Движение на ТИР-ове по магистрали

Нормативна уредба - Закон за движение по пътищата, правилник за прилагането му, нарушения, актове и наказателни постановления. Глоби и административни мерки и обжалване.
Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Движение на ТИР-ове по магистрали

Мнениеот 777 » Нед 17 юли 2022 21:48


ТИР-овете са дълги, шофьорът трябва да прави сметка ще успее ли да се прибере и като кара по цял ден може добре да прави такива сметки. Мен много повече пъти са ми лазили по нервите друг тип шофьорчета - не на камиони, а на коли. Приближавам камион с видима разлика в скоростта (примерно аз 80, камионът 60 или 120/90 на магистрала) и е ясно, че съвсем скоро трябва да го задмина. В това време зад мен в лява лента приближава някакъв изпреварващ, който кара с 5-10км/ч по-бързо от мен. Вместо леко да намали скоростта за да се вмъкна и да изпреваря камиона или да настъпи и да ме изпревари по-експедитивно, оня се мотае съвсем безгрижно. Излиза, че аз трябва да набия спирачки, но оня не иска да си разваля душевния комфорт. При това очевидно може да види, че имам препятствие и трябва да бия спирачки, защото той нито ми оставя пролука нито ускорява изпреварването. А ако се навра по-настоятелно пред него ще започне святкане с фарове - как смея да му убивам скоростта (на автопилота).




Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Движение на ТИР-ове по магистрали

Мнениеот group® » Нед 17 юли 2022 22:04


MamaMy написа: В същото време некоректни шофьори които са претоварили не могат да поддържат тази скорост и бавят цялата колона.


Точно това си мислех и аз, без да съм запознат.
Зад 'бавните' седят причини.
Затова и мисля, че ограничение на изпреварванията трябва да се комбинира с някакви мерки срещу забавящите трафика. Линия за шофьори на камиони, където да подават сигнали и да има обстойни последващи проверки сигурно би помогнала.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Движение на ТИР-ове по магистрали

Мнениеот 777 » Нед 17 юли 2022 22:10


Едни мощни глоби за претоварване трябват. Защото много катастрофи стават точно от такива. Отделно коловозите по асфалта, примерно пътя за Русе. Ако трябва глобата да е процент от стойността на товара - да си прави по-добре сметката.


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Re: Движение на ТИР-ове по магистрали

Мнениеот MamaMy » Нед 17 юли 2022 22:48


Като видя у нас да опъват ластиците както на запад или да отбиват всички товарни на случайна отбивка за проверка, тогава ще повярвам, че е възможен безкомпромисен контрол. Случайно знам, че преди всяка нова година ДАЙ правят новогодишен банкет на който са поканени всички транспортни фирми. Тогава се взима и таксата спокойствие. Е как ще се променят нещата като рибата се е усмърдяла от главата до опашката. Шофьорите са най-малкия проблем в случая. Те са заменими и затова има голямо текучество. При тази безработица все ще се намерят заблудени да се вържат на обещания.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Движение на ТИР-ове по магистрали

Мнениеот group® » Нед 17 юли 2022 23:25


За безкомпромисния контрол съм абсолютно съгласен, че е нужен.
Както казах и преди - тежкотоварния трафик е оръжие за масово унищожение. Там не трябва да има мърдане.

Но за безработицата не съм съвсем на това мнение. Имам известни наблюдение на фирми в бранша и глада за кадри е голям. В крайна сметка резултатът е същия - текучество и шофьори от кол и въже.
Кризата около ковид отказа доста таксиметрови шофьори (най-вече такива от конкретен етнос). Съответно те се насочиха към камиони и пренесоха или може би е по-правилно - допринесоха за още по-лоша слава на тази професия.

Проблемите в бранша са големи. Знам и за подбиването на цени, което естествено става с безкрайна умора на техника и съответното окаяно състояние. Още една опасност.

Всичко това в един букет прави проблема все по-голям.
Знам, че имаме купища нередности по пътищата и не само по тях, но този проблем е относително лесен за решение - контрол, борба с корупция, законодателни промени.
Докато други проблеми на пътя са свързани с много повече мерки, стратегии, кампании. Което не ги прави по-маловажни или пренебрежими, естествено.


Офф: За да не бъда разбран неправилно, ще поясня:
В Бг открай време се прави едно и също - катастрофа с пиян/дрогиран - кампания да ловим пияни; катастрофа с превишена скорост - ловим за скорост.
И те така до безкрай.
А всички други проблеми на пътя се игнорират - червен светофар, пресичане на линии, неправилни престроявания, засичане, агресивно шофиране, гонки....
Тези неща карат и най-спокойния шофьор да превиши скорост или да направи друго нарушение. Тоест става лавинообразно явление.
Борбата с всичко това е много по-трудна и не се свежда до елементарни решения. Тя далеч надхвърля капацитета на много от така наречените ни експерти. Изисква ресурси. Много ресурси - ум и пари. Но най-вече ум.
Аз съм привъженик на теорията за 'счупения прозорец' - малкото обръща голямото. Не може да снимаш като гламав за превишена скорост, да хващаш майки с деца в колата си да карат бързо и да не се запиташ - Защо?!
Не може безопасната дистанция по правилото 3 секунди да се счита за място, в което да се мушнем. Много неща изнерят движението. Тези неща трябва да са във фокуса. Но са трудни...
Всъщност затова и пуснах тази тема - трябва да се изследват причините за изнервяне на движението. Лесно е да кажем - трябва да сме толерантни. Ок, ама какво? Не става - очевидно е. Трябва да се вниква в причините. Е с очите си виждам, че постоянното сваляне от 140 до 90 изнервя трафика. Събира се колона коли, която после се разсейва трудно. Появява се някой особено нервен, притиска останалите. Те на свой ред се изнервят и те така.

Затова казвам, че някои проблеми са 'относително лесни'.

п.с. Извинява се за дългия пост! :redface


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Движение на ТИР-ове по магистрали

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 18 юли 2022 6:13


10-15 цивилни коли с буркани оборудвани с камери в двете посоки и вътре в купето, както и камери върху облеклото на полицаите, да въртят цял ден на магистралата и да глобяват наред, за светкане с фарове= агресивно шофиране, излизане за изпреварване с което засичаш, превишена скорост, каране в изпреварваща лента без нужда, каране в аварийната лента , глоби се налагат на място, чужденците не излизат през границата без да са си платили глобите. За само един - два месеца всички ще се научат и нещата ще влязат в норма.
Само че за такова нещо трябва законодателна промяна, желание за такава и справяне с проблемите и пари, пари за патрулки и нормални заплати на каращите ги за да не може да минават с 20 или 50 кинта.
Една от причините за оставката на Димитър Илиев от поста в АПИ е, че дори не са имали желание и пари за прости неща като измиване на мантинели и изправяне на знаци, това е борба с вятърни мелници


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19695
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Движение на ТИР-ове по магистрали

Мнениеот Vlad777 » Пон 18 юли 2022 8:53


cecoa1 написа:Ти си адвокат, ето ти го закона:
Чл. 42. (1) Водач, който ще предприеме изпреварване, е длъжен:
1. преди да подаде сигнал, да се убеди, че не го изпреварва друго пътно превозно средство и че движещото се след него пътно превозно средство или това, което ще изпреварва, не е подало сигнал за изменение на посоката си на движение наляво;
2. след като е подал сигнал, да се убеди, че има видимост, свободен път на разстояние, достатъчно за изпреварване, и че може да заеме място в пътната лента пред изпреварваното пътно превозно средство, без да го принуждава да намалява скоростта или да изменя посоката на движение.
(2) Водач, който изпреварва, е длъжен:
1. по време на изпреварването да осигури достатъчно странично разстояние между своето и изпреварваното пътно превозно средство;
2. когато при изпреварването навлиза в пътна лента, предназначена за насрещното движение, да не създава опасност или пречки за превозните средства, движещи се по нея;
3. да се убеди, че като се движи с безопасна скорост, може да извърши изпреварването за кратко време.
(3) Водачът на изпреварваното пътно превозно средство е длъжен да не увеличава скоростта и да не пречи на изпреварването по какъвто и да е друг начин.

...
Нарочно цялото, без съкращения, за да се види една малка разлика.
В алинея първа пише какво трябва да прави водача ПРЕДИ изпреварване, а в алинея втора, ПО ВРЕМЕ НА изпреварването. Т.е. чак по време на изпреварването, ако водач "се убеди", че не може да го извърши достатъчно бързо с безопасна скорост, трябва да го прекрати. Смисълът е съвсем друг, затова и няма дефиниция за кратко време. Основно това е важно извън магистралите, а за по тях, е по-скоро насочено към това, да не се прави излишно бавно такова изпреварване, доколкото това е възможно. За камион 30 секунди са си съвсем в реда на нещата, при около 3-4км/ч разлика в скоростите.

Не знам защо излиза, че щом чета законите съм адвокат?!? По време на изпреварването се цитира в ал. 2 т. 1. и дали е преди или по време на - няма никакво значение. "Да се убеди, че може", тоест ако не е сигурен, не трябва да изпреварва. никъде не пише, че "ако се убеди". Дрън-дрън... Мисля, че за всеки средно-интелигентен човек е ясно какво е "кратко време" и какво точно е имал предвид законодателят, когато е писал закона. Там въобще няма АКО по време на дрън-дрън или всеки сам да си прецени дали дрън-дрън...

Както и да е. Надявам се в скоро време и в България да се възприеме европейската практика и подобни нарушения да бъдат санкционирани. Хем ще има и повече пари в бюджета.

Иначе ето го и интервюто на Димитър Илиев - човек, когото познавам и уважавам, както като пилот, така и като инструктор и наистина експерт, който вниква в първопричините за инцидентите:
Димитър Илиев: Подадох оставка, защото се чувствах като съучастник в безхаберието


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Движение на ТИР-ове по магистрали

Мнениеот group® » Пон 18 юли 2022 23:08


Професионалистите в действие:
(Интерсни са ми коментарите, затова качвам и тях)
https://m.offnews.bg/news/112_6/Zadarzh ... 81348.html

И типично по български си имаме оправдание:
Когато го спрели, обяснил превишението с това, че му оставали само 10 минути за да достигне мястото, на което трябвало да направи задължителната пауза.
Прикачени файлове
Screenshot_20220719-000557_Facebook.jpg
Screenshot_20220719-000535_Facebook.jpg


gadnyara
Мнения: 268
Регистриран на: Чет 15 фев 2018 18:35
Автомобил: Golf7 GTE 17 + MB S205 220d 20
Двигател:

Re: Движение на ТИР-ове по магистрали

Мнениеот gadnyara » Вто 19 юли 2022 10:10


Вече се обърквам, бавно или бързо искаме да изпреварват камионите...


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Движение на ТИР-ове по магистрали

Мнениеот 777 » Вто 19 юли 2022 10:25


Бавно, бързо - важното group® да привлича внимание с разсъжденията си.

Последна промяна от Vlad777 на Сря 20 юли 2022 8:20, променено общо 1 път.
Причина: Предупреждение за безсмислен коментар


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 670
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Re: Движение на ТИР-ове по магистрали

Мнениеот Krasi » Вто 19 юли 2022 21:15


К.Одаджийски написа:10-15 цивилни коли с буркани оборудвани с камери в двете посоки и вътре в купето, както и камери върху облеклото на полицаите, да въртят цял ден на магистралата и да глобяват наред, за светкане с фарове= агресивно шофиране, излизане за изпреварване с което засичаш, превишена скорост, каране в изпреварваща лента без нужда, каране в аварийната лента , глоби се налагат на място, чужденците не излизат през границата без да са си платили глобите. За само един - два месеца всички ще се научат и нещата ще влязат в норма.
Само че за такова нещо трябва законодателна промяна, желание за такава и справяне с проблемите и пари, пари за патрулки и нормални заплати на каращите ги за да не може да минават с 20 или 50 кинта.
Една от причините за оставката на Димитър Илиев от поста в АПИ е, че дори не са имали желание и пари за прости неща като измиване на мантинели и изправяне на знаци, това е борба с вятърни мелници

За Димитър Илиев и мерките съм съгласен, но не и със средствата за постигането им. В 21 век, да организираш и залагаш на системи базиращи се на висящи край пътя контролни органи е отживелица. Има доста други по ефективни и евтини методи, в противен случай в и без друго раздутия бюджет и щат на МВР ще трябва да се назначат още и още служители. Висящи контроли край пътя = предпоставки за корупция. За пример мога да дам тол системата - с висящи край пътя толаджии, според мен ефекта от тяхното присъствие е нула.


retaer
Мнения: 73
Регистриран на: Вто 02 фев 2021 21:29
Автомобил:
Двигател:

Re: Движение на ТИР-ове по магистрали

Мнениеот retaer » Вто 19 юли 2022 21:31


Само по себе си ТИР-овете и тежкотоварните камиони не са проблем.Проблема конкретно не е,че примерно Варна-Добрич е изключително натоварен сиреч искам да кажа ,че за където и да хванеш за България от Добрич все минаваш през този участък и през варна като най-пряк и прочее.НО ...нашите идиоти управляващи нямаха воля ли акъл ли да го направят двулентов в посока когато почнаха да го ремонтират.
Страшна тъпотия да не говорим ,че леките коли колко пъти и често минавам дори не карат с ограничението а 80 и малко...и това страшно изнервя да.Пътя позволява да се кара със 100 без проблем и постоянно се натъкваш на някой слабоумник дето тътри с 20км по малко....и се питам аз защо караш като костенурка като пътя позволява и още е в приемливо състояние с оглед на това ,че знаем за ремонта на ремонта на ремонта...и ние се заблуждаваме ,че се развиваме а не сме минали напред и сантим.
Ако бяха го направили като нормални бели хора да кажем ,че наистина "сме" направили нещо стоиностно нямаше да сме свидетели на къде по леки къде по тежки катастрофи под една или друга причина на тоя път през седмица да не кажа дни.
Щяха леките коли да си поддържат едни 100км. да си върви трафика нормално тировете с ограничението си в едната лента и пей сърце и нямаше да сме/и съм бил свидетел на малоумни изпреварвания.

Карат на вън и идват тук и нормално да се изнервят когато на едното място хората са инвестирали човека си кара на скоростни пътища и всичко е тип-топ кеф ти паркинги кеф ти условия за работа и шофиране

ТОЕСТ така ни е устроена инфраструктурата ,че някъде няма условия да се разшири пътя а там където има има други идиоти които не го правят и това е най-големия проблем.

//те и без законодателни промени могат да ги хващат за претоварване просто не го правят и няма воля ...като отиваш да разтоварват да не би да е засекретено колко ти е тарата и товара


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Движение на ТИР-ове по магистрали

Мнениеот group® » Сря 20 юли 2022 0:08


Krasi написа: За пример мога да дам тол системата - с висящи край пътя толаджии, според мен ефекта от тяхното присъствие е нула.

Абсолютно!
А и покрай цялата сага с последната голяма катастрофа в София разбрах от новините, че всичко на всичко за цяла 2 милиона София имаме 15 патрула на КАТ.
WTF?
А искаме 15 за магистрали.

Един човек може да гледа 15 камери по магистрали.
Нужни са патрули на основни места, на които тези от камерите да казват - 'Този е съмнителен. Този е агресивен. Онзи засича..."
Практиката е друга обаче - звъниш на 112; Къде? Какво? Обясняваш половин час и накрая нищо!
Имал съм случаи, които не бих разказал дори. Срам ме от нашата полиция. Срам ме от себе си и саморазправата, в следствие на липсата на реакция (за коли, не камиони).

retaer написа:.

//те и без законодателни промени могат да ги хващат за претоварване просто не го правят и няма воля ...като отиваш да разтоварват да не би да е засекретено колко ти е тарата и товара


Така е!
Но общественото внимание се обръща натам само когато стане трагедия.
Ей така по наблюдения да кажеш, че има проблем с нещо и 'тоя иска да привлича внимание с разсъжденията си' ...
Тоест можем само да сме папагали и да повтаряме, когато вече е ясно казано, че нещо е приблем.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Движение на ТИР-ове по магистрали

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 20 юли 2022 7:01


Krasi написа:
К.Одаджийски написа:10-15 цивилни коли с буркани оборудвани с камери в двете посоки и вътре в купето, както и камери върху облеклото на полицаите, да въртят цял ден на магистралата и да глобяват наред, за светкане с фарове= агресивно шофиране, излизане за изпреварване с което засичаш, превишена скорост, каране в изпреварваща лента без нужда, каране в аварийната лента , глоби се налагат на място, чужденците не излизат през границата без да са си платили глобите. За само един - два месеца всички ще се научат и нещата ще влязат в норма.
Само че за такова нещо трябва законодателна промяна, желание за такава и справяне с проблемите и пари, пари за патрулки и нормални заплати на каращите ги за да не може да минават с 20 или 50 кинта.
Една от причините за оставката на Димитър Илиев от поста в АПИ е, че дори не са имали желание и пари за прости неща като измиване на мантинели и изправяне на знаци, това е борба с вятърни мелници

За Димитър Илиев и мерките съм съгласен, но не и със средствата за постигането им. В 21 век, да организираш и залагаш на системи базиращи се на висящи край пътя контролни органи е отживелица. Има доста други по ефективни и евтини методи, в противен случай в и без друго раздутия бюджет и щат на МВР ще трябва да се назначат още и още служители. Висящи контроли край пътя = предпоставки за корупция. За пример мога да дам тол системата - с висящи край пътя толаджии, според мен ефекта от тяхното присъствие е нула.

Подвижни, не да се крият по храстите, въртят с трафика като в немско, спират и глобяват


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8382
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Движение на ТИР-ове по магистрали

Мнениеот samo_pechka » Сря 20 юли 2022 15:55


Съжалявам, че се повтарям :

samo_pechka написа:...
Вината не е на шофьорите , вината е, че ние изостанахме катастрофално откъм инфраструктура, пътища ,места за почивка / паркинги край пътя и т.н. Недостиг откъм магистрали , силен трафик, скапани пътища , скапана маркировка , липса на видимост/табели/ кръстовища заради селски гюрлюци и магарешко тръне.
Плащаме ли си за пътищата? Плащаме си, къде винетки, къде отчисления от горива , пътен данък и т.н. Какво получаваме насреща? От петте пръста най-дългия. Затова сме на тоя хал.
Извинявам се на чувствителните предварително.

Както и този пост :
samo_pechka написа:
А , че има черни овце и сред тях, еми то винаги ще ги има, и сред автмобилисти, и сред мотоциклетисти...

Мисълта ми е, че ако ни беше уредено , дори да не е всичко , а в някаква полож. степен нещата, като пътища, граници , контрол , скорост на обслужване . Всичко това малко или много ще поуспокоят нещата . Да има минимални удобства за шофьорите, а то опашка от Мартен + опашка от караулката на влизане от софийския път в Русе.
Такова нещо съм заварвал. Хората няма къде по нужда да идат , да му ева майката , а седят по три дни там. Такива ситуации не са никак рядкост за жалост в милата ни татковина. Това изпъва до краен предел нерви и на най-спокойния шофьор.
Това е неблагодарна професия , затова и има текучество , затова се наемат хора , които ако имаше сериозен подбор, нямаше да бъдат допуснати дори до книжка, камо ли да работят като шофьори.
Всичко това няма начин да не се отрази. Довежда до конфликти , до ситуации създаващи излишно напрежения, до немарливост и недоглеждане .
Пак казвам , не ги защитавам , но не мога да пренебрегна и с лека ръка проблемите в сектора.



Върни се в “ЗДвП, нарушения, глоби, обжалване”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта