какъв антифриз трябва да се ползва в ситроен xantia-стар модел(син зелен или червен)?

Технически раздел за всички марки автомобили, които не са VAG
IVOS
Мнения: 25
Регистриран на: Пон 03 авг 2009 15:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра

какъв антифриз трябва да се ползва в ситроен xantia-стар модел(син зелен или червен)?

Мнениеот IVOS » Вто 27 юли 2021 8:35


какъв антифриз трябва да се ползва в ситроен xantia-стар модел(син зелен или червен)




Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3923
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Re: какъв антифриз трябва да се ползва в ситроен xantia-стар модел(син зелен или червен)?

Мнениеот joro_kem » Вто 27 юли 2021 14:46


Покарай го малко с чиста вода, изплакни системата и после сложи какъвто решиш.


Stef4osg
Мнения: 52
Регистриран на: Сря 06 юли 2011 10:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: какъв антифриз трябва да се ползва в ситроен xantia-стар модел(син зелен или червен)?

Мнениеот Stef4osg » Вто 27 юли 2021 19:21


Здравей, това излиза по търсачките, може и други каталози да проверите: https://oilguide.ravenol.de/?lang=en&se ... e2f0e7f44f

Поздрави :beer


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11902
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: какъв антифриз трябва да се ползва в ситроен xantia-стар модел(син зелен или червен)?

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 28 юли 2021 7:07


Или е зелен, или жълт, не знам със сигурност, но може да последвате този съвет
joro_kem написа:Покарай го малко с чиста вода, изплакни системата и после сложи какъвто решиш.


Потребителски аватар
Snuupy
Мнения: 471
Регистриран на: Пон 26 яну 2015 0:15
Автомобил:
Двигател:

Re: какъв антифриз трябва да се ползва в ситроен xantia-стар модел(син зелен или червен)?

Мнениеот Snuupy » Сря 28 юли 2021 8:55


IVOS написа:какъв антифриз трябва да се ползва в ситроен xantia-стар модел(син зелен или червен)



Кой е този стар модел, какъв двидател е този стар модел?

Но, след като няма тази информация, ето малко полезни съвети в избора на антифриз:


Цветът понякога се свързва погрешно с приложението на съответния антифриз. Цветово антифризите могат да бъдат жълти, тъмно жълти, зелени, тъмно зелени, червени, оранжеви, сини, тъмно сини, розови и много рядко безцветни. Важното е, че няма единен международен стандарт и цветът не определя качествените показатели а е според предпочитанието на производителя !

Цветът не е гаранция, че даден антифриз е подходящ за пластмасови казанчета, алуминиеви респективно чугунени глави и т.н. Важно е дали и какво пише изрично на етикета или в каталога (по-сериозните магазини си имат каталози).

Всички антифризи съдържат около 95 % активна съставка, 2 % антикорозионни и мазилни добавки (силикати, фосфати и/или соли) и 3 % вода като катализатор за смесването на активната съставка с добавките.

Според активната си съставка антифризите са :
- EG /етилен гликол антифризи/, по-често срещани
- PG /пропилен гликол антифризи/, обикновено са малко по-скъпи

Според технологията на производство :
- Inorganic Acid Technology (IAT) - Технология с неорганична киселина. Може да използва като основна съставка както EG, така и PG базиран антифриз. Антифриза произведен по тази технология има експлоатационен срок от 2 год. или 50 хил.км. Първоначално производителите са използвали зелен оцветител като белег за този тип антифриз, сега и други цветове.
- Organic Acid Technology (OAT) - Технология с органична киселина. Технология, която се използва предимно в Европа за производство на т.н. антифриз Long Life /с удължен експлоатационен срок/. Технологията позволява работа основно с EG, по-рядко се използва за PG антифриз.
Антифриза произведен по OAT има експлоатационен срок от 5 год. или 250 хил.км. и не позволява смесване с друг тип антифриз поради несъвместимост на присадките. Производителите използват розови, сини и зелени оцветители.
- Hybrid Organic Acid Technology (HOAT) – Хибридна технология. Представлява комбинация между IAT и OAT с добавяне на нитриди. Антифризът произведен по HOAT не може да се смесва с IAT и OAT антифризите и има експлоатационен срок от 5 год. или 250 хил.км.
- Nitrated Organic Acid Technology (NOAT) – Това е стандартна OAT технология с добавяне на нитриди. NOAT антифризите имат експлоатационен срок от 5 год. или 250 хил.км.

При доливане се случва човек да не помни какъв е бил антифриза който е налял предния път, затова запазете тубата за да не се случи да смесите антифризи които не трябва да се смесват. Другия правилен вариант е източване и справка с каталога в магазина.

Когато се смесят антифризи които не трябва да се смесват, се получава течност която не е хомогенна т.е. химическите съставки не се смесват и в резултат се появяват въздушни възглавници и течноста ще е съставена от части с различна топлопроводимост - стрелката за температурата понякога почва да играе именно защото циркулира течност в която се редуват части с различна топлопроводимост.

! ! ! Чистият концентрат е силно корозионен и освен това кристализира (започва да замръзва) при -12˚C и замръзва при -17˚C според вида и технологията. Има и необичайното свойство, че при смесване с дестилирана вода се снижава температурата на замръзване. Затова никога не трябва да се налива чист (концентриран) антифриз а само след като се разреди с дестилирана вода.

Разреждането трябва да е само и единствено с дестилирана вода.
Дъждовната вода не е дестилирана !
Разтопения лед от хладилника също не е дестилирана вода !
Впрочем, дестилираната вода се окислява за по-малко от 24 часа след отварянето на шишето и досега й с въздуха и слънчевата светлина !
Нормалната истинска дестилирана вода се продава в тъмни бутилки, има написан срок на годност и не трябва да се излага на слънчева светлина дори бутилката да не е отворена !
Използването на "чешмяна" вода унищожава антикорозионните и смазочни качества на добавките.

При покупка на антифриз, погледнете концентрацията и схемата на разреждане.

За България подходящите съотношения за разреждане са :
40 % антифриз и 60 % дестилирана вода /за -24°С/
или
50 % антифриз и 50 % дестилирана вода /за -38°С/

По-голямото съдържание на антифриз увеличава корозията по блока, главата и т.н. (добавките не спират корозията, те само я намаляват).

.......Обичайна схема на разреждане.......
Антифриз...Дестилирана вода...Температура на замръзване
....%............... %....................... t °С
...10...............90....................... -4
...20...............80....................... -7
...30...............70....................... -15
...40...............60....................... -24
...50...............50....................... -38
...60...............40....................... -54
...70...............30....................... -67
...80...............20....................... -51
...90...............10....................... -35
..100................0.................. от -12 до -17
Ареометъра за измерване на температурата на замръзване не е лукс, за 4-5 лв. си спестявате големи неприятности.

Въпреки изричното изискване на наредбите, понякога антифриза се продава в опаковка на която количеството е посочено в килограми !
Ориентировъчното съотношение килограми/литри при антифриза е 1 кг. = 0,890 л.



Върни се в “Технически раздел за други марки автомобили”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта