Движение на ТИР-ове по магистрали

Нормативна уредба - Закон за движение по пътищата, правилник за прилагането му, нарушения, актове и наказателни постановления. Глоби и административни мерки и обжалване.
cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Движение на ТИР-ове по магистрали

Мнениеот cecoa1 » Съб 16 юли 2022 17:20


Ами сам си оборил себе си. Да виждаш някаква разлика с информацията за Словения, и исканата от теб пълна и всеобхватна забрана за по всички магистрали в цялата страна(защо не и в цял свят), за постоянно, и ако може завинаги :mhihi ???
...
Сам си отбелязал, икономиката има нужда от ефективен транспорт(увеличени доставки, превози, са пряко свързани с ръст на икономиката). И господа експертите, много и разнообразни, са решили, че такава пълна забрана каквато искаш, ще донесе много по-малко ползи, отколкото вреди.
А това защото за тях фактите се удостоверяват с цифри, а не със субективни мнения. И е факт, че убити и ранени по вина на тежкотоварен автотранспорт са относително малък процент от всички загинали. Което не означава, че на някои места, и/или в някакви часови пояси, не е целесъобразно да има такива забрани, и когато е преценено, че това е така, се слагат забрани със знаци. Организацията на транспорта си е цяла наука, колкото и да не го знаят някои диванни експерти. Борави се с данни, числа, сметки...а не е едно към гьоторе и "на мене така ми се струва".
...
За това, че са нервни, и неадекватни шофьорите на камиони... Ти мислиш ли, че процента малоумници между шофьорите на леки автомобили е по-малък?! А абсолютния им брой колко ли е по-голям?! Или вредата от тях е по-малка, нищо, че те са причина за болшинството катастрофи по пътищата въобще?! Или може би професионалните шофьори, понеже "това им е работата", не ги дразнят тия повече и по-неадекватни водачи при леките автомобили?!(още повече предвид времето, което професионалните прекарват на пътя) Ама треската в чуждото око, винаги е по-голяма от гредата в своето... По твоята логика, аз, като шофьор на камион, мога да искам пълна забрана за движение на автомобили(пък и те не са чак такава необходимост). Но хайде, нека не искам забрана, просто да поискам всички шофьори да са квалифицирани в една и съща максимална степен. Да могат да карат всичко, и да са карали поне по месец след взимане на всяка категория професионално, всеки ден, за да схващат правилно нуждите на всички на пътя(а не само да имат някакъв курс, още по-малко "от щатите"). Е, книжката ще струва колкото струва, процедурата ще е дълга и тежка, сравнително малко хора ще успеят да покрият изискванията и въобще да си го позволят, НО - гаранция, че пътищата ще станат в пъти по-безопасни. Сам разбираш, че не е много приемлив вариант, макар и много ефективен за безопасността. Просто всичко е някакъв компромис между ползи и негативи. Там някъде намира място и понятието "здрав смисъл".




Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Движение на ТИР-ове по магистрали

Мнениеот group® » Съб 16 юли 2022 17:33


cecoa1 написа:Ами сам си оборил себе си. Да виждаш някаква разлика с информацията за Словения, и исканата от теб пълна и всеобхватна забрана за по всички магистрали в цялата страна(защо не и в цял свят), за постоянно, и ако може завинаги :mhihi ???
...


Голям си философ. Многословен и празнословен.
Хващаш се за някаква твоя си интерпретация на написаното от мен и си спориш сам със себе си, развиваш си едни фермани и логики ...
Успех!


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Движение на ТИР-ове по магистрали

Мнениеот cecoa1 » Съб 16 юли 2022 18:34


Хората ни четат, искаш ли анкета кой от двама ни е празнославен в тази тема?
Мога и с цитати от постовете ти, но аз не съм тук за да уронвам нечии авторитет, мисля че споря достатъчно аргументирано, в рамките на правилата на този форум, и на добрия тон. Това, че трудно приемаш чуждо мнение, не е мой проблем. Достатъчно пъти посочи Унгария, с пълната забрана, и настояваш, че може и (видиш ли) трябва и тук да стане така. И то след като ти казах с една дума, защо там е по-лесно забраната да носи по-малко негативи. Иначе се прави по друг начин(умно), както сам посочи за Словения(и не само там), срещу което не виждам никой в темата да има нещо против, още по-малко аз.
Та за какво ти е темата?! За пълна и постоянна забрана?! За забрана само когато лично ти пътуваш?! Или за забрани каквито си има и сега, където е преценено и когато е преценено(доколко адекватно е друга тема, но то само за това да беше)?!
Ако е за последното, просто цялата адекватност на инфраструктурата и организацията на движението у нас трябва да се "вкара в час", и срещу това едва ли ще намериш някой против, та дори и експертите, които отговарят пряко за това.
Уточни за какво се "бориш", за да няма грешни интерпретации.
И ако все пак не изтриеш цялата тема, и решиш да отговаряш, може да коментираш и другите неща, които написах, но дълбоко се съмнявам да го направиш. Какво гражданско общество, какви пет лева, щом дори ти, образован и интелигентен човек, демонстрираш такова късогледство и твърдоглавие.

ПП: Между другото, само да питам, в твоя случай без мигач ли "изскочи" пред теб въпросния камион?
Не за друго, а защото съм карал в Германия, и там подадеш ли мигач, ако не първите, най-близки и/или бързодвижещи се коли, то малко след тях, намаляват и ти дават път да тръгнеш да изпреварваш :eek с камион или автобус, макар че не са длъжни. Особено пък при интензивно движение, когато без тази толерантност, влизане в лявата лента е трудно до невъзможно...


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12790
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Движение на ТИР-ове по магистрали

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 16 юли 2022 21:46


Много нещо се изписа в тая тема. И до какъв извод стигнахме?
Толерантност господа, толерантност!!!
И нулева такава срещу тия които нарушават правилата!!!
П. П. Сигурно се повтарям,но в джоба на вратата държах гайки 32 номер. Доста съм раздал по тъпи тираджии, румънци,и поляци. И турци естествено.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Движение на ТИР-ове по магистрали

Мнениеот stefan4o » Съб 16 юли 2022 22:12


Здравко, ти си направо хулиган,бре !!!
ШсЪ видим ли таз година на Узана?


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12790
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Движение на ТИР-ове по магистрали

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 16 юли 2022 22:38


Не съм хулиган Стефко,он опънал къси,дълги, мъглата, плюс ония на покрива,аз мигам къси/дълги,не фаща. Епа зими тая гайка в предния джам.
П . П. Узана,иам желание. Но времето ще покаже.


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 889
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Re: Движение на ТИР-ове по магистрали

Мнениеот MamaMy » Нед 17 юли 2022 14:45


За пореден път се убеждавам, че има полза от психотестовете за професионалните шофьори и не случайно много ги късат точно там. Ако въведат такива за всички шофьори изведнъж пътищата ще се опразнят. :mhihi


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Движение на ТИР-ове по магистрали

Мнениеот 777 » Нед 17 юли 2022 16:49


group® написа:
cecoa1 написа:Ами сам си оборил себе си. Да виждаш някаква разлика с информацията за Словения, и исканата от теб пълна и всеобхватна забрана за по всички магистрали в цялата страна(защо не и в цял свят), за постоянно, и ако може завинаги :mhihi ???
...


Голям си философ. Многословен и празнословен.
Хващаш се за някаква твоя си интерпретация на написаното от мен и си спориш сам със себе си, развиваш си едни фермани и логики ...
Успех!

Ако ще става дума за многословие и празни приказки - ти си водещ в доста теми.


Потребителски аватар
Lupender
Мнения: 708
Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
Автомобил: SEAT Cordoba
Двигател: TDI 1.9 ASV
Местоположение: Благоевград

Re: Движение на ТИР-ове по магистрали

Мнениеот Lupender » Нед 17 юли 2022 17:21


Винаги съм избягвал да влизам в излишни спорове и да се конфронтирам с колеги и съфорумци, но в случая ми се струва малко пресилена реакцията на някои тук по отношение на колегата group®. Той просто повдигна въпрос по една болезнена тема отнасяща се до бавното изпреварване на камиони, а не на камиони въобще. Имаше и цитат от закона изискващ изпреварването да става безопасно и за кратко време. Да, няма дефиниция на "кратко време", но в законодателството е пълно с такива определения, които ако не са изрично разтълкувани в преходните и заключителни разпоредби, се приемат по подразбиране (например такъв термин е "неправилна употреба в разумни граници" по отношение на експлоатацията на автомобил за гаранцията). С други думи, ситуацията с тирове противоречи на прословутия чл.15 по два параметъра - по отношение на компонента безопасност и по отношение на компонента скорост. В повечето случаи, камионите не могат да го направят нито безопасно, нито за кратко време, т.е. има основание за ограничаване на тези маневри, което на места е изрично забранено със знак, а на останалите места е оставено на преценката на водачите. Това е същото, като ограничението от 90 км/ч извън населените места - никъде, или почти никъде няма знак за такова ограничение, но това не означава, че карането с по-висока скорост не е нарушение. Преценката на водачите на товарни автомобили е водеща тук - ако е интензивен трафика, би следвало водача да избере подходящ момент и да прецени с колко точно може да е по-бърз от изпреварваното МПС (понеже съм виждал камиони да изпреварват и леки коли). Неправилната преценка също се санкционира от контролните органи, като например т.нар. несъобразена скорост, която не е непременно превишената скорост. Колегата group® вероятно задава въпроса си, именно заради неадекватното поведение в много случаи, демонстрирано от шофьори на товарни автомобили, проявено в грубо пренебрегване на другите участници и дори нагло поведение на магистрала.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Движение на ТИР-ове по магистрали

Мнениеот group® » Нед 17 юли 2022 19:23


Lupender написа:Колегата group® вероятно задава въпроса си, именно заради неадекватното поведение в много случаи, демонстрирано от шофьори на товарни автомобили, проявено в грубо пренебрегване на другите участници и дори нагло поведение на магистрала.


Точно неадекватно поведение е правилното определение.
Много често ставам свидетел на 'враждуващи' тираджии - български vs турски vs румънски ... (и аз не знам колко враждуващи лагера са).
Имат си някакви заигравки, които се проявяват на пътя. И то в тежък трафик.
Виждал съм група от 3 тира на една фирма да изпреварва група от 2 тира на друга фирма.
Просто споделям наблюдения. Аз карам основно по Тракия. Не знам много за другите магистрали.

Това да се гледа със звук
Много добър пример за проблема, който искам да засегна в темата


Ето и още едно видео на този професионалист.
Пак да се гледа със звук.


И колкото повече са, толкова повече гнили ябълки ще има сред тях. Глада за работна ръка в този сектор е голям и се взимат всякакви. Естествено, че има и добри шофьори. Истински професионалисти. Просто са все по малко.

п.с. Никога не съм си позволявал саморазправа с камион! Дори не съм използвал клаксон, къси-дълги или нещо такова. Камо ли тест на спирачки.
Търпеливо чакам момента да се измъкна. Не препоръчвам на никого да търси саморазправа с тях, защото е особено опасно за всички останали в движението.


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 889
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Re: Движение на ТИР-ове по магистрали

Мнениеот MamaMy » Нед 17 юли 2022 20:01


Много колеги сигурно не знаят, но камионите имат електронни ограничители на 90км/ч. Когато са на магистрала или аутобан всички карат на ограничител. Единствения начин да превишиш е като спускаш по нанадолнище. В същото време некоректни шофьори които са претоварили не могат да поддържат тази скорост и бавят цялата колона. Турците правят номера защото се състезават кой ще стигне по-бързо до границата. Движат се в пакет по няколко камиона и не допускат някой да се вмъкне между тях. Това е предпоставката за дългите изпреварвания при разлика в скоростта от 1-2-3 км между камионите. Когато няма висенето по границите както е в Европа, няма и съревнование между тираджиите.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12790
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Движение на ТИР-ове по магистрали

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 17 юли 2022 20:33


Уважавам истинските водачи на тежкотоварни автомобили,но помиярите сред тях си ги провокирам, след като те първи направят крачката. Особено съм напрегнат след онзи случай, когато седмина поляци направиха кур капан край Враца на водач на лек автомобил.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Движение на ТИР-ове по магистрали

Мнениеот cecoa1 » Нед 17 юли 2022 20:41


За "краткото време", вярвайте ми, правят го за възможно най-краткото за тях. Нещо повече, изпреварвания камион често подава сигнал с фаровете, когато изпреварващият го вече може да се прибере пред него безопасно, за да може това прибиране да е възможно по-скоро, в интерес на изпреварващите в лявата лента с леки автомобили, които са били забавени от изпреварващия камион. Просто преценката на дясно огледало, кога си го надминал, не е съвсем лесна и точна, и ако не ти светне, се застраховаш да дръпнеш още няколко метра преди да се прибереш, за да не го засечеш.
А за опасността, по-скоро е неудобство за леките, отколкото опасност, при условията на нормална видимост по магистрала.
Казано просто, при забрана целта е толериране на хората и леките коли, а при липса на такава, максимална ефективност на товарния транспорт. Кога да се прави едното, и кога другото, го решават експерти.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19688
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Движение на ТИР-ове по магистрали

Мнениеот Vlad777 » Нед 17 юли 2022 21:01


cecoa1 написа:За "краткото време", вярвайте ми, правят го за възможно най-краткото за тях.

Е точно де - всеки сам си преценя и другите ще чакат. :bowdown

Колегата по-горе мисля, че много точно е обяснил какво и как се тълкува в закона. Който иска - ще го разбере. Елементарно е. Но все пак законите са за балъците, дето ще чакат.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Движение на ТИР-ове по магистрали

Мнениеот cecoa1 » Нед 17 юли 2022 21:40


Ти си адвокат, ето ти го закона:
Чл. 42. (1) Водач, който ще предприеме изпреварване, е длъжен:
1. преди да подаде сигнал, да се убеди, че не го изпреварва друго пътно превозно средство и че движещото се след него пътно превозно средство или това, което ще изпреварва, не е подало сигнал за изменение на посоката си на движение наляво;
2. след като е подал сигнал, да се убеди, че има видимост, свободен път на разстояние, достатъчно за изпреварване, и че може да заеме място в пътната лента пред изпреварваното пътно превозно средство, без да го принуждава да намалява скоростта или да изменя посоката на движение.
(2) Водач, който изпреварва, е длъжен:
1. по време на изпреварването да осигури достатъчно странично разстояние между своето и изпреварваното пътно превозно средство;
2. когато при изпреварването навлиза в пътна лента, предназначена за насрещното движение, да не създава опасност или пречки за превозните средства, движещи се по нея;
3. да се убеди, че като се движи с безопасна скорост, може да извърши изпреварването за кратко време.
(3) Водачът на изпреварваното пътно превозно средство е длъжен да не увеличава скоростта и да не пречи на изпреварването по какъвто и да е друг начин.

...
Нарочно цялото, без съкращения, за да се види една малка разлика.
В алинея първа пише какво трябва да прави водача ПРЕДИ изпреварване, а в алинея втора, ПО ВРЕМЕ НА изпреварването. Т.е. чак по време на изпреварването, ако водач "се убеди", че не може да го извърши достатъчно бързо с безопасна скорост, трябва да го прекрати. Смисълът е съвсем друг, затова и няма дефиниция за кратко време. Основно това е важно извън магистралите, а за по тях, е по-скоро насочено към това, да не се прави излишно бавно такова изпреварване, доколкото това е възможно. За камион 30 секунди са си съвсем в реда на нещата, при около 3-4км/ч разлика в скоростите.



Върни се в “ЗДвП, нарушения, глоби, обжалване”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 139 госта