Знам, че колата не е VW/VAG, но форумът за моята кола си е меко казано замрял, а имам нужда от малко мнения по този проблем. Няма и раздел за коли различни от VAG.
Та, колата доскоро беше със зимните гуми, дърпаше осезаемо надясно, а при високи скорости на магистралата(120+), тресеше. Смених си гумите с такива на SAVA, чисто нови летни. Направиха ми и реглаж на стенд веднага след това. И въпреки това, пак дърпа надясно, не е така осезаемо, но го има. Какво друго може да го причини това?
Друго нещо, което съм забелязал в моята кола, а и всеки ден го забелязвам на другите коли, един звук като пляскане в асфалта, което се увеличава и нямаля със скоростта, но от лявата страна. Ако трябва да бъда по-специфичен, все едно връвка се удря в земята. Това се чува, като подминавам мантинела или други коли.
Volvo S40 2002 1.6.
Volvo S40 2002 1.6. - Колата дърпа надясно.
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: Volvo S40 2002 1.6. - Колата дърпа надясно.
На мен един скъсан маншон на полуоска ми шляпаше така.
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3923
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Volvo S40 2002 1.6. - Колата дърпа надясно.
mcfe написа:...
сега, ако напишеш и откъде си, като нищо някой ще те упъти към точния сервиз!
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Volvo S40 2002 1.6. - Колата дърпа надясно.
Новите гуми на същите джанти ли са?
Re: Volvo S40 2002 1.6. - Колата дърпа надясно.
Да, на същите. Попитах ги тези майстори там да не би да са криви нещо, нищо не коментираха. Само казаха уверено, че повече няма да дърпа.
Последна промяна от IvanMan на Съб 15 юни 2019 9:15, променено общо 1 път.
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение! Използвай бутон нов "отговор"!
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение! Използвай бутон нов "отговор"!
- group®
- Темерут
- Мнения: 9869
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Volvo S40 2002 1.6. - Колата дърпа надясно.
'Пляскането' в асфалта може да е от камъче заседнало в грайфера.
Дърпането е намаляло, а тресе ли още на някаква скорост?
Старите гуми имаха ли някакви аномалии в износването?
Дърпането е намаляло, а тресе ли още на някаква скорост?
Старите гуми имаха ли някакви аномалии в износването?
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Volvo S40 2002 1.6. - Колата дърпа надясно.
Първо размени ляво и дясно колело и виж накъде ще дърпа. Ако запазо посоката, вдигни във въздуха предните колела, изправи волана и запали мотора на свободна. Виж дали завива сам.
Re: Volvo S40 2002 1.6. - Колата дърпа надясно.
group® написа:'Пляскането' в асфалта може да е от камъче заседнало в грайфера.
Дърпането е намаляло, а тресе ли още на някаква скорост?
Старите гуми имаха ли някакви аномалии в износването?
Старите гуми по думите на майстора са били в много лошо състояние. Разлика в размера на грайфера между двете части на една гума. Каза, че това се получавало, примерно когато колата е стояла много време без да се кара. Което е вярно, предишния собственик ми каза, че колата поне година не била карана. И ме посъветва направо на боклука, което и направих.
Относно тресенето, не съм имал все още възможност да се кача на магистралата, за да пробвам, но скоро ще имам тази възможност. И ще погледна и почистя от камъчета.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9869
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Volvo S40 2002 1.6. - Колата дърпа надясно.
Причините да завива сама могат да са много. Част са свързани с предишен удар и би трябвало да се хване на реглажа.
Трябва да се види в сервиз.
Най-лесното, което можеш сам да направиш е да смениш местата на гумите. Но силно ме съмнява да е от тях (джанти/гуми).
Не съм запознат с окачването на колата, но може и тампон на носач да е причина, която стенда може да не хване.
Трябва да се види в сервиз.
Най-лесното, което можеш сам да направиш е да смениш местата на гумите. Но силно ме съмнява да е от тях (джанти/гуми).
Не съм запознат с окачването на колата, но може и тампон на носач да е причина, която стенда може да не хване.
Re: Volvo S40 2002 1.6. - Колата дърпа надясно.
Сега карах по магистралата, отново тресеше. Може би с 50% по-малко, но го имаше пак на същите километри 130-140
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Volvo S40 2002 1.6. - Колата дърпа надясно.
Ако джантите са алуминиеви, вътрешния им отвор ляга ли плътно на шийката на главината, или има луфт? Тресенето почти винаги е от дебаланс.
Re: Volvo S40 2002 1.6. - Колата дърпа надясно.
Не са алуминиеви/лети. Иначе самата кола е имала челен удар, не много силен, но достатъчен да огъне предната греда и леко радиатора. Това от предния собственик.
Иначе самото тресене го има и във волана, вибрира наляво и надясно, което го отдавам на това тресене.
edit: Възможно ли е това тресене да е причинено от спирачките или дисковете? Като ми сваляха гумите, завъртях оста на задните колела и забелязах, че не се движеше свободно, усещах съпротивление на места при завъртането. На предните не пробвах. Това го направих, защото задните ми дискове имат едно износване от самите накладки, вдлъбнатина ако мога така да се изразя. Възможно ли е да задържат и това да го причинява?
Отидох пак при тези майстори, казах им, че пак тресе, отидохме на друг път, който не бе магистрален и я пробвахме, нямаше тресене. Твърдят, че е от магистралата.
Иначе самото тресене го има и във волана, вибрира наляво и надясно, което го отдавам на това тресене.
edit: Възможно ли е това тресене да е причинено от спирачките или дисковете? Като ми сваляха гумите, завъртях оста на задните колела и забелязах, че не се движеше свободно, усещах съпротивление на места при завъртането. На предните не пробвах. Това го направих, защото задните ми дискове имат едно износване от самите накладки, вдлъбнатина ако мога така да се изразя. Възможно ли е да задържат и това да го причинява?
Отидох пак при тези майстори, казах им, че пак тресе, отидохме на друг път, който не бе магистрален и я пробвахме, нямаше тресене. Твърдят, че е от магистралата.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11902
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Volvo S40 2002 1.6. - Колата дърпа надясно.
Тресене от спирачките е сам опри спиране, при движение с дадена скорост е от друго. Не добре балансирани гуми, криви джанти, може да тресе от ръжда между диска и главината и от ръжда между джантата и диска.
Галине, знаеш ли как пропаднах с гуми и джанти тая година.
Миналата година ударих в дупка и скъсах една гума. Купих нови китайски летни гуми, изправих джантите, смених вътрешни и външни накрайници, рейката носих на ремонт, че замина от тая дупка. Та, новите гуми на правите джанти и ремонтираното окачване и на реглаж на преден мост. Цяло лято никакъв проблем, есента си купувам нови континентали зимни и си ги слагам на другите джанти, на колата и яла зима никакъв проблем, а летните си седят на джантите в мазето.
Та идва сега пролетта, слагам летните гуми с джантите, още със слагането на колата волана се килна в ляво от централното положение. Колата тегли на дясно и тресе при 130-140 км/ч.
От тук насетне, два пъти ходя да сменявам гумите на джантите, реглажи, изправяния, или тегли на ляво, или на дясно. 3 часа един ден сменявах и въртях гуми с джанти. Братчеда ходи да тества, аз чакам на подемника с пистолета и сменявам във всякакви комбинации. Накрая постигнахме едно положение с леко почти пренебрежимо отклонение в дясно. Тъпото е, че като сложа зимните гуми с техните джанти и колата се успива. Накрая последно се прежалих и свалих зимното конти от джантите и монтирах китайските гуми. Веднага почна да тегли на дясно. Смених местата на гумите, тегли на ляво. Ядосах се и сложих отпред, така и карам сега с едни дебици на 5 сезона с криви джанти и с тях нямам проблем. Новите летни китайци са на задния мост.
2 пъти съм ходил на реглаж на предница на различни места, 3Д стендовете показват перфектно разположение на двата моста и сходимост на предните колела.
Трябва да си купя 2 нови летни гуми, обаче дадох толкова много пари вече, че не искам да си купувам. Сега като завали дъждец намалям скоростта до безопасната и се съобразявам на всеки завой или светофар, щото тия зимни изтъркани дебици, нито спират, нито завиват.
И другото тъпо е, че не можем да разберем по никакъв начин защо при смяна на джантите с гумите с измества волана, кое му влия толкова да му се не види?
group® написа:Причините да завива сама могат да са много. Част са свързани с предишен удар и би трябвало да се хване на реглажа.
Трябва да се види в сервиз.
Най-лесното, което можеш сам да направиш е да смениш местата на гумите. Но силно ме съмнява да е от тях (джанти/гуми).
Не съм запознат с окачването на колата, но може и тампон на носач да е причина, която стенда може да не хване.
Галине, знаеш ли как пропаднах с гуми и джанти тая година.
Миналата година ударих в дупка и скъсах една гума. Купих нови китайски летни гуми, изправих джантите, смених вътрешни и външни накрайници, рейката носих на ремонт, че замина от тая дупка. Та, новите гуми на правите джанти и ремонтираното окачване и на реглаж на преден мост. Цяло лято никакъв проблем, есента си купувам нови континентали зимни и си ги слагам на другите джанти, на колата и яла зима никакъв проблем, а летните си седят на джантите в мазето.
Та идва сега пролетта, слагам летните гуми с джантите, още със слагането на колата волана се килна в ляво от централното положение. Колата тегли на дясно и тресе при 130-140 км/ч.
От тук насетне, два пъти ходя да сменявам гумите на джантите, реглажи, изправяния, или тегли на ляво, или на дясно. 3 часа един ден сменявах и въртях гуми с джанти. Братчеда ходи да тества, аз чакам на подемника с пистолета и сменявам във всякакви комбинации. Накрая постигнахме едно положение с леко почти пренебрежимо отклонение в дясно. Тъпото е, че като сложа зимните гуми с техните джанти и колата се успива. Накрая последно се прежалих и свалих зимното конти от джантите и монтирах китайските гуми. Веднага почна да тегли на дясно. Смених местата на гумите, тегли на ляво. Ядосах се и сложих отпред, така и карам сега с едни дебици на 5 сезона с криви джанти и с тях нямам проблем. Новите летни китайци са на задния мост.
2 пъти съм ходил на реглаж на предница на различни места, 3Д стендовете показват перфектно разположение на двата моста и сходимост на предните колела.
Трябва да си купя 2 нови летни гуми, обаче дадох толкова много пари вече, че не искам да си купувам. Сега като завали дъждец намалям скоростта до безопасната и се съобразявам на всеки завой или светофар, щото тия зимни изтъркани дебици, нито спират, нито завиват.
И другото тъпо е, че не можем да разберем по никакъв начин защо при смяна на джантите с гумите с измества волана, кое му влия толкова да му се не види?
Върни се в “Технически раздел за други марки автомобили”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта