Както вече писах тук, наложи се да сменя голфа с нещо друго.
За съжаление поради търсения автоматик се наложи да сменя марката.
От два дни съм с Опел Корса 1.0, 2005г, с т.нар. "типтроник". Е такова чудо няма! Липсва ми голфа.
Най-големият проблем е тръгването по наклон. До сега автоматът винаги ми е задържал колата на място.
Опела обаче направо си тръгва назад. Та въпросът ми е - може ли да направя нещо? Например имам "+" и "-" и дали не мога да ги използвам по някакъв начин при потегляне на наклон?
Дайте съвет, защото иначе направо ми се доплака от тая кола
Купих Опел Корса 1.0, 2005г с типтроник и сега проблеми
Re: Помощ! Купих кола с типтроник и сега проблеми
Ако толкова сериозно изпуска имаш някакъв технически проблем
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Помощ! Купих кола с типтроник и сега проблеми
Ако всичко останало е нормално, научи се да ползваш ръчната.
Re: Помощ! Купих кола с типтроник и сега проблеми
Колата е прегледана в сервиз, не откриха никакъв проблем. Освен да отида в специализиран сервиз за автоматици. Иначе ми обясниха че това не е точно автоматик. Няма например "паркинг" - трябва да се оставя винаги на неутрал с вдигната ръчна, но с това се свиква
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Помощ! Купих кола с типтроник и сега проблеми
Автоматична кутия и да се ползва ръчната при потегляне по наклон
Изглежда забавно да се види.Да не са заминали съединителите и да буксува,масло има ли някога сменяно ли е,то автомата ако не е поддържан добре е гаранция за побеляла коса 



- relaxxx
- Мнения: 1279
- Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:28
- Автомобил: 4x4
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Купих Опел Корса 1.0, 2005г с типтроник и сега проблеми
Колега, автомата на опел корса не е с хидротрансформатор. Той е от типа роботизирана механична трансмисия (прилича на ДСГ малко)и се казва изитроник. Това че тръгва назад ,по надолнище е напълно нормално. Кутията е с нормален съединител като всички ръчни и съединителя се задейста механично от стъпкови електродвигатели. Колата ти е наред, не се притеснявай, а си карай. За да не се пуска назад, бързо след като си пуснал спирачката трябва да натиснеш газта, но! плааавно, да не се метнеш на предния :). Колата е страхотна за град и като и свикнеш ще си доволен (дава отличен разход даже с автоматик). Не я юркай много и ще ти се отплати. Този двигател 3 цилиндров ли беше или греша?
Тази кутия може по някога да е малко дразнеща, защото ако караш с ниска скорост не иска да качва предавка докато тя не си прецени. Това се оправя като ускориш повечко и после отпуснеш газта или в ръчен режим смениш на горна предавка. Слабото място е съединителя, който заминава относително бързо... примерно 50-60 хиляди и е чао(говорим чисто градско нали). Ако го жалиш може да изкара и повече.
Колата може да се кара напълно в ръчен режим, като мръднеш лоста наляво. + предавка нагоре / - предавка надолу. Като спреш тя само слага неутрална. Също е приятно.
Тази кутия може по някога да е малко дразнеща, защото ако караш с ниска скорост не иска да качва предавка докато тя не си прецени. Това се оправя като ускориш повечко и после отпуснеш газта или в ръчен режим смениш на горна предавка. Слабото място е съединителя, който заминава относително бързо... примерно 50-60 хиляди и е чао(говорим чисто градско нали). Ако го жалиш може да изкара и повече.
Колата може да се кара напълно в ръчен режим, като мръднеш лоста наляво. + предавка нагоре / - предавка надолу. Като спреш тя само слага неутрална. Също е приятно.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Купих Опел Корса 1.0, 2005г с типтроник и сега проблеми
Значи трябва да се ползва ръчната - класическо упражнение беше едно време като се взема книжка (сега не знам). Дори на изпита успях да потегля на втора на доста стръмно нагорнище (комбинация с ръчната). Бях забравил, че съм на втора, но не ме скъсаха, защото потеглих успешно :) Това с Лада 2105.
Re: Купих Опел Корса 1.0, 2005г с типтроник и сега проблеми
Благодаря за отговорите.
Колега relaxxx, сигурно си прав, но до сега десет години карам автоматик и туй чудо на Корсата направо ме влудява - при подаване на повечко газ се куми да смени предавки, при това се получава едно придърпване. Пробвах с леко и плавно подаване и може би е въпрос на навик. Но определено не ме кефи. И, да, три цилиндъра е.
Днес си намерих една наклонена уличка и тренировки..... аз съм свикнала дори да пусна спирачката колата да не мърда по наклон. А тук трябва наистина много бързо да подам газ.
Определено или ще свикна или ще я сменявам....
Още веднъж благодаря!
Колега relaxxx, сигурно си прав, но до сега десет години карам автоматик и туй чудо на Корсата направо ме влудява - при подаване на повечко газ се куми да смени предавки, при това се получава едно придърпване. Пробвах с леко и плавно подаване и може би е въпрос на навик. Но определено не ме кефи. И, да, три цилиндъра е.
Днес си намерих една наклонена уличка и тренировки..... аз съм свикнала дори да пусна спирачката колата да не мърда по наклон. А тук трябва наистина много бързо да подам газ.
Определено или ще свикна или ще я сменявам....
Още веднъж благодаря!

- relaxxx
- Мнения: 1279
- Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:28
- Автомобил: 4x4
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Купих Опел Корса 1.0, 2005г с типтроник и сега проблеми
Ами не би трябвало да придърпва.. ако го прави може би си за смяна на съединителя.. при тръгване плавно ли тръгва? Ако и при тръгване има придърпвания или притрисания е потеглил. Неприятната част е че не може всеки да ти го смени, защото трябва да се обучава кутията при смяната. Имам идея къде могат да го направят ако се наложи. Кутията е добра за тази кола, защото е лека и лесна заподдръжка (никаква). Евентуално ще се разберете някой ден :)
Re: Помощ! Купих кола с типтроник и сега проблеми
Aneto написа:Колата е прегледана в сервиз, не откриха никакъв проблем. Освен да отида в специализиран сервиз за автоматици. Иначе ми обясниха че това не е точно автоматик. Няма например "паркинг" - трябва да се оставя винаги на неутрал с вдигната ръчна, но с това се свиква
Съединителя се нуждае от настройка. В общи линии, на всеки 10 000 км. Проблема е в износването на същия, което в първите модели не е изчислено правилно. Настройката, се извършва с компютър, като се заучават новите стойности, демек износването. Не се прави ръчно!!! Ако, е карана дълго време така, се стига до подмяна на съединителя, като цифрата е неприятна, както и не всеки сервиз може да я извърши, защото трябва да се настрои.
- Stivi
- Мнения: 8367
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Купих Опел Корса 1.0, 2005г с типтроник и сега проблеми
Знам че и при Тойота има също някакви "роботизирирани" скорости и хората масово реват от тях,като доста често се предприема смяна с ръчни поради постоянните ремонти. Дано тази да е друг вид !
Върни се в “Технически раздел за други марки автомобили”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта