ROVER 214 Si 9 v вместо 12 v на бобината

Технически раздел за всички марки автомобили, които не са VAG
rover123
Мнения: 7
Регистриран на: Нед 01 ное 2020 10:40
Автомобил:
Двигател:

Re: ROVER 214 Si 9 v вместо 12 v на бобината

Мнениеот rover123 » Чет 05 ное 2020 21:44


Значи, за сегменти е! гори доста масло, сигурно няма комресия в някой цилиндър, не съм я мерил! Но съм направил ремонт на главата и смяна на гарнитурата. Понеже много сложно с тия сегменти, за това не съм ги сменял. Пуши като се запали, но понякога! На два цилиндъра цапа свещите, ясно е че има значение по-ниската компресия! Тая кола струва 500-600 лв., просто на момента я карам, като се скапе напълно ще си взема друга!
Но големия въпрос е защо като смених бобината работеше перфектно, е не е спряла да гори масло, но палеше почти от раз и вървеше перфектно на бензин. Явно не е причината това че няма компресия в два цилиндъра и цапането на свещите, нали? Но работи така само няколко дни и пак увисна на бензин и трудно палене. А в интерес на истината не пали трудно всеки път! Понякога и най-вече когато не е палена.
Мерси за отговорите, ще видя в делкото и тоя комутатор, но май е нещо в електрониката ...




Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4149
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: ROVER 214 Si 9 v вместо 12 v на бобината

Мнениеот инжектопляктор » Чет 05 ное 2020 22:13


rover123 написа: На два цилиндъра цапа свещите

Сложи маслото с обогатена смес или проблем в запалителната система. От нагара на свещите работи зле. Като загрее, примерно се оправя. Когато нищо не ти е наред, всичко може да е последният пирон в ковчега. Щом цапа свещи, няма да стане. Смяташ да ги сваляш да ги чистиш на всеки 100км ли? Да гори масло е едно, свещите да цапа, да са черни и/или мазни и да пуши е съвсем друго.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 5771
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: ROVER 214 Si 9 v вместо 12 v на бобината

Мнениеот ktamen » Пет 06 ное 2020 8:24


rover123 написа:З
Ако му подам ток директно от акумулатора, сигурно не е много добра идеята?

Аз така направих на първия ми голф и се оправи.
По това, че кабелчето за газовата е закачено там, съдя че трябва да имаш постоянни +12В на бобината, управлението на бобината е по минуса. Така, че пляктора не е прав и осцилоскоп не ти трябва.
Ако с директен кабел се оправи, ще прекараш директния кабел през реле, а бобинката на релето ще я захраниш с оригиналното кабелче за бобината заедно с кабелчето за газовата. Релето ще работи и с 9В.
3те волта вероятно се губят, заради лоши контакти, например в контактния ключ.
Ниското напрежение може да е причина за слаба искра. Слабата искра може да е причина за лошо горене. Лошото горене може да е причина за зацапани свещи.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4149
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: ROVER 214 Si 9 v вместо 12 v на бобината

Мнениеот инжектопляктор » Пет 06 ное 2020 8:51


ktamen написа:... .

Няма значение по какво се управлява. Импулсите да видиш дали са в порядък това е начина.
На запалена кола между двата терминала няма как да измериш 12V. На контакт може замалко.
Иначе директни 12V плюс е идея. Прав си, не уточних че обикновено се комутира минуса.
И на инжекторите е така.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 5771
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: ROVER 214 Si 9 v вместо 12 v на бобината

Мнениеот ktamen » Пет 06 ное 2020 21:25


инжектопляктор написа:
На запалена кола между двата терминала няма как да измериш 12V.

Авторът не е уточнил изрично, но предполагам. че е мерил между корпус и плюс на бобината.


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 535
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Re: ROVER 214 Si 9 v вместо 12 v на бобината

Мнениеот MamaMy » Съб 07 ное 2020 20:15


А не е ли възможно да има проблем с горивната система? Нещо като въздух в системата или ниско налягане на помпата. Може след ръчкането докато си сменял бобината да се е закрепило нещото водещо до този дефект.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2546
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: ROVER 214 Si 9 v вместо 12 v на бобината

Мнениеот i.e.i » Съб 07 ное 2020 20:26


Помпата може и да тръгва, когато си иска. За смяната и се сваля резервоара(поне при следващия модел)


rover123
Мнения: 7
Регистриран на: Нед 01 ное 2020 10:40
Автомобил:
Двигател:

Re: ROVER 214 Si 9 v вместо 12 v на бобината

Мнениеот rover123 » Съб 14 ное 2020 14:05


Значи направих следното: само плюсовия кабел на буксата на бобината го прекъснах и го свързах директно към акумулатора. Засега пали нормално, почти от първия път, понякога от второто завъртане. Трябва да я покарам по-дълго време за да разбера, че няма проблем с паленето. Ако е така значи ще е от комутатора, понеже нали той е извън бобината и така го елиминирам... То пък тогава как работи без него? А за работенето на бензин, ще кажа, че имаше преди време - когато се скапа да върви на бензин - долях бензин в резервоара от една бензинова горелка. Веднага след като го сложих се скапа и понеже не го прецедих, предположиш, че нещо се е затиснало. Но ако е така, защо се оправи като смених бобината и започна да върви за кратко време от раз на бензин?


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4149
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: ROVER 214 Si 9 v вместо 12 v на бобината

Мнениеот инжектопляктор » Съб 14 ное 2020 14:25


rover123 написа:Ако е така значи ще е от комутатора, понеже нали той е извън бобината и така го елиминирам...

Комутаторът прекъсва минуса! Прецъква го да създава импулси, които водят до измяна на на тока,следователно магнитното поле в бобината и водят до искра. При работеща кола няма да имаш 12V между терминалите на бобината, тъй като има импулси, не постоянно напрежение.
А скапано гориво не се слага в колата. Между другото моят VAG пали от 3-4 завъртане като е студено. Но не подавам контакт да врътне помпата, да вдигне налягане, нямам такъв навик. Без комутатор колата няма да запали въобще. Без датчик на хол също. Няма да подава никаква искра на свещите.
Щом пали и върви, може да имаш проблем в окабеляването към плюса на бобината. Пробвай колата и я покарай няколко дни.
Ако всичко е наред - приключвай въпроса и карай.
А помпата се тества - откачаш маркуча на бензин към моното. Слагаш го в една туба. Въртиш. Ако тече бензин, отиваш на точка 2. Проверка на налягането.
Нищо не се затиска от скапано гориво. Но от замърсено скапано гориво може да не работи колата както трябва. Механичните примеси ги чисти филтъра, но той има капацитет. Постоянно калпаво гориво задръства и дюзата/дюзите на инжекцията. А гориво с вода или други примеси - просто не работи или не работи както трябва.
Та колата не работи без комутатор. Не може да работи без комутатор. Няма ли комутатор, няма какво да изменя тока, няма и искра на бобината.
Комутаторът следи датчика на хол, който е в делкото. Колкото се върти делкото, толкова повече импулси подава датчика на хол. Тъй като той не е способен директно да комутира тока, който отива към бобината, комутаторът използва неговия сигнал и извършва това.



Върни се в “Технически раздел за други марки автомобили”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост