ROVER 214 Si 9 v вместо 12 v на бобината

Технически раздел за всички марки автомобили, които не са VAG
rover123
Мнения: 7
Регистриран на: Нед 01 ное 2020 10:40
Автомобил:
Двигател:

ROVER 214 Si 9 v вместо 12 v на бобината

Мнениеот rover123 » Нед 01 ное 2020 10:56


Здравейте,
Понеже не мога да намеря форум за ROVER 200 реших да пиша в този форум.
Става въпрос за модела 214 Si, бензин с газова уредба. Изгоря ми бобината за запалването, една е. Понякога трудно палеше, въртиш понякога доста докато запали, докато един път отказа въобще да запали. Нямаше никакви искри от кабела от бобината. Направи ми впечатление, че входящия ток с ниското напрежение дето влиза в бобината е 9 волта и нещо. А тока на запалката като го премеря си е нормален, динамото си зарежда на 13-14 волта. Преди да изгори, на бензин работеше много зле, все едно е на 2 цилиндъра, нямаше никаква мощност и аз си мислех, че нещо се е затиснало. А така на бензин започна преди няколко месеца преди да изгори бобината.
Взех оригинална от друга кола и отначало работеше перфектно, като се оправи и на бензин! На бензин дърпаше за страх, не даваше да я натисна! Но след 100-на километри на бензин стана същата работа и пак започна трудно да пали на газ. А като смених бобината си палеше на газ почти от раз!
И сега тоя ток от 9 волта сигурно е причината, от къде идва, схема на паленето има ли някъде?
Ако му подам ток директно от акумулатора, сигурно не е много добра идеята?
На входящото кабелче е закачено друго за сигнал към газовата и така си работеше без проблем доста години ...
Мерси предварително!




Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13481
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: ROVER 214 Si 9 v вместо 12 v на бобината

Мнениеот kris11 » Нед 01 ное 2020 11:07


1. Направи справка в Гугъл а за понятията ток и напрежение. И си ги изясни.
2. Къде мериш тези 9 В на бобината. Една снимка на бобината ще помогне също. Все пак Ровър не е много разпространен - оттам и тип а на бобината. Бобината с вграден комутатор ли е ?


rover123
Мнения: 7
Регистриран на: Нед 01 ное 2020 10:40
Автомобил:
Двигател:

Re: ROVER 214 Si 9 v вместо 12 v на бобината

Мнениеот rover123 » Нед 01 ное 2020 20:18


Това е снимката на старата бобина https://1drv.ms/u/s!Aj7gqvseJoQiiCtu6K5 ... h?e=kNCuBy
Не знам дали е с комутатор, на различни места я дават различно, някъде даже, че е комутатор.
Но ситуацията е следната, днес ходих извънградско и направих следния експеримент: Като откача буксата с двете кабелчета на ниското напрежение където би трябвало да е 12 В и меря като дам на контакт и без включено към бобината ми дава 11 В нещо. Така, оголих кабелите до буксата и свързах две кабелчета до купето вътре с цел да меря в движение. В момента дето свържа буксата в бобината и на контакт от 11 в става 0.00 на мултицета. Пак запали много трудно, върти все едно на 1-2 цилиндъра и едвам запали. След като запали и на празен ход на дава стойност 0,22-0,25 В. В движение се увеличава малко и при 3000 и нещо оборота при 100-на километра и нещо някъде стойността стига 1 В /един волт!/. А нали трябва да са 12! Аз не знам тая кола как върви. Сигурно затова трудно пали, понеже с 0.22 В не знам как става и заради това е изгоряла старата. Сега тоя комутатор дали е причината, защо няма 12 В и след като се включи буксата в бобината изчезват 12-те волта?


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: ROVER 214 Si 9 v вместо 12 v на бобината

Мнениеот i.e.i » Нед 01 ное 2020 21:18


Май така не мериш нищо.
Ако сложиш свещите на кабелите отвън допрени до металната част на двигателя ще видиш има ли искра и с какво качество


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: ROVER 214 Si 9 v вместо 12 v на бобината

Мнениеот инжектопляктор » Нед 01 ное 2020 21:30


Бобината е с 2 извода. Захранва се значи от комутатор. Комутаторът има за цел да модулира напрежението. Няма как да имаш постоянни 12V на бобината, извинявай много. Тя по съществото си е ТРАНСФОРМАТОР. Необходимо е да й се подава напрежение, което се изменя, за да има искра. За постоянен ток трансформаторът е парче жица, променливият индуцира променливо магнитно поле. Спрямо това колко оборота е колата, толкова повече са и импулсите.
Понеже напрежението не е постоянно и не се изменя по синусоидална функция, с обикновен мултицет нищо не можеш да измериш там. Трябва ти осцилоскоп портативен или поне мултицет с функция за измерване на честота.
Всичко това обаче е ненужно. Извади кабел на свещ, сложи някаква свещ, допри до двигателя и виж каква искра дава.
След това ще видим дали ще се насочиш към бобина, комутатор или делко. Ако е 1 бобина, очевидно има дистрибуторна капачка и палец.
Бобината хубавото е, че с 2 извода. Каквато и да сложиш, все ще върви що-годе нормално. И от Голф2 кръгла да сложиш, все тая.
Провери кабели, свещи, делкото. Ако не, отиваш на датчик на хол, който диктува на комутатора кога да цъкне на бобината, за да даде искра. Или към самия комутатор. Системата запалителната като цяло е проста и в старите коли независима от всичко останало. Можеш дори да отрежеш компа, да работи на газ само с комутатора, датчика на хол и бобината и пак ще пали.

Последна промяна от инжектопляктор на Нед 01 ное 2020 21:38, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12014
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: ROVER 214 Si 9 v вместо 12 v на бобината

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 01 ное 2020 21:36


Колегата е пояснил за бобината много добре, ама вземи да му провериш палеца и капачката на делкото, че като ги знам тези, на последния дето виждах такъв, палеца беше изпаднал вътре и изял капачката на криво. Обикновено и масълце покапва там през уплътнението


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: ROVER 214 Si 9 v вместо 12 v на бобината

Мнениеот инжектопляктор » Нед 01 ное 2020 21:42


И пак да кажа. Обикновените мултицети са калибрирани на функция за променлив ток да мерят по закръгление, извеждайки стойност по същество от функцията, която използват измерването на постоянен ток. Не са интелигентни, не гледат форма на импулса, нито пък дори могат да го закръглят правилно до ефективна величина. Измерването на постоянен ток с тях е идеално, на променлив мрежови долу-горе става. Да мериш нещо в честоти и особени форми на импулса - не става с мултицет за 8лв.
И да ставаше, едва ли ще намериш някъде графика тоя комутатор импулси с каква честота и форма дава при различните обороти на двигателя. Мериш 1V, ама за него 1 волт за 1 секунда и 100V за 0.01секунди са все едно и също. Латентни са, работят по закръгление. Аналоговите са с малко по-малка латентност, но и те не стават за това.


rover123
Мнения: 7
Регистриран на: Нед 01 ное 2020 10:40
Автомобил:
Двигател:

Re: ROVER 214 Si 9 v вместо 12 v на бобината

Мнениеот rover123 » Нед 01 ное 2020 22:56


Да 1 бобина е, направих клип като сложих една свещ поред и на 4-те кабела, това е записа https://1drv.ms/u/s!Aj7gqvseJoQiiCzcUlJ ... V?e=HE3jSG
На мен не ми говори като качество на искрата, то и затова пиша тук де. Все пак човек не може да разбира от всичко!
Обаче винаги когато не иска да пали е сутрин или през деня като преди това не е палена! Веднъж като запали и ида някъде, после през деня пали. Но, те това ми е чудно, защо като смених бобината и работеше/палеше перфектно и на бензин, а след няколко дни същото с трудното палене и не вървене на бензин???


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13481
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: ROVER 214 Si 9 v вместо 12 v на бобината

Мнениеот kris11 » Вто 03 ное 2020 17:40


Това провери ли го ?? :" ама вземи да му провериш палеца и капачката на делкото, че като ги знам тези, на последния дето виждах такъв, палеца беше изпаднал вътре и изял капачката на криво. "
Направо вземи смени и палец и капачка - не са скъпи. От ЕГН щифтовете в капачката са сигурно изядени, а и нагар също ще има и по щифтовете и по палеца. Не знам палеца има ли резистор .. При изядени щифтове разстоянието м/у щифт и палец се увеличава и оттам неприятности.
Сигурно и свещите са набор на автомобила с увеличено разстояние м/у електродите. Вземи смени и тях - не е излишно.
Общо казано имаш проблеми по запалителната система : свещи, палец, капачка, кабели, бобина, комутатор, датчик на Хол .


rover123
Мнения: 7
Регистриран на: Нед 01 ное 2020 10:40
Автомобил:
Двигател:

Re: ROVER 214 Si 9 v вместо 12 v на бобината

Мнениеот rover123 » Сря 04 ное 2020 12:22


Добре, а кое от всички тия
"свещи, палец, капачка, кабели, бобина, комутатор, датчик на Хол"
се влияе от това, че не е палена и не иска първоначално да запали и изключително лошо вървене на бензин? Като се има и в предвид, че след като смених бобината вървеше и палеше няколко дни без забележки?


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13481
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: ROVER 214 Si 9 v вместо 12 v на бобината

Мнениеот kris11 » Сря 04 ное 2020 19:12


rover123 написа:Добре, а кое от всички тия
"свещи, палец, капачка, кабели, бобина, комутатор, датчик на Хол"

Явно не разбираш .Съвет отиди при някой стар майстор за ел. по автомобили. Колата ти е стара генерация и все ще намериш разбиращ човек.
как да ти обясня като не вдяваш.? Извади си капачката и виж щифтовете колко са износени, зеленясяли , нагар. Виж си палеца пак за износване и нагар. Извади си или си смени свещите по каталог които дасват. На тъмно при работещ двигател виж за сияния , пръсно със воден спрей по кабелите и виж за промяна на обороти.
Не може да ти се даде съвет без да е визуално ясно какво е положението.
А и ти не подаваш инфо кога и дали са сменяни свещи, палец, капачка , евентуално кабели.

Последна промяна от kris11 на Чет 05 ное 2020 9:26, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: ROVER 214 Si 9 v вместо 12 v на бобината

Мнениеот инжектопляктор » Сря 04 ное 2020 20:02


Свали си свещите. Виж ги за нагар. Провери кабелите. От клипчето има долу-горе някаква искра. Да работи на 2-3 цилиндъра...
Проверяваш
1. Дистрибуторна капачка и палец
2.Кабели и свещи
3. Датчик хол
4. Комутатор.
5. Компресия на двигателя, ако нищо от по-горните не помогне.
Масло горяла ли е много?


rover123
Мнения: 7
Регистриран на: Нед 01 ное 2020 10:40
Автомобил:
Двигател:

Re: ROVER 214 Si 9 v вместо 12 v на бобината

Мнениеот rover123 » Чет 05 ное 2020 13:43


Да, гори масло, а къде са 3. Датчик хол
4. Комутатор.?


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13481
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: ROVER 214 Si 9 v вместо 12 v на бобината

Мнениеот kris11 » Чет 05 ное 2020 17:30


[quote="rover123"]Да, гори масло, а къде са 3. Датчик хол - в делкото
4. Комутатор.? Отде да знам къде е монтиран на Ровер? Трябва да проследиш снопа с двойния куплунг от бобината накъде води :screwy
Като гори масло свещите черни ли са и с нагар ? Питаха те. Колко масло гори ??
Да не се окаже ,че компресията на някой цилиндър е извън норма ?А може и на 2 цолиндъра - илизи износен цилиндър или по-вероятно счупени или много износени сегменти. -Измерване на компресия на цилиндрите
Всичко друго е гадаене на боб.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: ROVER 214 Si 9 v вместо 12 v на бобината

Мнениеот инжектопляктор » Чет 05 ное 2020 18:24


rover123 написа:Да, гори масло, а къде са 3. Датчик хол 4. Комутатор.?

Датчик хол - в делкото. Комутатор - към него е свързана бобината. Обикновено правоъгълна или нещо такова кутия.
Ако гори масло като нищо да омаслява свещите. После чакай да работи. А може и горивната система да не е наред.
Когато се регистрирах тук и аз не разбирах особено и задавах подобни въпроси. Хубаво е обаче да почетеш нещо как работи цялото. На сегашната ми кола правих ремонт на главата, защото омасляваше свещите. И палеше трудно, с много въртене и отгоре на това не работеше както трябва.
Изтегли си Аутодата. Вътре има каталожна информация. С VAG що-годе съм запознат, а тоя Роувър и на картинка не съм го виждал.
Правя заключения от общи познания. Бонусът при мен е, че се занимавам с електрика, та там разумея.

Да не работи добре най-често е:
1. Запалителна система.
2. Горивна система. Лоша дюза, датчици и т.н
2. Износен двигател. Ниска компресия.
Ако гори много масло, говоря много и пуши когато я запалиш, което не си казал дали е така...
Може и да маже свещите. Може и гарнитура да е, ако губиш антифриз и пуши бяло.



Върни се в “Технически раздел за други марки автомобили”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта