Форд Фокус 2001 г. бензин За смяна ли е термостата?

Технически раздел за всички марки автомобили, които не са VAG
rld
Мнения: 546
Регистриран на: Нед 01 мар 2015 20:01
Автомобил:
Двигател:

Форд Фокус 2001 г. бензин За смяна ли е термостата?

Мнениеот rld » Пет 31 яну 2020 22:31


Здравейте, имам един въпрос свързан с термостата - нормално ли е в това време при над 50 км по магистралата, маркуча излизащ от него и влизащ в долната част на радиатора, да е студен? Значи ли това, че няма циркулация в големия кръг и термостата е останал затворен?
Четох, че може да блокира само отворен

Другият маркуч, който влиза в горната част на радиатора е топъл в началото, след това горещ. Колата ми загрява до макс 104-105 градуса, при което се включва първата перка на радиатора. На спускания сваля градусите до 95. И при двата варианта стрелката стой на средата. Само веднъж на изкачване стигна докрая на червеното, но след като намалих скоростта, се върна на средата. Не знам колко градуса е стигнала тогава.
Парно имам.




Потребителски аватар
toraborat
Мнения: 934
Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София

Re: За смяна ли е термостата?

Мнениеот toraborat » Пет 31 яну 2020 22:34


Не е нормално, но каква е колата?


Потребителски аватар
viksanlg
Мнения: 893
Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
Двигател: пб
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: За смяна ли е термостата?

Мнениеот viksanlg » Пет 31 яну 2020 22:41


Каквато и да е ,щом маркуча излизащ от термостата е студен, то най-вероятно и таблото ти показва вярно високите температури и си я караш повече от прегрята, що си и подминал червената зона... :scare3


rld
Мнения: 546
Регистриран на: Нед 01 мар 2015 20:01
Автомобил:
Двигател:

Re: За смяна ли е термостата?

Мнениеот rld » Пет 31 яну 2020 22:45


Форд фокус бензин 2001. Щях да сменя термостата, но имам леки съмнения, защото имам парно и вентилатора се включва. Обаче този студен маркуч ми разказва играта. Колата има и газов инжекцион, разхода е нормален и не ми е превключвала сама на бензин

При спускане не е ли нормално, че спада температурата със 7-8 градуса? Според форума на форд било нормално колата да държи 103-105 градуса [emoji849]


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6145
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: За смяна ли е термостата?

Мнениеот ktamen » Пет 31 яну 2020 22:55


Екстра е термостата, не го барай :exclaim
ПП Залагам 30ст, че долният маркуч не е чак толкова студен, като бронята примерно.


rld
Мнения: 546
Регистриран на: Нед 01 мар 2015 20:01
Автомобил:
Двигател:

Re: За смяна ли е термостата?

Мнениеот rld » Пет 31 яну 2020 23:00


Маркуча си остава студен след запалване на двигателя и стигане на стрелката до средата, както и след продължително каране по магистрала


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3926
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Re: За смяна ли е термостата?

Мнениеот joro_kem » Пет 31 яну 2020 23:08


Да не си го пипнал!


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8112
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: За смяна ли е термостата?

Мнениеот Bai Sando » Пет 31 яну 2020 23:28


Как е вързана газовата?Имам спомен,че имаха някаква драма ако изпарителя е хванат последователно от един маркуч само.Трябва да е с т-разконения иначе почва да прегрява и да пуска перки като луда.Това при 1.6 мотора.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: За смяна ли е термостата?

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 01 фев 2020 7:03


Това нещо си е стандартно за фокусите защото имат един бъг в охладителната система. Термостата е много близо до студената вода от радиатора и като го качваш баир или напъваш колата, той отвори, студената вода от радиатора нахлува и го затваря веднага, обаче не е успяла да излезе всичката вряла вода от мотора и така. Прави се един байпас с един тройник 30 на 30 на 16 мм долу до акумулатора.
Ето така трябва да изглежда, снимката е от форд форум
Изображение
Отделно може и да се премахнат малко рестриктори в маркучите, ако е нужно и не на последно място, ако се е пропукал разширителния съд също трябва да се смени


rld
Мнения: 546
Регистриран на: Нед 01 мар 2015 20:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Форд Фокус 2001 г. бензин За смяна ли е термостата?

Мнениеот rld » Съб 01 фев 2020 8:49


Благодаря на модератора, че премести темата в правилния раздел и за отговорите.
И аз мислех за байпас, но не го направих, защото не загрява всеки път. При мен дали ще може да се направи защото почти на същото място е сложен тройник или нещо подобно за газта?(някой ако знае да напише каква е тази част в маркуча)
А не съм променял нищо по газовата защото е слагана в официален сервиз на ланди и би трябвало да знаят какво правятИзображение


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Форд Фокус 2001 г. бензин За смяна ли е термостата?

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 06 фев 2020 7:26


Това дето е монтирано там с кабела май е температурнен сензор някакъв. Принципно от там трябва да се направи байпаса. Иначе основно това е проблемът с вдигането на температурата при напъване по баир


rld
Мнения: 546
Регистриран на: Нед 01 мар 2015 20:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Форд Фокус 2001 г. бензин За смяна ли е термостата?

Мнениеот rld » Съб 08 фев 2020 13:26


Да, температурен сензор е. Друго, което ми направи впечатление е че при 96 градуса температура през тест менюто, не обръща още на газ. А е настроена да го прави между 40 и 60 градуса.
И ми се струва че където е датчика се стопля по-бавно или датчика е заминал.
От друга страна четох, че този датчик или работи или не...

Друг вариант е 96 градуса да е температура на двигателя и антифриза още да не е стигнал тази температура, макар, че е малко странно


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19137
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Форд Фокус 2001 г. бензин За смяна ли е термостата?

Мнениеот stefan4o » Съб 08 фев 2020 13:34


То вероятно това да е по-скоро термо-шалтер, отколкото датчик. Свали го и го тествай.


rld
Мнения: 546
Регистриран на: Нед 01 мар 2015 20:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Форд Фокус 2001 г. бензин За смяна ли е термостата?

Мнениеот rld » Съб 08 фев 2020 16:31


На датчик прилича Изображение


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Форд Фокус 2001 г. бензин За смяна ли е термостата?

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 11 фев 2020 8:17


На форда датчика за температурата на мотора е сух, завит в алуминия между втора и трета свещ и затова показва различни температури от тези които сме свикнали да виждаме, т.е температурата по датчик от 100 градуса може да означава 50 на антифриза



Върни се в “Технически раздел за други марки автомобили”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта