Тук изпускаме нещо важно-при връчено наказателно постановление(НП), в 1 седмичен срок мисля, се подава жалба(по новому молба) , задължително заведена с Вх. номер в деловодство.Така при спиране се доказва че акта се обжалва.Дори и при загубено дело, автопатрула не знае и не може да провери статуса(оле майко плашим се с таблУета.
Следващото е Електрохроматично фолио кеф ти светло кеф ти тъмно-вс още e скъпо , но ще започна с панорамното предно стъкло http://www.electrochromic.net/
Последно-при спиране от органа-набираме тел 112 и правим и ние справка кой къде е и за какво ни спира.Проверено е и работи-условието е на мястото на спиране а не след това да се звъни(тази информация дадена по телефона от оператора и е достоверна).Комбинираме с фалшива камера и видеорегистратор зада запишем проверката-автомобила е лична собственост и всеки е в пълното си право
www.uab.org
Според Чл. 105 в Закона за движение по пътищата
:
(1) Забранява се ограничаване на видимостта през челното стъкло и през страничните стъкла на автомобила, осигуряващи видимостта на водача към пътя, както и намаляване на прозрачността им.
(2) Ограничаване на видимостта през стъклата на задните врати на леките автомобили, както и намаляване на прозрачността им, се допуска само при наличие на огледала за виждане назад от двете страни на автомобила.
От цитираните по-горе алинеи става категорично ясно, че задните странични стъкла няма проблем да бъдат затъмнявани. Остават челното стъкло, задното панорамно и предните странични стъкла. Относно задното панорамно стъкло никъде не се упоменава, че е забранено затъмняването му, следователно няма член в закона, на базата на който да бъдем глобявани, следователно и то отпада от притеснения. За челното стъкло е ясно, че дори до на е забранено, то не е редно.
Има автомобили, които се движат с фабрично затъмнени (с нисък процент, разбира се) предни странични стъкла. Те не подлежат на санкции, но тези шофьори, които са си сложили фолио, биха били глобени.
Често органите на реда пишат АКТ на основание Чл.105, ал.1 от Закона за движение по пътищата и спират автомобила от движение, но дали тези техни действия са правомерни?
Ето какво казва Чл. 185 от Закона за движение по пътищата: За нарушение на този закон и на издадените въз основа на него нормативни актове, за което не е предвидено друго наказание, виновните се наказват с глоба до 20 лв.
От горното следва, че спирането от движение е неправомерно наказание наложено от пътният полицай. Ето и още малко доказателства за това: За да спре от движение автомобила, пътният полицай трябва да има подписана заповед от прекия офицер за налагане на ПАМ (Принудителни административни мерки), да я връчи и тя да бъде разписана. Нито един полицай няма такава заповед в джоба си, ако не е по съдебно решение или издирване. Тук идва изводът: Пътният полицай може да спре колата от движение, ако тя е технически неизправна и попада под ударите на друг член от Закона за движение по пътищата.
И това не е точно така, защото пътният полицай не е лицето, което може да се произнесе с наказание „спиране от движение“. Да, Чл. 171 гласи: За осигуряване на безопасността на движението по пътищата и за преустановяване на административните нарушения могат да се прилагат следните принудителни административни мерки:
2. временно спиране от движение на моторно превозно средство
Но не пътният полицай решава това.
Има случаи, в които хора, на които са им спрени колите от движение заради затъмнени стъкла на предните врати, осъждат съответното подразделение на МВР. Пример за това е следното: „… Упражняването на чужда компетентност е възможно при делегиране на правомощия (при изрично нормативно овластяване) или при заместване, при което по силата на служебното си положение заместникът действа вместо замествания. В случая липсва предвидена законова възможност за делегиране от страна на началника на отдел „Пътна полиция“ на правомощията му да се произнася с акт за прилагане на ПАМ „спиране от движение на МПС“. Наред с това не са представени доказателства за отсъствие на компетентния орган по определени причини към датата на прилагане на мярката, за да бъде заместван по това време от друго длъжностно лице. Налице е хипотезата по чл. 146, т. 1 от Административнопроцесуален кодекс основание за отмяна – липса на компетентност. Липсата на компетентност на издателя е особено съществен порок на административния акт и води до неговата нищожност. С оглед изложеното, поставянето на стикер „спрян от движение“ на автомобила, управляван от жалбоподателя, от полицаи от ОБ РПУ се явява нищожен административен акт, като издаден от некомпетентен орган.“
От всичко казано дотук става ясно, че за затъмнени стъкла на предните врати полицаите имат право да ни глобяват административно, но не и да спират колите ни от движение.
За да проверим дали все пак има каквато и да е възможност пътни полицаи да спират от движение автомобили поради неправомерно затъмнени стъкла, свързахме се с „Пресцентър и връзки с обществеността“ – СДВР, откъде получихме уверението, че от 2-3 години в Закона не фигурира подобно основание при наличие на затъмнени стъкла автомобил да бъде спиран от движение. Също така, няма практика пътните полицаи да имат в себе си ПАМ, но това зависи от конкретния случай. Най-често инспектор идва на място и го изготвя.
Тъмни предни стъкла - вече позволено?!
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Stuttgart
- Контакти:
Re: Тъмни предни стъкла - вече позволено?!
ivo1973 написа:...От горното следва, че спирането от движение е неправомерно наказание наложено от пътният полицай[/color]. Ето и още малко доказателства за това: За да спре от движение автомобила, пътният полицай трябва да има подписана заповед от прекия офицер за налагане на ПАМ (Принудителни административни мерки), да я връчи и тя да бъде разписана. Нито един полицай няма такава заповед в джоба си
Виж сега. Надявам се не те мързи да четеш и да осмисляш:
http://www.admcourt-varna.com/site/file ... 260810.htm
...Жалбоподателят твърди, че чл.139 ЗДвП във вр. с чл.105 ал.1 не дават правни действия на полицай Станислав Димитров Петров да отнема свидетелство за регистрация на МПС, както и чл.171 т.2 б.”а”. Твърди, че спирането от движение на МПС е принудителна административна мярка, която се налага с мотивирана заповед на съответния орган, като в случая не е налице издадена заповед от съответния ръководител на службите за контрол, като няма и заповед за делегиране на правомощия на полицай Петров, които същия упражнява.
Съгласно чл.171 ЗДвП за осигуряване на безопасността на движението по пътищата и за преустановяване на административните нарушения се прилагат принудителни административни мерки временно спиране от движение на моторно превозно средство до отстраняване на неизправността, когато моторното превозно средство е технически неизправно, включително и когато съдържанието на вредни вещества в изгорелите газове или шумът са над установените норми или конструкцията му е изменена без съответното разрешение. Принудителните административни мерки по чл. 171, т. 1, 2, 4 и т. 5, буква "а" се прилагат с мотивирана заповед от ръководителите на службите за контрол по този закон съобразно тяхната компетентност. Налагането на принудителните административни мерки от ръководителите на службите за контрол се извършва и чрез спиране от движение на моторното превозно средство. От събраните доказателства се установи по безспорен и начин, че при спазване разпоредбите на ЗДвП административният орган е приложил принудителна административна мярка спрямо молителя. Съгласно правомощията си по чл.171 т.2 б.”а” временно спиране от движение на моторно превозно средство до отстраняване на неизправността. Длъжностните лица СПП ОД на МВР-Варна са извършили проверка на молителя и са иззели свидетелството за регистрация на МПС. Съгласно разпоредбата на чл.171 ЗДвП началник група сектор ПП Од МВР-Варна упълномощен съгласно МЗ №Із 1393/09.08.2007г. е издал заповед за прилагане на принудителна административна мярка на основание чл.171 т.2 б.”а” от ЗДП и чл.22 ЗАНН, а именно спиране от движение на МПС с рег.№С6755НМ.
С оглед на гореизложеното свидетелството на молителя е иззето при извършената проверка като впоследствие съгласно ЗДвП е издадена и заповед за налагане на принудителна административна мярка.
Спирането от движение се офиацилизира с наказателното постановление, а то е подписано от оправомощения оргАн, не от уличния катаджия. Достатъчно е да попаднеш на полицай с IQ над 100, който да напише правилно акта, за да изгърмиш като новогодишна ракета. Наистина обаче, такива полицаи не са обичайно явление в МВР, но ако ходиш във Варна, да речем, гледай да не се мяркаш пред очите на тоя полицай Петров, че нещо тъмните стъкла не ги долюбва
http://www.admcourt-varna.com/site/file ... 092710.htm
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: Сря 04 авг 2010 10:58
- Автомобил: Транспортер Т4
- Двигател: ААВ 1993г
- Местоположение: sf
Re: Тъмни предни стъкла - вече позволено?!
Ще го мисля на място, а и той да гледа дали е там по разчет или на място хранилка:))
До тогава съм с Електрохрома и оня няма как нищо да забележи-фокус мокус
До тогава съм с Електрохрома и оня няма как нищо да забележи-фокус мокус
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Stuttgart
- Контакти:
Re: Тъмни предни стъкла - вече позволено?!
ivo1973 написа:Ще го мисля на място, а и той да гледа дали е там по разчет или на място хранилка:))
До тогава съм с Електрохрома и оня няма как нищо да забележи-фокус мокус
Какви са му актуалните цени на това? Четох нещо за 1000 лева квадратния метър
Re: Тъмни предни стъкла - вече позволено?!
колеги , последно може или неможе да затъмняваме стъклата на предните врати със 75% пропускливост ?
Re: Тъмни предни стъкла - вече позволено?!
аз вече се обърках какво стана с тоя закон.
Ако това са коректните текстове:
би следвало да можеш, при условие, че пропускливостта се мери на стъкло+фолио, а не само на фолио. Мериш фабричната пропускливост, преценяш какво фолио да сложиш и пак мериш.
Ако това са коректните текстове:
Чл. 105. (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) (1) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г.) Забранява се ограничаване на видимостта през челното, задното и през страничните стъкла на автомобила, осигуряващи видимостта на водача към пътя, както и намаляване на прозрачността им.
(2) (Доп. - ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г., изм. - ДВ, бр. 9 от 2017 г., в сила от 26.01.2017 г.) Ограничаване на видимостта, както и намаляване на прозрачността на стъкла, различни от челното и стъклата на предните странични врати, се допуска само при наличие на огледала за виждане назад от двете страни на автомобила.
(3) (Нова - ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г., изм. - ДВ, бр. 9 от 2017 г., в сила от 26.01.2017 г.) Намаляване прозрачността на стъклата по ал. 1 се допуска само в границите на стойностите, определени в Правило № 43 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации.
би следвало да можеш, при условие, че пропускливостта се мери на стъкло+фолио, а не само на фолио. Мериш фабричната пропускливост, преценяш какво фолио да сложиш и пак мериш.
Re: Тъмни предни стъкла - вече позволено?!
съгласно Правилник 43 --> задните стъкла тъмница , предните до 70% пропускливост
- Mihailov78
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
- Автомобил: T3 Caravelle
- Двигател: DG 1900cc Petrol
- Местоположение: Sofia
Re: Тъмни предни стъкла - вече позволено?!
Да позасиля темата поради нейната актуалност. Аз пък съм на другото мнение, всички прозорци може да са тонирани, но не и затъмнени. Те са опасни за всички участници в движението. Когато си паркирал до такъв автомобил, нямаш никаква видимост когато излизаш. Не случайно са забранени в много страни. До 70% е ок според мен, повече не. Същото важи и за електрожените (разбирай ксенона), това трябва да подлежи на пълна забрана (освен фабричните). Според мен е въпрос на време да ги забранят и двете.
- beuchat
- Мнения: 1934
- Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
- Автомобил: 1990 Golf 2
- Двигател: 1.6 EZ
- Местоположение: Ямбол
Re: Тъмни предни стъкла - вече позволено?!
Фабричния ксенон също заслепява,а за затъмнените стъкла,защо да ги забранят,при положение,че в жегата вършат доста голяма работа,а и аз не обичам да гледат разни наркомани какво има в колата.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Тъмни предни стъкла - вече позволено?!
Mihailov78 написа:Те са опасни за всички участници в движението. Когато си паркирал до такъв автомобил, нямаш никаква видимост когато излизаш.
Ами да забранят и бусовете,камионите и баничарките...Независимо дали си във или до такъв автомобил,видимоста е ограничена.Е и?
- Stivi
- Мнения: 8296
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Тъмни предни стъкла - вече позволено?!
beuchat написа:Фабричния ксенон също заслепява
На 100 коли една с оригинален заслепява,при китайския шит на 100 коли една НЕ заслепява
- beuchat
- Мнения: 1934
- Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
- Автомобил: 1990 Golf 2
- Двигател: 1.6 EZ
- Местоположение: Ямбол
Re: Тъмни предни стъкла - вече позволено?!
Не знам,мене всеки втори ксенон ме заслепява
- stefan4o
- Мнения: 19149
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Тъмни предни стъкла - вече позволено?!
Ами те повечето не са фабрични, нормално е да те заслепяват. Тук кой ще даде 2 бона да му сложат ксенон от завода, като може за 100 да купи китайци и някой да му ги метне във фара?
- beuchat
- Мнения: 1934
- Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
- Автомобил: 1990 Golf 2
- Двигател: 1.6 EZ
- Местоположение: Ямбол
Re: Тъмни предни стъкла - вече позволено?!
Освен това съм забелязал,че масово всеки си е вдигнал фаровете нагоре,най-редовно ме заслепяват коли и с халогенни лампи.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Тъмни предни стъкла - вече позволено?!
stefan4o написа:Ами те повечето не са фабрични, нормално е да те заслепяват. Тук кой ще даде 2 бона да му сложат ксенон от завода, като може за 100 да купи китайци и някой да му ги метне във фара?
На един на Е класата 2011 година му изгорял компютърът на фара. Отишъл в един сервиз и в тоя фар му заболи една луксима, като го надупчили. Фар, който струва над хиляда лева И вика, не свети мамка му, нищо не се вижда, а в същото време онова блести като електрожен
Връщане на оригиналната лампа, ново управление, онлайн кодиране на фара в Балкан стар срещу 50 кинта и фаровете взеха да работят. Завиващи в завой фарове да ги продупчиш и луксима да сложиш
Върни се в “ЗДвП, нарушения, глоби, обжалване”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 123 госта