Проблем с непалене след автомивка - Форд Фокус Мк3 ТДЦИ - РЕШЕНО !
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Проблем с непалене след автомивка - Форд Фокус Мк3 ТДЦИ
Мерси за инфото, Ода. Ще ти я пратя, кат се прибера в Стара Загора.
Последна промяна от stefan4o на Нед 09 мар 2025 16:15, променено общо 1 път.
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Проблем с непалене след автомивка - Форд Фокус Мк3 ТДЦИ
Давам отчет за събитието
Проблемът беше в акумулатора, НО, не защото е стар. А просто от водата е направил утечка и беше паднал до 11.5В. Баджанакът ми подаде ток за около 15-20 мин от неговата кола и запалихме форделата моментално ! След като запалихме реших да закача ампер-клещите - в началото генераторът зареждаше с около 25А ток, после постепенно падна до 15-16А (след около 15 мин работа на място) и си прибрах колата в гаража
Следва разглобяване - махнах корпуса на въздушния филтър, разкачих няколко букси и акумулаторът е вече вън - сега го зареждам с едно смарт-зарядно. Вероятно не е съвсем умрял, но смятам, че 9г. вярна служба са му достатъчни - и без това му бях вдигнал мерника. Утре отивам за нов, зареждам го, монтирам, ресетвам тъпия BMS на колата и се надявам всичко да е по старому.
Странното е, как тази вода отиде върху акумулатора, тя водоструйката е мощна, но... някак не мога да го проумея, освен от силата да се е огънала пластмасовата кора под чистачките (не е от най-коравите) и да е влязло по някакъв начин.
Мерси на всички за помощта и съветите

Относно масата - действително от минусовата клема на акумулатора тръгва само един кабел. Но под кутията за въздушния филтър има още два кабела - единият явно отива за стартера, а другият - по-тънък вероятно е за някоя оперативна верига.

Проблемът беше в акумулатора, НО, не защото е стар. А просто от водата е направил утечка и беше паднал до 11.5В. Баджанакът ми подаде ток за около 15-20 мин от неговата кола и запалихме форделата моментално ! След като запалихме реших да закача ампер-клещите - в началото генераторът зареждаше с около 25А ток, после постепенно падна до 15-16А (след около 15 мин работа на място) и си прибрах колата в гаража

Следва разглобяване - махнах корпуса на въздушния филтър, разкачих няколко букси и акумулаторът е вече вън - сега го зареждам с едно смарт-зарядно. Вероятно не е съвсем умрял, но смятам, че 9г. вярна служба са му достатъчни - и без това му бях вдигнал мерника. Утре отивам за нов, зареждам го, монтирам, ресетвам тъпия BMS на колата и се надявам всичко да е по старому.
Странното е, как тази вода отиде върху акумулатора, тя водоструйката е мощна, но... някак не мога да го проумея, освен от силата да се е огънала пластмасовата кора под чистачките (не е от най-коравите) и да е влязло по някакъв начин.
Мерси на всички за помощта и съветите



Относно масата - действително от минусовата клема на акумулатора тръгва само един кабел. Но под кутията за въздушния филтър има още два кабела - единият явно отива за стартера, а другият - по-тънък вероятно е за някоя оперативна верига.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Проблем с непалене след автомивка - Форд Фокус Мк3 ТДЦИ
stefan4o написа:. А просто от водата е направил утечка и беше паднал до 11.5В.
Едва ли. Причината да падне вероятно е друга.
Поне аз не бих бързал с купуване на нов, вече е топло и ако вътре не е влязла мръсна вода вероятно ще изкара лятото без проблем. А като се застуди ще си купиш нов.
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Проблем с непалене след автомивка - Форд Фокус Мк3 ТДЦИ - РЕШЕНО !
Каква друга би могла да е причината? Целият беше във вода, имаше гьол между двете му клеми. Все едно бяха свързани под вода.
Не виждам,кое друго ще го източи толкова бързо

Не виждам,кое друго ще го източи толкова бързо


- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Проблем с непалене след автомивка - Форд Фокус Мк3 ТДЦИ - РЕШЕНО !
Водата е много лош проводик. Даже да е бил под вода за повече от час, едва ли ще загуби повече от 0,1Ач от заряда си.
Най-вероятно водата е включила някакъв мощен консуматор.
Или вътре е влязла мръсна вода през отдушника.
Можеш да закачиш за акумулатора две жици и да ги топнеш във вода и да измериш големината на тока. Едната жица ще корозира много бързо, а от другата ще се отделят мехурчета водород.
Така или иначе акумулаторите в магазина няма да свършат, зареди го и пробвай да покараш. Ако не става, купуваш нов и готово.
Най-вероятно водата е включила някакъв мощен консуматор.
Или вътре е влязла мръсна вода през отдушника.
Можеш да закачиш за акумулатора две жици и да ги топнеш във вода и да измериш големината на тока. Едната жица ще корозира много бързо, а от другата ще се отделят мехурчета водород.
Така или иначе акумулаторите в магазина няма да свършат, зареди го и пробвай да покараш. Ако не става, купуваш нов и готово.
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Проблем с непалене след автомивка - Форд Фокус Мк3 ТДЦИ - РЕШЕНО !
Никъде другаде не видях вода... Иначе клемите му си имаха окисление...
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Проблем с непалене след автомивка - Форд Фокус Мк3 ТДЦИ - РЕШЕНО !
Чаша с вода, един бакърен тел от минуса на акумулатора до чашата. Мултицета го включваш на амперметър, единия пробник на плюса на акумулатора, другия в чашата.
Вместо акумулатор може и някакъв изправител.
Едит:
Понеже знам че си мързелив, аз напълних чаша с вода - 0,032А с 29В изправител. Сипах лъжичка сол и забучих жиците в солта на дъното на няколко мм една от друга. Така достигнах 0,512А. Демек ако твоята вода е била зверски солена, като от Мъртво Море и си оставил акумулатора покрит за 1 час, значи си израходил 0,250Ач.
Много е вероятно вътре да е влязла мръсна вода - това е смърт за всеки акумулатор.
Вместо акумулатор може и някакъв изправител.
Едит:
Понеже знам че си мързелив, аз напълних чаша с вода - 0,032А с 29В изправител. Сипах лъжичка сол и забучих жиците в солта на дъното на няколко мм една от друга. Така достигнах 0,512А. Демек ако твоята вода е била зверски солена, като от Мъртво Море и си оставил акумулатора покрит за 1 час, значи си израходил 0,250Ач.
Много е вероятно вътре да е влязла мръсна вода - това е смърт за всеки акумулатор.
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Проблем с непалене след автомивка - Форд Фокус Мк3 ТДЦИ - РЕШЕНО !
Забравих да спомена нещо важно. Колата я мих с безконтактна пяна или там, както се нарича, една розова. Като я изплаквах с водоструйката съм я омешал с вода и може заради нея да е станал този фаул... Точно тогава забих водоструйката на кората под чистачките.
Последна промяна от stefan4o на Нед 09 мар 2025 19:31, променено общо 1 път.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7911
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Проблем с непалене след автомивка - Форд Фокус Мк3 ТДЦИ - РЕШЕНО !
Не знам защо си разсъждавате, че само акумулатора е бил намокрен при миенето. Въпросното аку явно е чао, щом малко намокряне му свършва тока. А това да влезе вода в акумулатора, през отдушника, дори да го къпеш директно с водоструйка граничи с фантастика.
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Проблем с непалене след автомивка - Форд Фокус Мк3 ТДЦИ - РЕШЕНО !
Гопе, опипах в купето - никъде нямаше мокро. А дренажният отвор е толкоз огромен, че няма как да се запуши, понеже отгоре на кората има ситна мрежа, през която листо не може да премине.
А пък под капака само при акумулатора имаше вода. Днес като разглобявах си личеше - прахолякът си седи навсякъде по периферията покрай двигателя освен на конзолата за акумулатора. Никога не е мит, под кутията на въздушния филтър също беше сухо, а тя е в по-ниска точка, под акумулатора.
Като сложа новият акумулатор и сглобя нещата ще започна да сипвам вода върху кората и да гледам какво ще стане.
А пък под капака само при акумулатора имаше вода. Днес като разглобявах си личеше - прахолякът си седи навсякъде по периферията покрай двигателя освен на конзолата за акумулатора. Никога не е мит, под кутията на въздушния филтър също беше сухо, а тя е в по-ниска точка, под акумулатора.
Като сложа новият акумулатор и сглобя нещата ще започна да сипвам вода върху кората и да гледам какво ще стане.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7911
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Проблем с непалене след автомивка - Форд Фокус Мк3 ТДЦИ - РЕШЕНО !
Стефчо, старото аку може да го източи запънало на отключване централно заключване, примерно във вратите винаги влиза вода при мокрене . И това не е единственото нещо което харчи ток по тая кола, и което можеш да намокриш на автомивка.
-
- VW експерт
- Мнения: 13380
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Проблем с непалене след автомивка - Форд Фокус Мк3 ТДЦИ - РЕШЕНО !
Важното е, че всичко е приключило с добър край.
Върни се в “Технически раздел за други марки автомобили”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта