Тема за правилника за движение. Дискусии за спорни ситуации.
-------------------------------------------------------------
Вчера в дъжда, кола в номер ВР ...., спира рязко след навлизане в кръгово, след пешеходната пътека. Аз бях след нея, спрях на косъм, все още не съм свикнал с 3 тона баничарка. Вероятно спря защото светофара светна жълто. Въпроса ми е има ли право да спира в кръстовище по този начин ? Аз например имам глоба на Соф.Универс. от камера, че съм спрял на жълто след като съм навлязъл в кръстовище и е трябвало да премина, така се разделих с златния си талон.
Друга ситуация:
В кръгово с 3 ленти може ли да се излиза от най-лявата лента като се пресича пътя на другите 2 десни ленти ? Не трябва ли да се престроиш поне в средната лента ?
Взел съм книжка в далечната 1990 декември месец.
Тема за правилника за движение. Дискусии за спорни ситуации
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Тема за правилника за движение. Дискусии за спорни ситуа
1. Влезнал ли си вече в кръстовището, няма значение какво вече свети светофара, трябва максимално бързо да излезеш. Докато това стане, другите чакат.
2. Може. Като разбира се подадеш сигнал преди това, но той не ти дава предимство.
2. Може. Като разбира се подадеш сигнал преди това, но той не ти дава предимство.
-
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Вто 30 авг 2005 23:02
- Автомобил: Opel Vectra
- Двигател: 22ZE 2009
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Тема за правилника за движение. Дискусии за спорни ситуа
движа се по път, който пресича главен път. Главния път има основно платно и локални платна. искам да завия наляво по локалното на главния път. На светофара имам три ленти, една само наляво и две направо. В коя лента трябва да се престроя, ако от лентата за ляв завой не мога да завия на ляво в локалното без да навляза в лентата за на направо /така е направен острова, който отделя локалното, че лявата лента свършва преди да стигна до локалното/. При завой от лявата лента трябва да навляза в средната лента за да влеза в локалното /клаксони/, а при завой от средната трябва да намаля за да вляза в локалното /клаксони/.
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Тема за правилника за движение. Дискусии за спорни ситуа
Кое е правилно? Аз смятам и знам, че при правене на ляв завой от 2 автомобила не трябва да има конфликтна точка- следователно- синьото. Но тук пълно идиоти дето твърдят обратното- червените стрелки. Сори за детската рисунка, ама от мене на компа толкова
- kossel
- Мнения: 1759
- Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
- Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
- Двигател: 103 коня 1600 16V
- Местоположение: София
Re: Тема за правилника за движение. Дискусии за спорни ситуа
Когато ме учеха на правилника - червените стрелки бяха правилни ...
- Каспър
- Мнения: 2217
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: Тема за правилника за движение. Дискусии за спорни ситуа
kossel написа:Тема за правилника за движение. Дискусии за спорни ситуации.
------------------------------------------------------------
Друга ситуация:
В кръгово с 3 ленти може ли да се излиза от най-лявата лента като се пресича пътя на другите 2 десни ленти ? Не трябва ли да се престроиш поне в средната лента?
Когато излизаш от първия изход още с влизането взимаш най-външната или средната лента. Когато излизаш от втори или трети изход взимаш средната лента. Когато ще въртиш в кръговото или ще излизаш от далечен изход взимаш най-вътрешната лента и приближавайки изхода се престрояваш към средната или външната лента за да напуснеш кръговото. Това с навлизането във вътрешната лента и сечене на другите две за да излезнеш на първия или втория изход е тотална простотия. Българина масово незнае как се влиза, кара и излиза от кръгово движение, за мигачи вътре в него да не говорим.
drmilendd написа:движа се по път, който пресича главен път. Главния път има основно платно и локални платна. искам да завия наляво по локалното на главния път. На светофара имам три ленти, една само наляво и две направо. В коя лента трябва да се престроя, ако от лентата за ляв завой не мога да завия на ляво в локалното без да навляза в лентата за на направо /така е направен острова, който отделя локалното, че лявата лента свършва преди да стигна до локалното/. При завой от лявата лента трябва да навляза в средната лента за да влеза в локалното /клаксони/, а при завой от средната трябва да намаля за да вляза в локалното /клаксони/.
В тази ситуация изпадат автомобилите които се движат по бул.Гешов и искат да завият наляво на кръстовището с бул.Цар Борис за да влезнат в локалното на булеварда посока Княжево. Ако става въпрос за там, аз си мисля че за да е направено така значи въобще от там нямаш право да влизаш в локалното на булеварда.
- zografski
- Мнения: 2589
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: Тема за правилника за движение. Дискусии за спорни ситуа
kossel написа:Когато ме учеха на правилника - червените стрелки бяха правилни ...
И мен така !!! И мен са ме учили, че е както са червените, сега не знам как ги учат... То сега ако караме изпит, съм сиг че 99% ще сме скъсани на листовките
Re: Тема за правилника за движение. Дискусии за спорни ситуа
Каспър написа:drmilendd написа:движа се по път, който пресича главен път. Главния път има основно платно и локални платна. искам да завия наляво по локалното на главния път. На светофара имам три ленти, една само наляво и две направо. В коя лента трябва да се престроя, ако от лентата за ляв завой не мога да завия на ляво в локалното без да навляза в лентата за на направо /така е направен острова, който отделя локалното, че лявата лента свършва преди да стигна до локалното/. При завой от лявата лента трябва да навляза в средната лента за да влеза в локалното /клаксони/, а при завой от средната трябва да намаля за да вляза в локалното /клаксони/.
В тази ситуация изпадат автомобилите които се движат по бул.Гешов и искат да завият наляво на кръстовището с бул.Цар Борис за да влезнат в локалното на булеварда посока Княжево. Ако става въпрос за там, аз си мисля че за да е направено така значи въобще от там нямаш право да влизаш в локалното на булеварда.
От Гешов нямаш право да влизаш в локалното на Борис. Позволеното включване в локалното, специално на Борис, става от няколко места само. Което прави тарикатите избягващи задръстванията толкова опасни.
- Spas
- Модератор
- Мнения: 3690
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1800 RP
- Местоположение: София
Re: Тема за правилника за движение. Дискусии за спорни ситуа
И червените и сините стрелки може да са правилни или грешни, много важно е какви знаци има на кръстовицето
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: Пет 06 юни 2014 11:25
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Тема за правилника за движение. Дискусии за спорни ситуа
И аз точно за Гешов се сетих с тоя пример. Ами средна лента трябва, защото от лявата наистина следват клаксони, конфликнтни точки и т.н. Иначе, не знам защо е забранен левия по локалното според колегата по-горе. Няма син кръгъл знак с указана задължително направо посока.
- calm
- Мнения: 979
- Регистриран на: Пет 28 дек 2007 0:17
- Автомобил: VW PASSAT B5
- Двигател: 1.8T
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Тема за правилника за движение. Дискусии за спорни ситуа
Там лентата за ляв завой е за завой по Борис. Двете ленти за "на право" указват посоката за първото кръстовище, т.е. на самия булевард. Второто кръстовище се явява
Гешов и локалното. Лявата права лента се използва за завой на ляво в локалното, или за движение на право. Няма забранителни или задължителни знаци, които да не позволяват тази маневра. От лентата за завой на ляво преди Борис не може да се влезне в локалното, тъй като след първото кръстовище остават две ленти за движение, от които поне една трябва да бъде пресечена, а престрояване в кръстовище е забранено. След като е направен завоя по Борис не е разрешено включване в локалното(поради същата причина, има и знак за движение на ляво и на право). Това важи и за следващото кръстовище, на Мъглен. Трябва да се търси друго решение. Но от Гешов в локалното в посока Княжево се влиза от лявата лента за движение на право.
Гешов и локалното. Лявата права лента се използва за завой на ляво в локалното, или за движение на право. Няма забранителни или задължителни знаци, които да не позволяват тази маневра. От лентата за завой на ляво преди Борис не може да се влезне в локалното, тъй като след първото кръстовище остават две ленти за движение, от които поне една трябва да бъде пресечена, а престрояване в кръстовище е забранено. След като е направен завоя по Борис не е разрешено включване в локалното(поради същата причина, има и знак за движение на ляво и на право). Това важи и за следващото кръстовище, на Мъглен. Трябва да се търси друго решение. Но от Гешов в локалното в посока Княжево се влиза от лявата лента за движение на право.
Re: Тема за правилника за движение. Дискусии за спорни ситуа
polovera_9n3 написа:Кое е правилно? Аз смятам и знам, че при правене на ляв завой от 2 автомобила не трябва да има конфликтна точка- следователно- синьото. Но тук пълно идиоти дето твърдят обратното- червените стрелки. Сори за детската рисунка, ама от мене на компа толкова
Това е много интересна ситуация, и тук в Ямбол си имаме едно такова, ама съвсем същото кръстовище, като най честия случай е там да се прави ляв завой, съответно отсрещния прави обратен! Мен на правилника ме учиха в далечната 1997г. и ако трябва да съм честен, не си спомням конкретно за такава ситуация какво са ме учили, но някак си няма логика при два срещуположни обратни завоя да има конфликтна ситуация! По тази логика и левите завой ли трябва да ги правим така? Какво пък правим ако както казах, единия прави ляв, а другия обратен завой?
п.п. По актуалните правила, при завой не трябвали да се навезе в най-близката лента по най краткия път съответно?
- lent
- Мнения: 481
- Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Тема за правилника за движение. Дискусии за спорни ситуа
polovera_9n3 написа:Кое е правилно? Аз смятам и знам, че при правене на ляв завой от 2 автомобила не трябва да има конфликтна точка- следователно- синьото. Но тук пълно идиоти дето твърдят обратното- червените стрелки. Сори за детската рисунка, ама от мене на компа толкова
Таз схема дето си я качил е меко казано неясна - тази страничната улица каква е - еднопосочнаи в каква посока,двупосочна или ... ит.н.,както спомена един колега по-нагоре - какви знаци има на кръстовището?Защото тези подробности определят много неща!!!
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Тема за правилника за движение. Дискусии за спорни ситуа
Отбивката е двупосочна и на излизане от нея има знак стоп.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Тема за правилника за движение. Дискусии за спорни ситуа
Към автора -какво е това кръгово със светофар Иначе по втория въпрос може ама трябва или да си нахален и най важното бърз или връткаш още едно кръгче.Аз на едно кръгово при нас с четири входни платна но с 3 ленти в него типично българска простотия,влизам винаги в най лявата лента и тръгвам доста преди другите и не ми пречи да се престроя най вдясно за първия изход Разбира се невинаги става номера.Иначе на друго кръгово с две платна аз съм във външното до мен има кола във вътрешното.Аз обаче искам да изляза на втория изход а оня папагал на първия и има наглостта да ми свири Да се чувствам аз виновен че не съм излязъл на първия изход щото съм външен а той най отвътре иска да излезе на първия
Върни се в “ЗДвП, нарушения, глоби, обжалване”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта