и са изпадали в такава конкретика, просто защото се предполага, че работят със здравомислещи местни законотворци, поне що се отнася за такива глупости като стъклата на автомобила.
И най-важното, дори да има противоречащи си текстове, как това ще се обядси на simple полицай тип КАТ-аджия. По-добре да го узреят тиквите в парламента. Междудругото, кой е вносителят на тези промени?
/днес излезе статистика, според която най-много фаталани пътни инциденти за миналата година на глава от населението са станали у нас, въпреки мерките с фаровете, коланите и кой знае още какво./
- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Промяна в закона за движение по пътищата,конкретно в чл.105 (тъмните стъкла)
icoico написа:(2) (Нова - ДВ, бр. 46 от 2007 г.) Ако нормативен акт противоречи на регламент на Европейския съюз, прилага се регламентът.
Да,и ЕС казва ,че никой няма право да ти взема пари за непоискана услуга ,ама я питай крепостните селяни на Топлофикация дали не си плащат като попове за нещо с което не искат да имат нищо общо ....

- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Промяна в закона за движение по пътищата,конкретно в чл.105 (тъмните стъкла)
VWGT написа:а кой конкретно ЕУ регламент е по-силен от нашия нормативен акт по конкретните въпроси?
Регламентът, касаещ производителите на автомобили(виж по- горе). Впрочем доколкото в мотивите на законопроекта в тази му част е записано единствено:
В чл. 105 е допълнена разпоредбата по отношение намаляване прозрачността стъклата на
задните странични врати на МПС, като е включено изискването на Правило № 43 на Икономическата
комисия за Европа на Организацията на обединените нации, където ерегламентирано изискването по
отношение прозрачността на автомобилните стъкла
очевидно ...хм...хайде да ги наречем родните законотворци се опитват да ограничат допълнителното затъмняване на стъклата до черно в стил "мноо съм лош", не да си мешат капите с производителите на автомобили. Ноооо както се получава и в много други случаи, хотели как лучше, а получилось как всегда(ще извиняват нерускоговорящите, ама смисълът на лафа се губи при превод)

Re: Промяна в закона за движение по пътищата,конкретно в чл.105 (тъмните стъкла)
нямам много време да ровя, но един бърз преглед на това правило изкара само един потенциален текст, който по никакъв начин не кореспондира с новосътвореното от "родните законотворци", както ти ги наричаш:
4.2.2.1.
The safety glazing defined in paragraph 2.23.2. of this Regulation shall have
a light transmittance of at least 70 per cent, but where two exterior rear view
mirrors are fitted, the glazing is allowed to have a light transmittance below
70 per cent, provided that it shall bear the additional symbol V specified in
paragraph 5.5.2. of this Regulation.
тва е последната ревизия на правилото, от оня ден: http://www.unece.org/fileadmin/DAM/tran ... 043r3e.pdf
тази директива е по отнощение на сигурността и характеристиките на самите стъкла за първоначален монтаж в колите. Няма нищо общо с последващо ограничаване на видимост и тем подобни съчинения.
4.2.2.1.
The safety glazing defined in paragraph 2.23.2. of this Regulation shall have
a light transmittance of at least 70 per cent, but where two exterior rear view
mirrors are fitted, the glazing is allowed to have a light transmittance below
70 per cent, provided that it shall bear the additional symbol V specified in
paragraph 5.5.2. of this Regulation.
тва е последната ревизия на правилото, от оня ден: http://www.unece.org/fileadmin/DAM/tran ... 043r3e.pdf
тази директива е по отнощение на сигурността и характеристиките на самите стъкла за първоначален монтаж в колите. Няма нищо общо с последващо ограничаване на видимост и тем подобни съчинения.
Върни се в “ЗДвП, нарушения, глоби, обжалване”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта