group® написа:Интересното на системата е, че камерите на пътя те прихващат и проверяват за глоби. Така те спират.
Но по камерите не се налага глоба. Май?
Защото и аз бях пропуснал да подновя и ме щракна патрул във В.Търново. Даже ги видях как се суетят в колата.
Но не ме спряха.
Спряха ме след някакво време и ми казаха, че имам глоба от В.Търново.
Тоест по целия път София - В.търново не ме е хванала камера, а има бол?
(Във В.Търново се усетих от суетнята им и си купих)
Напротив - глоба се налага и от стационарните камери, и от мобилните. Също като при нарушенията на скоростните режими. В случая с тола патрулите или са 2, като единият те снима, а другият те спира, или 1, който е застанал на 500 м след стационарна "рамка" и те спира, след като получи известие, че си минал под рамката.
Единствената полза от мобилните екипи е, че ти казват, че имаш глоби. Това обаче често са много закъснели и скъпо струващи
известия. Това са милиони публични средства всяка година за почти никакви резултати. Тези пари можеше да се вложат за повишаване на ефективността на системата и инфраструктурата или да отиват по друго предназначение.
dobrin написа:Предната седмица бях забравил, че смених номера и си карах без винетка. Два дни. После се сетих и купих. Онзи ден (сряда, 26.05) ме спряха. Явно им дава сигнал, че идва автомобил, който има дължими глоби и си ме спряха отдалече. Показаха ми снимките, платих си и продължих. По 70 лева на ден. Макс 5 минути.
С други думи си купил 2-ра винетка, че и глоби си платил, нищо че вече си имал винетка - първата, преди смяната на номера. Имаш основание да си поискаш парите за неоснователно платените глоби (компенсаторни такси). За втората винетка вече сигурно е късно, тъй като старата е изтекла. За т.нар. компенсаторни такси обаче можеш да си поискаш парите, тъй като реално не си извършил нарушение. Ако беше уведомил БГТол, че си сменил номера на колата, нямаше да искат да плащаш нищо.
Адм. съд-Стара Загора написа:Управлението на МПС се явява съставомерно изпълнително деяние на формалното административно нарушение тогава, когато за управляваното превозно средство, а не за неговия регистрационен номер, не е заплатена дължимата такса по чл.10 ал.1 т.1 от Закона за пътищата.
kamaza11 написа:Цитирам от друг автомобилен форум. За информация само.
“ Само да допълня за винетките - от личен опит. Преди две години смених колата през май. И декември си платих винетките за другите коли. Минал пак месец май и съм изключил да платя за моята. и си карам здраво като пич. И ме спират чак септември - нямаш винетка , аз дори сигурен че бъркат. Е оказаха се прави. 6 броя снимки. Обясниха ми следното и то съвсем културно. Системата имала право да те снима всяка седмица по веднъж. До 150 км наоколо не снима пак . Ако излезеш от тези 150км , същият ден нова снимка. Ако ти ги връчат при спиране и платиш на място - 100 лв всяка с 30% отстъпка. При доставка в къщи , всяка по 300 лв. Всяка камера подава сигнал и до най близката проверяваща кола , уж за да те спрат и ти кажат , че нямаш винетка. Но явно не го правят - минавал съм покрай десетки коли и не са ме спирали преди да се натрупат снимките. Само 300 лв. е , ако те спре КАТ”
Не ми се търси откъде е този цитат, но е пълен с измислици.
Нарушенията се натрупват
по едно на ден, без значение колко пъти автомобилът е сниман през съответния ден.
При спиране или се плаща компенсаторна такса от 70 лв, или се издава акт. След издаването на акта има 14 дни, в които също може да се заплати комп. такса, т.е. не е само на място. Ако не се плати комп. такса, тогава глобата се плаща в пълен размер от 300 лв. плюс 10 лв. уикенд винетка, след като излезе наказателното постановление.
Същото е и при получаване на електронен фиш - нарушителят има 14 дни да плати комп. такса. Може и да обжалва, но тогава задължително плаща 300 лв, ако съдът потвърди фиша, без възможност за заплащане на комп. такса. Затова при електронен фиш най-добре да се плати първо комп. такса и после да се обжалва. Друго, което следва да се има предвид при обжалване, е, че наглеците от АПИ искат и пари за юристконсултско възнаграждение, ако спечелят делото. Така с държавни пари допълнително ни притискат да мълчим и само да си плащаме.
group® написа:В идеята на 777 има логика (за правно основание не знам).
Ако целта на наказанието(глобата) е възпитателна, то своевременното налагане е от значение.
Ако днес получиш 6 фиша за превишена скорост за последните 3 години (през половина година си нарушавал), то това са 6 наказания за едно и също по вид провинение. Още на 1ва глоба можеше да се коригираш и да няма други 5, ако бе наложено своевременно.
Поне аз така разбрах колегата, но не знам дали това ще намери правна подкрепа.
Възможността за натрупване на неограничен брой нарушения за мен определено не постига никаква превантивна цел. Как да се поправи нарушителят, ако бъде наказан в някои случаи цели 7 месеца по-късно?
L&R написа:Вдигам темата с още един казус, който май не е рядкост. Купуваш си винетка, объркваш символ или категорията, да категория К3 има 2 вида, за да е гадно. Караш си по магистралите и трупаш глоби без никой да те спре и така година. Случайно или не имаш глоби под формата на фишове, които никой не си дава зор да ти връчи или извести, че си в нарушение. Приключваш годината с честитки накуп. Преди да се включат защитниците на тол системата, да отговорността върху всяка грешка си е на потребителя, ама защо аджеба никой не го известява този потребител да се коригира или оборот да се прави е по изгодно.
Новината е от лятото, но такива случаи има доста.
За мен е отвратително това положение - с годишна винетка излиза 0,27 лв. на ден, докато дори с редуцираната глоба (т.нар. компенсаторна такса) на нарушителя му излиза 70 лв. на ден. За 310-те лева при несъгласие просто нямам думи. Това е огромно, огромно разминаване между размера на наказанието и възпитателния му характер. И така ден след ден... защото малоумно направената система
не известява собствениците на МПС за глобите, нито дори за изтичаща или изтекла винетка, въпреки че органите за контрол разполагат с всякакви данни за връзка, които могат да се използват автоматизирано и в реално време - СМС, чат съобщение, имейл. В този смисъл е престъпно от страна на държавата да допуска натрупването на глоби от над 3 броя общо. Дори само компенсаторната такса да се плати, това са 210 лв, което е над 2 пъти повече от стойността на годишната винетка. Абсурдно е. Подобно изтезание от страна на държавата определено не е в интерес на обществото.