Фиат Стило 1,9 JTD 80 к.с. загряване

Технически раздел за всички марки автомобили, които не са VAG
ogun
Мнения: 36
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 21:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Фиат Стило 1,9 JTD 80 к.с. загряване

Мнениеот ogun » Пон 05 авг 2019 9:32


Здравейте,
Знам че това е грешната кола според този форум, но ще се надявам да помогнете :)
Имам Фиат Стило 1,9 JTD 80 коня.

Пътувах от Пловдив до Дедево (за тези, които не знаят, там е голямо изкачване). Карах на 2-3 скорост и колата загряваше. Под загряваше, имам предвид, че стрелката не стой по средата а се мести надясно, като почти допираше 1-вата чертичка, а има още 2 до червеното.
Ето и картинка линка , до къде се мести стрелката: http://www.fiatforum.bg/attachment.php? ... 1564989500

Това ми се беше случило и миналата година пак на изкачване. Нормално ли е това за тия двигатели?
То е ясно, че като е изкачване, колата се мъчи, но аз доколкото знам, ако всичко е наред, изкачването не би трябвало да е проблем и стрелката на температурата не трябва да мърда, независимо от условията.
Интересно беше, че като се качих доста време не спадна... В такива случаи какво трябва да се прави, да се спира на място и колата да работи, да се гаси или?




Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8114
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Фиат Стило 1,9 JTD 80 к.с. загряване

Мнениеот Bai Sando » Пон 05 авг 2019 10:45


Не знам от кой тип ти е километража,на по-новите умишлено са го направили да не ти показва стрелката 5-10 гр. повече от 90.
Демек постоянно си седи в средата да не се шашка шофьора излишно.
Примерно при мен каквото и да я правя все си показва 90,като се кача на голф 2-ката и карам бавно в жегите из града и светофарите,ми показва като при теб.
Според мен нямаш проблем,но си прегледай за всеки случай водния радиатор от задръстване на насекоми и боклуци и ако е нужно го промий външно с водоструйка,да може да минава въздуха по-добре.


Потребителски аватар
stefarata
Мнения: 1894
Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
Автомобил: Seat Alhambra 7M
Двигател: AFN 1998
Местоположение: Карнобат

Re: Фиат Стило 1,9 JTD 80 к.с. загряване

Мнениеот stefarata » Пон 05 авг 2019 11:17


Смени термостата, най-честият виновник за недозагряване/прегряване


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Фиат Стило 1,9 JTD 80 к.с. загряване

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 05 авг 2019 22:20


Bai Sando написа:Не знам от кой тип ти е километража,на по-новите умишлено са го направили да не ти показва стрелката 5-10 гр. повече от 90.
Демек постоянно си седи в средата да не се шашка шофьора излишно.
Примерно при мен каквото и да я правя все си показва 90,като се кача на голф 2-ката и карам бавно в жегите из града и светофарите,ми показва като при теб.
Според мен нямаш проблем,но си прегледай за всеки случай водния радиатор от задръстване на насекоми и боклуци и ако е нужно го промий външно с водоструйка,да може да минава въздуха по-добре.

С диагностика съм ги гледал много коли. При 30-40 градуса според диагностиката, стрелката отива на 50-60. При достигната такава температура по диагностика, стрелката вече показва 90 градуса и не мърда от там в никакъв случай, освен ако се случи по бавно отваряне на термостата или е изгоряла една от двете перки примерно.
Последно с едно опелче зафира Ц експериментирахме. Стрелката се вдига на 90 градуса при реални показания 60 според диагностиката. Проблемът е, че термостата направен да отваря на 105 градуса, а първа степен на перката се включва на 122 - 123 градуса. Всичко около двигателя ври и се е надуло като бомба, вътре стрелката си показва 90 и това е :screwy
Май тия с по новите коли дето нямат стрелки за температурата са най добре :mrgreen


Потребителски аватар
Lupender
Мнения: 708
Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
Автомобил: SEAT Cordoba
Двигател: TDI 1.9 ASV
Местоположение: Благоевград

Re: Фиат Стило 1,9 JTD 80 к.с. загряване

Мнениеот Lupender » Вто 06 авг 2019 8:19


Колега, при неясни проблеми се започва от най-лесното и евтиното, т.е. неща които няма да ти костват нищо. Първо провери и измий радиатора, консултирай се с колеги от фиат форума, дали това не е някакъв бъг на самия прибор и се убеди, че показанията му са верни (ОБД диагностика). След това виж дали работят вентилаторите на двете степени с включен и изключен климатик. Виж състоянието на системата - провери маркучите дали са твърди, отвий при загрял мотор леко клапана за обезвъздушаване (може да има въздух в системата). Провери дали при пускане на парното температурата спада. Провери дали прави прекомерно налягане в казанчето и виж дали има индикации за изхвърляне на вода. Едва след това започни да се насочваш към температурни датчици, термостат и недай боже гарнитура.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13429
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Фиат Стило 1,9 JTD 80 к.с. загряване

Мнениеот kris11 » Вто 06 авг 2019 18:29


Lupender написа:Провери дали при пускане на парното температурата спада.


Колко да спадне темп.? Отдавна са махнали кранчето на парното тъп ала Жигули.При нормално работещ термостат няма промяна в тем. - аз съм с 2 радиаторчета за парно и 2 вентилатора. като влезе в режим колкото и да" надувам "вентилаторите - няма промяна в темп. / бензин - грешка газояд/.
П.П. При някои Ван дизели има 2 ри " термостат " тройник отваряш кръга за задно парно при около 70 гр.



Върни се в “Технически раздел за други марки автомобили”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта