Въпрос за Рено Меган и "авариен режим".
- kaiser666
- Мнения: 4670
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
- Автомобил: Bmw E34
- Двигател: M20B20
- Местоположение: South Of Heaven
Въпрос за Рено Меган и "авариен режим".
Харесах си едно Рено, 96ти набор 1.6. Единственото което ме притеснява е, че мигат лампите на таблото за маслото и водата. Двигателя си работи нормално, но утре ще има повторен оглед и ще тествам мотора подробно. Според собственика, светенето се е получило, след като е бил спукан картера преди време, след което е набила грешка от падналото налягане на маслото, която не е изчистена и за това се е получила такава дискотека. Възможен ли е такъв сценарии?
-
- VW експерт
- Мнения: 12851
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Въпрос за Рено Меган и "авариен режим".
Бегай, ама бързо.
- kaiser666
- Мнения: 4670
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
- Автомобил: Bmw E34
- Двигател: M20B20
- Местоположение: South Of Heaven
Re: Въпрос за Рено Меган и "авариен режим".
Защо? Колата е карана 6 месеца след като е залепен картера.
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Въпрос за Рено Меган и "авариен режим".
Тая кола за колко лева ти я дават? Под 1000 може би?
-
- Мнения: 628
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
- Двигател:
- Местоположение: warna
Re: Въпрос за Рено Меган и "авариен режим".
Пълна измишльотина , набила грешка за ниско налягане , как да стане като датчика за налягане на маслото директно пали една лампа на таблото и няма връзка през компютъра , а другата лампа за водата си свети заедно с нея защото са свързани при подаване на контакт да видиш че тя свети и е изправна тъй като тя няма как да светне при нормална темперартура на мотора. Тоя мотор просто не държи налягане на маслото в нормални граници , което означава че има доста тежки проблеми , износени лагери или повредена маслена помпа.
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Пет 30 мар 2012 11:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Въпрос за Рено Меган и "авариен режим".
Ако е 1,6 90 кс с код на двигател К7М е известен като двигател бозаджия. Спуква корпус на ДВГ между 2 и 3цилиндър. Лекува се или със смяна на ДВГ или пробиват маслен сензор и извеждат маслото оттам към капак клапани. Ужасни проблеми с бобини, кабели и свещи - едното да пробие сменяш всичко и е консуматив на30-50 х.км. Ако има газ редовни настройки на кобилици. А свещи се сменят на 20х.км. Комп. И електроника са елементарни ако изтрие грешката не трябва да набива нови. Има и лог - кое кога е регистрирано. Какво още - ако завъртиш рязко волана като обръщаш посока и чуваш пукане - рейка за смяна, малки са и са честа болежка. Сензора за температура на водата често дава проблеми - често проблема е в един възел който е разпоен подобен проблем дават и степените на вентилатора. Евтини части и ремонти, но пък непрекъснати и редовни. Смяна на гарнитури на ДВГ на 50 х.км. Консуматив е и колектор изходящи газове - аз бях сменил 2 за 100х.км. А и огледай дръжките отвътре на вратите около болтчето има ли цепнато. Това с ДВГ е майсторска грешка винаги когато затяга средния болт и не е почистим добре или затегне с повече нютлно. Иначе ДВГ има прилични по 300 лв в моргите. Виж Цвета на казанчето за антифриз отвори и огледай за мазни кафеникави парцалчета. Не носи на сериозно товарене но пък нямат проблем със заден мост.
Последна промяна от stefan_nankov на Нед 18 сеп 2016 15:48, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Пет 30 мар 2012 11:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Въпрос за Рено Меган и "авариен режим".
Сензора за масло е отпред ниско долу на корпуса ако оттам излиза маркуче и отива към капака (деликатно отзад )точно под ръба на капака - таман са го излекували. Познавам собственици които карат много км след такава интервенция. Не се уврежда мазането на ДВГ. То това е високото налягане.
- kaiser666
- Мнения: 4670
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
- Автомобил: Bmw E34
- Двигател: M20B20
- Местоположение: South Of Heaven
Re: Въпрос за Рено Меган и "авариен режим".
Благодаря на отзовалите се. това е колата: http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=fmak97
Днеска отидох, доляхме масло, обиколих половин София да намеря датчик и да го сменя, защото нямам с какво да измеря налягането. В крайна сметка лампите продължиха да си светят. Собствениците решиха да викнат майстор, да изчисти грешката с компютор разираш ли. Дойде един човечец, седна вътре, извади въпросния компютор и започна да се чеса по главата. Реши, че няма смисъл да го включва и си замина. Бяхме се разбрали за друга цена, ако не се оправи положението с нов датчик и реших да я взема, но в крайна сметка те се отменаха, защото майстора дето идва щял да я вземе, да й направи основен ремонт за 100лв и да си я кара. Абе цирк пълен.
Днеска отидох, доляхме масло, обиколих половин София да намеря датчик и да го сменя, защото нямам с какво да измеря налягането. В крайна сметка лампите продължиха да си светят. Собствениците решиха да викнат майстор, да изчисти грешката с компютор разираш ли. Дойде един човечец, седна вътре, извади въпросния компютор и започна да се чеса по главата. Реши, че няма смисъл да го включва и си замина. Бяхме се разбрали за друга цена, ако не се оправи положението с нов датчик и реших да я взема, но в крайна сметка те се отменаха, защото майстора дето идва щял да я вземе, да й направи основен ремонт за 100лв и да си я кара. Абе цирк пълен.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за Рено Меган и "авариен режим".
Леле, леле! След темата за голф тройката май не си си взел поука, че евтиното в последствие излиза скъпо
- kaiser666
- Мнения: 4670
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
- Автомобил: Bmw E34
- Двигател: M20B20
- Местоположение: South Of Heaven
Re: Въпрос за Рено Меган и "авариен режим".
Донт уори абаут ми. Ако съм искал да карам нов гоуф 4 или 5, отдавна да съм го направил.
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: Чет 19 мар 2015 5:13
- Автомобил: VW Touran 19 TDI
- Двигател: BKC 105 hp 2005
Re: Въпрос за Рено Меган и "авариен режим".
Като ти четох другата тема явно идеята ти е да вземеш кола с проблем, която заради това да е по-евтина, а пък ти да си го отстраниш понеже видимо не те е страх да правиш ремонти по двигател и т.н. Ако си се спрял на този модел, като бивш собственик, има 3 ключови момента може би - хидравлична рейка, компютър и двигател ( като допълнение към горните ми постове). Окачване, ходова част, климатик, ел системи вероятно си ги проверяваш, те са стандартни проверки при всеки автомобил. При този двигател с този код - обезателно се озърташ да не смесва масло с антифриз( ако ти кажат че само гарнитура се сменя 90% няма да е така), друг ключов момент е рейката SMI която като се разтропа може да се стяга и така временно може да ти го докара нетропаща но в крайно ляво и дясно положение трябва да усещаш трудност - това стягане е опасно и се прави само когато собственикът знае че ще я продава. Компютърът - няма да го обясня добре - като отвориш куплунга на компютъра третото краче, което се явява единствения минус на веригата с времето се износва, изтънява и накрая прекъсва, налага се понякога и женската част да се преправя, но това краче е ключово и като се прекъсне трябва да е много обигран майстор (обикновено в оторизираните сервизи се намират) да среже на точното място залятата част и да изведе от там кабел( на мен ми взеха 80 лв за тая работа). Не съм чул собственик да се оплаква от климатик, но 100 % от рената на тази възраст не им работи моторчето на клапата за достъп на въздух към купето. Изключва се един куплунг откъм акумулатора и вътре като натиснеш копчето то светва все едно е включено, но де факто то не работи (надали ти е такъв проблем). Сега се сещам че радиатор и на парното сменях... Всъщност за 10 години само скоростна кутия, предни амортисьори, климатик и ламбда сонда не бях сменил.
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: Чет 19 мар 2015 5:13
- Автомобил: VW Touran 19 TDI
- Двигател: BKC 105 hp 2005
Re: Въпрос за Рено Меган и "авариен режим".
Ако оборотомера играе когато е на свободна това в повечето случаи не е моторче за празен ход, а бобина а това пък е сигнал че те чакат около 200 да смениш бобини, кабели и свещи. Бобините ЕРА не стават, ако можеш да намериш SAGEM, които са с 10-20 лв по-скъпи - те изкарват много повече. Иначе като не те е страх от ремонти чаркалаците са евтини дори и да ги купуваш от оторизираните представителства - лагер задна главина - 25-30 лв. Селенови втулки 4-5 лв. Датчик на Хол - 60 лв. Кормилен накрайник - 20-30 лв в зависимост от страната. Полуоска предна 100-140 лв (каретата не могат да се сменят). Малко шибано е с маншоните на каретата отпред - полиуретановите не изкарват много ,но пък за гумените трябва да разглобиш откъм скоростната кутия. Датчика на температурата на водата в купето е проблем на таблото,а не на датчика - там има 2 такива отделни по 16 лв са и обичайно са изправни. Може би едно от малкото положителни неща за този модел - много рядко съм засичал такава кола ръждясала, повечето поне изглеждат прилично, има ги много по моргите, а и части се намират лесно. Но за тия цени.... Аз моята я дадох за 1900 лв миналата година. За километрите които съм минал с нея определено мога да каже че точно ходовата част и окачването не са им слабост - проблемите с електричеството, датчици разни и др са това което страшно много изнервя.
- ktamen
- Мнения: 6171
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Въпрос за Рено Меган и "авариен режим".
На снимките изглежда отлично. Ако беше голф щях да я взема, независимо с какъв проблем е двигателя. И без двигател пак щях да я взема.
- kaiser666
- Мнения: 4670
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
- Автомобил: Bmw E34
- Двигател: M20B20
- Местоположение: South Of Heaven
Re: Въпрос за Рено Меган и "авариен режим".
Колата е добра, като цяло. Има 4 чисто нови зимни гуми, намерих и двигател веднага, който да сменя ако се наложи, просто не ми се занимаваше, а и продавачите се отметнаха от първоначалната уговорка, което е несериозно и ме издразни. Иначе си струваше, нямаше ел проблеми, окачването беше отремонтирано и климатика работеше, а двигателя не даваше никакви признаци да се спомине, но от опит знам че не е задължително да има признаци.
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Въпрос за Рено Меган и "авариен режим".
Ами да си я ремонтират за 100 лева и да си я карат или продадат за 1500 лева, баси блъфьорите
Върни се в “Технически раздел за други марки автомобили”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта