Fiat Cinquecento 1997г 899cc i.e.S - проблем с парно

Технически раздел за всички марки автомобили, които не са VAG
Потребителски аватар
Omilron
Мнения: 129
Регистриран на: Вто 04 ное 2014 10:36
Автомобил: VW Passat b3 3a2 35I
Двигател: 1992 ABS
Местоположение: София

Fiat Cinquecento 1997г 899cc i.e.S - проблем с парно

Мнениеот Omilron » Пет 04 фев 2022 19:16


Здравейте колеги,

Зех я тая въшка и ми направи впечатление:

1. Като загрее и си я карам в обороти - парно да искаш. Спирам някъде, изключвам от скорост и започва да духа студено. Форсирам я (пак на място) почва топло, и като паднат оборотите пак студено (в много редки случай и на място духа топло).
2. Като я форсирам и паднат оборотите, почва аха аха да изгасне. Усещам я че се опитва да регулира подаването на газ, но не е както трябва. Започва и да мирише на бензин след форсиране и то доста (не знам дали има общо с парното).

Колата е с верига и катализатор ако въобще има значение.

Най ме кефи че няма датчик за темп на таблото и не знам какви градуси достига :mhihi

Обслужил съм я откъм течности/филтри и тн.

Поздрави!




Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Fiat Cinquecento 1997г 899cc i.e.S - проблем с парно

Мнениеот Ивайло Димов » Пет 04 фев 2022 19:33


Здравей ,то хубаво ,че се кефиш на липсата на индикатор на температурата но ......проблема може да в термостат,намален дебит на водна помпа .Доколкото виждам е моноинжекцион и би следвало да има стъпково моторче ,датчик за температура на входящия въздух .Възможно е и ЕКУ да взима инфо от температурата на антифриза и двг ,за да направи коректната смес .Сутрин на студено има ли проблем с паленето ,нестабилни обороти на празен ход ?


Потребителски аватар
Omilron
Мнения: 129
Регистриран на: Вто 04 ное 2014 10:36
Автомобил: VW Passat b3 3a2 35I
Двигател: 1992 ABS
Местоположение: София

Re: Fiat Cinquecento 1997г 899cc i.e.S - проблем с парно

Мнениеот Omilron » Пет 04 фев 2022 19:48


Ами колега, пали си сутрин без проблем в студа и първите да кажа 1-2 мин всичко е ок (поне по слух). Спирам на 100 метра от нас да си зема едно кафенце и пак се мъчи да загасне (почти успява). После като е загряла (уж) не е точно същото, но пак по слух усещам че се опитва да регулира оборотите на празен ход.

Това с "кефенето" го казах на майтап - изобщо не ми харесва че липсва. Но пък предполагам има лампа на таблото която ще светне ако започне да прегрява.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11902
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Fiat Cinquecento 1997г 899cc i.e.S - проблем с парно

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 05 фев 2022 9:46


Това стъпковия мотор трябва да е същия като при голф 3, пасат 3, рено лагуна 1, стандартен стъпков мотор бош. Относно топлото, или се е позатиснал радиатора или е приключила водната помпа


Потребителски аватар
Omilron
Мнения: 129
Регистриран на: Вто 04 ное 2014 10:36
Автомобил: VW Passat b3 3a2 35I
Двигател: 1992 ABS
Местоположение: София

Re: Fiat Cinquecento 1997г 899cc i.e.S - проблем с парно

Мнениеот Omilron » Вто 15 мар 2022 14:01


Оказаха се водна помпа и бобина.

А някой да знае червената лампичка на таблото какво индикира? Преди като дам на контакт светваше и след 2-3 секунди изгасваше, сега свети постоянно:

Изображение


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4413
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Fiat Cinquecento 1997г 899cc i.e.S - проблем с парно

Мнениеот Pet_rov » Вто 15 мар 2022 15:07


Ламбда сондата е това. Вярно, че е чекът, мале ква глупост написах :mhihi

Последна промяна от Pet_rov на Вто 15 мар 2022 16:05, променено общо 1 път.


Kiofre
Мнения: 222
Регистриран на: Сря 29 май 2019 7:19
Автомобил:
Двигател:

Re: Fiat Cinquecento 1997г 899cc i.e.S - проблем с парно

Мнениеот Kiofre » Вто 15 мар 2022 15:08


Прилича на дюза. Сега ако кажеш, че тази пуча въшка е и с газова...


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Fiat Cinquecento 1997г 899cc i.e.S - проблем с парно

Мнениеот muns61 » Вто 15 мар 2022 15:56


Това трябва да е чек-а. Когато дадеш на контакт, тестват ли се всички лампички? Трябва да имаш за висока температура.


Потребителски аватар
Omilron
Мнения: 129
Регистриран на: Вто 04 ное 2014 10:36
Автомобил: VW Passat b3 3a2 35I
Двигател: 1992 ABS
Местоположение: София

Re: Fiat Cinquecento 1997г 899cc i.e.S - проблем с парно

Мнениеот Omilron » Вто 15 мар 2022 17:40


muns61 написа:Това трябва да е чек-а. Когато дадеш на контакт, тестват ли се всички лампички? Трябва да имаш за висока температура.


Не колега, светват маслото, акумулатора и тази. Но преди гаснеше след 1-2 секунди и тогава палех - мислех да не е нещо като свещите при дизелите.

Колата няма газова.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Fiat Cinquecento 1997г 899cc i.e.S - проблем с парно

Мнениеот muns61 » Вто 15 мар 2022 18:07


Чинкуеченто и Сейченто не са ми познати, но всички коли без температурен прибор имат аварийна лампа, която се тества на контакт.


vocil
Мнения: 249
Регистриран на: Пон 14 апр 2008 12:58
Автомобил: Рено Меган
Двигател: K4M760 2004
Местоположение: София

Re: Fiat Cinquecento 1997г 899cc i.e.S - проблем с парно

Мнениеот vocil » Вто 15 мар 2022 18:44


Дюза, при мен светеше на ланча делта 2 като беше на газ. Оправи се с реле, което да я изключва, когато е на газ.


Потребителски аватар
Omilron
Мнения: 129
Регистриран на: Вто 04 ное 2014 10:36
Автомобил: VW Passat b3 3a2 35I
Двигател: 1992 ABS
Местоположение: София

Re: Fiat Cinquecento 1997г 899cc i.e.S - проблем с парно

Мнениеот Omilron » Чет 31 мар 2022 16:04


Оказа се check engine. Минах през няколко сервиза които правят диагностика и казаха че на тази кола не можели да направят диагностика защото нямали еди какво си.

Накрая намерих един, върза я, зяпа 30 мин и каза че компютъра на колата дава грешка (незнайно каква), не можело да се изчисти, но да си карам - нямало проблем. Питах ако сменя компютъра дали ще се оправи - каза да, но нямало смисъл защото колата си работела идеално и т.н. Та ония ден нещо зяпах под капака и видях, че една буксичка се е извадила понеже щипката се е счупила леко. Наместих я и готово - лампата изгасна и всичко си е както преди :mhihi
Изображение

И да питам 2 неща по тая количка.

Питах гореспоменатия майстор защо не ми работят аварийните като натисна копчето. Трябвало да сменя копчето защото колата нямала бущон за аварийки (мигачи и аварийни били на един бушон).

Понеже съм глупав си купих копче и естествено пак не работят. Проверих бушоните и се оказа че има (здрав е)
Изображение

Докато махах буксата без да искам докоснах тези пластинки с отверката и аварийните почват да светят, но само десните (лампата на таблото също мига)
Изображение


И последно каква е тази скоба за маркуч и как се сваля за първи път виждам:
Изображение

Благодаря,
Поздрави!


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11902
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Fiat Cinquecento 1997г 899cc i.e.S - проблем с парно

Мнениеот К.Одаджийски » Пет 01 апр 2022 6:09


Буксата е за температурния сензор, явно не е давала хубав контакт, но би трябвало освен чека да пуска и перката да върти, може би.
Скобата е типично италианска за еднократна употреба е, реже се и се заменя с нова.
За аварийните, не знам, трябва да се гледат схемите



Върни се в “Технически раздел за други марки автомобили”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта