Може ли да пали трудно и след това да тресе няколко секунди заради инжектори?

Технически раздел за всички марки автомобили, които не са VAG
rld
Мнения: 548
Регистриран на: Нед 01 мар 2015 20:01
Автомобил:
Двигател:

Може ли да пали трудно и след това да тресе няколко секунди заради инжектори?

Мнениеот rld » Нед 24 сеп 2023 10:08


Здравейте. От известно време ме мъчи един проблем с трудно палене на бензинов фиат. Ако запали, обикновено за няколко секунди мотора се тресе, оборотите скачат между 800 и 1300,като се оправи все едно някой натиска педала на газта, после леко спадат и всичко нормално. Докато двигателя пак изстине. Ако я угася след 5 минути работа, след 5-6 часа пак ще го направи. Ако я покарам час-два да загрее, трябва да изчакам сутринта. На диагностика никакви грешки, на живи данни всичко е нормално, сменяни са всички датчици, бобини и свещи. Бензиновата помпа прави налягане на контакт, в момента на палене и държи на изгасен мотор. Инжекторите са почистени с ултразвук. Газовата е проверена, не е от нея. Дълъг трим на двете горива между 0 и 4%. Заподозрях инжекторите но не мога да съм сигурен. Тук колега е писал че при дизела е от тях. Има ли и други да са го изпитвали?


novatora написа:Сигурен ли си че дюзите са ок? При мен понякога при първо палене претриса леко за 10 секунди. Това е някоя дюза. Докато позагрее след това влиза в параметрите и колкото искаш пали гаси проблема изчезва. След като ти претриса гледай кюнеца макар и минимално дали ще прокади. Ако да може и дюза да е.


Да уточня, че при мен пък докато се случва драмата с паленето и тресенето, отзад не пуши

Ел проблем с някое реле да губи ток за секунда или да залепва като не е палена колата също го имах предвид, само че в схемата няма релета за ignition а бушон. Иначе бензиновата помпа има реле но налягането и е в норма. Директно на газ пали винаги нормално и затова се насочих към проблем с бензиновата система

Последна промяна от rld на Нед 24 сеп 2023 10:13, променено общо 1 път.




rld
Мнения: 548
Регистриран на: Нед 01 мар 2015 20:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Може ли да пали трудно и след това да тресе няколко секунди заради инжектори?

Мнениеот rld » Нед 24 сеп 2023 10:12


...


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19698
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Може ли да пали трудно и след това да тресе няколко секунди заради инжектори?

Мнениеот Vlad777 » Нед 24 сеп 2023 19:28


Грешен раздел и липса на информация за модел, година, двигател


rld
Мнения: 548
Регистриран на: Нед 01 мар 2015 20:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Може ли да пали трудно и след това да тресе няколко секунди заради инжектори?

Мнениеот rld » Нед 24 сеп 2023 20:59


Умишлено я пуснах тук. Въпросът ми е общ - възможно ли е дюзите да причиняват проблема. Не е толкова важно модел и година


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11919
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Може ли да пали трудно и след това да тресе няколко секунди заради инжектори?

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 25 сеп 2023 5:49


Няма невъзможни неща, но за да елиминираш напълно газовата, не само по тримовете покарай два - три дни само на бензин


rld
Мнения: 548
Регистриран на: Нед 01 мар 2015 20:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Може ли да пали трудно и след това да тресе няколко секунди заради инжектори?

Мнениеот rld » Пон 25 сеп 2023 10:13


пробвано е многократно, без ефект. Един човек ми писа че може да е от температурен датчик. Но моя си отчита точно. Съпротивление не мога да премеря без да е свален обаче


nikmar
Мнения: 347
Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Може ли да пали трудно и след това да тресе няколко секунди заради инжектори?

Мнениеот nikmar » Пон 25 сеп 2023 10:51


Ако отчита на таблото, това не е правилният датчик, има друг, който дава инфо на компа и се измерва примерно с мултицет...


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Може ли да пали трудно и след това да тресе няколко секунди заради инжектори?

Мнениеот Ивайло Димов » Пон 25 сеп 2023 12:43


Температура входящ въздух няма нищо общо с околна температура ,която се показва на таблото .С какъв софтуер е правена диагностика ? Виж някой с Делфи .


rld
Мнения: 548
Регистриран на: Нед 01 мар 2015 20:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Може ли да пали трудно и след това да тресе няколко секунди заради инжектори?

Мнениеот rld » Сря 27 сеп 2023 9:04


Говоря за датчика, който е на термостата, той контролира стрелката на таблото. Иначе има и такъв за температура на въздуха. Но и двата са проверени, дори съм пробвал с работещи. Ако веднъж дам контакт и после директно въртя, вместо да чакам лампите да изгаснат, сякаш е по лесно да запали :redface като дизел малко


nikmar
Мнения: 347
Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Може ли да пали трудно и след това да тресе няколко секунди заради инжектори?

Мнениеот nikmar » Пет 29 сеп 2023 9:29


Трябва да има и друг датчик, който измерва температурата на антифриза при различна степен на нагряване. Той подава информация на компа, като при дефект влияе много...


rld
Мнения: 548
Регистриран на: Нед 01 мар 2015 20:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Може ли да пали трудно и след това да тресе няколко секунди заради инжектори?

Мнениеот rld » Пет 29 сеп 2023 12:26


няма друг, при някои коли е на главата, но тук е само на термостата. Не съм го сменил защото нямам много достъп и трябва в сервиз. Но съм пробвал с друг да го закача на буксата и няма ефект


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4249
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Може ли да пали трудно и след това да тресе няколко секунди заради инжектори?

Мнениеот tdi fen » Пет 29 сеп 2023 13:37


с мап ли е или дебитомер


rld
Мнения: 548
Регистриран на: Нед 01 мар 2015 20:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Може ли да пали трудно и след това да тресе няколко секунди заради инжектори?

Мнениеот rld » Вто 03 окт 2023 10:39


мап сензор. Смених го и никакво подобрение


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4249
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Може ли да пали трудно и след това да тресе няколко секунди заради инжектори?

Мнениеот tdi fen » Вто 03 окт 2023 10:41


а дросела чистил ли си


rld
Мнения: 548
Регистриран на: Нед 01 мар 2015 20:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Може ли да пали трудно и след това да тресе няколко секунди заради инжектори?

Мнениеот rld » Сря 04 окт 2023 13:36


да. Ще си сменя и температурния датчик, макар че стария не дава грешки. Може да дава различно от номиналното съпротивление. Без да го сваля не мога да премеря



Върни се в “Технически раздел за други марки автомобили”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 86 госта