Форд Галакси 1999г. 1.9 TDI Питане за датчик климатроник
-
- Мнения: 216
- Регистриран на: Сря 06 юни 2007 22:23
- Автомобил: Ford Galaxy
- Двигател: 1.9 AFN
- Местоположение: Варна
Форд Галакси 1999г. 1.9 TDI Питане за датчик климатроник
Здравейте колеги!Вчера ходих да ми проверят фреона на климатроника но забравих да питам майстора къде се намира датчика който показва външната температура на дисплея на климатроника , че на моя климатроника който е двузонов от както съм я взел колата не ми показва никаква температура е дин път само още като я купувах показа 88 градуса и от там на сетне има само две чертички.Предполагам че датчика се е развалил , сигурно е някъде под предната броня ,но може ли някой от вас да ми каже къде по точно му е мястото , че съм с кора под двигателя и дали трябва да я свалям за да го видя. Автомобила е Форд Галакси 1999г. 1.9 TDI .Благодаря предварително за вниманието!
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13431
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Форд Галакси 1999г. 1.9 TDI Питане за датчик климатроник
Едва ли е 2 зонов. Недей гледа двойния дисплей. Няма ли духалки на тавана на задните седалки климатроника не е двузонов.
При мен е в 1 втулка на лостовата система на чистачките
При мен е в 1 втулка на лостовата система на чистачките
-
- Мнения: 216
- Регистриран на: Сря 06 юни 2007 22:23
- Автомобил: Ford Galaxy
- Двигател: 1.9 AFN
- Местоположение: Варна
Re: Форд Галакси 1999г. 1.9 TDI Питане за датчик климатроник
Имам духалки на тавана за задните седалки.А къде по точно е тази втулка с датчика? Аз наскоро си сменях филтъра за купето но не обърнах внимание за датчик там.
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Форд Галакси 1999г. 1.9 TDI Питане за датчик климатроник
Да не си на фаренхайт има копче което може да натиснеш с химикал или игла на самия контролен панел на климатроника.
-
- Мнения: 216
- Регистриран на: Сря 06 юни 2007 22:23
- Автомобил: Ford Galaxy
- Двигател: 1.9 AFN
- Местоположение: Варна
Re: Форд Галакси 1999г. 1.9 TDI Питане за датчик климатроник
Има само две чертички където трябва да показва градусите вън.
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Форд Галакси 1999г. 1.9 TDI Питане за датчик климатроник
rim написа:Има само две чертички където трябва да показва градусите вън.
Там на климатроника, но виж при чистачките отдолу към филтъра да не би букста на датчика да е изкарана.
Първо пишеш че показва 88 градуса и не прочетох по надолу че сега е само чертички.
Може да се окаже и дисплей за смяна, но по добре виж за датчика, рядко дефектират контролните модули на климатроника. Като дадеш на контакт мига ли целия дисплей със всички символи около 15 сек.?
- mccoy
- Мнения: 993
- Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
- Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
- Двигател: N22A2
- Местоположение: Стара Загора
Re: Форд Галакси 1999г. 1.9 TDI Питане за датчик климатроник
kris11 написа:...При мен е в 1 втулка на лостовата система на чистачките
Това не е ли датчика който включва печката три темп.по ниска от 5 градуса
-
- Мнения: 216
- Регистриран на: Сря 06 юни 2007 22:23
- Автомобил: Ford Galaxy
- Двигател: 1.9 AFN
- Местоположение: Варна
Re: Форд Галакси 1999г. 1.9 TDI Питане за датчик климатроник
Да климатроника винаги мига като дам на контакт , след няколко секунди спира да мига.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13431
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Форд Галакси 1999г. 1.9 TDI Питане за датчик климатроник
mccoy написа:kris11 написа:...При мен е в 1 втулка на лостовата система на чистачките
Това не е ли датчика който включва печката три темп.по ниска от 5 градуса
Бензинов двигател е.
- mccoy
- Мнения: 993
- Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
- Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
- Двигател: N22A2
- Местоположение: Стара Загора
Re: Форд Галакси 1999г. 1.9 TDI Питане за датчик климатроник
При мен има един датчик и в лявото огледало но не знам за какво точно е.
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Форд Галакси 1999г. 1.9 TDI Питане за датчик климатроник
Точно за външна температура е в огледалото, но странно защо на някой модели е под чистачките на други под огледалото.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13431
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Форд Галакси 1999г. 1.9 TDI Питане за датчик климатроник
bobitur написа:Точно за външна температура е в огледалото, но странно защо на някой модели е под чистачките на други под огледалото.
Логика недей търси.Има и разлика в кабелните снопове дори на 1 модел , но различни години.
А дето си питал в руския форум -задния вентилатор има 2 вида управление - едното е само набор мощни резистори, а другия вариант е електронен блок, най- вероятно си опекъл него. Не са взаимозаменяеми 2 та вида.
Има и темопредпазител на 184-185 градусов 15А./ не е опукан щом вентилатора върти на макс. об./ Ориент. тока е :1 скорост- 3,23 на 2ра- 8,65 и на 3та-12,56 А
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Форд Галакси 1999г. 1.9 TDI Питане за датчик климатроник
А колко трябва да е отзад волтажа на втория вентилатор при нормално работещ климатроник с едно управление на градусите?
Сега като оправих контрол модула на климатроника отзад ми дава някъде към 10 волта като пусна на hi само тогава тръгва, а преди тръгва на макс някъде към 12 волта. Само, че съм изолирал задния радиатор сигурно за това може да има проблем.
Значи са различни червените таралежи където регулират струята(съпротивления ги наричаш ти).
Лошото е, че ми набива досадната грешка контрол модул дефективе. Но пък започна да регулира температурата отпред преди дадеш ли на градуси намаля вентилатора на 5 волта. Сега си мисля нещо с кодировките не е наред правя го на 11, 12,13,21,22,23 а като го направя 01, 02 и 03 няма триене на грешката за контрол модул дефективе. И грешката не е набива всеки път а по някой път, особено сутрин. И за това реших че фреона е малко нали е газ и се свива като е по студено. Дозаредих системата и сега е много добре и аз си мислех че имам климатик, на духалките даде 5.3 градуса и то на шоф. от ляво.
Пак се поувляках с обясненията, поздрави на всички и особено на kris11 който дава съвети относно Шараните и другите подобни риби.
Сега като оправих контрол модула на климатроника отзад ми дава някъде към 10 волта като пусна на hi само тогава тръгва, а преди тръгва на макс някъде към 12 волта. Само, че съм изолирал задния радиатор сигурно за това може да има проблем.
Значи са различни червените таралежи където регулират струята(съпротивления ги наричаш ти).
Лошото е, че ми набива досадната грешка контрол модул дефективе. Но пък започна да регулира температурата отпред преди дадеш ли на градуси намаля вентилатора на 5 волта. Сега си мисля нещо с кодировките не е наред правя го на 11, 12,13,21,22,23 а като го направя 01, 02 и 03 няма триене на грешката за контрол модул дефективе. И грешката не е набива всеки път а по някой път, особено сутрин. И за това реших че фреона е малко нали е газ и се свива като е по студено. Дозаредих системата и сега е много добре и аз си мислех че имам климатик, на духалките даде 5.3 градуса и то на шоф. от ляво.
Пак се поувляках с обясненията, поздрави на всички и особено на kris11 който дава съвети относно Шараните и другите подобни риби.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13431
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Форд Галакси 1999г. 1.9 TDI Питане за датчик климатроник
червените са с 3 извода и са с електронна схема и предполагам мощни полеваци. При климатроник се използват. Червените ги имаш 2 , ако си с климатроник - 1 за предния вентилатор и 1 за задния. Еднакви са.
Именно инт. схема управлява полевия транзистор и напрежението към ел.двигателя е различно / има почти плавна регулировка.При объркван на куплунга заминава инт. схема.
Ако търсиш от морга им казвай, че е набор мощни резистори и се пазари ,че е просто резистори. , а не електронна схема.
Зелените са си баш мощен резистор /реотан/ и са с 4 извода. Тези са за у-ние с врътки / превключвател на степени/.
Именно инт. схема управлява полевия транзистор и напрежението към ел.двигателя е различно / има почти плавна регулировка.При объркван на куплунга заминава инт. схема.
Ако търсиш от морга им казвай, че е набор мощни резистори и се пазари ,че е просто резистори. , а не електронна схема.
Зелените са си баш мощен резистор /реотан/ и са с 4 извода. Тези са за у-ние с врътки / превключвател на степени/.
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Форд Галакси 1999г. 1.9 TDI Питане за датчик климатроник
kris11 написа:червените са с 3 извода и са с електронна схема и предполагам мощни полеваци. При климатроник се използват. Червените ги имаш 2 , ако си с климатроник - 1 за предния вентилатор и 1 за задния. Еднакви са.
Именно инт. схема управлява полевия транзистор и напрежението към ел.двигателя е различно / има почти плавна регулировка.При объркван на куплунга заминава инт. схема.
Ако търсиш от морга им казвай, че е набор мощни резистори и се пазари ,че е просто резистори. , а не електронна схема.
Зелените са си баш мощен резистор /реотан/ и са с 4 извода. Тези са за у-ние с врътки / превключвател на степени/.
А как да разбера дали е отишъл задния червен таралеж? А като е отрязан задния радиатор не тръгва ли на макс отзад?
Имаше тема някъде за колеги които са отрязали задния радиатор и тръгва на макс вентилатора отзад. Интересно е при мен, че по някои път набива грешката на климатроника. Например днес сутринта е набиваше играх си с кодировките и пак е набива и по-обяд сама се изчисти като покарах малко на климатик. Само ако разбера кога е набива и за какво ще му вида сметката на този контрол модул. Сменях няколко елемента по него, но ти си видял темата ми в руския форум. Сега с последните промени(докато намеря въпросния транзистор бая изгоряха) не гори нито един елемент от контролния модул който участва за управлението на задния вентилатор.
Кой куплунг ако се обърка заминава инт. схема, този на климатроника ли или отзад на таралежа.
Върни се в “Технически раздел за други марки автомобили”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 108 госта