Здравейте,
Знам че това е грешната кола според този форум, но ще се надявам да помогнете :)
Имам Фиат Стило 1,9 JTD 80 коня.
Пътувах от Пловдив до Дедево (за тези, които не знаят, там е голямо изкачване). Карах на 2-3 скорост и колата загряваше. Под загряваше, имам предвид, че стрелката не стой по средата а се мести надясно, като почти допираше 1-вата чертичка, а има още 2 до червеното.
Ето и картинка линка , до къде се мести стрелката: http://www.fiatforum.bg/attachment.php? ... 1564989500
Това ми се беше случило и миналата година пак на изкачване. Нормално ли е това за тия двигатели?
То е ясно, че като е изкачване, колата се мъчи, но аз доколкото знам, ако всичко е наред, изкачването не би трябвало да е проблем и стрелката на температурата не трябва да мърда, независимо от условията.
Интересно беше, че като се качих доста време не спадна... В такива случаи какво трябва да се прави, да се спира на място и колата да работи, да се гаси или?
Фиат Стило 1,9 JTD 80 к.с. загряване
- Bai Sando
- Мнения: 8114
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Фиат Стило 1,9 JTD 80 к.с. загряване
Не знам от кой тип ти е километража,на по-новите умишлено са го направили да не ти показва стрелката 5-10 гр. повече от 90.
Демек постоянно си седи в средата да не се шашка шофьора излишно.
Примерно при мен каквото и да я правя все си показва 90,като се кача на голф 2-ката и карам бавно в жегите из града и светофарите,ми показва като при теб.
Според мен нямаш проблем,но си прегледай за всеки случай водния радиатор от задръстване на насекоми и боклуци и ако е нужно го промий външно с водоструйка,да може да минава въздуха по-добре.
Демек постоянно си седи в средата да не се шашка шофьора излишно.
Примерно при мен каквото и да я правя все си показва 90,като се кача на голф 2-ката и карам бавно в жегите из града и светофарите,ми показва като при теб.
Според мен нямаш проблем,но си прегледай за всеки случай водния радиатор от задръстване на насекоми и боклуци и ако е нужно го промий външно с водоструйка,да може да минава въздуха по-добре.
- stefarata
- Мнения: 1894
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Seat Alhambra 7M
- Двигател: AFN 1998
- Местоположение: Карнобат
Re: Фиат Стило 1,9 JTD 80 к.с. загряване
Смени термостата, най-честият виновник за недозагряване/прегряване
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Фиат Стило 1,9 JTD 80 к.с. загряване
Bai Sando написа:Не знам от кой тип ти е километража,на по-новите умишлено са го направили да не ти показва стрелката 5-10 гр. повече от 90.
Демек постоянно си седи в средата да не се шашка шофьора излишно.
Примерно при мен каквото и да я правя все си показва 90,като се кача на голф 2-ката и карам бавно в жегите из града и светофарите,ми показва като при теб.
Според мен нямаш проблем,но си прегледай за всеки случай водния радиатор от задръстване на насекоми и боклуци и ако е нужно го промий външно с водоструйка,да може да минава въздуха по-добре.
С диагностика съм ги гледал много коли. При 30-40 градуса според диагностиката, стрелката отива на 50-60. При достигната такава температура по диагностика, стрелката вече показва 90 градуса и не мърда от там в никакъв случай, освен ако се случи по бавно отваряне на термостата или е изгоряла една от двете перки примерно.
Последно с едно опелче зафира Ц експериментирахме. Стрелката се вдига на 90 градуса при реални показания 60 според диагностиката. Проблемът е, че термостата направен да отваря на 105 градуса, а първа степен на перката се включва на 122 - 123 градуса. Всичко около двигателя ври и се е надуло като бомба, вътре стрелката си показва 90 и това е
Май тия с по новите коли дето нямат стрелки за температурата са най добре
- Lupender
- Мнения: 708
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: SEAT Cordoba
- Двигател: TDI 1.9 ASV
- Местоположение: Благоевград
Re: Фиат Стило 1,9 JTD 80 к.с. загряване
Колега, при неясни проблеми се започва от най-лесното и евтиното, т.е. неща които няма да ти костват нищо. Първо провери и измий радиатора, консултирай се с колеги от фиат форума, дали това не е някакъв бъг на самия прибор и се убеди, че показанията му са верни (ОБД диагностика). След това виж дали работят вентилаторите на двете степени с включен и изключен климатик. Виж състоянието на системата - провери маркучите дали са твърди, отвий при загрял мотор леко клапана за обезвъздушаване (може да има въздух в системата). Провери дали при пускане на парното температурата спада. Провери дали прави прекомерно налягане в казанчето и виж дали има индикации за изхвърляне на вода. Едва след това започни да се насочваш към температурни датчици, термостат и недай боже гарнитура.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13429
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Фиат Стило 1,9 JTD 80 к.с. загряване
Lupender написа:Провери дали при пускане на парното температурата спада.
Колко да спадне темп.? Отдавна са махнали кранчето на парното тъп ала Жигули.При нормално работещ термостат няма промяна в тем. - аз съм с 2 радиаторчета за парно и 2 вентилатора. като влезе в режим колкото и да" надувам "вентилаторите - няма промяна в темп. / бензин - грешка газояд/.
П.П. При някои Ван дизели има 2 ри " термостат " тройник отваряш кръга за задно парно при около 70 гр.
Върни се в “Технически раздел за други марки автомобили”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта